Eli, tänään käytiin porvoon autosalpassa xDrive-tourilla, parit autot tuli koeajettua.
Lampsittiin sisään ja heti tervehdittiin ja kysyttiin, jotta mitä saisi olla. Kuulemma X5(jota tultiin koeajamaan) ehti juuri mennä joten otimme X3 siksi aikaa ajoon. Tosi hienosti sujui ja ementä oli nätti! Terkkuja vaan jos luet tämän
Tuli ajettua siis X3, X5, X6 sekä yksin ajoin 320xDa touringin
X3: Auto oli positiivisen hiljainen ja todella jämäkkä ajaa. Jopa isäni, joka on hyyvin tarkka tästä, jotta tarvitseeko autoa ohjata suoralla tiellä oikein kehui, miten tätä ei tarvitse ohjata. Tekniikkana oli muistaakseni 2l diesel, tämä kori kyllä vaatisi vähän isomman pannun, mutta kyllä tuollakin saa kortin hyllylle, jos niin haluaa. Ei mitään pahaa sanottavaa, mitä nyt kabiinissa ei kovin väljää ollut, jopa yllättävän lähellä oli matkustajan ja kuljettajan penkit.. Jos kummatkin piti kättään käsituella, ne ottivat yhteen. Tämä oli jännä.
X5: Yllättäen, nopeasti kuunneltuna, femmassa kuului sisään vähän enemmän maantieääniä, tiedä sitten johtuiko siitä, että joka nurkassa oli 225/40 nastarenkaat. Tilaa oli reilusti ja autoon mahtui kyllä hyvin sisään. Tällä kertaa ukko tuumasi, että tätä saa ohjata enemmän suoralla tiellä. Muuten oli laatuvaikutelma kohdillaan eikä ollut mitään pahaa sanottavaa. Kulkupuolikin oli 3l dieselillä kohdallaan ja automaatti toimi kuin nakutettuna, ei valittamista.
X6: Tämä oli selvästi suurin pettymys, minä enkä ukkoni ei keksinyt oikeen mitään käyttötarkoitusta tälle kulkineelle.. Missään nimessä ei ollut huono auto ja 3.5l diesel kuljetti hienosti autoa.. Mutta tällä autolla ei kyllä maitokauppaan kehtaisi lähteä, mutta varmasti matka-ajossa on ihan lyömätön vehje, mutta koeajamistamme autoista vähiten mielenkiintoisin.
Sitten, ukkoni lähi juttelemaan X5 hinnosta ym. Itse pyysin vielä koeajoon 320xDa:n, tourgina.
Se oli kyllä uskomattoman mukava auto ajella ja nelivetotekniikka toimi todella hyvin. Itse ajan sigun 520iA:lla ja tässä nokilekassa oli vähintäänkin samat tehot persdynolla ja automaatti toimii vähintään yhtä hyvin tässäkin. Sisällä oli kaikki kohallaan ja lisävarusteena saatava panoraamakatto oli kyllä upea.
Olihan se nelivedon toimivuus pakko testata. Eli sopiva liikennöimätön jäätie, sportti päälle vaihteistosta ja lappu lattiaan. Tuli fiilis, että onko joku unohtanut kertoa autolle, että ollaan hyvin liukkaalla alustalla, sillä bemari ampui menemään vähintään samaa tahtia kun sulalta tieltä lähdettäessä. Olin kyllä hyvin suuresti yllättynyt tästä. Eli pojot täältä xdrivelle..
E60 jäi koeajamatta, ukolla tuli yhtäkkiä kova kiire jonnekkin, mutta E91 kyllä tosiaan iski kuin miljoona volttia, suosittelen! Keskikulutuskin oli hetkellisesti niin hurjat, kun 5l/100km 80km/h vauhdissa!
Loppuyhteenvetona, X3 ja E91 olivat ylivoimaisesti kiintoisammat autot, e91 ehkä jopa hieman mielenkiintoisampi.
Kannattaa kyllä käydä tuola tourilla, jos yhtään kiinnostaa. Vielä huomenna tour on porvoossa.

Leave a comment: