Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5540
    • Kankaanpää

Karkaa tosiaan tääkin hiukan lavasta. Nyt tää puidaan asiaa jostain ihan muusta ku viikon munakuski-tittelistä.
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

Comment

• 9313juha
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 1272
      • Ratissa vuodesta 1968

Originally posted by GARFFi View Post
      Nyt tää puidaan asiaa jostain ihan muusta ku viikon munakuski-tittelistä.

Miten niin? Täällähän ollaan ihan asian ytimessä. Keskustelun kohde vieläpä itse itsensä tänne hopeatarjottimella reposteltavaksi kantoi.
      "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

Comment

• GARFFi
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 5540
        • Kankaanpää

Originally posted by 9313juha View Post
        Miten niin? Täällähän ollaan ihan asian ytimessä. Keskustelun kohde vieläpä itse itsensä tänne hopeatarjottimella reposteltavaksi kantoi.
        Turha sitä nyt enää kiistellä on, ku jumbo sano sanottavansa ja päätti keskustelun aiemmin osaltansa, kunnes se taas nostettiin tarjottimelle. Joten eiköhän nyt lopeteta tää aihe, ja annetaan muiden kertoa omista munakuski-sompailuista, mitä heille on sattunut?
        MB E220 CDI -10
        Ex.VW T5.1 -11
        Ex. Ford Transit Custom -14
        Ex. VW Passat 2.0FSI -06
        Ex. VW Golf+ -06
        Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
        Ex. Honda CBR900RR -96
        Ex. E36 325i Coupé -94
        Ex. LADA 2105 1200S -89
        Ex. LADA 2107 1300S -87
        Ex. E36 320i -91

Comment

• Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

Originally posted by GARFFi View Post
          Turha sitä nyt enää kiistellä on, ku jumbo sano sanottavansa ja päätti keskustelun aiemmin osaltansa, kunnes se taas nostettiin tarjottimelle. Joten eiköhän nyt lopeteta tää aihe, ja annetaan muiden kertoa omista munakuski-sompailuista, mitä heille on sattunut?
          Tottakai sitä nyt hieman voi spekuloida kun kerran tälläinen ihan OIKEA munakuski ihan itse ilmoittautuu?
          Seuraavaksi haluttaisi kuulla niiden kootut selitykset jotka:
          ..."eivät periaatteesta anna tietä".... bemarikuskeille, toyotakuskeille, Ruotsalaisille, Takseille, naisille, keskustalaisille, punaisella autolla ajaville, mopoautoille, fillareille... eikä tietenkään Turkulaisille?
          Ainahan löytyy jokin tekosyy toimia liikenteessä "kouluttajana" kun vain omat "periaatteet" on viisivuotiaan tasolla.
          Ikävä kyllä kun sitten tarkastellaan vakavien onnettomuuksien taustoja joissa viaton sivullinen joutuu kärsimään, löytyy taustalta lähes aina juuri tämän tapauksenkin synnyttänyt tyyppiesimerkki idiootista jonka älykapasiteetti liikkuu siellä vammaisen ja imbesillin välillä.
          Sitten kun jonain päivänä ko.asenne realisoituu tapahtumaketjussa jossa joku kuolee tai vammautuu vakavasti on juuri nämä kaverit niitä jotka kuulusteluissa kädet täristen ja itkua tuhertaen, viimeiseen asti pyrkivät vielä vastuun kääntämään jollekkin muulle.....selkärankaa kun ei ole, eikä se enään kasvakkaan....

Comment

• ironia
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 84
            • Järvenpää

Eilen Järvenpään keskustassa seuraavaa:

Katselin, kun suojatien keskikorokkeella oli äiti kahden lapsen kanssa fillareilla (taluttivat). Niin päätin fiksuna pysähtyä siihen. Lähtivät sitten kävelemään ja pääsivät melkein (ei onneksi) meikäläisen auton keulan ohi, kun viereistä kaistaa kaahaa joku perseenreikä citymaasturilla pokkana ohi. Onneks tämä äippä huomas ajoissa ja kerkes pysäyttämään muksut. Nainen katto hetken maasturin perään, sitten mua, viereistä kaistaa ja käppäili tien yli lasten kanssa ja moikkas vielä. Meikäläinen pyöritteli päätä ja nostin kytkintä.

Teki kyllä mieli seuraavissa valoissa hypätä autosta ja käydä repimässä ukko pillistä pihalle ja puhkoa renkaat. Viereen kun satuin pysähtymään.
            Peukkua tyydyin näyttämään, mutta eihän puusilmä sitäkään huomannu.

