Originally posted by smo83
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Viikon munakuski
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostTulipahan itsekkin syyllistyttyä tuohon pitkien vilautukseen eilen.
Edit: Ja tänään taas, sama tie, 100m eteenpäin, oikealta bensa-aseman pihalta tuli Volvo S40/S60/S80, ja taas jarrutus, väistöliike, ja pitkä tööttäys.
Yrittäkää nyt muistaa, että nyt on jumalauta talvi! Vaikka miten on nelivedot ja maailman parhaat Michelinit alla, niin silti voi olla liukasta. Kannattaa siis miettiä pari-kolme kertaa ehtiikö vaiko ei ennen kuin lähtee risteyksestä sutien toisen auton eteen.Last edited by nekholm; 26-12-2012, 20:12.VW Passat 1.4 TSI -12
Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95
Comment
-
-
Alkaa jo pikkuhiljaa rauhallisellakin ihmisellä kirraamaan ikeniä nämä mukulakivimaasturikuskit. Meinaan näitä Mersun ML, Honta CRV, BMW X5, Nissan Kuspiä ja mitä lie niitä oli. Luuleeko nämä kyyrät että kun noilla kikkareilla istutaan niin ylhäällä, että ollaan lakien ja sääntöjen yläpuolella? Maantiellä ajellaan ihan mitä sattuu vauhtia, mutta pääasia että kokoajan humpataan +-20km/h pitämättä hetkeäkään vautia tasaisena. Kaistoja voi vaihtaa miten sattuu ilman vilkkua ja katsomatta ajaako joku vieressä. Etenkin tuo ML jäänyt mieleen kun viimeviikolla kaupungissa semmonen tyvikulli vaihtoi melkein kaistaa kylkeen. Refleksit pelasti, jarrua, väistö ja töötti pohjaan. Paskahousu lähti karkuun että en pysynyt perässä. Liukkaalla ruuhkassa kun meisselikuski ajeli vailla mitään järkeä. Sitten vielä omalle vuokratulle paikalle oli tänään joku vitun nauta jättänyt paskahuussinsa alkoi jo vitutus olemaan aika lähellä. Tyydyin jättämään lapun ikkunaan ja lähdin vetämään sutia sekä noutamaan pari kaljaa.E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
Originally posted by Krynx View PostAlkaa jo pikkuhiljaa rauhallisellakin ihmisellä kirraamaan ikeniä nämä mukulakivimaasturikuskit. Meinaan näitä Mersun ML, Honta CRV, BMW X5, Nissan Kuspiä ja mitä lie niitä oli. Luuleeko nämä kyyrät että kun noilla kikkareilla istutaan niin ylhäällä, että ollaan lakien ja sääntöjen yläpuolella? Maantiellä ajellaan ihan mitä sattuu vauhtia, mutta pääasia että kokoajan humpataan +-20km/h pitämättä hetkeäkään vautia tasaisena. Kaistoja voi vaihtaa miten sattuu ilman vilkkua ja katsomatta ajaako joku vieressä. Etenkin tuo ML jäänyt mieleen kun viimeviikolla kaupungissa semmonen tyvikulli vaihtoi melkein kaistaa kylkeen. Refleksit pelasti, jarrua, väistö ja töötti pohjaan. Paskahousu lähti karkuun että en pysynyt perässä. Liukkaalla ruuhkassa kun meisselikuski ajeli vailla mitään järkeä. Sitten vielä omalle vuokratulle paikalle oli tänään joku vitun nauta jättänyt paskahuussinsa alkoi jo vitutus olemaan aika lähellä. Tyydyin jättämään lapun ikkunaan ja lähdin vetämään sutia sekä noutamaan pari kaljaa.
-V-
Comment
-
-
Originally posted by Veiled View Posttoi X6 unohtu ainakin joukosta. ja kyllä. luulen olevani lakien ja sääntöjen yläpuolella (ei vaiskaan. kovin kiltisti koitan ajella autostani huolimatta.)
-V-E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
Originally posted by Krynx View PostUnohtui varmasti vaikka mitä rumia ja korskeita, mutta kyllä mun haukankatse on bongannut keskimääräistä enemmään kyyrien alustana mukulakivimaastureita kuin ihmisautoja Allekirjoittanuthan ajaa aina täydellisesti vailla mitään sanomista
-V-
Comment
-
-
Terveisiä Australiasta! Viikon munakuskin titteli meni sille Pajero-sankarille, joka ajoi eilen aamulla motarin rampista liikennevaloristeykseen ja jatkoi vauhtia hidastamatta punaisilla suoraan risteyksen yli. Lähestyin vihreillä risteystä, näin silmäkulmasta oikealta kovaa tulevan auton, hyppäsin jarrulle samalla hetkellä kun Henkka vierestä huutaa VARO ja hetkeä myöhemmin näin Pajeron vilahtavan (jarruttamatta tai väistämättä) autoni keulan edestä alle 50 cm päästä. Välimatkaa jäi niin vähän, että olin jo valmistautunut rysäykseen ja muovinkappaleiden lentelyyn mutta hämmentävästi siihen sen verran jäi rakoa ettei osunut.
