Situkalla ajelen talven ja siinä alla kitkat (Nokian HKPL RSi). Santa-Fe:ssä meillä taas alla HKPL 5 SUV -nastat, joten luulis ainakin tiellä pysyvän.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kitkat vai nastat?
Collapse
X
-
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
-
-
Originally posted by Jusva View PostOn se niin paljon kivempi ajaa ku ei tarvi kuunnella sitä ropinaa.Originally posted by Jemppo View Post... jotenkin vaan itseäni ärsyttää se jatkuva ropina.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Janek View PostMitkä renkaat ne on? Nimittäin ei voi todellakaan yleistää että keski-euroopan kitkoilla pärjäisi täällä. Jotkut on oikeasti hengenvaarallisia, kokemusta on ja lapaluu murtui kun ympäri mentiin. Piti vain sen aikaa pitää tuoreen auton alla että saan uudet ja kahden päivän kuluttua mentiin metsään. Oli niissä "kitkoissa" sivuttaispitoa yhtä paljon kuin kesärenkaissa.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Hakkapelit ja vielä ykköset
E36 316 Touring -98 aka "pappa"
E21 315 -84 "burn1s edition"
Ex: E36 325i -91
Ex: E30 318is -91 Alpinweiß II
Ex: E30 316 -87
Comment
-
-
Tällä hetkellä tallissa lojuu Nokian HKPL2 nastat, jotka tulivat E39:n mukana, mutta tulevat vielä aika varmasti talven aikana vaihtumaan, ja silloin alle tulee kitkat. Muutama talvi on nyt kitkojen kanssa tullut touhuttua, ja paluuta nastaan ei enää ole!F30 330e -17 Alpinweiss 3
E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2
Comment
-
-
Nastat (lähes) ehdottomasti. Tällä hetkellä ei rengastuksella ole niinkään väliä kun puimuri seisoo tallissa ja uuteen duuniinkin pääsee vaikka kävellen, mutta silloin kun pitää ajaa pitkää matkaa, kelissä kuin kelissä ja vielä mahdollisesti aivan hirvittävillä teillä, saa ainakin omasta puolesta mukavuusasiat jäädä taka-alalle.
Ropiseehan nuo nastat, kilisee, kolisee ja paukkuu. Jäättömään tiehen eivät myöskään pure kovin tiukkaan, mutta niillä kaikkein pahimmilla keleillä sitten mennään eikä meinata ja vieläpä suhteellisen johdonmukaisella käytöksellä.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
viimme talven ajelin kitkoilla.. ja tämä talvi menee nastarenkailla.. eipä oikeestaa mitään väliä kummat alle laittaa, mut jotenki se vaan tuntuu vähä siltä että ne nastat vois olla pitävemmät mitä kitkat!!??!!?? vaikka täällä ainaki rengasliikkeessä haukkuvat vanhanaikaseksi ku nastarattaita kyselee..Speed costs, how fast you wanna go?
Comment
-
-
Valitettavasti nastat (jotkut Marangonit..), kun tulivat tuon sedanin mukana. Viime talvi tuli ajeltua kitkoilla 328i coupella ja olin erittäin tyytyväinen. Sitten kun seuraavaksi pitää uudet talvikumit ostaa, niin ne ovat ehdottomasti kitkat!½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
225/40/18 kitkat tulee talveks alleNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Nastat alla. Kitkat ei toimi joka kelillä. Rengasmelusta ja nastojen rapinasta en ole huolissani, mähän ajan bemarilla. Ei sinne sisään mitään kuulu.
Jos tiputte avantoon niin kummat haluatte, naskalit vai nappulahanskat?Nissan Skyline GT-R 1992 TA
BMW 525dA M-Sport 2003
ja silloin kun mikään ylemmistä ei toimi: Toyota Hilux
Comment
-
Comment