530d vs 535d e60 tietoutta kaivataan

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • msp75
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 123
    • Heinola

    #46
    535D kokemuksia

    on tullut netistä etittyä tietoa tuollaisesta autosta ja yllättävän vähän on luettavaa tai sit en osaa etsiä, hyvinkin todennäköisesti tuollaisen saksasta haetan tän vuoden aikana.

    eli omakohtaisia kokemuksia ja kaikkea mahdollista tietoa haluaisin tuosta automallista kuulla.

    haaveena ois m-sport touring, sen verran reiluilla kilometreillä et hinta ei oo ihan pilvissä.

    Comment

    • Behemoth
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 561

      #47
      Originally posted by casino View Post
      TIETENKIN 535 D!

      Jos on mahdollista ottaa valmistajan tarjoamasta mallisarjasta suurimmalla mahdollisellla padalla oleva auto pitää ostaa se ja jos ei VETO riitä sitä pitää sitten lastuttaa tai muuten piristää tai vaihtaa sitten nopeampi kuski
      Näissähän on käsittääkseni sama moottorin tilavuus, mutta 535d:ssä on kaks turboa. Tässä 535 ei meinaa 3,5-litraista pataa.
      E66 730Ld LCI

      ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #48
        Ehdottomasti myös sitä mieltä että paljon mielummin tuo ALPINA D10:n kopio(535d) kuin suomi pullollaan olevia "kuolevaisten" 530d.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #49
          Mikä noissa on tilanne imusarjan läppien kanssa? Onko ne yhä olemassa 535d:ssä? Entä milloin 535d:n moottori vaihtui, faceliftin yhteydessä vai myöhemmin/aikaisemmin? Onko uudessa moottorissa yhä läpät? Entä 530d:n uudessa moottorissa (mikäli siihenkin on tullut muutoksia moottoriin)?
          E39 528iA

          Comment

          • bemanderi
            Bimmer Rookie
            • Dec 2006
            • 191
            • Capital West

            #50
            Originally posted by Rahu View Post
            Ehdottomasti myös sitä mieltä että paljon mielummin tuo ALPINA D10:n kopio(535d) kuin suomi pullollaan olevia "kuolevaisten" 530d.
            Mitä Alpina edellä sitä BMW perässä.. Tosin Rahun kanssa samaa mieltä, minusta tuo 530d on jotenkin väliinputoajamalli noissa prefacelift e60/e61 sarjoissa. Miksei sitten rakenna mielummin 525d:n pohjalle, niitähän saa leasingpoistoina kangassisustuksella e39:ien hinnalla nahkahousumaasta.

            Mutta yksi keskeinen ero on varmasti tuo 2 turboa, mikä kannattaa huomioida. Ja 535d:n ja 530d:n hintaero samoilla varusteilla ja kilsoilla ei verotettunakaan ole lähelläkään 10t€.
            BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
            Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

            .. plus sitten kaikkea muuta romua.

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1400
              • Kuopio

              #51
              Itse asiassa kun merkkiliikkeiden myytäviä autoja selailee saksanmaalta niin täysinvarustellun 535 ja 530 hintaero ei ole välttämättä edes "oikeassa" järjestyksessä näin suomalaiseen autojen hinnoitteluun tottuneena...

              Suomen autovero nostaa hintaa suhteettomasti koska täällä se 535 on taas pääsääntöisesti hinnoiteltu pilviin.

              Mutta sillai jos lähdetään arkirealistisena ajattelemaan tilannetta niin jos nyt (taas) olisin hankkimassa autoa niin laittaisin 530XDAT ... mitä iloa on tehoista kun se perkuleen jää ja vesi velloo teillä nykyisillä "ilmastonmuutoksen" tuomilla säillään 9 kuukautta vuodesta. 4 vetävää pyörää niin sekin on korjattu ja auto tuntuu tehokkaalta aina..

              Seuraava haave tästä nykyisestä eteenpäin onkin joku 2008-2009 mallisarjan loppupään 530XDAT M-sport kaikilla mausteilla, jahka uusi korimalli on tullut ja noiden hinta tippunut taas järkeviin lukemiin (ja Suomen autovero poistettu..)

