Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä ärsyttää liikenteessä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mixxis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2009
    • 1877
    • Jyväskylä / Uurainen

olettekos koskaan nähneet, kun minä en nyt ole varma; onko poliisiautojen persiissä merkkejä joissa sanotaan mm.

" turvaväli 500m "
    " max. nopeus = rajoitus - 10% "
    " ei saa ohittaa "

on se kumma miten kerää jonon taakseen nuo poliisiautot. Vaikka sitten se maijakin sattuisi kulkemaan ns. sopivaa matkavauhtia, eli vähän jopa yli sen rajoituksen, silti siellä takana ollaan kuset sukassa ja paskit housuissa. Tai, jos poliisit syystä tai toisesta haluaakin ajella rauhallisesti tasalukemilla tai vähän alle, esim. moottoritiellä raskaan ajoneuvon takana, ei sitä uskalleta ohittaa ja kerätään sitten sitä jonoa sinne taakse.

Saattaa ollakin, että tästä on tullut valitettua aiemmin mutta kun tuo tulee vastaan aika usein

[ Focus stw ]
    [ A6 C7 3.0tdi Q ]

Comment

• mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2171
      • Himas

Originally posted by Masatus View Post
      Tämä ärsyttää liikenteessä että syyttömistä tehdään syyllisiä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...58800_uu.shtml
      Tästä tuli mieleen tässä omakotitaloalueella olevat kakarat, jotka on keksineet, että autotie on kiva leikkipaikka. Siinä voi tehdä kaikennäköistä ja laskea vaikka pulkkamäkeä.

Mitähän vanhemmillakin päässä liikkuu, kun antavat moista tehdä? Sitten jos jäävät omaa syytään auton alle (esim. lasket jostain nurkan takaa pulkalla alle), niin johan taas lehdet repii kuinka bemaristikaahailija murhasi lapsen.

Selvennykseksi vielä, että en puolustele tässä kaahailijoita, mutta joku vastuu pitää jalankulkijoillakin olla.
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

Comment

• Cesium
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 561
        • UAE

Originally posted by mikron View Post
        Tästä tuli mieleen tässä omakotitaloalueella olevat kakarat, jotka on keksineet, että autotie on kiva leikkipaikka. Siinä voi tehdä kaikennäköistä ja laskea vaikka pulkkamäkeä.

Mitähän vanhemmillakin päässä liikkuu, kun antavat moista tehdä? Sitten jos jäävät omaa syytään auton alle (esim. lasket jostain nurkan takaa pulkalla alle), niin johan taas lehdet repii kuinka bemaristikaahailija murhasi lapsen.

Selvennykseksi vielä, että en puolustele tässä kaahailijoita, mutta joku vastuu pitää jalankulkijoillakin olla.
        Kamala aate tämä sosiaalidemokratia, mistään ei ole itse vastuussa vaan aina on joku muu syypää.

Sama noiden vaarallisten rikollisten vapaalle laskeminen, yhteiskunta on "syypää" heidän tehkoihinsa --> vapaalle jalalle murhaamaan uudestaan.

Comment

• MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6198
          • Helsinki

Originally posted by mixxis View Post
          olettekos koskaan nähneet, kun minä en nyt ole varma; onko poliisiautojen persiissä merkkejä joissa sanotaan mm.

" turvaväli 500m "
          " ei saa ohittaa "

on se kumma miten kerää jonon taakseen nuo poliisiautot. Vaikka sitten se maijakin sattuisi kulkemaan ns. sopivaa matkavauhtia, eli vähän jopa yli sen rajoituksen, silti siellä takana ollaan kuset sukassa ja paskit housuissa. Tai, jos poliisit syystä tai toisesta haluaakin ajella rauhallisesti tasalukemilla tai vähän alle, esim. moottoritiellä raskaan ajoneuvon takana, ei sitä uskalleta ohittaa ja kerätään sitten sitä jonoa sinne taakse.

