Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä ärsyttää liikenteessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mixxis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2009
    • 1877
    • Jyväskylä / Uurainen

    Originally posted by Kadotettu View Post

    Ja molemmat vetäs ruuhkan sekaan ihan tyynesti, vilkku päälle ja väliin.
    ..ja näissä tilanteissahan ei saa "antaa tilaa" eli käydä vasemmalla kaistalla (sikäli kun samaan suuntaan pääsee kahta kaistaa), en tosin ole koskaan kuullut että siitä olis ketään rokotettu? Jos näyttää ettei rampista tielle tuleva täti Yariksellaan meinaa saada kiihdytettyä vauhtiaan niin että pääsisi eteen, heitän kyllä monesti jo hyvissä ajoin vasemmalle - JOS siellä ei ole ketään tulossa kovaa takaa :think


    ...

    Entäs sellainen ihmellinen asia kuin ohituskaista.
    80 tai 100 rajoitus normaalilla maantiellä, ja siinä sitten ajellaan sitä +0 / -10 nopeutta. Mutta perskules kun alkaakin ohituskaista, kaiteella tai ilman, kunhan vain kaksi kaistaa samaan suuntaan. Sitten löytyy sitä kaasupedaalia vaikka yli rajoitusten ... kunnes ohituskaista loppuu.
    Onko se niin v-tun turvallisen tuntuinen paikka että siinä jos missään uskaltaa ajaa kovempaa, vai pelottaako vaan että joku kiireisempi saattaisi pian ohittaa jos ei tuossa sitä varten tehdyllä leveällä tieosuudella vähän kiristäisi vauhtia...? Tai ehkä jotkut vaan kuvittelee että siellä leveällä tiellä saa ajaa ylinopeutta mutta muualla ei.
    Sitten kun tietää että seuraavaan ohituspaikkaan on useita (kymmeniäkin) kilometrejä, ja se edellä ajava matelee kuitenkin taas sinne asti, niin kovasti tekee mieli ohittaa jokatapauksessa. Sittenhän ei auta kuin rikkoa lakia ja nostaa vielä enemmän nopeutta

    Tämä ei nyt juurikaan koske raskasta liikennettä.
    ___________________________________
    __________________________________________________
    At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



    [ Focus stw ]
    [ A6 C7 3.0tdi Q ]

    Comment

    • Pande
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1324
      • Helsinki

      Originally posted by mixxis View Post
      k

      Entäs sellainen ihmellinen asia kuin ohituskaista.
      80 tai 100 rajoitus normaalilla maantiellä, ja siinä sitten ajellaan sitä +0 / -10 nopeutta. Mutta perskules kun alkaakin ohituskaista, kaiteella tai ilman, kunhan vain kaksi kaistaa samaan suuntaan. Sitten löytyy sitä kaasupedaalia vaikka yli rajoitusten ... kunnes ohituskaista loppuu.
      Onko se niin v-tun turvallisen tuntuinen paikka että siinä jos missään uskaltaa ajaa kovempaa, vai pelottaako vaan että joku kiireisempi saattaisi pian ohittaa jos ei tuossa sitä varten tehdyllä leveällä tieosuudella vähän kiristäisi vauhtia...? Tai ehkä jotkut vaan kuvittelee että siellä leveällä tiellä saa ajaa ylinopeutta mutta muualla ei.
      Sitten kun tietää että seuraavaan ohituspaikkaan on useita (kymmeniäkin) kilometrejä, ja se edellä ajava matelee kuitenkin taas sinne asti, niin kovasti tekee mieli ohittaa jokatapauksessa. Sittenhän ei auta kuin rikkoa lakia ja nostaa vielä enemmän nopeutta

      Tämä ei nyt juurikaan koske raskasta liikennettä.
      Tämä itseänikin viduttaa, mutta yleensähän tämä muodostuu siitä, että siellä edessä kauempana ajaa yks hidas "veturi", jota sitten ne esim 5 autoa lähtee ohittaa sun edessä ja kaikki painaa niin kovaa kuin se toisena oleva auto on lähtenyt ohittaa.
      Yleensä kun ohituskaistat on kuitenkin sen verran lyhyitä ja kun nopeus kasvaa, kasvaa myös välimatkat niin lopputulemana on se, että 1-2 autoa veti ohi siistä veturista ja kaikille muille jäi fiilis että "taas painettiin tuhatta ja sataa ja sama köröttely jatkuu kuitenkin heti ohituskaistan jälkeen"

      Pitäis vielä olla kolmas kaista, johon ei oo asiaa alle 200km/h ajaville, niin kerkeis vetää kaikista ohi, eikä eteen tulis kyyriä ajamaan sen +5km/h yli rajoituksen
      Last edited by Pande; 30-03-2011, 10:55.
      Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
      330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
      sigpic

      Comment

      • mixxis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2009
        • 1877
        • Jyväskylä / Uurainen

        Originally posted by Pande View Post
        yleensähän tämä muodostuu siitä, että siellä edessä kauempana ajaa yks hidas "veturi", jota sitten ne esim 5 autoa lähtee ohittaa sun edessä ja kaikki painaa niin kovaa kuin se toisena oleva auto on lähtenyt ohittaa.
        varsinkin tuonne pohjoseenpäin kun keski-suomesta ajelee, joko 4- tai 5- tietä niin tuollaista näkee kyllä ihan vaikka kahden auton ruuhkassa se nyt vaan on kivempi ajaa isolla tiellä kovaa ja "pienellä" tiellä hiljaa. Eli en siis tarkoittanut pelkästään ohittavia autoja ohituskaistalla, vaan ne "ohitettavat" myös monesti nostaa nopeutta ennenkuin kukaan ehtii edes alkaa ohittamaan...

        mut joo, kyllähän kolme kaistaa per suunta sais olla muuallakin kuin isojen kaupunkien ympärillä.
        ___________________________________
        __________________________________________________
        At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



        [ Focus stw ]
        [ A6 C7 3.0tdi Q ]

        Comment

        • smeagul
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 334
          • Salo

          Originally posted by Pande View Post
          Pitäis vielä olla kolmas kaista, johon ei oo asiaa alle 200km/h ajaville, niin kerkeis vetää kaikista ohi, eikä eteen tulis kyyriä ajamaan sen +5km/h yli rajoituksen
          Tästä miehestä seuraava liikenneministeri!
          My BMW is using what your hybrid is saving

          E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
          ex E34 520i 24V -91

          Originally posted by Rockford
          Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Originally posted by mixxis View Post
            Eli en siis tarkoittanut pelkästään ohittavia autoja ohituskaistalla, vaan ne "ohitettavat" myös monesti nostaa nopeutta ennenkuin kukaan ehtii edes alkaa ohittamaan...
            Samaa harrastetaan ihan normaalillakin tiellä, kun ohitat vaikka vain yhden auton. Ohitettava huomaa, että häntä joku ohittaa ja itse painaa kaasun rintapeltiin. Tuo vituttaa erityisesti silloin, jos olen tuolla minun riisikipollani liikenteessä. Seiskalla nyt onneksi ei yleensä moisia ongelmia ole, kun siinä vaiheessa kun ohitettava löytää kaasupolkimensa, olen jo mennyt ohi.

            Comment

            • Eetu
              Banned
              • Oct 2008
              • 2843

              Originally posted by Rockford View Post
              Henk.koht. en aja ensimmäisenkään kyyrän perässä kauempaa, kuin on pakko. Enkä takuulla ole sen jälkeen kyllä tien tukkonakaan - harvemmin muuten on kukaan ohittanut.

              Allekirjoitan itsekkin tämän.

              Comment

              • dieseljussi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 592
                • Suomi

                Jos kupeksijat ahdistaa, niin hommatkaa moottoripyörä. Kun tulee tukkirekka perä edellä vastaan niin hymy leviää naamalle: Jipii, pääsee ohittamaan!

                Toki M-sarjassa alkaa olla samanlaista ilontunnetta, mutta hiukan eri hintaan.

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by dieseljussi View Post
                  Jos kupeksijat ahdistaa, niin hommatkaa moottoripyörä. Kun tulee tukkirekka perä edellä vastaan niin hymy leviää naamalle: Jipii, pääsee ohittamaan!

                  Toki M-sarjassa alkaa olla samanlaista ilontunnetta, mutta hiukan eri hintaan.
                  Moottoripyörähän on tunnetusti lelu, kun taas autoa voi käyttää hyödylliseenkin tarkoitukseen, vaikka olisi M5.

                  Itse on ole koskaan prätkistä niin välittänyt. Paljon mukavempi kurvailla tuolla seiskalla, vaikka kyyrät välillä ahdistaakin. Ja yleensä prätkäkuskikin kulkee lähes puolet vuodesta autolla.

                  Comment

                  • Bmw Test Driver
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2010
                    • 334
                    • Turku

                    Ärsyttää tämmönen asia liikenteessä kun ajettiin siinä faijjan kanssa Hirvensalon sillalla ja pidin siinä sitten semmosen lyhkäsen turvavälin, jono liikui joku 45km/h, ja sitten Mersu maasturin on pakko lähtee ohittamaan takana olevan ja minut ei siinä mitään ärsytti vaan että pakko änkee siihen väliin.
                    Justiinsa vahannut 36:sen, on muuten aivan mahdoton pitää puhtaassa kunnossa lentää monta metriä toi kura. pistin sitten kakkosen sisään ja vähän kenkäsin sen raon umpeen ja sitten pakko soittaa sitä tööttiä, miksi vitussa on pakko päästä siihen väliin? Ihan yhtä nopeasti se jono liikkuu vaikka siinä on se muutaman metrin väli.

                    Comment

                    • dieseljussi
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 592
                      • Suomi

                      Originally posted by Ramzez View Post
                      Ja yleensä prätkäkuskikin kulkee lähes puolet vuodesta autolla.
                      Mitä vielä. Nykyään vakuutukset ovat paitsi ympärivuotisia, myös niin kalliita, että on pakko ajaa myös talvella riskitason nostamiseksi maksua vastaavalle tasolle. Nastat on omassakin laitteessa, mutta pitää toki myöntää, ettei se ajo herkkua ole loskassa tai kovalla pakkasella.

                      Comment

                      • Ovlov
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 171
                        • Tre/Jvi

                        Originally posted by Kadotettu View Post
                        Viime aikoina ehkä eniten törmännyt siihen, ettei porukka tunnu aina saavan
                        kiihdytyskaistalla sitä autoa kiihtymään.

                        Pari huikeinta tapausta tais olla tossa Tampereen Herwannasta kun lähtee Nokian
                        suuntaan. Semmonen 1-2km kiihdytyskaista. Mentiin niin hitaasti että oli pakko
                        oikein kattoo mittarista mihinkä nopeuksiin porukka kerkiää tossa kiihdytellä.

                        joku 90 luvun clio kiihty jopa 60km/h ja pari päivää tämän jälkeen -00 luvun
                        pikku pögötti kiihty 75km/h.

                        Ja molemmat vetäs ruuhkan sekaan ihan tyynesti, vilkku päälle ja väliin.

                        Onhan sitä liikenteessä monta ihmeellistä asiaa, jotka ärsyttää ja
                        kummastuttaa. Luultavasti joku paheksuu mun ajotapaani kun
                        kiihdytyskaistalla oikeesti kiihdytetään ja muutenkaan jäädä maisemia
                        katteleen, ellei se ole itse tarkoitus.
                        Olen itse huomannut saman, jos meinaat ramppia, jossa Hervannasta päin tullessa käännytään Jyväskylän motarille kohti Pirkkalaa. Siinä on jonkin verran ylämäkeä, joten 90-luvun cliolla edes pääse yli 60:ä Mutta tosissaan sitä ylämäkeä on sen verran, että kaasua pitää jonkin verran painaa, että saa vauhtia. Toki ei niin paljon, ettei jopa keskiverto suomalaisella autolla siinä saisi vauhtia, kun oikein yrittää. Samassa kohtaa vituttaa myös, kun itse repäsee sen 110 tauluu ja joku tulee Kalevasta päin rampista eteen vaikka niille on kolmio. Sitte saa taas vetää liinat kiinni ja mennään sitä 60 km/h:ta.


