Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kraak
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 74
    • Finland

Tapahtui kylläkin viimekesänä, mutta kerrottakaan tässä illan ratoksi kuitenkin.

Oltiin kavereiden kanssa hommattu vkl vapaata moottoripyöräilyyn ja oltiin ajelemassa syrjäisiä "mutkapätkiä".

No siinä tulee sitten valkoinen pakettiauto peräedellä vastaan. Hetken ajellaan siinä perässä, mutta yksinkertaisesti vanhan fordi diisselin haju on nenään niin pistämätön, että eikun ohi ja matka jatkuu. Muuten ohitukset sujuivat hyvin, mutta alkoi ilmeisesti loppupään ohitukset fordi miestä vituttamaan. No sieltä lähti sitten kaverin juoniori (125cc, nelarivehkeellä) hyvässä paikassa ohittamaan, mutta mitä tekee tämä pakettiauto. Rupeaa kiihdyttämään niin, että meinaa loput takanatulevat frendit pökertyä siitä savusta. Kaikki tietää vielä miten tuollainen 125cc nelarikyykky kulkee niin eihän sillä ollut mitään jakoja ohi, ja juniori yritti vielä liian pitkään ohitusta ennenkuin tajusi, että pakettiauto tulee rinnalle. No samaan aikaan alkoi sitten vastaantuleva rekka lähestyä ja ei kerenny juniori aivan omalle kaistalle takaisin, mutta onneksi mahtui rekan ja pakettiauton väliin keskikaistan päälle. Lähellä oli käydä huonosti, koska vas.puoleinen taustapeili jäi kevarista jonnekkin rekan kylkeen. Kyllä aihetti itselle jo sydämentykytyksiä tuo tilanne, puhumattakaan kaverista jonka poika oli tilanteessa. Kaikenlisäksi olin vielä taustapeilistä seurannut pakettiauton kuljettajan ja apparin nauruja, kun ei päässyt motskari ohi.

Tästä itse ainenkin jo aika pannu keittäneenä seurattiin pakettiautoa kahdeksan moottoripyörän voimin, kun olivat kerta samaan suuntaan menossa. Neljä pyörää ajoi edessä ja neljä takana. Seurattiin sitten pakua paikallisen räkälän pihaan ja pistettiin mekin pyörät parkkiin siihen pakun ympärille. Osa pisti tupakaks kenellä oli tarve ja muut rupes hikisiä ajokamppeita riisumaan. Ei tulleet pakettiautosta juopot pihalle, oltiin siinä huililla melkein 30min jutellen kaikke paskaa ja nämä istuvat siinä kipossaan paskahalvauksessa. No meillä oli loppuunsa ihan mukavaa, kun ei muutakaan tekemistä ollut, mutta toivottavasti pojat oppi jotakin. Huonostikkin olisi voinut tilanteessa jannulle käydä.

Ei siinä sitten enempää kuin tauot oli pidetty niin lähdettiin jatkamaan matkaa. Sen verran taustapeilistä vielä pakua seuranneena ei tapahtunut mitään liikettä niin kauan kuin vain pakua näin.

Ja kaikille tiedoksi pakettiauto ajoi 80 alueella n.70km/h, ei varmaan kulkenut kovempaa.
    Last edited by Kraak; 18-03-2011, 22:26.

Comment

• E39-530A
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 929
      • Espoo

Originally posted by Kraak View Post
      Ei siinä sitten enempää kuin tauot oli pidetty niin lähdettiin jatkamaan matkaa. Sen verran taustapeilistä vielä pakua seuranneena ei tapahtunut mitään liikettä niin kauan kuin vain pakua näin.
      Itse episodi olisi varmaan saanut jäydä käymättä, koska kevarikuskille olisi voinut tulla reissusta viimeinen matka. Mutta tuollainen saattelu ja pelkkä tauko siihen kaveriksi oli jäätävän hyvä keino saada mulkuille ylimääräinen kalsaripyykki aikaiseksi. Ei tarvinnut sanoa mitään, ei tarvinnut koskea mihinkään, ei edes mennä lähelle. Täytyy tunnustaa, etten olisi ainakaan itse keksinyt moista.

