Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä ärsyttää liikenteessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lao
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2010
    • 278
    • Tampere

    Ajoin Helsinki-Vantaalta Manseen tossa Sunnuntaina iltasella hiljaisella VT:3:lla. Kia-farkku tuli mun ohi heti Kehä 3 jälkeen. Sittemmin ohitin ennen Linnatuulta 3 kertaa saman Kia-farkun, ennen kuin tuo saatanan pumppaaja hävis eri reitille.

    Mulla oli kokoajan 109 GPS nopeutena vakkarissa ja Kia-kuski luuli taas, että Bemarikuski hiillostaa ja kiusaa. Noi pumppaavat ajonopeudet kyllä ottaa pannuun. Jos ei ajeta tasasesti, ni sit ajetaan kanssa reilusti yli tai ali rajotuksen....

    Comment

    • ///J
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 569
      • Tre

      Ei oikein jaksa nostaa verenpainetta jokaisen kädettömän vuoksi tuolla liikenteessä... Fakta vaan on se että kaikenmaailman marakateille ne ajolupia myöntää ja siihen on vaan totuttava.

      Comment

      • crane
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 6392
        • Ex Lappilainen, nykyään etelä

        Originally posted by Gemmi View Post
        Rekkapenoista viitti edes mainita, mut ei se scanian merkki taustapeilissä kauheesti turvallisuuden tunnetta herätä...
        Oikealla sijaitsevaa poljinta painamalla se merkki siinä taustapeilissä pienenee.
        Suosittelen lämpimästi!
        Terveisin rekkapena

        Comment

        • Dark angel
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 358
          • Tornio

          Näin keväisin ärsyttävintä on kun itseäni lähetään ohittamaan ja heti kun ollaan päästy ohi niin kurvataan takaisin "omalle" ajokaistalle ja näin heitetään kurat tuulilasiin. Tietty jos on tiukka tilanne tai takaa tulee vielä toinen lujempaa niin ymmärrän kyllä että pitää siirtyä omalle kaistalle mahdollisimman pian, mutta esimerkiksi 2 kaistaa yhteen suuntaan niin mikä hemmetti siinä on että ei voi ajaa reilusti ohi ohitettavasta ja sitten palata takaisin omalle kaistalleen?!?!?
          e30 m50b25 -86

          Toyota Carina E -95

          Comment

          • Ruffryder
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 136
            • Klaukkala

            Originally posted by Dark angel View Post
            Näin keväisin ärsyttävintä on kun itseäni lähetään ohittamaan ja heti kun ollaan päästy ohi niin kurvataan takaisin "omalle" ajokaistalle ja näin heitetään kurat tuulilasiin. Tietty jos on tiukka tilanne tai takaa tulee vielä toinen lujempaa niin ymmärrän kyllä että pitää siirtyä omalle kaistalle mahdollisimman pian, mutta esimerkiksi 2 kaistaa yhteen suuntaan niin mikä hemmetti siinä on että ei voi ajaa reilusti ohi ohitettavasta ja sitten palata takaisin omalle kaistalleen?!?!?
            +1 Tälle ja lisänä vielä edellä ajavan irronneet nastat konepellissä/tuulilasissa

            Comment

            • Gemmi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 3355
              • Espoo