Muutaman sekunnin kymmennyksen kun olisin ollut myöhemmin jarrulla tai vauhtia olisi ollut inasen enemmän risteykseen tullessa en varmaan tässä enää kirjottelisi, sillä olisin saanut about satasta ajaneen Pajeron sivuovestani sisään.
Säikäytti ihan kunnolla!
Comment
-
-
Ohhhoh hyvä ettei sult henki lähteny Mut ihan käsittämätöntä miten voi olla noin välinpitämättömiä ihmisiä tuola liikenteessä..
Ite törmänny tääl omil nurkilla ihmisii jotka ajaa parkkivaloilla kun on jo pimeää.. Ja niitä on tosiaa näkyny aika monta.. Kaikki ei tajua ees laittaa valoja päälle vaikka vilauttaa pitkiä !
Comment
-
-
Viime viikolla sattui erikoisempi juttu kun ajelin tuota 4-tietä Lahteen päin. Nousin ylös motarille tuosta yhdestä liittymästä ennen Lahtea ja olin siis matkaamassa Lahteen. Ku pääsin motarille ja sopivaan ajonopeuteen (105km/h) niin hetken päästä mun taakse ilmestyy uudehko farmarivolvo.
Tienpinta oli todella liukas ja Volvo kuski tulikin reilun parin metrin turvaetäisyydellä meikäläisen perässä. Näin edessäpäin rekan, joka pitäisi kohta ohittaa. Yleensä motarilla näissä tapauksissa (valitettavasti) se takana oleva lähtee ohittamaan ja itse joutuu jarruttelemaan kun rekka tulee vastaan. Noh, tässä tapauksessa niin ei käynyt vaan lähdin ohittamaan sitä rekkaa normaalisti ja Volvo tulee edelleen perässä reilun parin metrin turvavälillä.
Vaihdoin kaistaa rekan ohitettuani takaisin oikealle puolelle ja oletin, että Volvokuski haluaa ohitse kun niin perässä roikkui. Vaan eipä niin käynytkään vaan Volvo tuli suurinpiirtein samoja jälkiä mun perässä ja jatkoi tätä perässä roikkumista Sitte mulla tuli mieleen, että onko sillä vakkari asetettu jotenki niin että se ei halua jostain syystä ohi tai jotain...Nostin nopeutta hetkellisesti 120km/h...Mitä tapahtuu? Ei mitään - Volvo tulee edelleen reilun parin metrin päästä mun takapuskurista. Sitten hiljensin nopeuden 105km/h ja olin VARMA että se nyt viimeistään se lähtee ohi kun oli saanut vauhtiakin vähän kerättyä, mutta ei. Sama v*tun roikkuminen perseessä jatkuu. Tuntu oikeesti siltä et sillä ois ollu joku köysi kiinnitettynä mun autoon - niin jämptisti se mua seuras...
Onneksi enää muutaman sadan metrin päässä oli ramppi, josta poistuin motarilta. Volvo ei tästä rampista tullut, ja katsoinkin ihan mielenkiinnosta minkälainen kuljettaja tuolla Volvossa oli. Volvoa ajoi n.30v naishenkilö joka puhui puhelimeen ilman näpit irti -laitetta
Joko noissa uusissa Volvoissa on joku track&followautopilottiohjelma, jonka avulla Volvo seuraa edellä menevää autoa
TAI
se nainen ei tajunnut liikenteestä YHTÄÄN mitään sillä aikaa kun puhui puhelimessaE30 328i Cabrio '91 M-Tech II
E30 328i Projekti '88
E61 523i '08
EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI
Comment
-
-
Originally posted by shakes View PostViime viikolla sattui erikoisempi juttu kun ajelin tuota 4-tietä Lahteen päin. Nousin ylös motarille tuosta yhdestä liittymästä ennen Lahtea ja olin siis matkaamassa Lahteen. Ku pääsin motarille ja sopivaan ajonopeuteen (105km/h) niin hetken päästä mun taakse ilmestyy uudehko farmarivolvo.
