530d vs 535d e60 tietoutta kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sigfried
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 261
    • Rannalla

    Ei kai tossa nyt mitään epäselvää ole? Jos budjetti kestää niin hanki 535d LCI ja tyrkkää siihen Karalan softa Talvella ei kyllä ole pitoa yhtään ja kuulemma kesälläkin voi pyöräyttää tyhjää varomattomalla kaasun käytöllä

    Todella tyytyväinen olen ollut tuohon omaan, kävin kokeilemassa myös 530d kun olin ostamassa tota ja ei kyllä ole kaduttanut.

    Muista vaan ottaa semmoinen missä on isolla kädellä ruksittu varusteita. Nimimerkillä MajorDrake on kokemusta noista useammasta kappaleesta ja taitaa sillä olla parasta aikaa myynnissä hyvin varusteltu yksilö. Ja tarjonnee koeajot jos olet kiinnostunut kokeilemaan tuommoista.

    Comment

    • loukkis
      Bimmer Rookie
      • Jul 2003
      • 73
      • Vantaa

      Jos tehot ei ole kaikki kaikessa vaan ajettavuus, niin ehdottomasti 530xd kannattaa laittaa harkintaan. On mun mielestä jopa kesällä huomattavasti mukavampi auto ajella kuin takavetoinen. Talvella olo xDriven kanssa on lähes kuninkaallinen sen vetopidon ja suuntavakavuuden vuoksi. Itse tuskin enää autoa ilman xDrivea ostan.
      320d LCI

      Comment

      • Matson^
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2113
        • Seinäjoki

        Näitähän on vertailtu täällä jo ennen alkuräjähdystä, searchiin "535d" niin meni pari iltaa mukavasti.
        Toki vastaus on myös helppo tiivistää; Jos arvostat ehkä vähäisempää ajomäärää sekä varusteita osta 530d, jos taas tatti pystyssä ohittelu on sun juttu niin osta 535d

        .. sigusta voi päätellä kumpi on mun juttu
        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
        | Nissan Navara TREK-1 |
        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

        Comment

        • Sigfried
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 261
          • Rannalla

          Originally posted by Matson^ View Post
          Näitähän on vertailtu täällä jo ennen alkuräjähdystä, searchiin "535d" niin meni pari iltaa mukavasti.
          Toki vastaus on myös helppo tiivistää; Jos arvostat ehkä vähäisempää ajomäärää sekä varusteita osta 530d, jos taas tatti pystyssä ohittelu on sun juttu niin osta 535d

          .. sigusta voi päätellä kumpi on mun juttu
          Aivan loistava tiivistys ja niin totta

          Comment

          • AlliumPorrum
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 316
            • Suomi

            Originally posted by Sigfried View Post
            Ei kai tossa nyt mitään epäselvää ole? Jos budjetti kestää niin hanki 535d LCI ja tyrkkää siihen Karalan softa Talvella ei kyllä ole pitoa yhtään ja kuulemma kesälläkin voi pyöräyttää tyhjää varomattomalla kaasun käytöllä
            No tämä onkin juuri se syy miksi tuo 535 epäilyttää; miksi ostaa lähinnä matka-ajoon auto jonka tehoja ei 1/3 vuodesta voi hyödyntää kuin satunnaisesti. Yksi kaveri valitti 530D:lläkin että vakionopeudensäätimelläkin saatta luistonesto iskeä kehiin liukkailla keleillä sopivassa ylämäessä -> ei mitään järkeä.

            Mutta tämä teho homma ei nyt ollut se varsinainen pointti, vaan se että perhana kun siihen xDriveen ei saa Dynamic Driveä, ja kun tahtois nuo molemmat. Jos taas ottaa takapotkun DD:llä, on ihan sama ostaa 535 koska Saksan tuontina hinnassa ei ole suurtakaan eroa. Eli olennainen kysymys on; DD vaiko xDrive, kumpi parempi jatkuvan matka-ajon kannalta?