              Originally posted by crane View Post
              Oikealla sijaitsevaa poljinta painamalla se merkki siinä taustapeilissä pienenee.
              Suosittelen lämpimästi!
              Terveisin rekkapena
              Tiedän, mut jos ajan rajoitusten mukaan niin se ei todellakaan oikeuta ajaan takakontissa kiinni. en ny mikään kukkahattu ole
              mut mikä siinä rajottimessa niin viehättää että sitä vasten on pakko ajaa lähestulkoon aina?. Seuraavaks kuvitteellinen tilanne= herra X haluaa ajaa 60tonnin rekalla/kuorma-autolla takakontissa kiinni, edellä olevan eteen hyppää hirvi jonkatakia joutuu tekeen äkkijarrutuksen ja hirveä ei kerkiä väistään=kolari hirven kanssa ja 60tonnia tavaraa niskaan=henki veks. oliskohan ollu paremmat mahdollisuudet jäädä henkiin jos herra X olisi pitäny turvavälin ja ei olis tullu sitä 60tonnia takaa niskaan. mietippä sitä. vaikeesti selitetty ja täysin keksitty juttu, mut ymmärrät varmaan mitä tarkotan?.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Gemmi View Post
                Tiedän, mut jos ajan rajoitusten mukaan niin se ei todellakaan oikeuta ajaan takakontissa kiinni. en ny mikään kukkahattu ole
                mut mikä siinä rajottimessa niin viehättää että sitä vasten on pakko ajaa lähestulkoon aina?. Seuraavaks kuvitteellinen tilanne= herra X haluaa ajaa 60tonnin rekalla/kuorma-autolla takakontissa kiinni, edellä olevan eteen hyppää hirvi jonkatakia joutuu tekeen äkkijarrutuksen ja hirveä ei kerkiä väistään=kolari hirven kanssa ja 60tonnia tavaraa niskaan=henki veks. oliskohan ollu paremmat mahdollisuudet jäädä henkiin jos herra X olisi pitäny turvavälin ja ei olis tullu sitä 60tonnia takaa niskaan. mietippä sitä. vaikeesti selitetty ja täysin keksitty juttu, mut ymmärrät varmaan mitä tarkotan?.
                eikös normaalisti ajeta rajoitus + 10km/h = sakkoraja eli 80 alueella ~95-100 mittariin, ei rekat roiku taustapeilissä jos tykkää ajaa hitaammin niin voi pysähtyä päästämään sitä jonoa ohi kun ei ilmeisesti ole kiire mihinkään
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Gemmi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 3355
                  • Espoo

                  Originally posted by peto2 View Post
                  eikös normaalisti ajeta rajoitus + 10km/h = sakkoraja eli 80 alueella ~95-100 mittariin, ei rekat roiku taustapeilissä jos tykkää ajaa hitaammin niin voi pysähtyä päästämään sitä jonoa ohi kun ei ilmeisesti ole kiire mihinkään
                  Tällä hetkellä ei kyll paljoo huvita ajella ylinopeutta ku seuraavasta lähtee kortti. Tosiaan se jono voi kyllä mennä ohi jos ei miellytä ajaa rajotusten mukaan. Tästä voi vääntää sen verran pitkään, että se tästä aiheesta. Kiitos ja anteeks jälleen.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by Gemmi View Post
                    Tällä hetkellä ei kyll paljoo huvita ajella ylinopeutta ku seuraavasta lähtee kortti. Tosiaan se jono voi kyllä mennä ohi jos ei miellytä ajaa rajotusten mukaan. Tästä voi vääntää sen verran pitkään, että se tästä aiheesta. Kiitos ja anteeks jälleen.
                    Eikai ylinopeudesta ollutkaan kyse vaan ajella rajoitusten sallimaa nopeutta ilman sakkoja, eli mittarinnäyttämää 90-95 tulee ite ajettua 80 alueella eikä ole mitään sakkoja tullut. Harvemmin myöskään taakse tulee jonoa.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Gemmi View Post
                      Tiedän, mut jos ajan rajoitusten mukaan niin se ei todellakaan oikeuta ajaan takakontissa kiinni. en ny mikään kukkahattu ole
                      mut mikä siinä rajottimessa niin viehättää että sitä vasten on pakko ajaa lähestulkoon aina?. Seuraavaks kuvitteellinen tilanne= herra X haluaa ajaa 60tonnin rekalla/kuorma-autolla takakontissa kiinni, edellä olevan eteen hyppää hirvi jonkatakia joutuu tekeen äkkijarrutuksen ja hirveä ei kerkiä väistään=kolari hirven kanssa ja 60tonnia tavaraa niskaan=henki veks. oliskohan ollu paremmat mahdollisuudet jäädä henkiin jos herra X olisi pitäny turvavälin ja ei olis tullu sitä 60tonnia takaa niskaan. mietippä sitä. vaikeesti selitetty ja täysin keksitty juttu, mut ymmärrät varmaan mitä tarkotan?.
                      Ei se ole aina helppoa rekkakuskillakaan. Jos joudut hidastelemaan kyyrien takia vähänkin painavammalla tai isommalla autolla, niin useimmiten kaikki jyrkät mäet sitten yhdistelmä hidastuu entisestään ja takanatulijat joko heristävät nyrkkiä tai tekevät ohituksia paikoissa, joissa se ei todellakaan olisi suositeltavaa. Erityisesti saa jännittää niitä kavereita, jotka luulevat pääsevänsä sillä 1.4 Kialla yhdistelmän ohi, kun vastaan on jo tulossa suht lähellä toinen auto. Sitten jos jätät väliä edellä ajavaan, niin aina kaikista rampeista ja risteyksistä kaikki yrittävät keretä eteesi, koska ajat todennäköisesti heitä hiljempaa ja kukaan ei halua joutua rekan kurasumuun. Siinä sitten saat jatkuvasti seistä jarrupolkimen päällä, kun kaikki kyyrätkin loikkaavat Microillaan eteesi ja eivät kiihdytä ripeästi tavoitenopeuteen, joka yleensä on vielä reilu vaihteleva alinopeus. Sitten vielä kaiken päälle sataa asiakkailta paskaa niskaan, kun saavuit tunnin myöhässä, kiitos kyyrien, jotka tahallaan haittasivat liikennettä.
                      Last edited by Ramzez; 24-03-2011, 00:04.

