Ilmeisesti eilisten kolarien takia, päätti joku keski-ikäinen nainen alkaa kotipoliisiksi tänä aamuna Kangasalan moottoriliikennetiellä. Ajelin kohti Tamperetta, kun vielä siinä vaiheessa suht lyhyehkö jono ajoi Punaisen Corsan perässä 70 km/h. Kun saavuttiin Kangasalan keskustan rampin kohdalle, tämä Corsa kuski päätti pudottaa nopeuden kolmeenkymppiin 80 km/h alueella. Seitsemän aikaan aamulla oli jo niin kova liikenne, että ohittaminen oli hankalaa ja aina kun joku ohitti tämän Corsan, kehtasi sitä ajanut naishenkilö vilkutella pitkiä ja tööttäillä ohittajille. Aivan tahallaan hidasti aamuliikennettä. Mitähän vittua tuollaisten ihmisten päässä liikkuu?
kyllä tuli nähtyä sen sortin törttö että kortti pois välittömästi..
saavutin 4 auton letkan paikassa jossa on huono ohittaa joten jäin ajamaan letkan perään. Ihmettelin sitten kun edellä ollut kivikki poukkoilee koko ajan kaistalla ja vaikuttaa kurkkivan ohituspaikkaa. saavutaan paikkaan jossa hyvä ohittaa eikä ketään tullut vastaan. minä ja kivikki lähdetään samanaikaisesti ohittamaan, painan pedaalin lattiaan kuten normaalisti, kerta tds:llä olin liikkeellä.
en odottanut saavuttavani kivikkiä 3 sekunnissa mutta niin vaan kävi ja jouduin himmailemaan. tämän huomattuaan kivikki alkaa palaamaan vasemmalle kaistalle muttei tajua ettei ollut vielä päässyt ohi ensimmäisestäkään autosta. kivikkikuski ei tajua mitään, palaa vaan kylmän viileesti vasemmalle kaistalle vaikka siellä on jo hiace. hiace pientareella jarrut lukossa torvi huutaen, kivikki vaan änkee hiacen eteen niinkuin ei mitään.
hiacekuskin refleksit pelasti tilanteen ja kun tilanne oli ohi survoin pedaalin lattiaan ja painoin lopuista ohi. ajelin vakkarilla seuraavat 10 kilometriä ja huomaan taustapeilistä kun sama kivikki saavuttaa minua erittäin nopeasti (150km/h tjsp.) kun sitten saavuttaa minut niin jää aivan puskurille roikkumaan pitämään sitä samaa poukkoilua
kyllä tuli nähtyä sen sortin törttö että kortti pois välittömästi..
saavutin 4 auton letkan paikassa jossa on huono ohittaa joten jäin ajamaan letkan perään. Ihmettelin sitten kun edellä ollut kivikki poukkoilee koko ajan kaistalla ja vaikuttaa kurkkivan ohituspaikkaa. saavutaan paikkaan jossa hyvä ohittaa eikä ketään tullut vastaan. minä ja kivikki lähdetään samanaikaisesti ohittamaan, painan pedaalin lattiaan kuten normaalisti, kerta tds:llä olin liikkeellä.
en odottanut saavuttavani kivikkiä 3 sekunnissa mutta niin vaan kävi ja jouduin himmailemaan. tämän huomattuaan kivikki alkaa palaamaan vasemmalle kaistalle muttei tajua ettei ollut vielä päässyt ohi ensimmäisestäkään autosta. kivikkikuski ei tajua mitään, palaa vaan kylmän viileesti vasemmalle kaistalle vaikka siellä on jo hiace. hiace pientareella jarrut lukossa torvi huutaen, kivikki vaan änkee hiacen eteen niinkuin ei mitään.
hiacekuskin refleksit pelasti tilanteen ja kun tilanne oli ohi survoin pedaalin lattiaan ja painoin lopuista ohi. ajelin vakkarilla seuraavat 10 kilometriä ja huomaan taustapeilistä kun sama kivikki saavuttaa minua erittäin nopeasti (150km/h tjsp.) kun sitten saavuttaa minut niin jää aivan puskurille roikkumaan pitämään sitä samaa poukkoilua
Muistuipa mieleen, kun vajaa 20 vuotta sitten käytiin kaverin kanssa kattelemassa jotain 70-luvun lopun kutoskoneista datsunia.
