Originally posted by bemu2000
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa uudesta verotusarvosta ja veroprosentista
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-92 928 GTS
-98 550 Maranello
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostKerroin kaatuu käytännössä heti jos Kouvolan päätökset pysyy KHO:ssa. Eli aikoinaan 29% yleisprosentilla verotettu Ferrari 512TR pitää jatkossa verottaa 29% mukaan eikä 35% ilman kateuskerrointa tai 48,2% kateuskertoimen kanssa (jos laskin oikein). Joka tapauksessa sekä ennen 1.4.2012 voimassa olleen että nykyisen CO2/kokonaismassa taulukon saa vetää vessasta alas käytännössä kaikissa tapauksissa missä nyt päädytään kateuskertoimen käyttöön. Kyseistä kerrointahan käytetään vain vanhempiin tapaksiin kun 2001 joten niissä on käytännössä 29% se maksimi mitä voidaan verottaa.
Ok, voisi mennä 360 harkintaan, jos verotus muuttuu järkeväksi sen osalta...
Edit: mutta mites kun painon mukaan 360 modenan veroprosentti on 20-21, niin eihän tuo ole kertoimen kanssakaan kuin 30% luokkaa... Jos vero tulee kuitenkin olemaan 29% luokkaa, niin eipä tuosta nyt tule mitään hyötyä tässä tapauksessa?Last edited by bemu2000; 10-02-2013, 23:13.
Comment
-
-
Esimerkkinä 997 Carrera 2, 2007. Hinta uutena Suomessa 127 300 EUR. Tax free silloin 67 000 EUR. Tästä laskettuna autovero ilman silloista ei alv 29%. CO2-päästöt 266g, tästä laskettu autoveroprosentti 44.2%. Erotus näiden kahden laskutavan mukaan autoverossa 9 662 EUR esimerkillä verotusarvo 65 000 EUR Vai menikö laskelma nyt pieleen tuon ei alv osalta kumminkin?Last edited by Antza; 11-02-2013, 10:29.Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
Taitaa mennä Csi:n verotkin uusiksi, prosentti oli muistaakseni jotain 44% ja tietenkin painon mukaan.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Jesper View Postja sitten kun joku ystävällinen on rustannut hienon ja suht yksinkertaisen valituspohjan tästä uudesta valitusmahdollisuudesta, niin olisi ystävällistä jos voisit sen jakaa minulle privaan. Kiitos.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostTaitaa mennä Csi:n verotkin uusiksi, prosentti oli muistaakseni jotain 44% ja tietenkin painon mukaan.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostMulla olis tossa kaks kappaletta 750 veropäätöksiä ja ~39% on ollut verona ja tietty painon mukaan. millois kantsii alkaa rustaamaan valituksia? :thinkNäillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostJaa-a... Tehdään yhdessä ?
Serves them right, sanois Clarkson.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostMulla olis tossa kaks kappaletta 750 veropäätöksiä ja ~39% on ollut verona ja tietty painon mukaan. millois kantsii alkaa rustaamaan valituksia? :thinkZ3 coupe
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postmillois kantsii alkaa rustaamaan valituksia? :think-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostJoulukuussa. 2010 tuoduista on aikaa valittaa 31.12.2013 asti. 2009 tuoduista on aika jo ummessa eli nykyisillä vaihtoehdoilla joutuu hakemaan vahingonkorvauksia käräjäoikeuden kautta.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Onkohan mitään mahkua, että 2009 verotetusta M5:sta saisi joskus "virkamiespäätöksellä" takaisin? Aika isolta mokaltahan tuo vaikuttaa, ja onhan tästä vuosia jo puhuttukin...
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostTällä on otettu erävoitto tuossa Jaguar tapauksessa:
Oikaisuvaatimus:
Autoverotuspäätöksessä on käytetty autoveroprosenttia 34,90 %.
Vaadin Lappeenrannan tullia selvittämään todellisen autoveroprosentin, millä vastaavia uusia autoja on verotettu 25.1.1999 rekisteröitäessä ne ensi kertaa uusina Suomeen.
Vaadin autoverotuksen oikaisua niin, että autoveroprosenttina käytetään tätä todellista autoveroprosenttia.
Mikäli Lappeenrannan tulli ei pysty määrittelemään ym. todellista autoveroprosenttia, vaadin toissijaisesti autoverotuksen oikaisua niin, että autoveroprosenttina käytetään ns. keskimääräistä ja aikanaan yleisesti käytettyä 29 % arvoa.
Vaadin lisäksi liikaa kannetun autoveron palautettavaksi korkoineen.
Perustelut oikaisuvaatimukselle:
Unionin tuomioistuimen tuomio 7.4.2011 asiassa C 402/09.
SEUT 110 artikla.
Henkilöautot on verotettu Suomessa vuoden 2008 alusta lähtien ympäristöperustaisella, ominaishiilidioksidipäästöjen tai laskennallisten ominaishiilidioksidipäästöjen perusteella määräytyvällä veroprosentilla riippumatta siitä, milloin ajoneuvo on otettu ensi kertaa käyttöön.
Suomen nykyisen autoverolain sitominen ominaishiilidioksidipäästöihin on täysin mahdollista. Mutta ilmiselvästi vaarana on, että ulkomailta Suomeen käytettynä tuodulle autolle saatetaan määrätä autoveroa enemmän, kuin on Suomessa jo markkinoilla olevan samanlaisen auton hintaan sisältyvä autoveron jäljellä oleva määrä. Näin on ilmiselvästi käynyt tässä tapauksessa.
Tuomion C 402/09 mukaan autolle saa määrätä ympäristöveron, mutta se ei saa olla suurempi kuin maassa jo olevien autojen hintaan sisältyvien verojen kokonaismäärä. Muussa tapauksessa laki ja hallinnolliset määräykset ovat syrjiviä. Kilpailun tulee olla vapaata ja riippumatonta siitä, mistä kuluttaja autonsa hankkii.
SEUT 110 artiklassa kielletään jäsenvaltiota määräämästä muiden jäsenvaltioiden tuotteille sisäisiä veroja, jotka ovat korkeampia kuin samankaltaisille kotimaisille tuotteille määrätyt verot. Tällä perustamissopimuksen määräyksellä pyritään takaamaan sisäisen verotuksen täydellinen neutraalisuus, kun on kyse kotimaan markkinoilla jo olevien ja maahantuotavien tuotteiden välisestä kilpailusta.e91 335d '07
ex e90 325iA '08
ex e39 523iA '99
ex e39 528iA '97
Comment
-
Comment