Originally posted by _nixu_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viikon munakuski
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Olipa taas tänään, ajelin 80 alueella sitä perus ~90km/h. Sit tunkee almera risteyksestä eteen ja rupee ajeleen 70km/h siinä edessä. Otan sen 90-100km/h taas vauhtia ja tarjoon keulaa vasemmalle kaistalle. Almerakuski rohkaistuu jostain ja survaisee läpän tiskiin. Itse tietysti reagoin samoin, varsinkin kun mäen nyppylältä näkyy vastaantulevan auton valot.
En tiedä minkä rpiplu-tehopiikin tuo auto sai, mutta uusilla kitkoilla kickdownilla rupes maantienopeudessa välkkymään luistoneston valo. Hetki tästä eteenpäin mulla on 140 vauhtia ja kerkeen vastaantulevien alta pois. Sitten alkaa valoshow joka jatkuu noin kilometrin ajan, jolloin almera kääntyy risteyksestä sellaiselle pikkutielle.
Olenko jotenkin sairas, vai tuleeko muille tuollaisissa tilanteissa mieliteko lähteä seuraamaan kyseistä kyyrää ja käydä tiedustelemassa että mikä ongelma oli tällä kertaa?Originally posted by HomerEi ne pulit millään seiskoilla ajele
Comment
-
-
Te kaikki JKL-TRE välisellä tiellä jotka tulitte sumuvalot päällä vastaan, ihan kuin muuten ei olisi ollut tarpeeksi vaikeeta ajaa ku musta märkätie imi kaiken valon, keli oli selkeä, ei vettä ei sumua ei edes pieniä ukkoja satanut taivaalta. VITUN RUNKUT!-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
-
Originally posted by Eepo View PostTe kaikki JKL-TRE välisellä tiellä jotka tulitte sumuvalot päällä vastaan, ihan kuin muuten ei olisi ollut tarpeeksi vaikeeta ajaa ku musta märkätie imi kaiken valon, keli oli selkeä, ei vettä ei sumua ei edes pieniä ukkoja satanut taivaalta. VITUN RUNKUT!sigpic
Comment
-
-
Päivällä jos joku noi sumarit päällä tulee vastaan niin antaa mennä vaan. Mutta jos on pimeää ja märkä tie ja joku tulee sumarit päällä vastaan laitan kaikki valot päälle mitä keulasta löytyy. Muutaman kerran jopa sammunut ne sumarit.
Tuntuu toi Mitsu isoine spoilereineen ja amispörinöineen kiihottavan kanssa autoilijoita vielä enemmän kun Bemari. Bemulla sai suht rauhassa ajella mutta ton Mitsun kanssa saa kokoajan ajaa kilpaa tai vilautella jarruvaloja kontissa ajaville.Last edited by |auri; 14-11-2011, 00:23.
Comment
-
-
Originally posted by Eepo View PostTe kaikki JKL-TRE välisellä tiellä jotka tulitte sumuvalot päällä vastaan, ihan kuin muuten ei olisi ollut tarpeeksi vaikeeta ajaa ku musta märkätie imi kaiken valon, keli oli selkeä, ei vettä ei sumua ei edes pieniä ukkoja satanut taivaalta. VITUN RUNKUT!
Comment
-
-
Originally posted by Tibexe View PostOn kyllä sitten niin karpoa touhua tuo selkeällä pimällä kelillä sumareiden kanssa spedeily, ettei mitään rajaa. Ne on vittu SUMUvalot saatanan apinat, käykää lukemassa lakikirjasta millon niitä saa ja kuuluu käyttää.
Originally posted by riesa View Post
Olenko jotenkin sairas, vai tuleeko muille tuollaisissa tilanteissa mieliteko lähteä seuraamaan kyseistä kyyrää ja käydä tiedustelemassa että mikä ongelma oli tällä kertaa?
Originally posted by Eepo View PostTe kaikki JKL-TRE välisellä tiellä jotka tulitte sumuvalot päällä vastaan, ihan kuin muuten ei olisi ollut tarpeeksi vaikeeta ajaa ku musta märkätie imi kaiken valon, keli oli selkeä, ei vettä ei sumua ei edes pieniä ukkoja satanut taivaalta. VITUN RUNKUT!
Talvi tulee. +6 astetta ja kuiva tienpinta. Joka nyppylälle ja mutkaan hidastetaan vauhtia 60km/h. Valmiiksi hermo ollu viimeaikoina aika vitun tiukalla ja kyyrät vielä kusevat hyvän aamun tuolla liikenteessä perseilyllään..