Pakuporukka vain antoi niin hyvän näytteen hengenlahjoistaan, ettei voi mennä takuuseen, että oppivat mitään.
      E92 335iA -08

---
      ex E34 540iA -93
      ex E90 325iA -05
      ex E39 530iA -00
      ex Toyota Avensis
      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

Comment

• tuumas
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2564
        • Lapland, Finland

Eilen sain todistaa aika harvinaisen typerää toimintaa jälleen:

Tulin risteykseen jossa pariskunta lastenvaunun kanssa seisoi suojatien edessä odottamassa että pääsee tien yli -> pysähdyin. Tällöin tietenkin oikealta tulijat lähtivät (Chrysler Voyager ja Volvo) tulemaan suoraan suojatienpäälle vaikka heillä oli kolmio ja pariskunta työnteli lastenvaunuja... noh, samaan aikaan joku tuli helvetinmoista vauhtia (40 alue) Volvolla minun takaa ja tekee äkkijarrutuksen ja melkein ajaa peräloosteriin mutta ajaa senverran ojaanpäin että ei osu ja alkaa näyttämään minulle käsimerkkejä Hieno soppa olisi tullut kun olisi osunut niin olisi M3 ja Chryslerin väliin jäänyt kaksi aikuista ja vauva Teki mieli kyllä nousta autosta ja kysyä että vittuako heiluttelee käsiään autostaan kun ite tötöilee!

Comment

• Ackbar
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 253
          • Espoo

Tänään kehä kolmosella länsipuolen loppupäässä ohittelin köröttelijöitä, mutta ilmeisesti ei käynyt mersulla ajavalle taksikuskille joka sitä jonoa veti vaan alkoi siinä kiihdyttää just, kun alkaa kaksikaistainen loppua. Ihmettelin, kun ei taksia näkynyt peileistä aluks ja kohta se olikin rinnalla.. Kaista kohta loppu jarrut vai kaasua.. Valitsin kaasun ja eteen ehti. Mutta, siinä taas ammattikuskin toimintaa.. Pysyi kyllä loppumatkan reilun matkan päässä, taisi tulla melkoinen kivisade tuulilasiin... I hope. :think
          Last edited by Ackbar; 18-03-2011, 23:37.

Comment

• maukka86
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 488
            • Pirkanmaa

Originally posted by Kraak View Post
            Tapahtui kylläkin viimekesänä, mutta kerrottakaan tässä illan ratoksi kuitenkin.

Oltiin kavereiden kanssa hommattu vkl vapaata moottoripyöräilyyn ja oltiin ajelemassa syrjäisiä "mutkapätkiä".

No siinä tulee sitten valkoinen pakettiauto peräedellä vastaan. Hetken ajellaan siinä perässä, mutta yksinkertaisesti vanhan fordi diisselin haju on nenään niin pistämätön, että eikun ohi ja matka jatkuu. Muuten ohitukset sujuivat hyvin, mutta alkoi ilmeisesti loppupään ohitukset fordi miestä vituttamaan. No sieltä lähti sitten kaverin juoniori (125cc, nelarivehkeellä) hyvässä paikassa ohittamaan, mutta mitä tekee tämä pakettiauto. Rupeaa kiihdyttämään niin, että meinaa loput takanatulevat frendit pökertyä siitä savusta. Kaikki tietää vielä miten tuollainen 125cc nelarikyykky kulkee niin eihän sillä ollut mitään jakoja ohi, ja juniori yritti vielä liian pitkään ohitusta ennenkuin tajusi, että pakettiauto tulee rinnalle. No samaan aikaan alkoi sitten vastaantuleva rekka lähestyä ja ei kerenny juniori aivan omalle kaistalle takaisin, mutta onneksi mahtui rekan ja pakettiauton väliin keskikaistan päälle. Lähellä oli käydä huonosti, koska vas.puoleinen taustapeili jäi kevarista jonnekkin rekan kylkeen. Kyllä aihetti itselle jo sydämentykytyksiä tuo tilanne, puhumattakaan kaverista jonka poika oli tilanteessa. Kaikenlisäksi olin vielä taustapeilistä seurannut pakettiauton kuljettajan ja apparin nauruja, kun ei päässyt motskari ohi.

