Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Purni
    BTCF Member
    • May 2007
    • 915
    • Vantaa

    Mun tietääkseni jos on joku aisa perässä niin se on max 80/kmh. Toki voin muistaa väärin.

    Edit: Ja muutenkin jo oot vaunun kanssa niin ei yleensä ole kiire mihinkään ja toisekswi miks kaahata ku kuluu polttoainetta reilusti enemmän. Itseäänkin vituuttaa noi vaunut mut talla pohjaan ja ohi ei muuta ihmeempää.
    Kesämiina: E39 M5 S/C
    Talvimiina: E70 X5 530sd

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      Kukas itsemurhakandidaatti teki äsken aivan idioottiohituksen tummansinisellä, madalletulla E39:llä 8-tieltä Pirttijoen suuntaan käännyttyämme? 80-alue, aivan pimeä vasen mutka, meillä oli se 80 vauhtia ja menit lentämällä vastaantulijan kaistaa kapealla tiellä ohitse. Eikö sulla v*tun lippispäällä oikeasti ole mitään älliä päässä, vai oliko pakko päästä näyttämään perhefarmarille kuinka kiisseli kulkee. Jos sieltä olisi joku tullut vastaan niin et olisi ehtinyt tekemään mitään tilanteen korjaamiseksi ja mekin olisimme osunteet siihen samaan kasaan. Jos tunnistat itsesi niin mee itsees äläkä enää ikinä vaaranna mun kyydissä olleen lapseni terveyttä. Mulkku.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • Ville.
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 288
        • Keminmaa

        haaparannan puolella ajettiin hiasteeseen jossa suojatie, 50 alue, ensin vilahtaa valoton skootteri naaman eestä ja perässä joku kilvetön monttupyörä. vähänki enempi ois ollu vauhtia niin..
        E34 525 TDS tourin g
        e32 730i
        ex
        w124 "liskolimusiini"
        3x e34 520i
        e30 316
        e34 520->525
        e36
        e34 tds touring
        hilux

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6931
          • N/A

          Eilen oli hyvin mielenkiintoinen tilanne kun edessä ajava auto pysähtyi pääväylälällä täysin paikalleen väistämään kiihdytyskaistalla matelevaa toista autoa joka yritti liittyä liikenteeseen. Mielestäni olin varautunut reilulla turvavälillä mutta meinasin silti ajaa perään. Sitten siinä 5-10 sek liikenne seisoi ja porukka arpoi mitä tekee kukakin.

          Only in Finland

          Comment

          • mulletti
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2587
            • Jyväskylä - Bra | bar base beach

            Originally posted by Antti O View Post
            Eilen oli hyvin mielenkiintoinen tilanne kun edessä ajava auto pysähtyi pääväylälällä täysin paikalleen väistämään kiihdytyskaistalla matelevaa toista autoa joka yritti liittyä liikenteeseen. Mielestäni olin varautunut reilulla turvavälillä mutta meinasin silti ajaa perään. Sitten siinä 5-10 sek liikenne seisoi ja porukka arpoi mitä tekee kukakin.

            Only in Finland
            Kyllä, nämä kiihdytyskaistalla urveloivat papparaiset Avensiksillaan aiheuttavat ainakin meikäläisessä välitöntä ROAD RAGEa. Eivät vaan tajua että KIIHDYTYSkaistalla haetaan se motarin nopeus ja sitten puikataan sinne muun liikenteen sekaan...
            E28 - E30

            HUNAJATA HUNAJATA

            Comment

            • Smistik
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1130
              • Kanta-Häme

              Legendaarinen Keravan ramppi etelään nelostiellä. Eka on pari sataa metriä kiihdytyskaistaa ja sitten siinä ylämäessä liittyy se toinen tie, jolta tuleville on kolmio. Kyllä sieltä aina pusketaan eteen 30km/h kun muut on jo saaneet malmikasansa vähintään kahdeksaan kymppiin. ***** että ********.
              ex E91 320d käsiaskilla
              ex E46 330dat
              japski
              ranu

              ex E30 316i 4d

              Comment

              • Guest's Avatar

                Viikon munakuski, näitähän riittää ihan jokaiselle päivälle ja vielä jokaiselle sormelle ja varpaalle.