Kyllä pistää vihaseks tämmöset. Hieno joku kerta väistää jalankulkijoita ja kattoa, kun joku ajaa näiden yli. Koita siinä sit väittää, ettei ollu itestä kiinni millään tavalla. Jos en olis väistäny, ni ei olis käyny mitään jne. Muttajoo en kyllä suojatien eteen pysähtelyä silti lopeta.
            Last edited by ironia; 01-09-2009, 00:57.
            Dome @ Qnet
            e90 320d

Comment

• alonap-1
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 824
              • Hollola

Originally posted by ironia View Post
              Teki kyllä mieli seuraavissa valoissa hypätä autosta ja käydä repimässä ukko pillistä pihalle ja puhkoa renkaat. Viereen kun satuin pysähtymään.
              Kuka esti?
              42 1:1,6 70/30

Comment

• ironia
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 84
                • Järvenpää

Originally posted by alonap-1 View Post
                Kuka esti?
                En tiedä olisko ollu fiksua siinä autojonon keskellä mennä riehumaan. Olisin tehny itestäni munan siinä samalla
                Dome @ Qnet
                e90 320d

Comment

• Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

Originally posted by ironia View Post
                  .... Muttajoo en kyllä suojatien eteen pysähtelyä silti lopeta.
                  Usko pois. Tämä "herrasmiesmäisyys" tulee sitten todennäköisesti ikävä kyllä jonain päivänä tuhoamaan jonkun päivän/loppuelämän.

Comment

• jsa014
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1651
                    • Turun Pallivaha

Originally posted by Hemi View Post
                    Usko pois. Tämä "herrasmiesmäisyys" tulee sitten todennäköisesti ikävä kyllä jonain päivänä tuhoamaan jonkun päivän/loppuelämän.
                    Valitettavan totta. Hieno tapa tuo, mutta edellyttää sitä että se enemmistö autoilijoista noudattaisi lakia eikä ohita suojatien eteen pysähtynyttä autoa pysähtymättä.

Itse olen ollut siinä jalankulkijan tilanteessa koiran kanssa. Ford-mies antoi tietä, mutta Golf-naista ei kiinnostanut sen viereen pysähtyä. Onneksi katsoin tuleeko ketään kun tiedän ettei siihen pysähdellä. Moni lapsi vaan ei katso. Eikä eräs mummo joka kuoli vuosi sitten samalla suojatiellä, samassa tilanteessa.
                    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

Comment

• Lakeson
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 649
                      • Jyväskylä

Itse en myöskään ymmärrä mikä ihmeen ideologia tuossa suojatien eteen pysähtymisessä on. Kävelijällä on sen muutaman sekunnin verran aikaa odottaa että auto/autot menee. Joku viherpiipertäjä voisi egologisiin syihin vedoten jopa tehdä aiheesta lakialoitteen.

Eniten hermostuttaa ne ihmiset, jotka eivät edes viitsi katsoa onko autoilija huomannut, vaan kävelevät sokeana tielle. Varmasti tulee vuosittain monta turhaa onnettomuutta, pitäisi opettaa ettei 'suojatietä' olekaan.
                      Ei mopolla mahottomia..

Comment

• kmn
                        Moderator
                        • May 2009
                        • 6020
                        • Sipoo

suojatien eteen pysähtelystä - tehkää niinku minä: Ajan sitten oikean tai vasemman puoleista kaistaa ja olen pysähtymässä suojatien eteen --> ryhmittäydyn tahallisesti aivan niin keskelle noita kahta kaistaa, kuin vain ikinä mahdollista että sieltä yksinkertaisesti kukaan mulkku ei mahdu suhahtamaan ohi.

pari finkkua on tullu tuosta hyvästä, mut mitä sitten, ehkä sama finkun heiluttelija olis voinut ajaa ko. tien ylittäjän päälle?

Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                        --
                        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

Comment

• Vasara
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 310
                          • Hesa

Hemin ironinen kannanotto on valitettavan totta. Silti pysähtelen suojatien eteen. Onneksi täällä "maalla" on vain yksi kaista kumpaankin suuntaan useimmiten. Nykyisessä "kotikaupungissa" on yleinen tapa, että autoilija antaa tietä jalankulkijalle, joten ruumiita tulisi oitis, jos joku ei pyähtyisikään. Samaten monissa muissa paikoissa, joissa olen matkustellut.

