Mistä noi mahdolliset verot yms näkee? Tai kellään jotain suuntaa-antavaa tietoa mitä tulis verot noin suunnilleen E38 735-740 tai 750 seen? Joku kesäauto tekis mieli haetuttaa, ja mobilehan noita on pullollaan
Audi A7 EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.
Mistä noi mahdolliset verot yms näkee? Tai kellään jotain suuntaa-antavaa tietoa mitä tulis verot noin suunnilleen E38 735-740 tai 750 seen? Joku kesäauto tekis mieli haetuttaa, ja mobilehan noita on pullollaan
Et sitten paria postausta viitsinyt katsoa taaksepäin? Just laitoin linkin ottoauton hakukoneeseen. Verot noille vuosimallista ja kilometreistä riippuen 1000-2000€ luokassa.
Et sitten paria postausta viitsinyt katsoa taaksepäin? Just laitoin linkin ottoauton hakukoneeseen. Verot noille vuosimallista ja kilometreistä riippuen 1000-2000€ luokassa.
Laskin tuon ottoauton mukaan ja tuli pyyntihinta n.5400e. Verotusarvo 3936e ja verot yhteensä 1369e. ja autohan on -97 e36 cabriolet 328. Eli onko se kokovero vaan ton 1369e?:think
Laskin tuon ottoauton mukaan ja tuli pyyntihinta n.5400e. Verotusarvo 3936e ja verot yhteensä 1369e. ja autohan on -97 e36 cabriolet 328. Eli onko se kokovero vaan ton 1369e?:think
Se on kato sitä tavaroiden vapaata liikkuvuutta EU-alueella, kun 18-vuotiaan auton saa tuoda Suomeen maksamalla siitä todellakin vain noin vähän.
Olis tuossa kiikarissa E90 sedan seuraavilla spekseillä:
- 325 Xi, 10/2006
- 205 tkm
- Varusteita kohtuu muhkeasti; Iso navi, autom.ilm., vakkari, sporttijakkarat (ei leeder), kattoluukku, hifit, xenonit, sporttiruori, weba yms.
- Etu- ja takapuskurissa jälkeä sekä pieni vekki apparin etuloksussa (voisi laskea verotusarvoa?)
- Co2 päästöt taitaa olla 4wd:llä 221g/km
Mitä luulisitte, voiko tosiaan veroiksi muodostua 5-7t€? Keskimäärin tuollaisia päätöksiä on hieman vähemmän ajetut saaneet. On se perkele jos joutuu saman verran veroja maksamaan kun mitä pirssi ittessään maksaa
Tullin mahti antaa noin 4t€, mutta se ei ota toki huomioon auton vetotapaa..
EDIT: Tässä eräässä päätöksessä on kanssa jotain outoa:
325 2.5 AWD 4D 160kW bensa 0609 176tkm 8.6 21 14023 12523.00 3318.59 1504 26.50 154
Kuinka päästöt voi olla 154g/km? Voiko olla, että autoon on asennettu kaasuvehkeet tjsp.?
Mitä luulisitte, voiko tosiaan veroiksi muodostua 5-7t€?
No ei kyllä voi. Vajaavetoiselle yleinen myyntihinta on 10159 ja veroprosentti ~27% (tuon voi tarkastaa tullin taulukosta). 5-7k€ veroihin auton myyntihinnan pitäisi olla 20k€ paikkeilla (ylikin).
EDIT: Tässä eräässä päätöksessä on kanssa jotain outoa:
325 2.5 AWD 4D 160kW bensa 0609 176tkm 8.6 21 14023 12523.00 3318.59 1504 26.50 154
Kuinka päästöt voi olla 154g/km? Voiko olla, että autoon on asennettu kaasuvehkeet tjsp.?
Ei näköjään taivu tullin järjestelmät oikeuden päätöksiin
154 co2 päästöillä veroprosentti on nykyään 26,5. Eivät ilmeisesti saa laitettua sekä veroprosenttia että co2 prosenttia oikein kun joutuvat käyttämään vanhojen lakien veroprosentteja
No ei kyllä voi. Vajaavetoiselle yleinen myyntihinta on 10159 ja veroprosentti ~27% (tuon voi tarkastaa tullin taulukosta). 5-7k€ veroihin auton myyntihinnan pitäisi olla 20k€ paikkeilla (ylikin).
Ei näköjään taivu tullin järjestelmät oikeuden päätöksiin
154 co2 päästöillä veroprosentti on nykyään 26,5. Eivät ilmeisesti saa laitettua sekä veroprosenttia että co2 prosenttia oikein kun joutuvat käyttämään vanhojen lakien veroprosentteja
Summasummaarum, minkä suuruista veroa sitä voisi yleisesti tuollaiselle aiemmassa postauksessa selvitetylle autolle odottaa? 3-4t€?
Kyseessähän siis oli juurikin nelikko ja näyttäisi siltä että niiden pyyntihinnat on astetta korkeemmat..
EDIT: Tällaisia päätöksiä löysin tuolta tullin laatimasta excelistä:
BMW 325 XI______2.5 4D 4WD AUT 160KW___20150227___20060117___140___13 500,00___3 577,50
BMW 325_________2.5 4D 4WD 160KW_______20150402___20060912___176___12 523,00___3 318,59
Kai se tuohon 3t€ hujakoille sitten asettuu. Ehkä ~200tkm ja muutama kauneusvirhe voi himpun vielä tuostakin alentaa..
Summasummaarum, minkä suuruista veroa sitä voisi yleisesti tuollaiselle aiemmassa postauksessa selvitetylle autolle odottaa? 3-4t€?