            Comment

            • AlliumPorrum
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 316
              • Suomi

              Originally posted by petrolhead View Post
              Sen vähän mitä oon käyny ajamassa niin 535d:ssä on kyllä vetoja ihan riittämiin. 530d vähän vähemmän.

              Mitään "turvaa" se neliveto tuo ? ei mitään.
              Kokemukseni mukaan neliveto tuo talvella lumisella tiellä ja tuiskussa ajettaessa ihan helekutin paljon turvaa, jos verrataan takapotkuun joka hakee uriansa ja luistonesto naksuttaa koko ajan. Itselleni tuo nyt ei sinällään ole suurikaan ongelma, mutta siten kun iskee vähemmän ajaneen vaimon rattiin niin nelivedon tukevuuden tuntee kyllä apukuskin penkiltäkin hieman huonommassa kelissä.

              Comment

              • AlliumPorrum
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 316
                • Suomi

                Originally posted by loukkis View Post
                Jos tehot ei ole kaikki kaikessa vaan ajettavuus, niin ehdottomasti 530xd kannattaa laittaa harkintaan. On mun mielestä jopa kesällä huomattavasti mukavampi auto ajella kuin takavetoinen. Talvella olo xDriven kanssa on lähes kuninkaallinen sen vetopidon ja suuntavakavuuden vuoksi. Itse tuskin enää autoa ilman xDrivea ostan.
                Onkos tuon xd:n alusta täsmälleen sama kuin takapotkussa, vai onko siihen tehty jotain säätöä? Miten se muuten voisi olla kesällä "huomattavasti mukavampi"..?

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by AlliumPorrum View Post
                  Mutta tämä teho homma ei nyt ollut se varsinainen pointti, vaan se että perhana kun siihen xDriveen ei saa Dynamic Driveä, ja kun tahtois nuo molemmat. Jos taas ottaa takapotkun DD:llä, on ihan sama ostaa 535 koska Saksan tuontina hinnassa ei ole suurtakaan eroa. Eli olennainen kysymys on; DD vaiko xDrive, kumpi parempi jatkuvan matka-ajon kannalta?
                  Mielestäni suurempi puute on se, ettei siihen saa myöskään aktiiviohjausta.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5466
                    • S:t Karins

                    Originally posted by AlliumPorrum View Post
                    Kokemukseni mukaan neliveto tuo talvella lumisella tiellä ja tuiskussa ajettaessa ihan helekutin paljon turvaa, jos verrataan takapotkuun joka hakee uriansa ja luistonesto naksuttaa koko ajan. Itselleni tuo nyt ei sinällään ole suurikaan ongelma, mutta siten kun iskee vähemmän ajaneen vaimon rattiin niin nelivedon tukevuuden tuntee kyllä apukuskin penkiltäkin hieman huonommassa kelissä.
                    Eiköhän se sitten ole aika selvä asia?
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • loukkis
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2003
                      • 73
                      • Vantaa

                      Originally posted by AlliumPorrum View Post
                      Onkos tuon xd:n alusta täsmälleen sama kuin takapotkussa, vai onko siihen tehty jotain säätöä? Miten se muuten voisi olla kesällä "huomattavasti mukavampi"..?
                      Eri alusta siinä on. Se mukavuus tulee siitä, että se on jonkin verran vakaampi esim. mutkatiellä. En osaa luetella mahdollisia syitä sille, mutta kun mennään lujaa mutkissa, niin ratin takana se ero takavetoiseen on aika suuri ja nimenomaan sen xDriven eduksi. Tämä on tietysti vain mielipide ja joku toinen saattaa olla toista mieltä. Kannattaa käydä ajamassa ja todeta itse.
                      320d LCI

                      Comment

                      • AlliumPorrum
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 316
                        • Suomi