Myyjä esitteli huvittuneena aikaisemmin auton omistaneen vanhemman herrasmiehen tupakansytytinlamppua (semmonen taipuisalla varrella sytyttimeen liitettävä kartanlukuvalo.)
Jolla näkee kuulemma hyvin mittarit. Siis myyjänkin mielestä hyvin näkyi ja valot toimii -ukko vaan oli ollut puolisokea... Eli ei ole maailma muuttunut paljoa niistä ajoista......Ei ollu siihen aikaan ottalamppua kun kaivoksissa...
Valoista ongelmia: Ajetaan sisävalo päällä, jotta nähdään mittarit
Aissaatana ,siellä varmaa parhaat ajellu ottalamppu päässä
Olen itse asiassa ajanut sisävalo päällä, jotta näen mittarit. Syy ei ollut kuitenkaan se, että olisin kuupo, vaan tuossa muutama viikko sitten murtui Audin takaluukun johtosarjasta yksi johto, joka aiheutti sen, että mttaristovalot pimenivät. Takarekisterikilven valot kun sattuvat olemaan saman sulakkeen alla kuin mittaristovalotkin. Olihan se jännä ajaa mittariston ollessa pimeänä. Aika hankala olisi kuvitella ajaa niin päivittäin.
Valoista ongelmia: Ajetaan sisävalo päällä, jotta nähdään mittarit
Aissaatana ,siellä varmaa parhaat ajellu ottalamppu päässä
*semi OT*
no elekeepä mittään.
Meidän sihteerikkömme (.. sanotaanko vaikka että hyvän aikaa sitten aikuiseen ikään ehtinyt nainen...) osti edellisen Corollansa joskus 2005, vuosimalli lienee ollut 2000-2001. Se oli sillä ajellut tuon 3km työmatkan jo puolen vuoden verran (talven yli) ja muutaman kerran käynyt kaapunnissakin (15km/sivu).
Ihmetteli kerran kessutauolla, kun ei pitkät valot enää toimi. Ne on varmaan rikki... Kysyin että onko ne koskaan toiminu. Vastasi että ei muista, luultavasti on? kysäisin varmuuden vuoksi vielä että kai olet kääntänyt ajovalot päälle siitä erillisestä katkaisijasta. (ajovaloautomatiikka)
- missä se katkaisija on? :think:think
Hyvin on vissiin pärjänny lyhkäsillä valoilla talven pimeet
Ei sen puoleen, melkoinen riski liikenteessä tuo muutenkin, joskus mm. ajellut kevyen liikenteen väylää kaupungissa kun kääntynyt pari metriä liian aikasin risteyksestä oikeelle
Tuli vaan mieleen, kun tahtoo tuo muisti pettää, toimiikohan noissa mittariston valaistus jos valokatkaisija 0-asennossa.
Ainakin seuraavan sukupolven Corollassa piti kääntää valot päälle..nyt sillä on semmonen nimittäin...
Äsken Lappeenrannan keskustassa lähdettiin jonkun camry-romun kanssa liikennevaloista rinnakkain. Se jäi alussa lähtökuoppiin, mutta kohta tuli minusta ohi ja alkoi kiilaamaan sekä hidastamaan. Ilmeisesti oli pojalla tarkoitus roiskuttaa sohjovalli islmille (siinä kyllä onnistui). Tämän episodin jälkee siirtyi kokonaan takaisin omalle kaistalleen ja kääntyi vasemmalle...
