Announcement

Collapse
No announcement yet.

Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa uudesta verotusarvosta ja veroprosentista

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

Originally posted by 10+ View Post
    Niin kyllä mä tiedän että jotain kai sieltä saa takaisin, pitäs vaan miettiä miten tekis sen valituksen ja kun se on aika iso homma tehdäkin ne valitukset jokaisesta oma kun niitä on varmaan lähemmäs sata autoa mitä oon tässä vajaan 3 vuoden aikana tuonut.
    Oletko autokauppias vai ihan vaan "harrastuksena" tuonut nuo autot? Kauppiaan ei taida kannattaa ELVistä/ALVista valittaa, mutta muuten toki kannattaa.
    E39 528iA

Comment

• 10+
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2084
      • Nivala

Originally posted by TJJ View Post
      Oletko autokauppias vai ihan vaan "harrastuksena" tuonut nuo autot? Kauppiaan ei taida kannattaa ELVistä/ALVista valittaa, mutta muuten toki kannattaa.
      Mulla on autoliike. Niin sepä tässä on ku ei tiedä mistä pitäs valittaa Ja mikä tuo ELVi on?
      E39 M5 -00

Ex E60 530Da M-Sport -04
      Ex E39 M5 -00
      Ex E39 M5 -00 Individual
      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
      Ex E36 3.0 M3 -93
      Ex E36 2.5 Cabrio -94
      Ex E36 3.2 M3 -97
      Ex E36 2.5 Coupe -93

Comment

• teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

Koska liikkeenharjoittajana saat muutenkin vähentää verotuksessa maksamasi autoveron ALV:t, niin voit unohtaa siis niistä autoista ALV/ELV valitukset, jotka olet verottanut liikkeen nimiin.

Mutta voit valittaa noista verotusarvoista, siis siitä, miten ne on arvottu.

Jos nullzweitä ei olisi aikanaan potkittu täällä foorumilla niin pahasti päähän, niin hän varmaan vieläkin jakaisi tekemäänsä erinomaista autoverovalitus-pohjaa. Minä en tietenkään sitä voi eteenpäin ilman lupaa antaa.

Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

PPL(A)

Comment

• 10+
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2084
          • Nivala

Originally posted by teropa View Post
          Koska liikkeenharjoittajana saat muutenkin vähentää verotuksessa maksamasi autoveron ALV:t, niin voit unohtaa siis niistä autoista ALV/ELV valitukset, jotka olet verottanut liikkeen nimiin.

Mutta voit valittaa noista verotusarvoista, siis siitä, miten ne on arvottu.

Jos nullzweitä ei olisi aikanaan potkittu täällä foorumilla niin pahasti päähän, niin hän varmaan vieläkin jakaisi tekemäänsä erinomaista autoverovalitus-pohjaa. Minä en tietenkään sitä voi eteenpäin ilman lupaa antaa.

Tero
          Ensinnäkin niin Nullzwei potki itse itseään päähän SANOKAA NYT MONIKO sillä pohjalla on saanut rahoja takaisin kerta se on niin erinomainen? Tähän haluaisin vastauksen. Mä tossa kysyin sultakin että paljoko sä sait takas siitä E34?
          Pakko kait se on alkaa jotain kyhäileen jos sieltä sais jotain takas.

Ja oon mä omiakin autoja verottanut jollain 30000€ yhteensä aikojen saatossa, eipä siinä oo ku 4 autoa
          E39 M5 -00

Ex E60 530Da M-Sport -04
          Ex E39 M5 -00
          Ex E39 M5 -00 Individual
          Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
          Ex E36 3.0 M3 -93
          Ex E36 2.5 Cabrio -94
          Ex E36 3.2 M3 -97
          Ex E36 2.5 Coupe -93

Comment

• teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

Kenties retorinen oli tuo sun kyssäri?

Sillä pohjalla en ole saanut vielä mitään, mutta ko pohja ottaa kiinni näihin iäisyyskysymyksiin joka tapauksessa (ALV/ELV maksaminen, verotusarvon määritys arpomalla, ostokuitin kelpaamattomuus verotusarvoon mm.).