                        Originally posted by loukkis View Post
                        Eri alusta siinä on. Se mukavuus tulee siitä, että se on jonkin verran vakaampi esim. mutkatiellä. En osaa luetella mahdollisia syitä sille, mutta kun mennään lujaa mutkissa, niin ratin takana se ero takavetoiseen on aika suuri ja nimenomaan sen xDriven eduksi. Tämä on tietysti vain mielipide ja joku toinen saattaa olla toista mieltä. Kannattaa käydä ajamassa ja todeta itse.
                        Eli tarkoitatko että siinä on mukavampi/pehmeämpi/korkeampi alusta? Olisko x:ää muuten edes saatavilla M-Sport versiona, ja mikähän alusta siinä sitten mahtaa olla??

                        Comment

                        • loukkis
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2003
                          • 73
                          • Vantaa

                          Originally posted by AlliumPorrum View Post
                          Eli tarkoitatko että siinä on mukavampi/pehmeämpi/korkeampi alusta? Olisko x:ää muuten edes saatavilla M-Sport versiona, ja mikähän alusta siinä sitten mahtaa olla??
                          Se lienee suunnillee yhtä korkea kuin vakioalusta, eikä se kyllä mun mielestä pehmeämpi ole, ei kyllä kovempikaan. Jotenkin jämäkämpi. X:ää on saanut M-sport paketilla, mutta sekin vaan ihan vakioalustalla.
                          320d LCI

                          Comment

                          • JutiM5
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2008
                            • 328
                            • K-system

                            Originally posted by Matson^ View Post
                            Näitähän on vertailtu täällä jo ennen alkuräjähdystä, searchiin "535d" niin meni pari iltaa mukavasti.
                            Toki vastaus on myös helppo tiivistää; Jos arvostat ehkä vähäisempää ajomäärää sekä varusteita osta 530d, jos taas tatti pystyssä ohittelu on sun juttu niin osta 535d

                            .. sigusta voi päätellä kumpi on mun juttu
                            Nuohan sun 535 tehot saa irti 530stäkin:think
                            E39 M-sport 530da vm03
                            Vw ransuportteri vm03

                            ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
                            E34 525i vm90
                            E34 525i vm89

                            Comment

                            • Matson^
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2008
                              • 2113
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by JutiM5 View Post
                              Nuohan sun 535 tehot saa irti 530stäkin:think
                              Ei tuossa ollut tarkoitus oman auton tehoilla leveillä, vaan lähinnä tarkoitin että itse päädyin 535d:hen punnitessani samoja vaihtoehtoja pari vuotta sitten

                              Mutta samaa tehoa en ole kyllä nähnyt yhdenkään 530d:n työntävän, lähelle voi numerojen valossa päästä mutta tehokäyrä on ihan erimallinen yhdellä turbolla :think
                              Nykyisessä vanhassa softassa on vielä aika paljo hifistelyn varaa, mitä sitä on tuossa muutamana iltana kaverin kanssa tutkittu.. nämä varat otetaan kyllä ensikesänä käyttöön!
                              Last edited by Matson^; 07-03-2011, 20:45.
                              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                              | Nissan Navara TREK-1 |
                              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                              Comment

                              • JutiM5
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2008
                                • 328
                                • K-system

                                [QUOTE=Matson^;2303621]Ei tässä nyt tarkoitus ollut oman auton tehoilla leveillä, vaan lähinnä tarkoitin että itse päädyin 535d:hen punnitessani samoja vaihtoehtoja pari vuotta sitten

                                Komiathan ne on lukemat Kesällä pitäs omasta 530 suuttimet vaihtaa ja softa päivittää ni JTM-motorsilla epäilivät et päälle 360hepan lähtee,sen jälkee solmusta loppuu puhti
                                E39 M-sport 530da vm03
                                Vw ransuportteri vm03

                                ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
                                E34 525i vm90
                                E34 525i vm89

                                Comment

                                Working...
                                X