Saattaa ollakin, että tästä on tullut valitettua aiemmin mutta kun tuo tulee vastaan aika usein
          Olen samaa mieltä, siis poliisit on pahin ruuhkan kerääjä....
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

Comment

• pazq
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 3167
            • 47200

Originally posted by Sädde View Post
            Olen samaa mieltä, siis poliisit on pahin ruuhkan kerääjä....
            Ottakaa huomioon, että ensimmäinen ei tee vielä jonoa, vaan vasta seuraavat

Comment

• Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

Originally posted by mixxis View Post

" turvaväli 500m "
              " ei saa ohittaa "

Jep, tuo nyt on ihan perus. Usein riittää, että poliisi tulee vastaan autollaan -> porukalla syttyy jarruvalot ja kyyrätään valmiista alinopeudesta vieläkin hitaampaa.

Hmmm...taisi olla pari viikkoa sitten, kun moottoritiellä ajoi poliisiauto ja letka perässä. Satkun alue ja ajelivat jotain ~90km/h. Päästelin ohi letkeää matkavauhtia sen enempää ihmettelemättä ja A. En joutunut linnaan, B. enkä jalkapuuhun kivitettäväksi mädillä kananmunilla, C. poliisit eivät reagoineet mitenkään. Taisi sen jälkeen joku muukin rohkelikko lähteä lopulta ohi.

Ihme jännittämistä. Sama kauhukerroin on yleensä raskaalla kalustolla ja maatalouskoneilla yms. työkoneilla. Näitähän ei voi mitenkään ohittaa, vaikka traktorikuski pompottelee Valmetillaan melkein ojan puolella ja viittoo kintaalla, niin ei vaan lähdetä ohi ja kyyrätään perseessä kiinni. Sitten pyöritellään päätä, kun joku heittää ohi vauhdilla, MITEN TUO KAAHARI USKALTAA!
              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

Comment

• Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

Originally posted by Rockford View Post
                Hmmm...taisi olla pari viikkoa sitten, kun moottoritiellä ajoi poliisiauto ja letka perässä. Satkun alue ja ajelivat jotain ~90km/h. Päästelin ohi letkeää matkavauhtia sen enempää ihmettelemättä ja A. En joutunut linnaan, B. enkä jalkapuuhun kivitettäväksi mädillä kananmunilla, C. poliisit eivät reagoineet mitenkään. Taisi sen jälkeen joku muukin rohkelikko lähteä lopulta ohi.
                Olen kerran joutunut poliisin pysäyttämäksi kun menin noin tekemään. Normaalisti ohitan myös poliisiauton motarilla, mikäli se kulkee alle rajoituksen, koska en luonnollisestikaan tee silloin mitään väärää. Mutta pari vuotta sitten Tampereen ohitustiellä ajoi poliisi kai n. 85 km/h ja kun satasen alue oli, niin lähdin ohi. Oli kesäkuu ja melkein keskipäivä, vähäinen liikenne. Jostakin syystä taustapeilissä alkoi kuitenkin disko ja oli pakko pysäyttää. Poliisit pyysivät puhaltamaan, näyttämään papereita ja kysyivät vielä, että mihin minulla on niin kauhea hoppu? Itse taisin siinä mainita vain, ettei nyt mahdoton kiire ole, mutta ei liene laitonta ajaa suurinta sallittua nopeutta. Eipä poliisi muuta kommentoinut, mutta jälkikäteen kyllä ihmetytti koko tilanne.

Comment

• Rockford
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 8028
                  • Pinsiö