Tästä itse ainenkin jo aika pannu keittäneenä seurattiin pakettiautoa kahdeksan moottoripyörän voimin, kun olivat kerta samaan suuntaan menossa. Neljä pyörää ajoi edessä ja neljä takana. Seurattiin sitten pakua paikallisen räkälän pihaan ja pistettiin mekin pyörät parkkiin siihen pakun ympärille. Osa pisti tupakaks kenellä oli tarve ja muut rupes hikisiä ajokamppeita riisumaan. Ei tulleet pakettiautosta juopot pihalle, oltiin siinä huililla melkein 30min jutellen kaikke paskaa ja nämä istuvat siinä kipossaan paskahalvauksessa. No meillä oli loppuunsa ihan mukavaa, kun ei muutakaan tekemistä ollut, mutta toivottavasti pojat oppi jotakin. Huonostikkin olisi voinut tilanteessa jannulle käydä.

Ja kaikille tiedoksi pakettiauto ajoi 80 alueella n.70km/h, ei varmaan kulkenut kovempaa.
            Taitaa ottaa päähän Transiiteilla ajavia, jos menee ohi. Muistuu mieleen tapaus kesältä 2008, kun ajeltiin 10-tietä kohti Turkua. Liikkeellä oltiin kaverin Alfa 159:sillä, kun edessä alinopeutta ajeli valkoinen ruosteinen Transit. Avautu suora ja kaveri lähti ohittamaan transistoria. Samalla hetkellä kun oltiin rinnalla, alkoi transiitin pakoputkesta tulemaan mustaa savua putken täydeltä. Eipähän tuo transiitti sitten kiihtyvyydessä Alfalle pärjännyt ja mentiin heittämällä siitä ohi. Sen jälkeen alkoi valojen vilkuttelu ja torven soittaminen, mikä jatkui hyvän aikaa.

Tämmöisiä tapauksia tuntuu tulevan vastaan entistä useammin tien päällä.
            f22 220i

Comment

• takatalvi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1019
              • Jokela

Täytyy vaan pitää oma kylmänä ja muistaa samalla, että Suomen maantiet ovat maan suurimmat avohoitolaitokset.
              BMW i3

Comment

• -jacko-
                BTCF Member
                • Sep 2006
                • 205
                • Tampere

olinpahan joskus transiitilla kuskina kavereille ja oltiin matkalla american car showhun niin tuli lähdettyä risteyksestä kiihdyttään ylämäkeen sen mitä transistori vain kiihtyi taisi olla kakkosvaihde vielä päällä. sai kyllä kunnon naurut koko porukka kun polkupyöräilijä jumalauta polki ohi mäen päälle pääsyn jälkeen vasta suoralla se taidettiin saada kiinni
                E28 528i -82 m30b34
                E46 330CI
                Chevrolet K3500 6.5TD

Comment

• Tmz84
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2009
                  • 35
                  • Rauma

Eilen tapahtui kyllä koko autoiluhistoriani hurjin munakuskin kohtaaminen!!!

Oltiin koko perheen kanssa autoilemassa Uudestakaupungista Raumalle, eli ensin kantatietä Laitilaan ja siitä 8-tietä Raumalle...
                  Noh, eteeni oli jossain vaiheessa ilmestynyt vihreän värinen Alfa Romeo 156 jota ajoi ilmeisesti joku kohtuu nuori kloppi. Laitilassa Pilkingtonin kohdalla tämä auto yhtäkkiä tekee lukkojarrutuksen ja tiputtaa vauhtia n. 90 km/h (ajoi hieman ylinopeutta) -> 40 km/h. Minä ihmettelin että mikä nyt on ongelma, ensin luulin että tiessä oli joku paha routavaurio ja kaveri sen takia jarrutteli, mutta ei... sieltähän nousi tuon jarrutuksen jälkeen keskari pystyyn.
                  Olin aivan ihmeissäni että näinköhän minä nyt ihan oikein. Päätin kuitenkin painaa tööttiä ihan sen takia että kaveri aiheuttaa vaaratilanteita jarruttelemalla holtittomasti ja näytti vielä keskaria.
                  Tästä ilmeisesti suuttuneena hän toisti saman tempun hetken päästä uudestaan, tällä kertaa jäi n. 5 m väliä etten törmännyt hänen puskuriinsa (vauhdit oli tosin alhaisemmat jo tässä kohtaa). Taas sama homma, keskari vilkkui ikkunasta ja mulla ja vaimolla alkoi jo tunteet kuumenemaan. Lopuksi hän vielä yhden risteyksen kohdalla teki lukkojarrutuksen täysin pysähdyksiin, tällä kertaa sain auton pysähtymään metrin päähän. Siinä kohtaa meni vaimolla hermot ja hän hyökkäsi autosta ulos ja kohti tätä munapäätä, ja mitä tuo munapää teki? Lähti vikkelästi karkuun
                  Todella miehinen mies tuntuu olevan...
                  Tämän viimeisen tempauksen jälkeen soitin sitten poliiseille ja ilmoitin kyseisen munapään auton tuntomerkit ja rekisteritunnuksen ja suunnan johon hän ajoi. Eipä tosin näyttänyt poliiseja tulevan vastaan tai perässä, vaikka sanoin että todennäkösesti kaveri on joko huumeissa tai kännissä