Tienpinta oli todella liukas ja Volvo kuski tulikin reilun parin metrin turvaetäisyydellä meikäläisen perässä. Näin edessäpäin rekan, joka pitäisi kohta ohittaa. Yleensä motarilla näissä tapauksissa (valitettavasti) se takana oleva lähtee ohittamaan ja itse joutuu jarruttelemaan kun rekka tulee vastaan. Noh, tässä tapauksessa niin ei käynyt vaan lähdin ohittamaan sitä rekkaa normaalisti ja Volvo tulee edelleen perässä reilun parin metrin turvavälillä.
Vaihdoin kaistaa rekan ohitettuani takaisin oikealle puolelle ja oletin, että Volvokuski haluaa ohitse kun niin perässä roikkui. Vaan eipä niin käynytkään vaan Volvo tuli suurinpiirtein samoja jälkiä mun perässä ja jatkoi tätä perässä roikkumista Sitte mulla tuli mieleen, että onko sillä vakkari asetettu jotenki niin että se ei halua jostain syystä ohi tai jotain...Nostin nopeutta hetkellisesti 120km/h...Mitä tapahtuu? Ei mitään - Volvo tulee edelleen reilun parin metrin päästä mun takapuskurista. Sitten hiljensin nopeuden 105km/h ja olin VARMA että se nyt viimeistään se lähtee ohi kun oli saanut vauhtiakin vähän kerättyä, mutta ei. Sama v*tun roikkuminen perseessä jatkuu. Tuntu oikeesti siltä et sillä ois ollu joku köysi kiinnitettynä mun autoon - niin jämptisti se mua seuras...
Onneksi enää muutaman sadan metrin päässä oli ramppi, josta poistuin motarilta. Volvo ei tästä rampista tullut, ja katsoinkin ihan mielenkiinnosta minkälainen kuljettaja tuolla Volvossa oli. Volvoa ajoi n.30v naishenkilö joka puhui puhelimeen ilman näpit irti -laitetta
Joko noissa uusissa Volvoissa on joku track&followautopilottiohjelma, jonka avulla Volvo seuraa edellä menevää autoa
TAI
se nainen ei tajunnut liikenteestä YHTÄÄN mitään sillä aikaa kun puhui puhelimessa
Ne on yhtä kuutamolla mitä ympärillä tapahtuu. Myös ns ammattiautoilijat.
Comment
-
-
Viikon tai ainakin päivän munakuski tuli tunti sitten tavattua Espoon keskuksen risteyksessä noin tunti sitten. Taustana sanottakoon, etten juuri arvosta näitä ns. "ammattikuljettajia". Toki itsekin hiillyin ja provosoiduin osaltani munakuskiksi.
Ajelen rauhallisesti n. 30km/h etäisyyttä ja etäisyyttä on risteykseen vielä kaiken lisäksi reilusti. Oikealla linja-auto odottaa kolmion takana vuoroaan. Mietin rauhassa, mahtaako tulla eteen. No, tuleehan se, otan jalan pois kaasulta. "Ammattikuljettaja" ajaa kuin hidastetussa leffassa kääntyen minua vastaan. Tästä syystä vilautan pitkiä lyhyesti osoittaakseni sen tulleen väistämisvelvollisena eteeni ja että joudun hiljentämään hänen vuokseen ajonopeuttani - kyllästyneenä näiden "ammattilaisten" jatkuviin ajovirheisiin.
Mitä tekee linja-autokuski? Saavun hänen rinnalleen ja katson kuljettajaa, joka katsoo suoraan vastaan. Näen sivullani 35-40-vuotiaan reilusti voipullia syöneen maahanmuuttajataustaisen miehen katsovan vastaan.
Tämän jälkeen siirtäessäni katseeni jälleen eteenpäin kulkusuuntaani, huomaan, että "ammattikuljettaja" on jättänyt pitkän kulkuneuvonsa keskelle risteystä poikittain, jotta en pääsisi jatkamaan matkaani risteyksen yli ja hänen ohitseen. Tässä vaiheessa käyttikseni torvi on pohjassa, kunnes tilanne on ohi . Epäonnekseen hän on arvioinut väärin ja jättänyt linja-autonperän ja liikenteenjakajan korokkeen väliin auton mentävän aukon . Koska on talvi, pääsin pienellä ohjausliikkeellä pujahtamaan nopeasti tuosta aukosta, sillä pystyin lumesta johtuen nostamaan oikeanpuoleiset renkaat korokkeen yli . Toivottavasti jäi äijää ottamaan päähän...!