                Ei vittu oikeesti näitä ihmisiä liikenteessä, hyvä esimerkki tänä aamuna töihin mennessä kehä 1:llä joku torspo tekee tahallaan ruuhkaa ajamalla kuorma-auton vieressä 323 mazdallaan 70 mittarin mukaan, takana n. kilometrin verran kaistat tukossa, edessä tyhjä tie

                Ei nyt onneksi pyörällä töihin mennessä hirveästi menoa haittaa, mutta nostaa kyllä kyrpää otsaan melko lailla kun kattelee tuota menoa:think

                Comment

                • Das///MTre
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2005
                  • 206
                  • Aivammettäs

                  Originally posted by Smistik View Post
                  Legendaarinen Keravan ramppi etelään nelostiellä. Eka on pari sataa metriä kiihdytyskaistaa ja sitten siinä ylämäessä liittyy se toinen tie, jolta tuleville on kolmio. Kyllä sieltä aina pusketaan eteen 30km/h kun muut on jo saaneet malmikasansa vähintään kahdeksaan kymppiin. ***** että ********.
                  Se moottoritien nopeusrajoitushan alkaa vasta sen toisen liittymän jälkeen.
                  Sulla on 60 rajotuksena vielä siinä kohtaa, että eipä tuo ihmekkään ole jos tilanteita tulee.
                  E46 M3

                  Comment

                  • Kroeger
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 195
                    • -

                    Motarin kyyrät saa kyllä verisuonet pullistumaan otsassa kun ohittaavat autoja samalla vauhdilla kun ne ohitettavat ajaa.. Siinä sitten itselle kerääntyy autoja perään vilkuttelemaan pitkiä valoja. Lopulta kun tämä kyyrä väistyy ohituskaistalta poies ja siitä mennään ohi niin näkyy keskisormea ikkunassa..

                    Comment

                    • GameOver
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3026
                      • Sjundeå

                      Tänään oli sellainen olo, että huvitti perseillä aivan totaalisesti liikenteessä.

                      Ollessani liikennevaloissa kuudentena autona jonossa aloin soittamaan torvea välittömästi, kun valo punaselta vaihtu pois. Lisäksi kyrpämäisiä kaistanvaihtoja (luonnollisesti ilman vilkkua) kanssa-autoilijoiden eteen ja väleihin ja puikkelehtimista päästäkseni mahdollisimman epätaloudellisesti ja muka jouhevasti ajamaan.

                      Ylinopeutta bussikaistaa pitkin muista ohi, valojen vilkuttelua, perseessä hiillostamista ym, ym. ja olipas kivaa.

                      Ai perhana... enhän mä toiminnallani kylläkään edes erottunut millään lailla muista pääkaupunkiseudun autoilijoista... :think
                      -22 Lexus ES300h
                      -08 Subaru Impreza

                      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                      Comment

                      • Smistik
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1130
                        • Kanta-Häme

                        Originally posted by Das///MTre View Post
                        Se moottoritien nopeusrajoitushan alkaa vasta sen toisen liittymän jälkeen.
                        Sulla on 60 rajotuksena vielä siinä kohtaa, että eipä tuo ihmekkään ole jos tilanteita tulee.
                        Aivan sama, niillä on kolmio. nimim. sakot saanut vuosia sitten, kun liityin sivarien eteen turhan tiukkaan paikkaan. Eri paikassa tosin.
                        ex E91 320d käsiaskilla
                        ex E46 330dat
                        japski
                        ranu

                        ex E30 316i 4d

                        Comment

                        • Das///MTre
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2005
                          • 206
                          • Aivammettäs

                          Originally posted by Smistik View Post
                          Aivan sama, niillä on kolmio. nimim. sakot saanut vuosia sitten, kun liityin sivarien eteen turhan tiukkaan paikkaan. Eri paikassa tosin.
                          No ei se nyt aivan sama kyllä ole että tuletko sä sieltä 60 vai 100++
                          Ei ihan oikeasti pitäs olla kovin ylivoimanen tehtävä ymmärtää.
                          Siinä on senkin jälkeen varmaan 500 metriä matkaa kiihdyttää, niin en ymmärrä miks pitää lähtee kepittää sitä vaihdeaskia läpi heti kun kaista alkaa?
                          Kyseisessä kohdassa se rajotus vaihtuu 120:iin vasta siellä sivuliittymän jälkeen ihan syystä.
                          Kyllä muakin vituttaa vastaavat liittyjät ihan yhtä lailla monessa paikassa ja ymmärrän pointtisi kyllä, mutta ko kohdassa olet vain yksinkertaisesti väärässä. Siis oletan että toimit juuri vähän niin kuin yllä esitin, ainakin alkup viestistäs sai sen kuvan.
                          Ei mitään henkilökohtaista.