              Tietty 525XDAT riittä kyllä kanssa.. kiihtyy hyvin ja sakot saa silläkin.
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • Seipäänreikä
                Bimmer Rookie
                • Dec 2008
                • 87
                • Rovaniemi

                #52
                Originally posted by Ceeray View Post
                Mutta sillai jos lähdetään arkirealistisena ajattelemaan tilannetta niin jos nyt (taas) olisin hankkimassa autoa niin laittaisin 530XDAT ... mitä iloa on tehoista kun se perkuleen jää ja vesi velloo teillä nykyisillä "ilmastonmuutoksen" tuomilla säillään 9 kuukautta vuodesta. 4 vetävää pyörää niin sekin on korjattu ja auto tuntuu tehokkaalta aina..
                Ceeray olette harvinaisen oikeassa
                2008 e61 530Xd

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1400
                  • Kuopio

                  #53
                  No woe perkule, toi sun sigus auto on pikkusen liikaa mun makuun..
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7551
                    • Jyväshyvä

                    #54
                    Originally posted by TJJ View Post
                    Entä milloin 535d:n moottori vaihtui, faceliftin yhteydessä vai myöhemmin/aikaisemmin? Onko uudessa moottorissa yhä läpät? Entä 530d:n uudessa moottorissa (mikäli siihenkin on tullut muutoksia moottoriin)?
                    LCI:n yhteydessä, toisin kuin 530:ssä jossa se tuli jo aiemmin...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • -juzzi-
                      BTCF Member
                      • May 2004
                      • 528
                      • Klaukkala

                      #55
                      OT: Uusi 3.0d moottori (245hv?) joka ainakin 330d:ssä on käytännössä kokeiltuna vähintään yhtä tehokas kuin vanha 335d.Toimii vielä hienommin alempaa eikä ole yhtään viivettä, en tiedä mitä muutoksia tähän on tehty. Muistaakseni uusi 330xda meni 5.9s 0-100km/h, en tiedä saako samaa myllyä 5-sarjaan vielä. Ja tuskin olet uutta edes ostamassa?
                      530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
                      https://www.instagram.com/juzzi1984/

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3121
                        • Välisuomi

                        #56
                        Originally posted by jms1601 View Post
                        Ja tekniikaltaan jos 530d:stä ottaa maksimit ulos niin orgis pakosarja ei sitä ainakaan kestä pitemmissä repäisyissä, sulaa paikoilleen ovat viisaammat kertoneet.
                        Viisaampasi ovat väärässä. Pakosarjassa on alkupään malleissa ongelmana että virtauksen ohjauslevyt pakosarjan sisällä saattavat irrota kiinnityksistään ja tukkia pakosarjaa. Tämä ei ole riippuvainen virittelystä. Lisätehon kannalta 535d ja 530d koneet toimivat ihan samalla tavalla, saatava huipputehokaan ei juuri eroa. Ainoastaan käytöksessä on eroa, 535d vääntöhuippu on laajemmalla alueella.

                        535d isoksi miinukseksi voi laskea nelivedon puutteen, siksi 530xd:lla näyttää useimmiten perävaloja 535d:lle.. Niin ja lastutetulla 530d:lla vakiolle 535d:llekin, viritettynä näiden kahden eroa ei juuri löydy..
                        ---

                        Comment

                        • Peetrus
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 219

                          #57
                          Karsastan tuota 530xd:ä kun kahdella tutulla on jakolaatikko porsinut lastun jälkeen. :/

                          Olisi kiva vertailla 530d ja 535d ahtimia (siis 535D:n suurempaa ahdinta) että onko se 535d suurempi ahdin yhtään tuottavampi kuin 530d, kuitenkaan se pikku ahdin ei ole mukana kuin alapäässä.

                          Tuo nykyinen reilu 230hp 530nm e39 530d alkaa potkia kunnolla siinä 2200rpm, eikä se mielestäni yhtään myöhään vedä,eli eipä tuo viive minua haittaa.

                          Täsmennyksenä niin toki M-sporttina kumpainenkin on kiikarissa, eli eipä siihen ulkonäköön olla satsaamassa muuta kuin vanteiden osalta.

                          Jälleenmyyntiarvo oli hyvä havainto 535d plussaksi, mutta onko se suhteessa myös vaikeampi myytävä....

                          Eipä toki tämän luokan autoja juuri suoraan kukaan ostakkaan vaan liikkeeseen vaihdokkina päätyy varmasti valtaosa.

                          Ulkomailta näillä ei paljon hintaeroa olekkaan, mutta suomessa M-sporteilla on se 10 000€ ja ylöspäin tuo ero.

