PS. nyt on länkkäri niiiin jännässä vaiheessa ettei kerkeä pohtia syvällisemmin...
Vaikka autoveron epämääräisyys ja EU-säännösten vastaisuus vakavia rikkomuksia onkin ja niitä vastaan pitää taistella kaikin keinoin, on mukavaa huomata, että joillakin on sentään asiat oikeassa tärkeysjärjestyksessä
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Laitoin sitten tänään postiin autoverohakemuksen. Toin auton jo viime vuonna, mutta odottelin, että 25 vuotta tulee täyteen. Saa nähdä onko verot satasia vai joitakin tonneja. Autona M635csi -87.
Laitoin sitten tänään postiin autoverohakemuksen. Toin auton jo viime vuonna, mutta odottelin, että 25 vuotta tulee täyteen. Saa nähdä onko verot satasia vai joitakin tonneja. Autona M635csi -87.
Tästä olisi kiva nähdä showroom !
Laitapa tänne, paljonko veroja lopulta joudut maksamaan.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Kyllä! Nyt tykkään! Kerrankin joku muukin ymmärtää vanteiden ja madalluksen jälkeen tärkeimpään elementtiin autossa!
Toivotaan alhaisia veroja = ilmaiset kilvet .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Oon hivenen uuden tilanteen edessä, niin valoittakaapas miten tämä asia menee. Jos/kun nyt saan tuon oman autoni myytyä suoralla kaupalla (mikä näyttäis mahdollisesti onnistuvan jopa lähitulevaisuudessa), niin ajattelin haettaa Saksasta e61 550ian. Nyt sain_nixu_:lta kuningas idean, että miksei saman tien Alpina B5, kun olin syksyllä kuitenkin melkein ajatumassa e60 M5:een.
Niin mitähän tuollaisesta Alpinasta tai sitten 550ia:sta vois odottaa joutuvan maksamaan veroja. Foorumin hakutoiminnolla löytyi Alpinasta tällainen päätös (nullzwein postaama 2.3.2011):
BMW Alpina B5 Touring 4.4 5D STW AUT
käyttöönotto 20061023
aj. 161tkm
verotusarvo 53568.65
autovero 21721.04
ja toinen tietysti on jos käyttää http://www.autovelho.com/ laskuria, niin huikeilla 296 gramman napajäätsulattavilla hiilidioksidipäästöillä 25000€:n, 138tkm:n, 12/2005 rekisteröidylle Alpinalle tulisi tällainen hinta:
Vero: 16243.64 €
Yhteensä: 39618.64 €
Mutta äkkiseltään jos miettii, että 2 vuotta sitten on 2 vuotta uudempaan tullut 21t€ verot, niin voiskohan tuollaisen vanhan ruoskan veroihin tulla nykyään jo paremmat alennukset? Vai miten noita leivotaan?
Toisaalta saman laskurin perusteella esim. 550ia M-sport, 10/2005, 148tkm, co2 272g, hinta 20 000€:
Vero: 11479.24 €
Mulle ne on väittäneet että näitä myydään Suomessa uutena. Kaikki on siis mahdollista, joten varaudu tajunnan menetykseen veropäätöskirjettä avatessasi, erityisesti jos päädyt tuninkipajan tuotteeseen. Mikä taas osoittaa eron harrastajan ja tunarin välillä.
Onnea voi kokeilla sähköpostivalituksella päätöksen tehneet tullipiirin osoitteeseen.
Tuli viimeviikolla "hylkypäätös" valituksesta jonka tein ltp:iin sähköpostilla 2.1. illasta että määräaika meni umpeen 31.12. ja valitusta ei käsitellä...
Edelleenkin kyselen että mistä tuon 2.1. keksitte?
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Oon hivenen uuden tilanteen edessä, niin valoittakaapas miten tämä asia menee. Jos/kun nyt saan tuon oman autoni myytyä suoralla kaupalla (mikä näyttäis mahdollisesti onnistuvan jopa lähitulevaisuudessa), niin ajattelin haettaa Saksasta e61 550ian. Nyt sain_nixu_:lta kuningas idean, että miksei saman tien Alpina B5, kun olin syksyllä kuitenkin melkein ajatumassa e60 M5:een.
