530d vs 535d e60 tietoutta kaivataan

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeeMWeee
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 125
    • Kurikka

    #16
    Tuo 535d:hän kuulostaa aika hyvältä vaihtoehdolta jos nuo kaikki pitää paikkansa Hinta vain on aika suolainen

    Comment

    • beast99
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 138

      #17
      Originally posted by masa^^ View Post
      Jees, kuten Speedou mainitsi, niin perheestä löytyy kyseinen kulkupeli. Kellenersin lastulla tehoja 335hp/660nm. Tekniikka on kestänyt hyvin(lastulla ajettu noin 50k km.) ja ainoa haittapuoli on laatikon karheus varsinkin kylmänä. Ja kuten todettu, Kellenersiltä saa myös quaifen lukon jolloin koodataan myös luistonesto sen kanssa sopivaksi
      aika miehekkää tukemat pelkällä lastulla... oletko kulkua mitenkään mittaillut?
      satutko muistamaan lukon hintaa?

      Comment

      • masa^^
        Newbiemmer
        • Apr 2006
        • 2

        #18
        Enpä ole, mutta vois kyllä ottaa datat lastulla ja ilman niin näkee eron. Voin myös nappata datat e46 ämmästä niin saa siihenkin verrattua. Lukolla näyttäisi olevan hintaa 2800e Kellenersin sivujen mukaan
        Carfreaks.net

        Comment

        • beast99
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 138

          #19
          Originally posted by masa^^ View Post
          Enpä ole, mutta vois kyllä ottaa datat lastulla ja ilman niin näkee eron. Voin myös nappata datat e46 ämmästä niin saa siihenkin verrattua. Lukolla näyttäisi olevan hintaa 2800e Kellenersin sivujen mukaan
          jos vaan viitsit se vois olla mielenkiintoista verrattavaa

          Comment

          • Speedou
            Bimmer Rookie
            • May 2004
            • 97

            #20
            Masa, onhan meillä videolla 535d 100-200 testit saksassa ennen ja jälkeen. Mittarista otettuna vakiona 17 ja virinä 14s.
            -speedou-

            Comment

            • masa^^
              Newbiemmer
              • Apr 2006
              • 2

              #21
              Ainiin, niipäs olikin. No eipähän tarvii lähteä mittailemaan
              E46 M videolta 11sec muistaakseni
              Carfreaks.net

              Comment

              • Peetrus
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 219

                #22
                E60 530d vs. 535d tekniikka

                Jos (kun) suunnittelee jomman kumman ostamista, (painottaen tekniikkaa viritysmielessä) kumpi?

                Otetaan huomioon 10 000€ hintaero, eli kun autoihin tehdään seuraavat muutokset:
                530D:
                Poistetaan katit ja mahdollinen hiukkassuodatin + avarretaan hengitystä muutenkin.
                Vaihdetaan 535d:n suuttimet, softataan.

                535D:
                Poistetaan katit ja mahdollinen hiukkassuodatin + avarretaan hengitystä muutenkin.
                Softataan.

                Tässä tilanteessa, puollustaako mikään seikka 535D hankintaa, jos haetaan viimeistä tehoa?
                530d vakio ahdin riittää sinne about 350hv tehoihin, jonka yli ei käsittääkseni 535d:ään päästä koska suuttimet loppuvat kesken?

                Eli onko tässä tilanteessa 535d vain status arvo? (Mielestäni 10 000€ - suuttimien hinta liikaa statuksesta)
                -00 530D
                -GT2260V
                -Kunnon cooleri
                -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
                230,9hv
                512,9nm

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6327
                  • P-Pohjanmaa

                  #23
                  Onhan nuo ajolleen hieman erilaisempia,tuo 535d kun vääntää jo tonnista kiitos toisen puhaltimen.
                  Itse kanssa himoitsen\himoitsin tuota 535d:tä vielä kk sitten, mutta tulin siihen tulokseen että keväällä lähtee dpf mäkeen (korvausputki ollut jo muutaman kuukaauden) ja softa karalalla uskoisin että sitten tämäkin auto saa
                  hymyn poskille

                  Kyllä kai tuossa 535d pitäs olla potentiaalia hieman enemmän mutta kohtuu kovia lukujahan näistä yhdellä turbollakin olevista on otettu.
                  Onkohan noissa muuten laatikot samat ??
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • Peetrus
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 219

                    #24
                    Hyvän pointin löysit, eri laatikot näyttäisi olevan kyllä.
                    -00 530D
                    -GT2260V
                    -Kunnon cooleri
                    -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
                    230,9hv
                    512,9nm

                    Comment

                    • Peetrus
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 219

                      #25
                      Männät myös ovat erit, liekö merkitystä mihinkään, kun puhutaa perusvireistä.
                      -00 530D
                      -GT2260V
                      -Kunnon cooleri
                      -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
                      230,9hv
                      512,9nm

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7035
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        Mäntien erot ei välttämättä rajoitu kestoon, vaan eroja saattaa olla myös männän palotilan muotoilussa.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Peetrus
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 219

                          #27
                          Originally posted by Cell View Post
                          Mäntien erot ei välttämättä rajoitu kestoon, vaan eroja saattaa olla myös männän palotilan muotoilussa.
                          Toki, kestosta ei ollutkaan kyse tuolla heitollani.
                          535d on pienempi puristussuhde joka on tehty juurikin männillä.
                          -00 530D
                          -GT2260V
                          -Kunnon cooleri
                          -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
                          230,9hv
                          512,9nm

                          Comment

                          • 0101769
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2004
                            • 68
                            • hyvinkää

                            #28
                            hmm

                            yleensä kun lähdetään virittämään niin aihiossa säästetyt eurot maksat triplana myöhemmässä vaiheessa.

                            remppaat sitten sen 530d laatikon kerran ja toteat ettei kestä ja hommaat sitten sen 535d laatikon+muut rojut siihen ympärille niin se 10k€ tulee hyvin pian vastaan.

                            vaikka olisi 530d manuaalilla niin olen käsittänyt että kaksoismassa pohjaa/hajoaa aika kevyillä väännön lisäyksillä.

                            en myöskään antaisi niin paljoa painoarvoa siihen mahdollisesti saavutettavaan huippu hevosvoimamäärään koska se ajamisen ilo ja helppous tulee sieltä alaväännöstä.

                            Comment

                            • jokes911
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2008
                              • 875
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by veku View Post
                              Itse kanssa himoitsen\himoitsin tuota 535d:tä vielä kk sitten, mutta tulin siihen tulokseen että keväällä lähtee dpf mäkeen (korvausputki ollut jo muutaman kuukaauden) ja softa karalalla uskoisin että sitten tämäkin auto saa
                              hymyn poskille
                              Tuo sama itselläkin suunnitelmissa. Onko sinulla erilliset katti ja DPF vai samassa paketissa? Onko DPF:n poisto näkynyt kulutuksissa tai tuntunut menossa?
                              2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                              2022 X3 Charged Edition Msport
                              1999 Honda CBR 900 SC33
                              2009 Husqvarna SMR 510
                              2017 KTM EXCF 350

                              Comment

                              • juustomummo
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2008
                                • 548
                                • suomi

                                #30
                                Minä ainkin ottaisin 535d ei epäilystäkään.

                                Comment

                                Working...
                                X