                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Samaa harrastetaan ihan normaalillakin tiellä, kun ohitat vaikka vain yhden auton. Ohitettava huomaa, että häntä joku ohittaa ja itse painaa kaasun rintapeltiin. Tuo vituttaa erityisesti silloin, jos olen tuolla minun riisikipollani liikenteessä. Seiskalla nyt onneksi ei yleensä moisia ongelmia ole, kun siinä vaiheessa kun ohitettava löytää kaasupolkimensa, olen jo mennyt ohi.
                        Tämä on yksi syy, miksi Suomen liikenteessä pitää olla voimaa. Jollei pysty selvästi repäisemään ohi nopeasti, niin joutuu ajamaan runsasta ylinopeutta. Kadehtiiko ihmiset sitä, että toinen menee ohi? Sitte varmaan samat ihmiset ihmettelee, että miksi toinen jää kinnaamaan siihen eteen eikä pääse menemään lujempaa, vaikka pääsi ohittekki. Syynä voi olla se, että ohitettavan nopeus kasvoi 10 km/h.



                        Itte ajelen 95 % ajosta vakkari päällä, poislukien taajamat. Jos 80 tai 100 nopeusrajoitusalueella ajan jonkun vakkarilla kiinni, niin ajan siitä myös ohitse. Ja otan sen 100 - 200 metrin raon ajan selvästi lujempaa. Sen jälkeen vakkarista resume nappia ja takaisin samaan nopeuteen, jolla ajoin ko. auton kiinni. Se on sitte oma ongelma, jos tuntuu siltä, että tulen perä edellä vastaan. Ja sama toisinpäin. Eli jos joku ajaa mut kiinni, kun pöristelen tyhjää tietä vakkarilla, niin näytän vilkulla ja annan tilaa, kun ohituspaikka tulee, vaikka olenkin henkilöautolla liikkellä. Sitte tosin palaa pinna, jos pitää päästä ohi ja sen jälkeen tulee perse edellä vastaan vaikka nopeusrajoitus ei muutu.

                        Sitte on oma lukunsa nämä kuskit, jotka eivät moottoritiellä kykene ajamaan tasaista nopeutta. Ompa moottoritiellä käyny silläkin lailla, että olen jonkun auton ohittanut ja pian sen jälkeen se on ohittanut minut. Joskus jopa moottoritiellä olen ohittanut jonkun auton kolmesti ja se myös minut. Itse olen kuitenkin ajoin koko ajan vakkari päällä samaa nopeutta. Myös ohitettaessa. On se kumma, kun ei sitä omaa nopeuttansa saa pidettyä tasaisena. Toki täytyy myöntää, että itsekkään en saa kaasulla pidettyä nopeutta täydellisesti samassa, mutta sempä takia en koskaan osta autoa, jossa ei ole vakkaria.
                        E39 530da -02 Exclusive "pappamalli"

                        Pakko tyytyä Bemariin, kun rahat ei riitä Ferrariin.

                        Comment

                        • wuoma
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 519
                          • Espoo

                          Originally posted by Ovlov View Post
                          Sitte on oma lukunsa nämä kuskit, jotka eivät moottoritiellä kykene ajamaan tasaista nopeutta. Ompa moottoritiellä käyny silläkin lailla, että olen jonkun auton ohittanut ja pian sen jälkeen se on ohittanut minut. Joskus jopa moottoritiellä olen ohittanut jonkun auton kolmesti ja se myös minut. Itse olen kuitenkin ajoin koko ajan vakkari päällä samaa nopeutta. Myös ohitettaessa. On se kumma, kun ei sitä omaa nopeuttansa saa pidettyä tasaisena. Toki täytyy myöntää, että itsekkään en saa kaasulla pidettyä nopeutta täydellisesti samassa, mutta sempä takia en koskaan osta autoa, jossa ei ole vakkaria.
                          Tämähän on ihan vakio. Erityisesti täällä pk-seudulla tämän huomaa kun lähtee Tampereen moottoritietä Helsingistä poispäin. Siinä kehä3-Hyvinkää-välillä näitä "pumppaajia" riittää ihan yli kysynnän. Minua tässä kummastuttaa eniten se, että lähes AINA kyseessä on joku semmoinen auto, jossa lähes varmuudella on vakkari. Volvon maasturi, ihan uusi volkkari yms.
                          Syystä tai toisesta Länsiväylällä tai Turunväylällä en ole vastaavaan törmännyt ja olen ajellut täällä jo 90-luvun loppupuolelta lähtien :think
                          M6 E63

                          Comment

                          • ZNI
                            BTCF Member
                            • Jan 2011
                            • 802
                            • Kontiolahti

