Originally posted by herrakani
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viikon munakuski
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Hemi View PostEli se on siis lapsen/pienen koululaisen oma vika jos hän lankeaa tällaisen "teiden ritarin" lankeamaan ansaan ja vammautuu tai menettää siinä henkensä?
Hyvin yksinkertaista. Syyllinen on se joka ajaa perään tai viereisellä kaistalla pysähtymättä...se on muuten nimimerkillä "törkeä liikenteen vaarantaminen" jos ei pysähdy siihen suojatien eteen pysähtyneen auton viereen...kortti lähtee siltä seisomalta laissa määritellyksi ajaksi.
Takanatulijan kuuluu olla valpas ja huomioida edellä menevä liikenne.
Siinävaiheessa kun lakia muutetaan niin että jalankulkijat väistää autoilijoita niin ymmärrän sen että ajetaan pysähtymättä sen rollaattorilla liikkuvan mummon edestä tms.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Fürst View PostOn muuten ärsyttävää toimintaa ja mopopojat yrittää vielä endoamista kun tullaan valoihin ja aina saa pelätä koska kolisee.
Ja koskee ainoastaan mopoilijoita.
Kyllä me motoristit saatetaan endoilla muillakin kun omien lapsien mopoilla.. Kun tässä maassa olis oikeasti paikkoja missä treenata noita temppuja ehkä tuo liikenteessä hölmöily vähenis.. Mutta kyllä pojat on poikia aina se pitää muistaa.
Tuo autojen lähellä mopoilla ajaminen voi johtua siitä että mopolla pitää oikeasti ajaa täysillä autojen seassa koska jo pieni löysääminen ja auto kaasuttaa samalla->takanatuleva auto on heti hiillostamassa mopoilijaa. Tiedän kokemuksesta tulee ajeltua myös skootterilla kun aurinko paistaa.. 40 alueella ajat mopolla viittä kymppiä niin joku on takuulla tunkemassa kohta ohi ihan siksi että "Minähän en mopojen perässä ajele!"? <-E90, E39, E46, E36, E35..
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostEi.. eiköhän nyt tyhminkin tajua että kun laissa on määritelty että on pysähdyttävä kun jalankulkija asettaa jalkansa suojatielle. .
Jos kuitenkin joku vain seisoo suojatien edessä, ei laki todellakaan velvoita autoa pysähtymään ja autoilijaa ottamaan roolin siinä päätöksessä koska kukin tien haluaa ylittää. Kuten tuolla aiemmin jo totesin, mm.itseäni suuresti ärsyttää nämä "teiden ritarit" jotka katsoo velvollisuudekseen pysähtyä suojatien eteen odottamaan ylitystäni, vaikka nimenomaan haluan itse tehdä päätöksen tien ylityksen oikeasta hetkestä. Käytännössä siis haluan odottaa liikennevirtaan sellaista aukkokohtaa jossa liikenteen ei tarvitse eteeni pysähtyä. Nykyäänhän tästä riesasta ei pääse mitenkään muuten kuin niin että jää parin kolmen metrin päähän suojatiesta norkoilemaan ja lähteä vasta sitten kun liikennevirrassa on sopiva aukko.
Me toki voimme hurskastella maailman tappiin siitä että päälleajajan vikahan se on kun ajaa suojatietä ylittävän koululaisen yli tai suojatien eteen pysähtyneen perään josta peräään ajettu auto rullaa jalankulkijan yli.
Tottakai se on aina yliajajan vika, mutta jos tällaisen "teiden ritarin" toiminta vaikkakin toissijaisesti tappaa tai vaikeasti vammauttaa sinun oman lapsesi, ei se kovin paljon lohduta tietää että vika oli lain edessä yliajajassa.
On kuitenkin faktaa että esim.Suomessa kaikista vuosittaisista peräänajoista n.puolet tapahtuu juuri suojatien eteen pysähtyneen ajoneuvon ollessa toinen osapuoli. Sekin on tilastollinen tosiasia että n.puolet suojateillä tapahtuvista jalankulkijoiden onnettomuuksista on juuri näitä joissa suojatien eteen pysähtynyt ajoneuvo on välillisesti mukana ko.onnettomuudessa.
Nyt, kun lähdetään ajattelemaan puhtaasti matematiikkaa, niin ainoa keino vähentää peräänajoja ja suojateillä tapahtuvia onnettomuuksia käytännössä, on se että ainakaan turhia suojatien eteen pysähtymisiä ei tehtäisi.
Tätä ei halua moni jalankulkijakaan, eikä todellakaan kovin moni jalankulkija mikäli kaikki oikeasti tiedostaisivat siitä syntyvät riskit.....ja todelliset tilastolliset tapahtumat.
Eli mikäli jalankulkija selvästi osoittaa halunsa tien ylittämiseen, pysähdytään.
Mikäli jalankulkija ei haluaan tien ylittämiseen mitenkään ilmaise, ajetaan riittävää varovaisuutta käyttäen suojaten yli.
Myös laki tarkoittaa oikeasti juuri tätä, vaikka nämä "teiden ritarit" pääosin täysin tietämättään tämä "kuoleman enkelin" roolin oikeasti ottavatkin.
Comment
-
-
Originally posted by e46 ci View PostViikon munakuski-hmm..
Taitaa olla Esko Kiesi.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMiettikää muuten mikä riemu ja huuto siitä olisi tullut, jos olisi ollut BMW:n toimitusjohtaja....:think
Aika ajattelemattomasti oli kokenut myyntijohtaja kyllä porissut vaikka olihan siellä ihan asiaa seassa jotkut vaan nyt tahallaan ottaa kaiken niin tosissaan.