Originally posted by Ramzez View Post
                  Olen kerran joutunut poliisin pysäyttämäksi kun menin noin tekemään. Normaalisti ohitan myös poliisiauton motarilla, mikäli se kulkee alle rajoituksen, koska en luonnollisestikaan tee silloin mitään väärää. Mutta pari vuotta sitten Tampereen ohitustiellä ajoi poliisi kai n. 85 km/h ja kun satasen alue oli, niin lähdin ohi. Oli kesäkuu ja melkein keskipäivä, vähäinen liikenne. Jostakin syystä taustapeilissä alkoi kuitenkin disko ja oli pakko pysäyttää. Poliisit pyysivät puhaltamaan, näyttämään papereita ja kysyivät vielä, että mihin minulla on niin kauhea hoppu? Itse taisin siinä mainita vain, ettei nyt mahdoton kiire ole, mutta ei liene laitonta ajaa suurinta sallittua nopeutta. Eipä poliisi muuta kommentoinut, mutta jälkikäteen kyllä ihmetytti koko tilanne.
                  Hahhah, käsittämätöntä Toki poliiseista löytyy niitä pahimpia kyyriä - tämän totesin, kun lähti kortti kohta pari vuotta sitten. Ohitin ohituskaistalla rekan, tuli poliisi vastaan.

Kommentit olivat, että ainahan voi jättäytyä hieman taaemmaksi ja blaablaa. Kuka ajaa rekan perässä satoja kilometrejä? Ei kukaan tervejärkinen. Näin ajattelevia tulppia näkyy harvasen päivä ja nämä vaarantavat sen liikenteen.

Kyselin poliiseilta, että milloin alkavat alinopeuksia valvomaan tarkemmin. Vastauksena tyly: ei alinopeutta ajaminen ole rikos!
                  Jos en nyt aivan väärin muista, niin on olemassa lakipykälä, että tarpeettoman hitaasti ajaminen ja muun liikenteen tahallinen haittaaminen on rikos. Jos kyyrä ei tätä tee, niin kuka sitten.
                  Tämäkin on laki, joka muuttuisi, jos saisin päättää: jos ajat alinopeutta, niin välittömästi yhtä kovat sakot vrt. vastaavaan ylinopeuteen. Mitä enemmän alinopeutta, sitä pahemmat sakot ja lopuksi kortti pois.
                  -Dodge Charger -73
                  -Mercedes-Benz GLK
                  -VW Transporter

Comment

• -J-T-A-
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2007
                    • 297
                    • Espoo

Ihmiset jotka eivät tunne oman autonsa mittasuhteita.

Kapealla kadulla tullaan vastaan tarpeettoman keskellä tietä. Mistä seuraa, että ei enään mahdutakkaan kohtaamaan vaikka se ajoradan reunassa ajamalla olisikin mahdollista. Ei hirveitä herneitä, mutta vituttaa valojen vilkuttelu ja peruuttamis showt aina välillä.

Ja ne ainaiset Kyyrät!!!
                    ----------------‐‐‐--------
                    G21 330e x-drive
                    E34 530i
                    F800S
                    F30 330d (ex)
                    E91 330d (ex)
                    E81 120d (ex)

Comment

• smo83
                      Banned
                      • Dec 2009
                      • 1988
                      • oulucity

isä vainaa aikanaan ihmetteli miksi motarin molemmat kaistat matelee 90 km/t
                      vastasin takapenkiltä eine uskalla poliisia ohittaa
                      samantien äijä polki jarrua ja otti oikean puoleisen kaistan

monilla on vaikeuksia hahmottaa auton mittoja ja ajavat "keskellä tietä"

jos minulla ei ole kiire niin en välttämättä ohita rekkaa mutta jätän itseni ja rekan väliin reilun välin eli nopeamman ei tarvi ohittaa molempia kerralla

Comment

• MrBubbles
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2009
                        • 799
                        • Seinäjoki

Originally posted by Muurahainen View Post
                        Pitäisi varmaan alkaa soittamaan tiekäyttäjänlinjalle aina kun jossain on suolattu että täällä on tehty ilkivaltaa ja kylvetty tielle suolaa.