Rahaa olen saanut E34:sta takas, kun korjasivat tuon veroprosentin oikeaksi. Mutta se ei liity tähän.

Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

PPL(A)

Comment

• 10+
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2084
              • Nivala

Kenties retorinen oli tuo sun kyssäri?

Sillä pohjalla en ole saanut vielä mitään, mutta ko pohja ottaa kiinni näihin iäisyyskysymyksiin joka tapauksessa (ALV/ELV maksaminen, verotusarvon määritys arpomalla, ostokuitin kelpaamattomuus verotusarvoon mm.).

Rahaa olen saanut E34:sta takas, kun korjasivat tuon veroprosentin oikeaksi. Mutta se ei liity tähän.

Tero
              En mä millään pahalla sitä kysyny, haluan vaan tietää ku mullakin noita auto on jonkin verran verotettuna. Tää on vaan pojat sellanen juttu että me ei itse sille voida mitään tehdä eikä vaikuttaa vaikka miten laitetaan valituksia menemään.
              Ei kait tollasia ostokuitin kelpaamattomuus juttuja oo mikään tuomioistuin ikinä käskenyt Suomea tarkistamaan? Nää on niin monimutkaisia juttuja että saahan näitä spekuloidessa päivät kulumaan mutta rahaa niistä ei tuu kyllä penniäkään. Parempi kuin ootellaan vaan miten käy ton ALVi jutun kans, sehän ois jo ihan kiva jos se lähtis. (Yrityksille huono)
              E39 M5 -00

Ex E60 530Da M-Sport -04
              Ex E39 M5 -00
              Ex E39 M5 -00 Individual
              Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
              Ex E36 3.0 M3 -93
              Ex E36 2.5 Cabrio -94
              Ex E36 3.2 M3 -97
              Ex E36 2.5 Coupe -93

Comment

• mukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 5965
                • Uleåborg

Siis mitä? Mulle on ainakin tullut takaisin joltain 2004 vuodelta jostain 325 bemareista. Tarkotatko nyt ennen sitä kun autovero muuttui? Tässä tuskin siitä on puhuttu nyt
                Jep, vaan mulle ei. Ei vaikka on muutamasta laput sisällä.

Ei, en puhu siitä kun autovero muuttui totaalisesti, vaan siitä kun se muuttui joskus '03 keväällä hieman suotuisammaksi. Vanhalla ja sen vaihtumisen jälkeisellä kaavalla on verotettu, näistä ei ole rahoja tullut takaisin vaikka prosentit on tippuneet.
                Toisesta siis nyt tuli vasta laput, toisesta ei. Ja vielä pitäisi vääntää jos aikoo jotain rahoja nähdä.
                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

Save the World, Fuck The Fuel Economy
                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

Comment

• mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

Tero
                  Semmosta se on

Ensinnäkin niin Nullzwei potki itse itseään päähän SANOKAA NYT MONIKO sillä pohjalla on saanut rahoja takaisin kerta se on niin erinomainen? Tähän haluaisin vastauksen. Mä tossa kysyin sultakin että paljoko sä sait takas siitä E34?
                  Pakko kait se on alkaa jotain kyhäileen jos sieltä sais jotain takas.
                  Päähänpotkittu tai ei, mutta esim minä olen saanut jo rahojani kerran takaisin ko jantterin avustamana.
                  Tosin, ei paljoa mieltä ylentänyt se summa -> jatketaan tappelua.

Ja ihan jokainen saa omassa pikkupäässään miettiä että kuka meikää tippasi yv:llä tuosta alvihommasta ja miten suhtautua tähän tämän päiväseen lappuun minkä haastemies kouraan iski, siis tuo tuonne aikaisemmin kirjoittamani pätkä kyseessä.
                  Last edited by mukko; 21-02-2008, 17:05.