Peräkärryn kanssa koitat nuhapumppumersulla ohittaa autoja. Huomaavat että joku tulee ohi -> Kaasua. Saa taistella tuo kärry perässä melkosia urotekoja että saa kyyrät ohitettua
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Sattuipa kerrankin omallekin kohdalle eräänlainen munakuski eilen illalla, kun oltiin emännän koiria hakemassa lahdesta. Takaisin tullessa hieman ennen hyppyrimäkiä olevissa valoissa 12-tiellä, pysähdyin erään 406 farkkupösön perään mielestäni ihan normaalille etäisyydelle(n.1,5-2m). Joka pösökuskin mielestä ei ilmeisesti ollut riittävä, koska tyyppi alkoi vilkuttelemaan pakkivaloa. Ajattelin alkuun että siinähän vilkuttelee. Noh, valot vaihtuivat vihreiksi ja mitä tekee pösökuski. Vilauttaa vielä kerran pakkivaloa, johon vastaan pitkillä.
No ei mitään, pösö jää matelemaan vasenta kaistaa jolloin menen hiljaksiin oikealta ohi. Päästään pitkän matkaa 12-tietä kohti tamperetta, kun näen taustapeilistä valojen lähestyvän kovaa vauhtia(itsellä mittarinopeutta n.95km/h koko matka). Takana tuleva jääkin yllättäen ajamaan aivan takapuskuriin kiinni(jota ainakin itse inhoan yli kaiken, pimeällä ja märällä varsinkin). Siirryn hieman oikeaan reunaan, jotta takana tuleva saa pestä lasia jos meinaa roikkua takapuskurissa. Sumu- tai jarruvalon vilauttelu ei yleensä auta(kurasuihku auttaa useimmiten).
Auto jättäytyykin hetken matkan päähän. Mutta ei aikaakaan, kun sama auto on taas puskurissa kiinni, jolloin siirryn taas reunaan. Tällä kertaa auto jää niin kauas että valoja ei välillä näy peilistä ollenkaan.
Taas päästään hetken matkaa kunnes on taas samat valot takapuskurissa, taas siirryn reunaan. Tällä kertaa takana tuleva ajaakin hetken keskiviivan päällä ihan puskurissa kiinni, ja taas jättäytyy kauas taakse. Sama ralli jatkuu melkein pälkäneelle asti, jolloin käännyttiin kotia kohti. Perseessä roikkujaksi paljastuikin yllättäen samainen farkkupösö, joka oli lahdessa vilkutellut pakkivaloa liikennevaloissa...F11 530DA X-drive M-sport -12
Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Comment
-
-
Originally posted by spottti View PostSattuipa kerrankin omallekin kohdalle eräänlainen munakuski eilen illalla, kun oltiin emännän koiria hakemassa lahdesta. Takaisin tullessa hieman ennen hyppyrimäkiä olevissa valoissa 12-tiellä, pysähdyin erään 406 farkkupösön perään mielestäni ihan normaalille etäisyydelle(n.1,5-2m). Joka pösökuskin mielestä ei ilmeisesti ollut riittävä, koska tyyppi alkoi vilkuttelemaan pakkivaloa. Ajattelin alkuun että siinähän vilkuttelee. Noh, valot vaihtuivat vihreiksi ja mitä tekee pösökuski. Vilauttaa vielä kerran pakkivaloa, johon vastaan pitkillä.
No ei mitään, pösö jää matelemaan vasenta kaistaa jolloin menen hiljaksiin oikealta ohi. Päästään pitkän matkaa 12-tietä kohti tamperetta, kun näen taustapeilistä valojen lähestyvän kovaa vauhtia(itsellä mittarinopeutta n.95km/h koko matka). Takana tuleva jääkin yllättäen ajamaan aivan takapuskuriin kiinni(jota ainakin itse inhoan yli kaiken, pimeällä ja märällä varsinkin). Siirryn hieman oikeaan reunaan, jotta takana tuleva saa pestä lasia jos meinaa roikkua takapuskurissa. Sumu- tai jarruvalon vilauttelu ei yleensä auta(kurasuihku auttaa useimmiten).
Auto jättäytyykin hetken matkan päähän. Mutta ei aikaakaan, kun sama auto on taas puskurissa kiinni, jolloin siirryn taas reunaan. Tällä kertaa auto jää niin kauas että valoja ei välillä näy peilistä ollenkaan.
Taas päästään hetken matkaa kunnes on taas samat valot takapuskurissa, taas siirryn reunaan. Tällä kertaa takana tuleva ajaakin hetken keskiviivan päällä ihan puskurissa kiinni, ja taas jättäytyy kauas taakse. Sama ralli jatkuu melkein pälkäneelle asti, jolloin käännyttiin kotia kohti. Perseessä roikkujaksi paljastuikin yllättäen samainen farkkupösö, joka oli lahdessa vilkutellut pakkivaloa liikennevaloissa...