Enkä todellakaan ajanut liian lähellä. Ne 8,5 vuotta jotka minä olen ajokortin omistanut, olen aina pitänyt turvavälit samanlaisina kuin eilen tässä tilanteessa. Enkä ole IKINÄ kohdannut kyseistä käytöstä. Joskus olen kyllä kuullut että jotkut ugilaiset kusipäät tekee tuota jarruttelua perässä roikkuville mopoille. Ilmeisesti kyseinen huhu on lähtenyt laajempaankin levitykseen ja nyt paikalliset luulevat sen olevan jokin oikeus.

Olenko minä nyt oikeassa vai väärässä siinä, että kyseinen kaveri tosiaan teki todella törkeästi ja jos olisin hänen peräänsä törmännyt, niin hän olisi joutunut maksumieheksi? Muistan joskus lukeneeni, että näin se menisi, mutta mitenköhän se nyt on? Eihän kukaan saa tuolla tavalla vaarantaa liikennettä tai aiheuttamaa kolaria vaikka mukamas olisi "jarruttanut risteykseen" jossa ei näkynyt muita autoja...?

PS. Kyseisen munapään rekkari on tiedossa, jonka perusteella myös nimi, puhelinnumero ja osoite on tiedossa...
                  Last edited by Tmz84; 18-04-2011, 20:49.

Comment

• timppa811
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 856
                    • Pohojammaa

Hieman offtopic:

Olen ollut Bangladesissa noin 3kuukautta nyt ja olen jo useasti luvannut, etten koskaan enään valita yhtään mitään suomen liikenteestä. Onneksi on oma kuski, joten itse voi vain kiristää turvavyötä ja pitää silmät kiinni.
                    Täällä on voimassa oikeastaan kaksi liikennesääntöä A) Isommalla ajoneuvolla olet aina oikeassa. B) Tiellä jo ajava kulkuneuvo joutuu väistämään tielle liittyviä ajoneuvoja.
                    Kohta A tarkoittaa käytännössä sitä että kuorma-autoilija voi huoletta posottaa täällä maailman kansoitetuimmassa maassa aivan huoletta 80km tunnissa millä kaistalla haluaa ja muut väistävät.
                    Toisaalta kohta B saa hermot kiristymään vielä useammin ja tekis mieli siltä riksakuskilta käydä katkomassa vähintäänkin ketjut!

Huh, helpotti hieman.

Comment

• dieseljussi
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 592
                      • Suomi

Originally posted by Tmz84 View Post
                      Eilen tapahtui kyllä koko autoiluhistoriani hurjin munakuskin kohtaaminen!!!

Oltiin koko perheen kanssa autoilemassa Uudestakaupungista Raumalle, eli ensin kantatietä Laitilaan ja siitä 8-tietä Raumalle...
                      Annaskun mä arvaan: vaikka auto oli täynnä, ei valojen säätöön oltu koskettu?

Comment

• Balle
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 3413
                        • UKI, Suomen New York

Laitilassa Pilkingtonin kohdalla tämä auto yhtäkkiä tekee lukkojarrutuksen ja tiputtaa vauhtia n. 90 km/h (ajoi hieman ylinopeutta) -> 40 km/h. Minä ihmettelin että mikä nyt on ongelma, ensin luulin että tiessä oli joku paha routavaurio ja kaveri sen takia jarrutteli, mutta ei... sieltähän nousi tuon jarrutuksen jälkeen keskari pystyyn.
                        .