Ja jottei ihan asian ohi menisi niin, kiitokset sille asuntoautokuskille, joka ryhmityi sunnuntaina Turun motarilla ulosmenokaistalle ja päättikin tulla takaisin. Trailerin kanssa ei vaan pysty jarruttamaan niin nopeasti ja viereinen kaistakaan ei ollut tyhjä. Pääsee sieltä yleensä takaisin motarille, jos menee väärästä liittymästä pois motarilta.
                          -> E92 325i -07
                          ex: E53 X5 3.0d -04 Sport

Comment

• 174000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2008
                            • 1176
                            • Tuusula

Originally posted by kmn View Post
                            suojatien eteen pysähtelystä - tehkää niinku minä: Ajan sitten oikean tai vasemman puoleista kaistaa ja olen pysähtymässä suojatien eteen --> ryhmittäydyn tahallisesti aivan niin keskelle noita kahta kaistaa, kuin vain ikinä mahdollista että sieltä yksinkertaisesti kukaan mulkku ei mahdu suhahtamaan ohi.

pari finkkua on tullu tuosta hyvästä, mut mitä sitten, ehkä sama finkun heiluttelija olis voinut ajaa ko. tien ylittäjän päälle?

Toinen toimiva tapa (tai antaa suojatien ylittäjälle paremman todenäköisyyden selvitä urakasta hengissä) on hiljentää vauhtia tai pysättäyttää paljon ennen suojatietä, jottei blokkaa viereisen kaistan näkyvyyttä suojatien ylittäjään. Tämä konsti ei ole kylläkään kaikissa paikoissa mahdollista.

Miksi moottoritiellä haluataan välttämättä ohittaa ja sitten palata kaistalle ja höllätä kaasua, että vakkari päällä ajaessa saa sitten vuorostaan lähteä ohitukseen?
                            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                            '02 VW Golf 1.4i
                            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

Comment

• jsa014
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1651
                              • Turun Pallivaha

Originally posted by Lakeson View Post
                              Itse en myöskään ymmärrä mikä ihmeen ideologia tuossa suojatien eteen pysähtymisessä on. Kävelijällä on sen muutaman sekunnin verran aikaa odottaa että auto/autot menee. Joku viherpiipertäjä voisi egologisiin syihin vedoten jopa tehdä aiheesta lakialoitteen.

Eniten hermostuttaa ne ihmiset, jotka eivät edes viitsi katsoa onko autoilija huomannut, vaan kävelevät sokeana tielle. Varmasti tulee vuosittain monta turhaa onnettomuutta, pitäisi opettaa ettei 'suojatietä' olekaan.
                              Siitä vaan kunnon aamuruuhkassa (jolloin myös ne ekaluokkalaiset menee kouluun) odottelemaan autojonon menemistä. Saa tunnin pari parhaassa tapauksessa odeotella.

Mutta siitä olen yhtä mieltä että jos on vain muutama auto, niin jalankulkija voi hyvin odotella sen 5 sekuntia, ja bensaa säästyy. Usein jalankulkijana naureskelee kun 20 auton letkan viimeinen auto pysähtyy ja päästää ohi, kun olen juuri 30s seisoskellut, niin enköhän sen 1,5s jaksaisi vielä. Itse auton ratissa katson aina peilistä paljonko jonoa takana, ja jos on paljon niin toki pysähdyn. Ja varsinkin jos on pieni kadunylittäjä.
                              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

Comment

• O.K.
                                Moderator
                                • Nov 2003
                                • 4853
                                • Espoo

Originally posted by Lakeson View Post
                                Itse en myöskään ymmärrä mikä ihmeen ideologia tuossa suojatien eteen pysähtymisessä on.
                                Se on laki, joka puolustaa heikompaa. Ei isoja teitä ruuhka-aikana muuten pääse ylittämään mielekkäässä ajassa. Ja onhan ne jalankulkijat useimmiten iloisia siitä, että joku päästää tien yli.
                                Originally posted by jsa014 View Post
                                Mutta siitä olen yhtä mieltä että jos on vain muutama auto, niin jalankulkija voi hyvin odotella sen 5 sekuntia, ja bensaa säästyy. Usein jalankulkijana naureskelee kun 20 auton letkan viimeinen auto pysähtyy ja päästää ohi, kun olen juuri 30s seisoskellut, niin enköhän sen 1,5s jaksaisi vielä. Itse auton ratissa katson aina peilistä paljonko jonoa takana, ja jos on paljon niin toki pysähdyn. Ja varsinkin jos on pieni kadunylittäjä.
                                Kyllä minäkin ajan pysähtymättä, jos olen pitkän letkan viimeisenä tai toiseksi viimeisenä. Muuten pyrin AINA antamaan tietä jalankulkijalle (ja kunhan ne pyöräilijät vielä tajuaisivat, että auton ajaessa suoraan heillä on väistämisvelvollisuus...).

Joskus kyllä muutama mummo katsonut vihaisesti, kun olen päästänyt heidän tien yli. Olenko sitten pilannut syyn valitukseen kaiken huonoudesta vai mitä...
                                Last edited by O.K.; 01-09-2009, 11:37.
                                Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                                Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                                E34 525i

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