                          Toki plussana 535d vielä se ettei tarvitse alkaa isompaa hommaa tekemään maksimitehoille mitä suuttimet antaa, on senverran paljon näiden (autojen) kanssa tullut puljattua ettei mitään ylimääräisiä oikein käyttöautoon viitsi tehdä, harrastepeleihinkin joutuu jo motivoimaan itseään.
                          -00 530D
                          -GT2260V
                          -Kunnon cooleri
                          -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
                          230,9hv
                          512,9nm

                          Comment

                          • b mutteri kasa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1462
                            • Area 03

                            #58
                            Originally posted by jms1601 View Post
                            Ja tekniikaltaan jos 530d:stä ottaa maksimit ulos niin orgis pakosarja ei sitä ainakaan kestä pitemmissä repäisyissä, sulaa paikoilleen ovat viisaammat kertoneet.
                            Itse ajelin 1 1/2 vuotta E60 530DA missä oli Harisella tehty räätälöity softa.Ei mitään ongelmia.Saksassa on tullut muutamia "pitkiä repäisyjä" otettua,eikä mitään ole "sulanut"!Kerran otin kaveria vastaan (535DA) muutamia vetoja ja ihan tasoihin mentiin...ja itsekin 535D ajaneena en silloiseen ohjelmoituun 530D paljonkaan persedynolla eroa huomannut.

                            Jälleenmyyntiarvo sitten onkin eriasia 535D ja 530D välillä,mutta on niin myös lähtöhintakin.

                            Ja mitä 535D virittämiseen tulee niin se on jo aika lailla optimoitu,vääntökäyrä on laaja ja vääntää "alhaalta" asti...vääntö rajoittaa sen tehonlisäyksen kyseiseen malliin ilman isoja muutoksia voimansiirtoon.
                            Last edited by b mutteri kasa; 07-01-2009, 08:10.
                            BMW F11 530 dA VOLL
                            Carbon-schwarz Metallic

                            BMW E30 325i Sport

                            Comment

                            • jms1601
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 338
                              • P-Pohjanmaa

                              #59
                              Originally posted by b mutteri kasa View Post
                              Itse ajelin 1 1/2 vuotta E60 530DA missä oli Harisella tehty räätälöity softa.Ei mitään ongelmia.Saksassa on tullut muutamia "pitkiä repäisyjä" otettua,eikä mitään ole "sulanut"!Kerran otin kaveria vastaan (535DA) muutamia vetoja ja ihan tasoihin mentiin...ja itsekin 535D ajaneena en silloiseen ohjelmoituun 530D paljonkaan persedynolla eroa huomannut.

                              Jälleenmyyntiarvo sitten onkin eriasia 535D ja 530D välillä,mutta on niin myös lähtöhintakin.

                              Ja mitä 535D virittämiseen tulee niin se on jo aika lailla optimoitu,vääntökäyrä on laaja ja vääntää "alhaalta" asti...vääntö rajoittaa sen tehonlisäyksen kyseiseen malliin ilman isoja muutoksia voimansiirtoon.
                              OK! No nyt saatiin todellista tietoa. Tämä minkä minä kuulin oli vain kuulopuheita mutta asian kertojalla ei asiasta ollutkaan minkäänlaista käytännön kokemusta vaan nähtävästi lisäili omiaan juttuun jonka kaverisltaan kuuli.
                              Tuntuis muutenkin kummalta että miten helvetissä pakosarja voi pettää jos koneesta ottaa tehoja enempi irti? Eiköhän siitä leviä jokin muu paikka ensin
                              530e G30 M-Sport -21
                              ***********************
                              Ex Audi A6 allroad -17
                              Ex X5 xd30 M-Sport -14
                              Ex 530dA F11 M-Sport -11
                              Ex E61 530xD M-Sport -08
                              Ex 530DAT E61
                              Ex E39 M-Sport

                              Comment

                              • MarttiKK
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 1638

                                #60
                                Originally posted by Rahu View Post
                                Ehdottomasti myös sitä mieltä että paljon mielummin tuo ALPINA D10:n kopio(535d) kuin suomi pullollaan olevia "kuolevaisten" 530d.
                                Se on vaan niin taivaan vanhan näköinen jo tuo E39. Karalalla saa lastuvirityksellä sen 230-240hp:tä E39 530d:hen, joten sekään ei mielestäni puolla Alpinan hankintaa ellei sitten vaan halua sitä. E60:een saa taas lastulla jo 260-280hp ja E61 on kevyempi kuin e39, joten on se vaan niche-kampe tuollainen Alpina D10.
                                Last edited by MarttiKK; 07-01-2009, 20:40.

                                Comment

                                Working...
                                X