Comment

• 928 GTS
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1559
                    • Helsinki

Jos Nullzwein valitus on sama mikä löytyy lakiwikin sivuilta niin ei sillä ole vielä moni voinut rahaa saada takaisin kun yhtäkään tapausta ei ole käsitelty kaikilta osiltaan loppuun asti. Ensimmäinen kyseisen kaltainen valitus on laitettu sisään vasta viimeisen vuoden tai kahden aikana kun koko valituspohjaa ei ole aiemmin ollut edes olemmassa.

Hallinto-oikeudet käsittelee vieläkin ensimmäisiä veromuutoksen jälkeisiä valituksia ja kestää varmaan vuoden tai pari ennen kun voidaan varmasti sanoa miten kyseinen kaiken kattava valitus tulee menestymään. Kaiken lisäksi sisällä on vielä tapauksia ajalta ennen autoverolain muutostakin. Turha siis kuvitella nykyisen tilanteen olevan lopullinen ja muuttumaton.
                    -92 928 GTS
                    -98 550 Maranello

Comment

• mukko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 5965
                      • Uleåborg

928GTS, en tarkoittanut omassa kommentissani juuri tuota pohjaa (jota en ole käyttänyt edes) vaan aikoja sitten Nullilta saatuja kullan arvoisia neuvoja

Comment

• 10+
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 2084
                        • Nivala

Originally posted by muggo View Post
                        928GTS, en tarkoittanut omassa kommentissani juuri tuota pohjaa (jota en ole käyttänyt edes) vaan aikoja sitten Nullilta saatuja kullan arvoisia neuvoja
                        No eikö niitä voi jakaa täällä kaikkien kesken jos niistä tosiaan hyötyy?
                        E39 M5 -00

Ex E60 530Da M-Sport -04
                        Ex E39 M5 -00
                        Ex E39 M5 -00 Individual
                        Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                        Ex E36 3.0 M3 -93
                        Ex E36 2.5 Cabrio -94
                        Ex E36 3.2 M3 -97
                        Ex E36 2.5 Coupe -93

Comment

• mukko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 5965
                          • Uleåborg

No eikö niitä voi jakaa täällä kaikkien kesken jos niistä tosiaan hyötyy?

Näh, mitä turhaan. Just sanoit että on aivan turhaa tehdä verovalituksia.

Comment

• 10+
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2084
                            • Nivala

Edit:Ei mitään sittenkään, ei jaksa enää
                            Last edited by 10+; 21-02-2008, 22:04.
                            E39 M5 -00

Ex E60 530Da M-Sport -04
                            Ex E39 M5 -00
                            Ex E39 M5 -00 Individual
                            Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                            Ex E36 3.0 M3 -93
                            Ex E36 2.5 Cabrio -94
                            Ex E36 3.2 M3 -97
                            Ex E36 2.5 Coupe -93

Comment

• jani
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 5152
                              • Kuopio

Jos valtio jostain syystä joutuu sellaiseen tilanteeseen, että joutuu noita ALV:ja makselee pois niin mitäpähän arvelette kuka sen loppukädessä maksaa ???

Kyllä valtio on niin ovela prkl että se keksii vaikka ALV palautusveron, joka otetaan veronmaksajien lompakosta, jolla katetaan ALV palautuksista aiheutuneet menot valtion kassassa.

Ja miksi vitussa jostain saatanan ALV:sta tapellaan. EIKÖS kumminkin jokainen penni veroa tuontiautosta ole väärin...
                              F33 435d Mineral-grau metallic
                              K40 K1200s sondermodell

Comment

• Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 9992
                                • KVLA

Asiaa sivuten kysäistäänpä viisaammilta:Ostin Saksantuonnin eräästä autoliikkeestä viime kuussa.Kuinka käy mahdollisten myöhemmin saatavien alvien palautusten kanssa?Eli jos niitä maksellaan,niin tuleeko rahat minulle (ensimmäinen yksityinen omistaja Suomessa),vai auton myyneelle liikkelle.Minähän kuitenkin kauppoja tehdessä alvitkin jouduin maksamaan.Onko kellään käsitystä asiasta?

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