                          Edit: Se sivutieltä liittyjä kun todennäköisesti katsoo että olet kaukana ja vielä arvio nopeutes väärin, koska kiihtyvän kulkuneuvon nopeutta on perkeleen vaikea arvioida.
                          Last edited by Das///MTre; 07-10-2010, 20:50.
                          E46 M3

                          Comment

                          • tsbmw
                            BTCF Member
                            • Jun 2004
                            • 1493
                            • Ilvola

                            Motarin ramppi onkin aika erikoinen paikka!
                            Jos poistut moottoritieltä alkaa perusnopeusrajoitus - yllätys yllätys - siitä katkoviivasta hidastuskaistan rajalta 80km/t. Myöhemmin sitten se 60km/t joka useimmiten on rajoituksena taajamien sisääntuloteillä.

                            Tieliikennelain ja vahvistetun sakotusrajan määräämä tapa ajaa moottoritiellä on:
                            - 127km/t (+3km) moottoritiellä.
                            - Siiryttäessä rampille kun auton painopiste osuu katkoviivalle on nopeuden oltava 87km/t (+3km), koska 80km/t nopeusrajoitus alkaa tuosta kohdasta!
                            - Koska em. nopeuden muutos ei ole mahdollista äärettömän lyhyellä matkalla on tieliikennelain edellyttämä tapa: jarrutus moottoritiellä 127km/t => 87km/t juuri ennen rampille siirtymistä, olkoonkin vaikka millainen jono takapuskurissa kiinni! (Autohan pitää aina pystyä pysäyttämään tien vapaana näkyvällä osalla!)
                            Last edited by tsbmw; 07-10-2010, 21:03.
                            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                            - E28 528i, 528i+, M5

                            Comment

                            • 174000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2008
                              • 1176
                              • Tuusula

                              Originally posted by Smistik View Post
                              Legendaarinen Keravan ramppi etelään nelostiellä. Eka on pari sataa metriä kiihdytyskaistaa ja sitten siinä ylämäessä liittyy se toinen tie, jolta tuleville on kolmio. Kyllä sieltä aina pusketaan eteen 30km/h kun muut on jo saaneet malmikasansa vähintään kahdeksaan kymppiin. ***** että ********.
                              Kyllähän tuossa kohtaa pystyy hyvissä ajoin näkemään, että onko sieltä toisesta liittymästä mahdollisesti tulossa ketään eteen. Siis jos vähän malttaa ajella sitä ramppia eteenpäin...

                              Ja kuitenkin se itse motari on niin jumissa, että joutuu taas jarruttelmaan. Näin ainakin kahdeksan jälkeen.
                              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                              '02 VW Golf 1.4i
                              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                              Comment

                              • Smistik
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2009
                                • 1130
                                • Kanta-Häme

                                No joo annetaan siimaa vähän, mutta ei se välttämättä tiedä sieltä tullessaan mikä on jo tiellä olevien rajoitus. Jos sieltä tulee autoja, oli vauhti mikä tahansa, niin väistämisvelvollisuus säilyy. Tarkoitin lähinnä sitä, että sieltä tullaan eteen oli tilanne mikä tahansa. Samaa näkee moottoritiellä. Oikealta vasemmalle kaistalle pieneen väliin, vaikka yhden tai kahden auton odottamalla voisi vaihtaa kaistaa turvallisesti ja ns. kiilaamatta eteen. Kuten herra koppalakki sanoi sakotustilanteessa: "koska sulla on kolmio, niin sun pitää olla valmis vaikka pysähtymään, jos tilaa ei ole"

                                Eikä siinä mulla ole tarkoitus askia läpi käydä, ihan normaalin liikenteen mukana muiden vauhtia. Yleensä tuossa on rekkaa ja muuta isompaa aina seassa, niin kyllä ne siihen kääntyessään lähtee kiidyttämään ylämäkeen niin paljoin kuin auto vetää. ja lepo vaan
                                Last edited by Smistik; 07-10-2010, 21:59.
                                ex E91 320d käsiaskilla
                                ex E46 330dat
                                japski
                                ranu

                                ex E30 316i 4d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