Komppaan hemiä kyllä tuossa suojatieasiassa täysin.? <-E90, E39, E46, E36, E35..
Comment
-
-
herrakani
Juu hemi on oikeassa!
Samoin liikenteestä pitäis saada poistettua AKAT jotka kuuluvat takas keittiöön, HIPIT jotka pilasivat musiikin pitkillä hiuksillaan ja käyttävät vielä huumeitakin. Samoin NEEKERIT pitäis saada pois liikenteestä viemästä meidän työpaikkoja ja raiskaamasta meidän naisia ja ne jotka ajaa 10kmh alle rajoituksen ja ne jotka äänestää porvareita! Kaikelle on oma aikansa ja paikkansa, ja minusta hemin saarnat kuuluu 60-luvulle. Autoissa on jarrut ja autonkuljettajalla on silmät, jos jompi kumpi ei toimi, niin ajoneuvo on tieliikennekelvoton.
Comment
-
Originally posted by herrakani View PostJuu hemi on oikeassa!
Samoin liikenteestä pitäis saada poistettua AKAT jotka kuuluvat takas keittiöön, HIPIT jotka pilasivat musiikin pitkillä hiuksillaan ja käyttävät vielä huumeitakin. Samoin NEEKERIT pitäis saada pois liikenteestä viemästä meidän työpaikkoja ja raiskaamasta meidän naisia ja ne jotka ajaa 10kmh alle rajoituksen ja ne jotka äänestää porvareita! Kaikelle on oma aikansa ja paikkansa, ja minusta hemin saarnat kuuluu 60-luvulle. Autoissa on jarrut ja autonkuljettajalla on silmät, jos jompi kumpi ei toimi, niin ajoneuvo on tieliikennekelvoton.Stadtluft macht frei.
Comment
-
-
Samaa mieltä Hemin kanssa. Mieluummin odottaa suojatien edessä, että ne autot menee ohi kuin lähtee kävelee suojatien yli ja sieltä sattuu tulemaan 80v mummo fiat puntolla toista kaistaa ja vetäsee yli. Mut hei, mummon vikahan se on..mutta ei paljo naurata sitä jalankulkijaa...tai sitä autoilijaa joka pysähty suojatien eteen antamaan tietä.BMW E39 528iA -99
*keep rollin'*
Comment
-
-
Originally posted by herrakani View Post.... Autoissa on jarrut ja autonkuljettajalla on silmät, jos jompi kumpi ei toimi, niin ajoneuvo on tieliikennekelvoton.
Tämän voi toki todeta hyvin helposti liikenteessä ihan kukin tykönään, joten miksi rakentaa näitä ansoja suojateille näille jarruttomille puusilmä kuljettajille?
Kuitenkin tilastollisesti nämä onnettomuudet ovat:
"Teiden ritari"+jarruton puusilmä= uhri
Comment
-
-
tästä nyt on aikaa, jo pian 5kk varmaan. moottoripyörällä.
Kävi näin alkukeväästä että tulin moottoritietä oikeanpuoleista kaistaa noin 10-15km/h ylinopeutta. oli iltapitkällä jo ettei siinä ollut liikennettä.
niin näen että rampista tulee neljä autoa niin tein kohteliaasti tilaa ja vaihdoin vasemmalle kaistalle. niin tää viimeinen auto veti suoraan rampilta vasemmanpuoleiselle kaistalle mun nokan eteen niin että jouduin tekeen vitullisen jarrutúksen etten menny takaluukkuun..
no tää ajeli sit niiden muiden eteen ja vaihto kaistaa..
vähä otin itteeni ja vittuunnuin. pistin mopolla vauhtia vähä ku ohitin sen letkan sit. ja tää auto lähti vielä mun perään. no kuitenki himmasin sinne 170km/h tienoille että sillä fiiliksellä että tuu ny sitte perässä niin ei autoa näkyny missään hetken päästä. ajattelin että kyllästy ja jatkoin matkaani n. 160km/h noin pari kilometriä ku oli juuri tulossa ramppi mistä olin nousemassa ylös.
nousin rampin ylös, jäin liikennevaloihin ja poliisihan sieltä perästä tuli.
oli tullu juuri seuraavalla rampilla alas siitä missä tein sen ohituksen siitä letkasta ja oli tullut perässä
no kortti tähti multa
siitä tuli oma provosoituminen kalliiks..
pitäis vaan oppia että jos itseä provosoidaan liikenteessä niin ei siitä pitäisi itse provosoitua. vaikka näin tuleeki helposti tehtyä...E28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
Comment
-
-
tää ei oo varsinaisesti viikon munakuski, mutta ihmetyttää tää jengi tuolla kehä3:lla.
70 ja 80 alueella vedetää toistasataa ohi. Sitten ku alkaa satanen juvanmalmin kohilla, ni jäähään junnaamaan satasta tai jopa vähän alle siihe eteen.
Ihme nuijia satana..Ford Mondeo ST220
Suzuki GSX1300R Hayabusa
Comment
-
-
Originally posted by henu View Posttää ei oo varsinaisesti viikon munakuski, mutta ihmetyttää tää jengi tuolla kehä3:lla.
70 ja 80 alueella vedetää toistasataa ohi. Sitten ku alkaa satanen juvanmalmin kohilla, ni jäähään junnaamaan satasta tai jopa vähän alle siihe eteen.
Ihme nuijia satana..
Sama ilmiö muuten kun 80km/h maantiellä ajetaan 70km/h ja tullaan taajamaan 50km/h rajotukseen niin ajetaan edelleen sitä samaa 70/kmh.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
Comment