Kaivarissa on tällä hetkellä, jonkin sortin Audi tapahtuma ja alle sattui sitten Audi TT. Aikaa oli niin vähän etten edes huomannut lukea mallimerkintöjä! Malli oli Cabrio ja kesäpäivä mitä mainioin Koneena luultavasti 3.2, koska teho ei tuntunut loppuvan yhtäkkiä. Toinen vaihtoehto olisi 2.0TFSI, mutta noiden suorituskyky lienee aika sama, joten perstuntumalla erottaminen ei ollut helppoa.
Aluksi huomio kiinnittyi mukavaan ajoasentoon ja laadukkuutta ja ennenkaikkea ilmeikkyyttä hehkuvaan kojelautaan. Nappulat tuntuivat jämäkiltä ja jokaista yksityiskohtaa oli harkittu. Sisustan yleisilme ei ole yhtä funktionaalinen kuin uusissa 3, 5-sarjoissa, vaan tässä on panostettu näyttävyyteen ja visuaaliseen laadukkuuteen.
Ajossa huomasi heti tehon alakierroksilla. Sitä oli runsaanlaisesti (tosin missäpä ei olisi 2 litraisen vaparin jälkeen. Vaihteisto oli DSG ja heti alkuun miinuksena se, että keppiä eteenpäin liikuttaessa vaihtoi isommalle. Tähän ei kyllä heti totu. Onneksi löytyi myös ratti vaihteet, jotka toimivat loogisesti: oikealtä ylös ja vasemmalta alas. DSG tarjoaa todella siis todella suurta ajovaihdetta eri ajotilanteissa. Kierrokset olivat noin 1200rpm luokkaa 40 vauhdissa. Eihän tässä mitään, mutta laatikko antoi myös jonkin verran vedättää lähes tyhjäkäyntikierroksilta. Nappivaihteilla taas sitten pääsi nauttimaan koneen tehoista, myös alakierroksilla. Näinkin pieniin kierroksiin varmasti tottuu, vaikka kokemusta on jonkin verran jo V8:lla ajosta, joka sekään ei turhia kierrä.
Vaihteisto tuntui tomivan loistavasti ja vaihdot olivat ripeiät, niin ylös- kuin alaspäinkin. Moottori piti ns. urheilullista pörinää kiihdytyksissä. Jotenkin häiritsi kun pörinä vaikutti keinotekoiselta. Välitykset oli kohtuullisen pitkät jolloin kiihtyvyys ei tuntunut erityisen huimalta vaikka suoritusarvot ovatkin hyviä (5,9s 0-100km/h). Tämä taitaa vaivata jokaista uutta autoa. Tasaisesti voimansa antava moottori ei tuota samanlaista kiihtyvyyden tunnetta kuin vanhemmat autot. Maisema kyllä vaihtui ja mittaria oli vaikea uskoa. Nopeuden muutokset tapahtuivat hyvinkin liukkaasti tarvittaessa. Parasta koeajossa oli kelata täysi kiihdytyksellä vaihteieta läpi. Vaihdot tapahtuivat kerrankin ripeästi ja oikeilla kierrosluvuilla.
Ajotuntumat oli ensialkuun positiivisia. Ohjaustuntuma huokui varmuutta ja autoon pystyi luottamaan heti alkuunsa. Alusta ei ollut mitenkään kova, vaan päinvastoin yllättävän mukava. Sporttista ajoa ei tullut harrastettua, joten tämän enempää vaikea sanoa alustasta tosi toimissa. Ohjaus oli melkoisen tehostettu, joten autoa enemmän ajaessa huomasi tuntuman puutteen mitä alla tarkalleen oikein tapahtuu.
Kokonaisuutena varmasti erinomainen peli mutta enpä ollut ällikällä lyöty. Ehkä manuaali toisi tämänkaltaiseen autoon lisää fiilistä. Ehkä seuraavaksi voisi mennä S5:sta kokeilemaan!
Jatkotksi voi muut pistää omia kokemuksia mistä tahansa koeajosta!
Aluksi huomio kiinnittyi mukavaan ajoasentoon ja laadukkuutta ja ennenkaikkea ilmeikkyyttä hehkuvaan kojelautaan. Nappulat tuntuivat jämäkiltä ja jokaista yksityiskohtaa oli harkittu. Sisustan yleisilme ei ole yhtä funktionaalinen kuin uusissa 3, 5-sarjoissa, vaan tässä on panostettu näyttävyyteen ja visuaaliseen laadukkuuteen.
Ajossa huomasi heti tehon alakierroksilla. Sitä oli runsaanlaisesti (tosin missäpä ei olisi 2 litraisen vaparin jälkeen. Vaihteisto oli DSG ja heti alkuun miinuksena se, että keppiä eteenpäin liikuttaessa vaihtoi isommalle. Tähän ei kyllä heti totu. Onneksi löytyi myös ratti vaihteet, jotka toimivat loogisesti: oikealtä ylös ja vasemmalta alas. DSG tarjoaa todella siis todella suurta ajovaihdetta eri ajotilanteissa. Kierrokset olivat noin 1200rpm luokkaa 40 vauhdissa. Eihän tässä mitään, mutta laatikko antoi myös jonkin verran vedättää lähes tyhjäkäyntikierroksilta. Nappivaihteilla taas sitten pääsi nauttimaan koneen tehoista, myös alakierroksilla. Näinkin pieniin kierroksiin varmasti tottuu, vaikka kokemusta on jonkin verran jo V8:lla ajosta, joka sekään ei turhia kierrä.
Vaihteisto tuntui tomivan loistavasti ja vaihdot olivat ripeiät, niin ylös- kuin alaspäinkin. Moottori piti ns. urheilullista pörinää kiihdytyksissä. Jotenkin häiritsi kun pörinä vaikutti keinotekoiselta. Välitykset oli kohtuullisen pitkät jolloin kiihtyvyys ei tuntunut erityisen huimalta vaikka suoritusarvot ovatkin hyviä (5,9s 0-100km/h). Tämä taitaa vaivata jokaista uutta autoa. Tasaisesti voimansa antava moottori ei tuota samanlaista kiihtyvyyden tunnetta kuin vanhemmat autot. Maisema kyllä vaihtui ja mittaria oli vaikea uskoa. Nopeuden muutokset tapahtuivat hyvinkin liukkaasti tarvittaessa. Parasta koeajossa oli kelata täysi kiihdytyksellä vaihteieta läpi. Vaihdot tapahtuivat kerrankin ripeästi ja oikeilla kierrosluvuilla.
Ajotuntumat oli ensialkuun positiivisia. Ohjaustuntuma huokui varmuutta ja autoon pystyi luottamaan heti alkuunsa. Alusta ei ollut mitenkään kova, vaan päinvastoin yllättävän mukava. Sporttista ajoa ei tullut harrastettua, joten tämän enempää vaikea sanoa alustasta tosi toimissa. Ohjaus oli melkoisen tehostettu, joten autoa enemmän ajaessa huomasi tuntuman puutteen mitä alla tarkalleen oikein tapahtuu.
Kokonaisuutena varmasti erinomainen peli mutta enpä ollut ällikällä lyöty. Ehkä manuaali toisi tämänkaltaiseen autoon lisää fiilistä. Ehkä seuraavaksi voisi mennä S5:sta kokeilemaan!
Jatkotksi voi muut pistää omia kokemuksia mistä tahansa koeajosta!
Comment