Comment
-
-
Joo onhan nyt pimeätä,märkää,liukasta ja kaikkea.
Mutta ei sen tasaisen nopeuden ylläpitäminen voi olla niin vaiketa. Kiva sellanen kuminauha-efekti mikä syntyy aina kun vastaan tulee auto tai tiellä on mutka. Kyseessä kuitenkin 5-tie eli ei mikään hirveä kinttupolkukaan.
Ja lisätään tuohon vielä että tolla "lavacossulla" () ohittaminen on aika suoritus,eli tyydyttävä matelemaan perässä....W208
W638
E36
Comment
-
-
Mä olen monesti miettinyt näitä tarinoita ja ihmetellyt miksei munakuskeja satu omalle kohdalle. Noh, eilen se sitten tapahtui ja voin sanot että SAATANA! Pinna muutenkin tiukalla kun Verkkokaupan runkkareiden varastosaldot ei pitänyt paikkaansa, jäi Macbook ostamatta, perkele.
Ajelin Ruoholahdessa normaaliin ripeään tahtiin, suuntana länsiväylä ja kehä1. Mechelininkadulta länsiväylän suuntaan käännyttäessä on kaksi kaistaa, minä oikealla ja valkoinen uusi zippinetto-Focus vasemmalla. Valojen vaihtuessa vihreäksi kiihdytän toki reippaasti, tuossa piinatun rellun powerdieselissä löytyy kuitenkin sitä jerkkua että sillä kerkeää. Viereisen auton kyyrät (2 vanhaa ukkoa, jos en ihan väärin nähnyt) siitä innostuvat ja polkevat mela lattiassa kaasua että pysyvät mukana. Mutkan jälkeen ajetaan kahdeksaakymppiä vierekkäin eikä kyyrät näytä merkkiäkään että päästäisivät vaihtamaan kaistaa.
Ei kai siinä, edessä alkoi olla busseja yms, joten vaihdoin kyyräpariskunnan perään odottaen että vaihtaisivat kaistaa ja pääsisin ajamaan sujuvaa matkanopeutta. Mitä vielä, länsiväylä alkoi ja apinat jäivät ajamaan vasenta kaistaa yhtä kovaa kuin bussit viereisellä kaistalla, morjens. Hetken päästä alkoi kiehua, ajoin normaalia lähempänä jotta apinat tajuaisivat vaihtaa kaistaa, mutt eiköhän jarruvaloshow alkanut siinä kohtaa. Pitkät päälle ja töötti pohjaan, saatanan runkut.
Pelastuksena oikean kaistan bussi liittyi Lauttasaareen ja pääsin vetämään lutu lattiassa oikealta ohi, munanukke yritti Focuksellaan kaikkensa jotta en olisi päässyt ohi mutta rellun voimakone näytti mistä se on tehty! Ei muuta kuin kyyrän eteen, vauhti sinne 100km/h mittarinopeuteen ja menoksi. Mitä tekee kyyrä, tuo munanukke, kaikkien runkkareiden äiti? Kaikkihan sen tietää, nopeus nousee ja homo ajaa seuraavan kilometrin pitkät päällä takapuskurissa kiinni!
Huh, helpotti.
Comment
-
-
Originally posted by Petri View PostMä olen monesti miettinyt näitä tarinoita ja ihmetellyt miksei munakuskeja satu omalle kohdalle. Noh, eilen se sitten tapahtui ja voin sanot että SAATANA! Pinna muutenkin tiukalla kun Verkkokaupan runkkareiden varastosaldot ei pitänyt paikkaansa, jäi Macbook ostamatta, perkele.
Ajelin Ruoholahdessa normaaliin ripeään tahtiin, suuntana länsiväylä ja kehä1. Mechelininkadulta länsiväylän suuntaan käännyttäessä on kaksi kaistaa, minä oikealla ja valkoinen uusi zippinetto-Focus vasemmalla. Valojen vaihtuessa vihreäksi kiihdytän toki reippaasti, tuossa piinatun rellun powerdieselissä löytyy kuitenkin sitä jerkkua että sillä kerkeää. Viereisen auton kyyrät (2 vanhaa ukkoa, jos en ihan väärin nähnyt) siitä innostuvat ja polkevat mela lattiassa kaasua että pysyvät mukana. Mutkan jälkeen ajetaan kahdeksaakymppiä vierekkäin eikä kyyrät näytä merkkiäkään että päästäisivät vaihtamaan kaistaa.