Kyseessähän siis oli juurikin nelikko ja näyttäisi siltä että niiden pyyntihinnat on astetta korkeemmat..
Arvot sille autolle yleisen myyntihinnan Suomessa ja kerrot sen luvulla 0,27. Siinä on vero aika hyvällä tarkkuudella. Samalla tavalla tulli sen tekee.
Toki oikea veroprosentti tuolle (221g/km) autolle tulee sitten joskus olemaan 26,1%.
Olisi mahdollisesti tuotava yksi 520d xDrive sedan, n. 1 v vanha ja alle 10tkm ajettu, eli käytännössä uusi auto. BMW-konfiguraattorissa laskin että Suomessa uudella hintaa olisi 92keur samoilla varusteilla. Käytettyjä ei luonnollisestikaan samoilla varusteilla löytynyt, Nettiautossa alle 10tkm ajettuja xDrive-sedaneja on tällä hetkellä 9 kpl hinnoissa 50 900€ - 61 800€.
Mahdissa ei ole tätä 140kw 4WD-versiota saatavilla, mutta 135kw mallilla laskettuna näillä co2-päästöillä autoveron summaksi antoi vajaa 9000€. Toteutuneita päätöksiä oli 10 000 - 11 000€, mutta yksi hieman yli vuoden vanha 15tkm ajettu Touring oli verotettu joulukuussa 75teur mukaan niin että veroja tullut peräti 17 000€ joka pistää hieman miettimään.
Mitään selkeää tietoa ei lisävarusteiden vaikutuksesta löydy, tämän HS:n jutun mukaan Tulli sanoo että lisävarusteiden arvo häviää vuoden vanhoista autoista.
(Tapio) Rouhiainen vahvistaa autokauppiaiden havainnon siitä, että yli vuoden ikäisten tuontiautojen lisävarusteista ei juuri peritä autoveroa.
"Varusteiden arvo sulaa siinä iän myötä", hän perustelee.
Vuoden vaihteessa muuttui verotus niin että sovellettava prosentti olisi pienin mahdollinen, mutta eipä tuostakaan osaa vetää mitään johtopäätöksiä veron arvioinnin suhteen. Mitä sanoo arvon foorumin raati tähän?
Olisi mahdollisesti tuotava yksi 520d xDrive sedan, n. 1 v vanha ja alle 10tkm ajettu, eli käytännössä uusi auto. BMW-konfiguraattorissa laskin että Suomessa uudella hintaa olisi 92keur samoilla varusteilla. Käytettyjä ei luonnollisestikaan samoilla varusteilla löytynyt, Nettiautossa alle 10tkm ajettuja xDrive-sedaneja on tällä hetkellä 9 kpl hinnoissa 50 900€ - 61 800€.
Mahdissa ei ole tätä 140kw 4WD-versiota saatavilla, mutta 135kw mallilla laskettuna näillä co2-päästöillä autoveron summaksi antoi vajaa 9000€. Toteutuneita päätöksiä oli 10 000 - 11 000€, mutta yksi hieman yli vuoden vanha 15tkm ajettu Touring oli verotettu joulukuussa 75teur mukaan niin että veroja tullut peräti 17 000€ joka pistää hieman miettimään.
Mitään selkeää tietoa ei lisävarusteiden vaikutuksesta löydy, tämän HS:n jutun mukaan Tulli sanoo että lisävarusteiden arvo häviää vuoden vanhoista autoista.
Vuoden vaihteessa muuttui verotus niin että sovellettava prosentti olisi pienin mahdollinen, mutta eipä tuostakaan osaa vetää mitään johtopäätöksiä veron arvioinnin suhteen. Mitä sanoo arvon foorumin raati tähän?
Jos auto ei löydy suoraan mahdista, niin se menee arvonmääritykseen ja noin uudessa autossa ne saattaa katsoa myös auton todellisen varustelistan. Riski siis on koville veroille.
Mitään selkeää tietoa ei lisävarusteiden vaikutuksesta löydy, tämän HS:n jutun mukaan Tulli sanoo että lisävarusteiden arvo häviää vuoden vanhoista autoista.
Vuoden vaihteessa muuttui verotus niin että sovellettava prosentti olisi pienin mahdollinen, mutta eipä tuostakaan osaa vetää mitään johtopäätöksiä veron arvioinnin suhteen. Mitä sanoo arvon foorumin raati tähän?
Tuo juttu -erityisesti veronkorotusten (prosentti) osalta- on nykyvalossa täyttä höpö-höpöä. Prosentit nimenomaan LASKIVAT alhaisimpaan tiedossa olevaan.
Entinen käytetyn auton kauppias nykyisin autoverovaras Rouhiainen kertoi lisävarusteiden hintojen haihtumisesta? Pitää paikkansa, tosin tieto on lähtöisin tullista mutta jo vuosien takaa. Pitäisi julkiuskovainen Rouhiaisen sekin muistaa.
Jo nyt tähän loppuun vielä yhden kerran yrittäisi toistaa varsin kuluneen totuuden; arvioitaessa jäljellä olevaa autoveron määrää ei se yksittäistapauksessakaan saa olla enempää kuin jo maahan verotetussa, kuluttajan kannalta samanlaisessa ajoneuvossa.
Mistä seuraa se, että ybervarustellun käytetyn tuontiajoneuvon veroprosentti on itseasiassa PIENEMPI kuin karvalakkimallin koska karvalakkimallin mukaan laskettu jäljellä oleva autoveron määrä on ybervarustellussa prosentuaalisesti vähemmän.
Comment