Harmi, ettei "ammattikuljettaja" ottanut ja peruuttanut linja-auton takakulmaa kylkeeni; olisin voinut saada uuden käyttiksen...:thinkNäillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Samat kokemukset kuin lakulla linja-auto ja taksikuskeista.. Ne luulee olevansa niin "ammattikuskeja" että muun liikenteen pitäis olla polvillaan kun arvon ammattikuljettajat on liikkeellä Ja tämä ei koske kaikkia, kyllä siellä niitä oikeitakin ammattikuskeja löytyy joilla on pelisilmää..F33 435i X-drive Cabriolet -14
Ex:E82 123d -08 M-Sport
Ex:E82 120d -08
Comment
-
-
Sattuihan se kunnon munakuski munkin kohdalle viimein.
Emännän kanssa ajeltiin Ideaparkista kohti kotia tuossa 130-tiellä tänään. Siinä sitten ennen valkeakosken suuntaan ajavien ohituskaistaa jonon nopeus tippui n. 60-70km/h(jonossa noin neljä autoa ja rajoitus on 80km/h).
Ohituskaistan alkaessa kiihdytän n. 90km/h ja siirryn heti kaistan alkaessa ohituskaistalle. Mitä tekee edellä ajanut uudehko Opel Astra kun olen melkein sen perän kohdalla. Vilauttaa vilkkua kaistaa vaihtaakseen, ja on jo siinä vaiheessa melkein puoliksi ohituskaistalla. Minut huomattuaan ooppeli meinas palata omalle kaistalleen seilaamisesta päätellen, mutta päätti sitten kuitenkin tulla ohituskaistalle.
Mun ei sit auttanut muuta kuin tehdä äkkijarrutus. Onneks ei tullut ketään meidän perässä.
Pitkien vilauttelun sekä torven huudattamisen jälkeen ooppeli kiihdytti sitten sen verran vauhtia ohituskaistalla, että ajattelin sen ajavan hieman reilummin. Mutta ei, siihen se sitten jäi ajelemaan sitä 90.
Taas sai kiittää itseä siitä että oli hereillä, ja ettei ollut enempää vauhtieroa. Äkkipikaisempi olis voinut mennä teippaamaan oopelin sivupeilejä, kun ei ooppelikuski niitä tunnu tarvitsevan.
Opel kääntyi sitten ennen meitä pois 130-tieltä, mut en huomannut katsoa minkälainen munakuski siellä oli...Last edited by spottti; 28-12-2012, 20:10.F11 530DA X-drive M-sport -12
Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Comment
-
-
Kävipäs aika jännä juttu tänä aamuna!
Lähdin ajelemaan töihin ja melkein heti kotipihasta päästyäni takapuskuriin liimautuu joku pieni koirankoppi, jonka oletin mopoautoksi. Takapeilistä ei näkynyt kuin perässä tulijan etuvalot ja hirvitti ajaa liukkaalla pikkukadulla kun turvaväliä ei ollut yhtään. Kirosin hiljaa mielessäni ajotaidottomat mopoautoilijat ja kirosin ääneen, kun tämä kippo seurasi samalla etäisyydellä koko matkan maantielle, vaikka välkyttelin useaan kertaan jarruvaloja. Kun turvaväli ei maantielläkään kasvanut tajusin, ettei kyse taidakaan olla mopoautosta Jatkoin jarrujen välkyttelyä pariinkin kertaan ja lopulta laitoin takasumarin päälle. Mulla oli edessä jono autoja, eli karkuunkaan en päässyt. Turvaväli ei kasvanut mihinkään.
No, käännyin motarille ja auto seuraa edelleen perässä. Se paahtoi miljoonaa ohi heti motarin alussa, vaikka mullakin oli 110 mittarissa vauhtia. Auto oli Toyota Aygo, pienikokoinen nainen ratissa nenä tuulilasissa kiinni, painoin rekisteritunnuksen mieleen ja lopun työmatkaa mietin savu korvista nousten minkälaisella viestillä tätä teiden sankaria lähestyn kun saan nimen finderista selville.
Käännyin töissä parkkipaikalle ja suureksi yllätyksekseni bongasin samaisen Aygon parkista, nainen vielä auton edessä laittamassa lämmitysroikkaa kiinni! Jätin oman autoni vähän kauemmaksi parkkiin ja kun kävelin lähemmäs, tunnistin naisen puolitutuksi, jonka kanssa ei tehdä töitä yhdessä mutta moikataan ja vaihdetaan muutama sana aina kun törmätään.
Annanko asian olla vai yritänkö lähestyä naista jotenkin nätisti vai vähemmän nätisti, että miettisi vähän ajotapojaan..? Näin jälkiviisaana sen jarruvalojen väläyttelyn olisi voinut jättää tekemättä, hävettää
Comment
-
Comment