Hiukan tuohon E34 korimalliin pettyneenä, mutta BMW merkkisistä autoista pitävänä on alkanut mietityttämään nuo seiskat. Jo muutama vuosi sitten oli ykkösvaihtoehtona E32 735ia, mutta tuolloin sattuma ostatti C124 Mersun. Sittemmin tuo E32 on jäänyt pois ikänsä puolesta mielestä. Kiinnostuksen kohteena onkin nyt E38 mallisarja.
Asia on kuitenkin niin, että juuri nyt en aio autoa vaihtaa. Ensin on seurattava että mihin suuntaan nämä saaste, polttoaine ja autoverotusasiat menevät. Sitten sen jälkeen täytyy päättää ensinnäkin se onko E38 ylipäänsä se minkä voisi vielä ostaa. Jos sellaisen hankkiminen tuntuu vielä viisaalta niin edessä olisi vielä mallin valinta.
Tällä hetkellä 540ia:lla penareista viimeksi ajaneena olen jostain syystä alkanut kiinnostumaan näistä pienempi moottorisista seiskoista. Lähinnä kai mallista 728ia (jos saa niin vielä pitkänä l mallina). Mitä enemmän herkkuja sen parempi. Toisaalta jos dieselverotukseen tulee huhuista huolimatta jokin järki (kuten dieselvero pois jne.) olisi 725 mallikin mahdollinen, näyttää vaan olevan aika harvinainen ainakin Suomessa. 728 mallien hintahaitari on nettiautossa aika laaja n. 12-22te. Mitenkäs 730 malli. Paljonko eroaa 728:sta (esim. tehoissa ja suorituskyvyssä yms.) kun hinnat pyörii samoissa lukemissa. 735-740-750 mallit ei kiinnosta.
Pari kysymystä:
E34 tuntui kovin vikaherkältä autolta. Mitenkäs tuo E38? Tekniikkaa ja sähköhärpäkkeitä on vieläkin enemmän, onko laatu parempaa, vai onko seiskossa vielä enemmän ongelmia? Kannattaako automaatti, vai manuaali? Mitä kaikkea kannattaa huomioida autoa etsiessä, siis mitä varusteita kannattaa ehdottomasti metsästää ja onko jokin vuosimalli, jossa tulee merkittäviä parannuksia autoon?
Onko heittää linkkiä tai laittaa ketjuun seuraavia arvoja 725-728-730 malleista man/aut:
0-100km/h - Huiput - Kulutus
Itse kokisin navin, ilmastoinnin, sähköpenkit ja vakionopeusäätimen mukaviksi. Kattoluukkua en missään nimessä haluaisi, enkä nahkapenkkejä, mutta onko noita edes saanut muilla? Mites talvivarustelu? Lohkiksia saanee malliin kuin malliin? Auto tulisi siis ihan käyttöautoksi.
Asia on kuitenkin niin, että juuri nyt en aio autoa vaihtaa. Ensin on seurattava että mihin suuntaan nämä saaste, polttoaine ja autoverotusasiat menevät. Sitten sen jälkeen täytyy päättää ensinnäkin se onko E38 ylipäänsä se minkä voisi vielä ostaa. Jos sellaisen hankkiminen tuntuu vielä viisaalta niin edessä olisi vielä mallin valinta.
Tällä hetkellä 540ia:lla penareista viimeksi ajaneena olen jostain syystä alkanut kiinnostumaan näistä pienempi moottorisista seiskoista. Lähinnä kai mallista 728ia (jos saa niin vielä pitkänä l mallina). Mitä enemmän herkkuja sen parempi. Toisaalta jos dieselverotukseen tulee huhuista huolimatta jokin järki (kuten dieselvero pois jne.) olisi 725 mallikin mahdollinen, näyttää vaan olevan aika harvinainen ainakin Suomessa. 728 mallien hintahaitari on nettiautossa aika laaja n. 12-22te. Mitenkäs 730 malli. Paljonko eroaa 728:sta (esim. tehoissa ja suorituskyvyssä yms.) kun hinnat pyörii samoissa lukemissa. 735-740-750 mallit ei kiinnosta.
Pari kysymystä:
E34 tuntui kovin vikaherkältä autolta. Mitenkäs tuo E38? Tekniikkaa ja sähköhärpäkkeitä on vieläkin enemmän, onko laatu parempaa, vai onko seiskossa vielä enemmän ongelmia? Kannattaako automaatti, vai manuaali? Mitä kaikkea kannattaa huomioida autoa etsiessä, siis mitä varusteita kannattaa ehdottomasti metsästää ja onko jokin vuosimalli, jossa tulee merkittäviä parannuksia autoon?
Onko heittää linkkiä tai laittaa ketjuun seuraavia arvoja 725-728-730 malleista man/aut:
0-100km/h - Huiput - Kulutus
Itse kokisin navin, ilmastoinnin, sähköpenkit ja vakionopeusäätimen mukaviksi. Kattoluukkua en missään nimessä haluaisi, enkä nahkapenkkejä, mutta onko noita edes saanut muilla? Mites talvivarustelu? Lohkiksia saanee malliin kuin malliin? Auto tulisi siis ihan käyttöautoksi.
Comment