                            Joskus sitä ihmettelee, että mitä ihmisten päässä oikein liikkuu. Viimepäivien top7:

                            1. Tänään joku hyypiö ajeli Mersulla viidenkympin aluetta alle neljääkymppiä ja väisti vastaantulevien kaistalle oman kaistan reunassa olleita lätäköitä (jotka ei tod. olis edes osuneet renkaisiin, vaikka kaveri oliskin säilyttänyt ajolinjansa). Sama tyyppi väisteli myös kaivojen kannet koukkien vastaantulijoiden kaistalle. Sama tyyppi kääntyi kapeammalle tielle, jossa 40km/h:n rahoitus ja ajeli sitten kuuttakymppiä...

                            2. Toissapäivänä taksikuski pysähtyi Volvolla risteykseen - keula pitkällä toisten ajokaistalla. Puhui puhelimessa ja oli kääntymässä vasemmalle, mutta ryhmittyi keskelle. Oltiin takana pakulla ja kun lähdettiin Volvon perässä liikkeelle, Volvo pysähtyi poikittain keskelle tietä Ajettiin ohi vasemmalta ja taustapeilistä näkyi, kuinka kuski oikaisi autonsa ja pysäytti sen uudelleen ajokaistalle jääden puhumaan luuriinsa...

                            3. Clio ja Golf eivät tänään puolen päivän maissa meinanneet kiihtyä motarin liittymisrampilla. Neljänsadan metrin kiihdytyksen jälkeen vauhtia n. 50 km/h ja muiden eteen vaan

                            4. Passatti huitaisi tänään ohi motarilla (vauhtia 110km/h) ja jäi köröttelemään eteen alle satasta. Yritin huitasta tästä ohi, mutta kaveri vaan kiihdytti kun pääsin rinnalle eikä meinannu päästää ohittamaan (mut periksi ei tällaisissa tilanteissa tietenkään anneta).

                            5. Ajelin 10 km teollisuusalueella Berlingon perässä, viiden-/kuudenkympin alueella vauhtia oli 30-40km/h ja taakse keräytyi yli kuuden auton letka. Luonnollisesti risteyksiin, mutkiin, vihreisiin valoihin ja ylämäkiin hidastettiin reilusti - samoin jos vastaan tuli rekka. Vasemmalle kääntyvien kaistan kautta huitasin hidastelijasta/vauhdinveivailijasta ohi, ei jaksanut enää madella letkassa.

                            6. Etuajo-oikeutettu tie ruutukaavalla (oikealta tuleville kaikissa risteyksissä kolmio) toissapäivänä. Kuusi korttelin väliä meni hidastellessa, kun edellä ajavan Rellun kuljettaja halusi olla jokaisessa risteyksessä varma, ettei oikealta nyt varmasti tule ketään.

                            7. Primeralla voi ajaa jyrkkään ylimäkeen 50km/h, mutta alamäkeen vain 20 km/h.
                            E39 528i ///M-sport
                            E30 "316"
                            E38 740iA
                            E34 M5


                            ex.

                            E34 525iA touring
                            E34 525i
                            E30 316


                            Originally posted by beemers
                            sanoo nainen joka ajaa e30:llä
                            Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

                            Comment

                            • Eetu
                              Banned
                              • Oct 2008
                              • 2843

                              Originally posted by dieseljussi View Post
                              Jos kupeksijat ahdistaa, niin hommatkaa moottoripyörä. Kun tulee tukkirekka perä edellä vastaan niin hymy leviää naamalle: Jipii, pääsee ohittamaan!

                              Toki M-sarjassa alkaa olla samanlaista ilontunnetta, mutta hiukan eri hintaan.

                              Olisi pyörä jos olisi kortti.

                              Mutta kyllä se ///M kelpaisi itselle myöskin..

                              Comment

                              • Tzuck
                                Newbiemmer
                                • Apr 2011
                                • 8
                                • Helsinki

                                Liikenteessä ärsyttää valtavasti jono-ohittelu. Ei varmasti nopeuta kenenkään matkantekoa. Yleensä ohittelijat ovat vielä jotain keski-ikäisiä naisia kultakorut kaulassaan.
                                Last edited by Tzuck; 28-04-2011, 11:44.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