Ja sitten takasumuvalot, mikä kele niitä käskee käyttämään keskellä kirkasta päivää?
                        Nojoo. Allekirjotan tän siltä osin että henkilöautolla se ärsyttää kyllä, mutta sitä vain oppii äkkiä arvostamaan kun minä esim ajan työkseni täyspitkää pökälettä ja joskus on putken paino 60tn ja kesäätalvee samat kumit alla. Ei suorilla mitään mutta mutkateillä vituttaa varsinkin jos on korkeella painopisteellä kuorma ja auto heiluu kun heinäseiväs. Eikä tämä nyt ollut tosiaankaan torua sua kohtaan mutta sain postauksestasi mielijohteen

Anyfuck. Itse aiheeseen. Mua vituttaa ne jotka ajaa 80 alueella 70 eikä pitkällä putkella pääse ohi niin vain, MUTTA! kun tulee ohituskaista satkun rajotuksella niin nää vitun aasit ajaa 90 eikä vitun tampiot tajua että isoissa autoissa on rajottimet siinä kohtaa. Sitten kun kaista loppuu niin sama 70 nysväys alkaa. Tässä kohtaa tulee kyllä yleensä edellä menevän takapuskurin ja mun auton etupuskurin väliin about hesarin mentävä rako. Tiedän, ei sekään fiksua ole mutta siinä kohtaa vaan vituttaa oikeasti.
                        No life, no friends, just motorsport!

-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                        -jokunen e30.
                        -e28

Comment

• smo83
                          Banned
                          • Dec 2009
                          • 1988
                          • oulucity

Originally posted by MrBubbles View Post
                          Anyfuck. Itse aiheeseen. Mua vituttaa ne jotka ajaa 80 alueella 70 eikä pitkällä putkella pääse ohi niin vain, MUTTA! kun tulee ohituskaista satkun rajotuksella niin nää vitun aasit ajaa 90 eikä vitun tampiot tajua että isoissa autoissa on rajottimet siinä kohtaa. Sitten kun kaista loppuu niin sama 70 nysväys alkaa.
                          itse olen nopeusmittari vikasella autolla näyttänyt rekalle vilkkua (mene ohi) ohituskaistan alussa.

muutenkin ihmetyttää kun tulee varalasku paikka niin kyytiläiset hokee pole pole seuraavalla kerralla pysähyn ja sanon kävele jos ei kyyti miellytä.

minun itse tunto kestää kyllä sen että joku menee ohi

Comment

• Guest's Avatar

Originally posted by MrBubbles View Post
                            Mua vituttaa ne jotka ajaa 80 alueella 70 eikä pitkällä putkella pääse ohi niin vain, MUTTA! kun tulee ohituskaista satkun rajotuksella niin nää vitun aasit ajaa 90 eikä vitun tampiot tajua että isoissa autoissa on rajottimet siinä kohtaa. Sitten kun kaista loppuu niin sama 70 nysväys alkaa..
                            Omien kokemusten mukaan junnataan 70km/h ja kun tulee ohituskaista osuus niin vauhti nostetaan 120km/h

Onko jossain autokoulussa opetettu että ohituskaista pätkällä saa nostaa nopeutta reilusti vaikka et tule sitä nopeutta ajamaan??

Comment

• Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7425
                              • Oulu

Originally posted by Mr.Speed View Post
                              Onko jossain autokoulussa opetettu että ohituskaista pätkällä saa nostaa nopeutta reilusti vaikka et tule sitä nopeutta ajamaan??
                              Luulen että vastaantulijat vaan pelottaa liikaa. Ei ole mitenkään harvinaista että jononvetäjällä vauhti laskee aina auton tullessa vastaan selvästi. Ohituskaistalla ei ole vastaantulijoita (tai siis ovat kaiteen takana) => uskaltaa ajaa normaalia nopeutta.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

Comment

• mixxis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2009
                                • 1877
                                • Jyväskylä / Uurainen

Originally posted by Mr.Speed View Post
                                Omien kokemusten mukaan junnataan 70km/h ja kun tulee ohituskaista osuus niin vauhti nostetaan 120km/h

ja jotkut vielä ihmettelee miks pitää alkaa ohittamaan ketään (tilaisuuden tullen) vähän ennen ohituskaistoja.
                                Just siks ettei tarvi siellä ohituskaistoilla sit ajaa yli kovaa kun "ohitettavakin" uskaltaa nostaa nopeuttaan.

[ Focus stw ]
                                [ A6 C7 3.0tdi Q ]

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