Ei kai siinä, edessä alkoi olla busseja yms, joten vaihdoin kyyräpariskunnan perään odottaen että vaihtaisivat kaistaa ja pääsisin ajamaan sujuvaa matkanopeutta. Mitä vielä, länsiväylä alkoi ja apinat jäivät ajamaan vasenta kaistaa yhtä kovaa kuin bussit viereisellä kaistalla, morjens. Hetken päästä alkoi kiehua, ajoin normaalia lähempänä jotta apinat tajuaisivat vaihtaa kaistaa, mutt eiköhän jarruvaloshow alkanut siinä kohtaa. Pitkät päälle ja töötti pohjaan, saatanan runkut.
Pelastuksena oikean kaistan bussi liittyi Lauttasaareen ja pääsin vetämään lutu lattiassa oikealta ohi, munanukke yritti Focuksellaan kaikkensa jotta en olisi päässyt ohi mutta rellun voimakone näytti mistä se on tehty! Ei muuta kuin kyyrän eteen, vauhti sinne 100km/h mittarinopeuteen ja menoksi. Mitä tekee kyyrä, tuo munanukke, kaikkien runkkareiden äiti? Kaikkihan sen tietää, nopeus nousee ja homo ajaa seuraavan kilometrin pitkät päällä takapuskurissa kiinni!
Huh, helpotti.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by Petri View PostMä olen monesti miettinyt näitä tarinoita ja ihmetellyt miksei munakuskeja satu omalle kohdalle. Noh, eilen se sitten tapahtui ja voin sanot että SAATANA! Pinna muutenkin tiukalla kun Verkkokaupan runkkareiden varastosaldot ei pitänyt paikkaansa, jäi Macbook ostamatta, perkele.
Ajelin Ruoholahdessa normaaliin ripeään tahtiin, suuntana länsiväylä ja kehä1. Mechelininkadulta länsiväylän suuntaan käännyttäessä on kaksi kaistaa, minä oikealla ja valkoinen uusi zippinetto-Focus vasemmalla. Valojen vaihtuessa vihreäksi kiihdytän toki reippaasti, tuossa piinatun rellun powerdieselissä löytyy kuitenkin sitä jerkkua että sillä kerkeää. Viereisen auton kyyrät (2 vanhaa ukkoa, jos en ihan väärin nähnyt) siitä innostuvat ja polkevat mela lattiassa kaasua että pysyvät mukana. Mutkan jälkeen ajetaan kahdeksaakymppiä vierekkäin eikä kyyrät näytä merkkiäkään että päästäisivät vaihtamaan kaistaa.
Ei kai siinä, edessä alkoi olla busseja yms, joten vaihdoin kyyräpariskunnan perään odottaen että vaihtaisivat kaistaa ja pääsisin ajamaan sujuvaa matkanopeutta. Mitä vielä, länsiväylä alkoi ja apinat jäivät ajamaan vasenta kaistaa yhtä kovaa kuin bussit viereisellä kaistalla, morjens. Hetken päästä alkoi kiehua, ajoin normaalia lähempänä jotta apinat tajuaisivat vaihtaa kaistaa, mutt eiköhän jarruvaloshow alkanut siinä kohtaa. Pitkät päälle ja töötti pohjaan, saatanan runkut.
Pelastuksena oikean kaistan bussi liittyi Lauttasaareen ja pääsin vetämään lutu lattiassa oikealta ohi, munanukke yritti Focuksellaan kaikkensa jotta en olisi päässyt ohi mutta rellun voimakone näytti mistä se on tehty! Ei muuta kuin kyyrän eteen, vauhti sinne 100km/h mittarinopeuteen ja menoksi. Mitä tekee kyyrä, tuo munanukke, kaikkien runkkareiden äiti? Kaikkihan sen tietää, nopeus nousee ja homo ajaa seuraavan kilometrin pitkät päällä takapuskurissa kiinni!
Huh, helpotti.
Mulla on ollut tapana ton jälkeen vielä kokeilla että toimiiko ne Abs:sät kun kyyrä ajaa hanurissa kiinni niin loppuu vielä se valojenkin vilkuttelu kun tulee muuta puuhaa sinne kabiiniin.
Toi on välillä yhtä tuskaa tulla aamuisin turunmotaria, varsinkin nyt kun on talvirajoitukset. Vedetään jumalauta monta kilometriä rintarinnan rekkojen kanssa kun kyyrien mittarien mukaan ajetaan varmuuden vuoksi vielä vähän alle sataa... Kovin ne yrittää tukkia tietä siinä leppävaarassa kehä1:sellä mutta nyt siinä on sen verran monta kaistaa, jotta jostain pääse aina pujahtamaan.On olemassa kahdenlaisia turboautoja: Niitä jotka ovat rikki ja niitä jotka ovat menossa rikki!!!
Yhdistettyä BMW ja Audi projektia:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=199611
Ikuisuusprojekti VW turbo kupla 2.1 tic -72
http://kuts1.kuvat.fi/kuvat/Autokans.../Tompan+Kupla/
Comment
-
Comment