Täällä lähtee keskustelu rönsyilemään. No kyllä tuolla keskustan tuntumassa nimenomaan niitä nastoja kaipaa. Risteykset hinkattu monesti niin jäisiksi. Syrjemmässä ei niinkään olis tarve.
Sovitaan sitten, että oulun yläpuolella saa käyttää nastoja, asia on pihvi.
Itellä on nuo TM:n testivoittaja (tiedä sitten onko tuolla mitään merkitystä) goodyear kitkat ja hyvin on pitoja riittäny ilman apulaitteita.
e: palataan aiheeseen ->
Mopoilijat nyt vkl ärsytti erityisesti. Mikä kumma siinä on että ne mopot on pakko laittaa parkkiruutuun ja niin että jokanen mopo on omassaa. Hitto kun yritin mennä la iltana hakeen hampparin mäkkäriltä nii ei sinne ollu autolla asiaa ku teinit oli laittanu moponsa jokaiseen ruutuun. Teki mieli käydä potkasemassa jokanen kiinamopo nurin... anteeksi
Hinaajat jotka haluu puskea toisia perseeseen on tota mieltä..
Nämä vapaaehtoisesti nastasateessa ja puskurissa kiinniajajat ovat tietysti asia erikseen. Mutta tossa työmatkaa ajaessa motarilla vähintään kerran päivässä jonkun vatussin on aivan pakko ohituksen jälkeen palata siihen oikealle kaistalle ihan metrin päähän (yleensä olympia volkkari), sen sijaan, että menisi reilusti ohi
Ei näissä tilanteissa viitteis oikeen tasajalkaa jarrunkaan päälle hypätä, ni pitää sit varmaa alkaa ajamaa sellasta vauhtia, ettei kukaan tuu ohi
My BMW is using what your hybrid is saving
E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
ex E34 520i 24V -91
Originally posted by Rockford
Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.
Jotenki käy vituttamaan moottoritiellä sellanen ihme peesailu. Tänään kävin kääntymässä urjalassa ja ajoin tampereen motaria cruisen kanssa about 132km/h gps:n mukaan. Saavutin erään Toyota Aurisin, joka sai jotku ihme äkkilähdöt hillumaan perseeseen. Kymmenkunta kilometriä myöhemmin sama homma uudestaan kun saavutin Citroen C4:n, joka lähti niin ikään mukaan tähän iloiseen elefanttijunaamme välillä jääden hieman taaemmas ja hetken päästä taas kärkkyen takanurkalla.
Kumpikin autoista oli kuitenkin ennen "mukaan liittymistä" ajanut selvästi jotain 120-125km/h vauhtia.
Aikani touhua kateltuani näppään muutamaksi minuutiksi cruisen pois ja pudotan vauhtia sinne 120km/h kieppeille, jotta nämä pääsisivät jatkamaan matkaansa. Hetken kuluttua nämä näin tekevätkin kadoten kauas eteenpäin.
Annas olla kun menee kolmisenkymmentä kilometriä eteenpäin, niin saavutan entisellä cruisevauhdillani nämä kaksi sankaria jälleen ja possujuna on taas valmis. Nyt alkaa palamaan käpy jo sen verran pahasti, että päätän nostaa matkavauhtiani hetkeksi aikaa muutamalla kympillä, jolloin pääsen eroon näistä kahdesta tahvosta.
Mutta ei kyllä pysty mitenkään käsittämään tätä touhua. Yhtä paljon ottaa kupoliin tuo jo moneen kertaan mainittu ohituskaistalla hissuttelu ja vauhdin kiihtyminen vasta kun on siirrytty takaisin oikealle kaistalle.
-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
^ vastaavaa hommaa ykköstiellä. Todella usein saan ohittaa saman auton kaksi, jopa kolme kertaa. Ja vakkarilla mennään tasaista nopeutta koko ajan.
Sama. Ajan ykköstietä erittäin paljon ympäri vuoden ja vakkarilla lähes poikkeuksetta. Ihme touhua...
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Tossa ajelin kaupungilla äsken sigun pärrällä nii eiköhän parkki rivistöstä lähe viistosti ajamaan vastaan E39 suoraan kohti.
(50km/h alue, mulla mittarissa noin 45km/h, todellinen ~40km/h)
Lehmä ratissa ja auto täynnä porukkaa, eikä idari tajua että sen todellakin kuuluu väistää, tajuaa sitten vasta kun oon saanu just himmattua vauhdin nollille...
No onneksi Honda stoppaaki vähän nopeemmin ku E39:t.
Toivottavasti huomaa joskus vastaavassa tilanteessa yhtä myöhään 80 alueella jonkun raskaan kaluston ajoneuvon, saadaan darwin awardsit jakoon, toivottavasti sitä ennen ei ehdi poikimaan....
Jos tunnistat itsesi tai autosi niin mene itseesi, puolusteluja on turha esitellä, pätevää syytä moiseen ajoon kun ei ole.
Ainoa asia minkä voit tehdä on lopettaa ajaminen tai jättää luovuttamatta ajoneuvo kyseiselle kuljettajalle jatkossa.
Last edited by zanta; 30-04-2011, 05:24.
Reason: Rekkari tsekattu, omistajan(mieshenkilö) autolla ennenkin törttöilty, sillon ei vaan tainnu olla BMW..
LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
Raskasliikenne maksamaan?
Kyllä ne urat tien päällä tulee painosta, ei nastoista, vai meinaatko että paripyörän malliset urat päällysteessä on ihan vaan sattumalta tulleet vierekkäin ajaneista henkilöautoista?
Ei ne tiet rikki mene nastoista, suolan käyttö pitäisi ennemmin kieltää, se sitä pintaa enemmän kuluttaa. Ja vaikka ajeltaisiin ilman nastoja niin kulumista tapahtuu silti.
LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
Raskasliikenne maksamaan?
Kyllä ne urat tien päällä tulee painosta, ei nastoista, vai meinaatko että paripyörän malliset urat päällysteessä on ihan vaan sattumalta tulleet vierekkäin ajaneista henkilöautoista?
Ei ne tiet rikki mene nastoista, suolan käyttö pitäisi ennemmin kieltää, se sitä pintaa enemmän kuluttaa. Ja vaikka ajeltaisiin ilman nastoja niin kulumista tapahtuu silti.
Ihanko tosissaaan meinaat että nastat ei kuluta tietä yhtään enempään kuin kitkarenkaat ? Myönnän kyllä että paikoin raskasliikennekin "kuluttaa" teitä monin paikoin, mutta kyllä se iso lasku mielestäni tulee nastarenkaista. Ja joo, suolankäyttöä täytyisi jotenkin järkeistää ja ainakin etsiä sille tosissaan korvaavaa vaihtoehtoa.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Keväällä tiet on melko karheita. Rengasmelussa huomaa eron kun ajaa urissa tai uran sivussa. Kyllä ne nastat vaan taitaa kuluttaa.
Kuorma-autokuskit puhuu että paras aika ostaa uudet kesärenkaat on keskikesällä kun tiet eivät ole karheita talven jälkeen eikä rengas enään kulu yhtä paljon kun keväällä.
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Mikä vittu siinä on että ensin kyyrätään 80-alueella kympin alle rajoituksen,tie vaihtuu satasen alueeksi niin jatketaan samaa noin seitsemänkympin vauhtia. Sittenkuin rykäiset ohi ja jatkat noin 115km/h matkavauhdilla niin yllätys yllätys liimaannutaan puskuriin kiinni ja välkytellään valoja ja kesotetaan.
Siis mitä helvettiä!?
Comment