Niin mitähän tuollaisesta Alpinasta tai sitten 550ia:sta vois odottaa joutuvan maksamaan veroja. Foorumin hakutoiminnolla löytyi Alpinasta tällainen päätös (nullzwein postaama 2.3.2011):
BMW Alpina B5 Touring 4.4 5D STW AUT
käyttöönotto 20061023
aj. 161tkm
verotusarvo 53568.65
autovero 21721.04
ja toinen tietysti on jos käyttää http://www.autovelho.com/ laskuria, niin huikeilla 296 gramman napajäätsulattavilla hiilidioksidipäästöillä 25000€:n, 138tkm:n, 12/2005 rekisteröidylle Alpinalle tulisi tällainen hinta:
Vero: 16243.64 €
Yhteensä: 39618.64 €
Mutta äkkiseltään jos miettii, että 2 vuotta sitten on 2 vuotta uudempaan tullut 21t€ verot, niin voiskohan tuollaisen vanhan ruoskan veroihin tulla nykyään jo paremmat alennukset? Vai miten noita leivotaan?
Toisaalta saman laskurin perusteella esim. 550ia M-sport, 10/2005, 148tkm, co2 272g, hinta 20 000€:
Vero: 11479.24 €
Yhteensä: 30129.24 €
...hmm...ohan siinä iso hintaero Suomessa...
Tuon autowelhon laskurin voi unohtaa. Ei verotonta hintaa tarvita mihinkään, piste! Ei uuden, eikä käytetyn veron laskemisessa. Tuli arpoo jonkun pyyntihinnan ja laskee siitä sitten myyntihinnan. Siitä sitten lasketaan vero.
Jos tuo uuden, sillekin pitää keksiä jostakin tuo myyntihinta (siis verollinen).
Tiedän, että joskus erityistapauksissa (eli hyvin poikkeuksellisissa), Tulli on käyttänyt takaisinlaskentaa hyväkseen laskiessaan veron, muta itse en luottaisi siihen pätkääkään.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Aivan, no nyt on aamu ja ilta lueskeltu tuota filosofiaa ja laskukaavoja ja tarkkailtu taulukoita. 46,6 % on veroprosentti. Mutta totta tosiaan mitä sitten on vastaavan ajoneuvon yleinen vähittäismyyntiarvo Suomessa!?
Tuo yks B5 minkä mainitsin näyttäis olevan ainoa mitä on tuotu (no onpahan ainakin ekslusiivinen peli). Se olis käytännössä siis ollut kuitenkin 3 vuotta uudempi peli kuin mikä itsellä on kiikarissa (jos vertaa tätä hetkeä ja sitä hetkeä kuin tuo on leivottu). Kyllähän periaatteessa auton arvo 3 vuodessa on tippunut varmaan kolmanneksen, joten voisi kuvitella että veronkin pitäis sillä perusteella olla ~15 000€. Toisaalta vois haaveilla, että verrokkina pidettäis 545ia:ta, koska siihenhän B5 pohjautuu...eihän siinä oo ku ahdin ja seiskasarjalaisen jarrut lisätty . Ja 545:sia on mennyt jo alle 10 000€ veroilla. MUTTA sitten jos he katsovat, että tää on vastaava kuin M5, mikä on ehkä perusteltu arvaus, niin niihin on laitettu edelleen aika rasakoita reilun 20 000 euron veroja. Ja toki sitten on vielä sekin mahdollisuus, että ne keksii vielä jotain ihan muuta tähtitieteellistä, mutta silloin alkaa olla jo perusteetkin heikot.
Uskaltaiskohan tuota luottaa verotuksen oikeudenmukaisuuteen ja yhdenvertaisuuteen (toisen B5:n verotus) minkä perusteella joutuisin maksamaan selvästi alle 20 000€:n verot? Toisaalta jos tuohon päätyy, niin vois olla oikea hetki liittyä veronmaksajienliittoon, jotta sais ilmaiset verolakimiehen palvelut tälle vuodelle.
Tai voisko tuon yhden B5:n omistaja ilmoittautua ja sovittais, että mä ostan siltä sen B5:n 12 000 eurolla ja myyn takaisin 10 000 eurolla, niin saadaan MAHTI-tilastoihinkin pätevät vertailuhinnat...?
Tai voisko tuon yhden B5:n omistaja ilmoittautua ja sovittais, että mä ostan siltä sen B5:n 12 000 eurolla ja myyn takaisin 10 000 eurolla, niin saadaan MAHTI-tilastoihinkin pätevät vertailuhinnat...?
Ensinnäkin mahdin hinnat perustuvat PYYNTIhintoihin eikä myyntihintoihin,
joten kauppaa ei tarvi tehdä.
Ja toisaalta yksityisen pyyntejä ei noteerata,
vain liikkeiden.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Autoveroarvonnat on mitä on. Itse tein omasta autosta aikanaan nettiautoon feikki-ilmoituksen suht järkevällä pyynnillä. Auto oli mukana toisena vertailuautona autoveropäätöksessä ja alensi jonkin verran yleistä hintatasoa.
Eli järkeä voi käyttää, mutta kyllä ne aika herran hallussa on.
Comment