Joillekkin dilleille bemarit ovat punaisia vaatteita. Vihaksi laittaa liikenteessä leikkiminen!!!
Oliko sininen ruosteenraiskaama sedani, isoilla lisävaloilla ja pinkillä karvanopilla varustettuna?
Meidän sihteerikkömme (.. sanotaanko vaikka että hyvän aikaa sitten aikuiseen ikään ehtinyt nainen...) osti edellisen Corollansa joskus 2005, vuosimalli lienee ollut 2000-2001. Se oli sillä ajellut tuon 3km työmatkan jo puolen vuoden verran (talven yli) ja muutaman kerran käynyt kaapunnissakin (15km/sivu).
Ihmetteli kerran kessutauolla, kun ei pitkät valot enää toimi. Ne on varmaan rikki... Kysyin että onko ne koskaan toiminu. Vastasi että ei muista, luultavasti on? kysäisin varmuuden vuoksi vielä että kai olet kääntänyt ajovalot päälle siitä erillisestä katkaisijasta. (ajovaloautomatiikka)
- missä se katkaisija on? :think:think
Hyvin on vissiin pärjänny lyhkäsillä valoilla talven pimeet
Ei sen puoleen, melkoinen riski liikenteessä tuo muutenkin, joskus mm. ajellut kevyen liikenteen väylää kaupungissa kun kääntynyt pari metriä liian aikasin risteyksestä oikeelle
Tuli vaan mieleen, kun tahtoo tuo muisti pettää, toimiikohan noissa mittariston valaistus jos valokatkaisija 0-asennossa.
Ainakin seuraavan sukupolven Corollassa piti kääntää valot päälle..nyt sillä on semmonen nimittäin...
Mulle kanssa eräs naishenkilö harmitteli että hän ei haluaisi ajella Fiiatillaan iltaisin. Ihmettelin siinä sitten että miksi hän ei iltaisin halua ajella, niin vastaukseksi sain sen että kun niitä pitkiä valoja on niin vaikea pitää päällä kun joutuu kokoajan siitä viiksestä vetämään. Siinä vaiheessa oli vähän pokassa pitelemistä, mutta neuvoin asiallisesti että koitappas seuraavalla kerralla työntää sitä viikseä eteenpäin niin se jää sinne ja myös pitkät pysyy päällä kunnes taas nykäiset viiksestä taakseppäin. Eli ei se autolla ajaminen kaikille niin helppoa ole...
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
Valitettava totuus lienee kuitenkin se, että suurin osa niistä pässinpäistä ei tuota juttua sisäistä, vaan jatkavat kyyräämistä entiseen malliin. Harmi kun vielä tähän päivään mennessä en ole tavannut ketään joka myöntäisi olevansa kyyrä ja kertoisi perustelut sille, miksi niin tekee. Nimittäin se jatkuvasti vaihteleva nopeus ei ole A) taloudellista ja B) turvallista, koska se aiheuttaa ohittamisen tarpeen takanatuleville. Mitään loogista syytä tälle "kyyräilmiölle" ei ole.
Yllä olevan liittyen: v*tun munakuski kaivurinsa kanssa veti eilen puol 11 aikan Kehä III itään Masalan liittymästä asti aina Mikkelään PÄÄSTÄMÄTTÄ KETÄÄN OHI JA VÄISTÄMÄTTÄ MILLEKÄÄN PYSÄKILLE TAI LEVENNYKSELLE!
VIttu mikä aasi, 10km matkalla melkein koko matka 80-rajoitusta ja keltaista sulkuviivaa ja yksi mulkku hinaa älytöntä letkaa 30km/h. Autojakin edessä niin paljon ettei pääse ohittamaan.
MITÄ VITTUA SUN PÄÄSSÄ LIIKKUU. Sun munapään takia menetin vartin elämästäni tolle yhdelle tienpätkälle.
Comment