Possuja ja Bemareita

Comment

• Wgs
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 69
                          • Laplaaandia

Olenko minä nyt oikeassa vai väärässä siinä, että kyseinen kaveri tosiaan teki todella törkeästi ja jos olisin hänen peräänsä törmännyt, niin hän olisi joutunut maksumieheksi? Muistan joskus lukeneeni, että näin se menisi, mutta mitenköhän se nyt on? Eihän kukaan saa tuolla tavalla vaarantaa liikennettä tai aiheuttamaa kolaria vaikka mukamas olisi "jarruttanut risteykseen" jossa ei näkynyt muita autoja...?
                          Kyllä, tahallisesti aiheutettu vaaratilanne-> ajat perään, jarruttaja maksaa. Hirvet, porot yms eläimet tai muut esteet ovat sitten tilanne erikseen.

Originally posted by dieseljussi View Post
                          Annaskun mä arvaan: vaikka auto oli täynnä, ei valojen säätöön oltu koskettu?
                          Oletan että tapahtuma oli valoisan aikaan? Eikai ne valot nyt kuitenkaan niin paljoa häikäise että pitää alkaa tuommoista tekemään

Comment

• Iriana
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2010
                            • 49
                            • Tampere

Originally posted by Wgs View Post
                            Oletan että tapahtuma oli valoisan aikaan? Eikai ne valot nyt kuitenkaan niin paljoa häikäise että pitää alkaa tuommoista tekemään
                            Mietin kans, että ihan valoisa aika kyseessä. Takapenkilläkään tuskin kolmea satakiloista vekaraa?

Muuten, sanavalmis (lue: puolustusvalmis) nainen pitäis olla vakiovarusteena. Ainakin noissa tilanteissa, muihin en ota kantaa!
                            Projekti: E36 325i Coupé '92

Comment

• Tmz84
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2009
                              • 35
                              • Rauma

Originally posted by Iriana View Post
                              Mietin kans, että ihan valoisa aika kyseessä. Takapenkilläkään tuskin kolmea satakiloista vekaraa?
                              Juurikin näin, eli valoisaan aikaan tämä tapahtui. Ja takapenkillä 5kk ikäinen vauva, joten tuskin ajovaloja oli tarpeellista säätää

Originally posted by Balle
                              Mielestäni totesin tekstissäni, että turvaväli oli kunnossa. Muuten todennäköisesti olisi tullut se peräänajo.

Originally posted by Wgs
                              Kyllä, tahallisesti aiheutettu vaaratilanne-> ajat perään, jarruttaja maksaa. Hirvet, porot yms eläimet tai muut esteet ovat sitten tilanne erikseen.
                              Näin vähän muistelinkin Taidan kyllä huomenna soittaa tälle kaverille ja yrittää asiallisesti keskustella asiasta, jos saisi hieman järkeä taottua siihen kalloon. Jos tuollaista käytöstä jatkaa tulevaisuudessakin liikenteessä, ennen pitkää tapahtuu se kolari...
                              Luulen että hän luulee, ettei hän ole sellaisessa tilanteessa vastuussa

Comment

• Rockford
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 8028
                                • Pinsiö

Taidan kyllä huomenna soittaa tälle kaverille ja yrittää asiallisesti keskustella asiasta, jos saisi hieman järkeä taottua siihen kalloon. Jos tuollaista käytöstä jatkaa tulevaisuudessakin liikenteessä, ennen pitkää tapahtuu se kolari...
                                Ei maksa vaivaa. Tekstistäsi päätellen kyseessä on vaan perus kusinaama - itsekin tismalleen samanlaiseen tilanteeseen joutuneena. Heilutteli vielä keskaria ikkunasta pitkällä ja teki lukkojarrutuksia Sillä erotuksella tosin, että valtatiellä pääsin ohi ja jarrutin eteen, että pääsisin ns. jutulle -> 206-kuskin oli pakko pysähtyä. Lähti myöskin karkuun, kun juoksin huutaen kunnon raivolla ovea kohden, mutta hähää, tässäkin ehdin kiskaisemaan nyrkillä c-pilariin. Ei jarrutellut enään, kun lähdin perään ja ajelin takana.

Myöhäistä enään päätään vaivata jälkeenpäin tuollaisella. Paras tyydytys tulee paikan päällä, kun tilanne on käsillä. Jollain soittelemisella teet vain itsestäsi kyyrän ja kotipoliisin Naisellesi pisteet kotiin, oikea meininki
                                Last edited by Rockford; 18-04-2011, 21:07.
                                -Dodge Charger -73
                                -Mercedes-Benz GLK
                                -VW Transporter

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