                      Comment

                      • Anselmo H
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2003
                        • 942
                        • Vantaa

                        Originally posted by crane View Post
                        Oikealla sijaitsevaa poljinta painamalla se merkki siinä taustapeilissä pienenee.
                        Suosittelen lämpimästi!
                        Terveisin rekkapena
                        Näin on. Tässä on nyt tainnut alkup. valittaja käsittää väärin sanonnan "syyllinen löytyy peiliin katsomalla", tokaisuun pitäisi lisätä disclaimeri että taustapeili ei tässä kelpaa. Silloin on todellakin syytä painaa kaasua, kun rekat, asuntoautot yms. tunnustelee takapuskuria. Toinen vaihtoehto on ajaa lähimmälle levähdyspaikalle ja päästää rouva rattiin, jos vaikka se ajaminen luonnistuisi vähän paremmin.

                        Tuossahan nuo nr 1 ärsyttäjät tulikin mainittua mutta sijalla 2 on selkeästi valoarpojat. Tyypit jotka liikennevalojen vaihtuessa vihreäksi tuumailevat tovin, varmistavat tilanteen turvallisuuden ja viimein kiihdyttävät säästäväisesti alinopeuteen. Näin aamu- ja iltapäiväruuhkissa risteyksistä pääsee läpi pienin mahdollinen määrä autoja. Ne tyypit aiheuttaa tarpeen heitellä esineitä.
                        F11 523iA Touring
                        E93 325i cabrio
                        E81 116i
                        Triumph Daytona 955i

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by Gemmi View Post
                          Tällä hetkellä ei kyll paljoo huvita ajella ylinopeutta ku seuraavasta lähtee kortti. Tosiaan se jono voi kyllä mennä ohi jos ei miellytä ajaa rajotusten mukaan. Tästä voi vääntää sen verran pitkään, että se tästä aiheesta. Kiitos ja anteeks jälleen.
                          Kuinka vaikeaa se on sinulle kurvata 15-sekunniksi seuraavalle bussipysäkille, jos kerran se muu liikenne kulkee sinua nopeammin?
                          Siihenkö ei selkä enään taitu, kun kerran muut "rikkovat lakia"?
                          Itsellä on ihan sama tilanne tuon kortin lähdön suhteen, niin miksi ihmeessä tehdä omasta "koröttelystä" ongelmaa kaikille muille ja ennen kaikkea itselle?
                          Eli, neljä autoa perässä= letka =koukkaus bussipysäkin kautta.
                          Ajetaan taas kun saadaan...huhtikuun kolmannen jälkeen....

                          Comment

                          • Gemmi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 3355
                            • Espoo

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Kuinka vaikeaa se on sinulle kurvata 15-sekunniksi seuraavalle bussipysäkille, jos kerran se muu liikenne kulkee sinua nopeammin?
                            Siihenkö ei selkä enään taitu, kun kerran muut "rikkovat lakia"?
                            Itsellä on ihan sama tilanne tuon kortin lähdön suhteen, niin miksi ihmeessä tehdä omasta "koröttelystä" ongelmaa kaikille muille ja ennen kaikkea itselle?
                            Eli, neljä autoa perässä= letka =koukkaus bussipysäkin kautta.
                            Ajetaan taas kun saadaan...huhtikuun kolmannen jälkeen....
                            Samapa toi loppupeleissä mulle on, ohittakoon jos haluu ohitte, mut sen takia en ala stoppaileen ettei joku evo uskalla ajaa ohitte. Sen verran tärkee toi lisenssi kuitenkin on ettei viitti enää ruveta riskeeraan pätkääkään. Tosin sekin muuttuu varmaan äkkiä kun saa myllyn kasaan ja kesä tulee....

                            Comment

                            • Pande
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1324
                              • Helsinki

                              Originally posted by Laku View Post
                              Armon vuonna 2011 vituttaa risteyksestä eteen hyppäävät kanssa-autoilijat, jotka kiihdyttävät maailman hitaimmin matkanopeuteen, jolloin joudun jopa merkittävästi pudottamaan jarrupolkimella nopeuttani. Torvea pitäisi antaa, mutta kun ei kehtaa...
                              +1 tälle, mutta myös se vituttaa kun vetäsee risteyksestä ihan hyvällä välimatkalla jonkun eteen ja riisikippo kun ei kiihdy ihan älyttömästi niin matka vauhtia ei heti saa kerättyä. Näissä tilanteissa takana oleva ei voi yhtään kaasua nostaa vaan päin vastoin kiihdyttää että tilanteesta tulisi "vaaratilanne" ja sit roikutaan puskurissa kiinni vaikka ajaiskin yli nopeutta.

                              Tilanne olisi mennyt täysin joustavasti kun olis vähän höllännyt kaasua niin oliskin jo kerennyt nuhapumpullakin kiihdyttää helposti sallittuun nopeuteen.

                              Toinen on se että kun ohittaa vähän tiukemmassa paikassa mutta niin ettei todellista vaaraa synny, niin jotkut vastaantulijat ohjaavat auton lähelle keskikaistaa ja ei yhtään höllää, jotta taas saa tilanteen näyttämään läheltä piti tilanteelta ja voi valoja räpsytellä. Vaikka silti ehti selkeästi omalla kaistalle ennen vastaan tulevaa autoa.

                              Kun taas tilanne olisi täysin viattomasti ja harmittomasti sujunut kun hieman hölläis ja hieman enemmän ohjaa autoa reunaviivan puolelle kuin keskiviivan.

                              Toisinsanoen joka tilanteesta täytyy tehdä tahalleen helvetin traaginen ja paniikki tilanne.
                              Last edited by Pande; 24-03-2011, 10:05.
                              Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                              330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                              sigpic

                              Comment

                              • jumbo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 6603
                                • Lappeenranta

                                1. Liikennevaloihin valuttelijat, ettei vaan tartteis niihin punaisiin pysähtyä. Ja samalla tätä tekee sitten koko letka sen auton takana

                                2. Nopeuden hidastaminen risteystä lähestyttäessä kun aiotaan kääntyä, vilkku toki laitetaan päälle vasta siinä kun käännytään.

                                3. Etenkin taajaman ulkopuolella risteyksissä eteen kääntyvät autot, mitkä ei sitten saa sitä nopeutta nostettua edes lähelle rajoitusta, tai jos saa niin se laskee heti sen jälkeen alle rajoituksen. Ja pakko aina kääntyä siihen eteen vaikka oman auton takana ei tulisi edes ketään.

                                4. Epätasaista nopeutta ajavat autoilijat, esim. 80-alueella ajetaan vaihtelevasti 65 - 90km/h ilman mitään syytä.
                                M550d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