Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW xDrive Tourit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaivo
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 866
    • Helsinki/Nurmijärvi

    Originally posted by pertsa View Post
    Käväsin kans tampereella koittamassa X5, 330d ja X1:n bensamallin. 330d oli kyllä ehdottomasti maukkain. Tehoa tuntui olevan kyllä todella hyvin.
    Ite ajoin helsingissä 530, X1 2,8i sekä 335 coupe..

    X1 oli kyllä pirunmoinen yllätys, ihan hyvin voisin kuvitella ajavani ko. autoa päivittäin. DTC pois ja kuski hymyilee vielä luovutustiskille asti.. :think Näki emäntä naamasta että "miltä tuntui"

    335:ssä oli niin järjettömästi tehoa, että jopa x-drivellä oli vaikeuksia siirtää se tiehen tässä kelissä, mutta onnistui tehtävässään järjettömän hyvin. Iman dtc;tä meni todella mallikkaasti myös hallitussa luisussa. (ei liikenteen seassa)

    530 ajoin sen takia että saisin tuntuman tohon x30d koneeseen, kun kaavaileen seuraavaan kattilaan sellaista, ja kyllähän siinä pauhua riittää.. ei ollut siis 330d ajossa ollenkaan helsingissä. Mutta oli se 530d myös aika peli, on ne autot menny eteenpäin jo tuosta koliysin maailmastakin..

    Mutta jostain syystä ei kauheasti harmittanut hypätä omaan kotteroon moisten jälkeen.. Ehkä ajettujen koppien hinta vähän rajoitti, 335ixa hinnat alk. 75ke..
    E39 530iA 2001

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1961
      • Hki

      Originally posted by Kaivo View Post
      Ite ajoin helsingissä 530, X1 2,8i sekä 335 coupe..

      X1 oli kyllä pirunmoinen yllätys, ihan hyvin voisin kuvitella ajavani ko. autoa päivittäin. DTC pois ja kuski hymyilee vielä luovutustiskille asti.. :think Näki emäntä naamasta että "miltä tuntui"

      335:ssä oli niin järjettömästi tehoa, että jopa x-drivellä oli vaikeuksia siirtää se tiehen tässä kelissä, mutta onnistui tehtävässään järjettömän hyvin. Iman dtc;tä meni todella mallikkaasti myös hallitussa luisussa. (ei liikenteen seassa)

      530 ajoin sen takia että saisin tuntuman tohon x30d koneeseen, kun kaavaileen seuraavaan kattilaan sellaista, ja kyllähän siinä pauhua riittää.. ei ollut siis 330d ajossa ollenkaan helsingissä. Mutta oli se 530d myös aika peli, on ne autot menny eteenpäin jo tuosta koliysin maailmastakin..

      Mutta jostain syystä ei kauheasti harmittanut hypätä omaan kotteroon moisten jälkeen.. Ehkä ajettujen koppien hinta vähän rajoitti, 335ixa hinnat alk. 75ke..
      Missä 530d, 335 on tarjolla? Eikös ne ollu 525d ja 330d?

      Comment

      • Kaivo
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 866
        • Helsinki/Nurmijärvi

        Originally posted by Vanquish View Post
        Missä 530d, 335 on tarjolla? Eikös ne ollu 525d ja 330d?
        Eilen ainakin oli espoon laakkosella.
        E39 530iA 2001

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7398
          • Oulu

          X1 @ BMW xDrive Tour 2010

          Tänään kävin ajaan X1 xDrive28i A:n. Uutta lunta pukannut yöllä kohtuulliset 8-10 cm ja pakkasta oli vain muutama aste eli oli mitä mainioin koeajosää nelivedolle. Tarjolla ois toki ollut myös 335xiA Coupé, mutta halusin testata vielä tollasta viimeisen sukupolven 3-litran vaparikonetta ennen kuin ne häviävät kokonaan mallistosta. Tehoahan tuossa on hiukan aiempia versioita vähemmän, mutta kuitenkin mukavat 190kW / 310Nm.

          Lähtökohtaisesti X1 ei kiinnosta sen enempää konseptina, kuin ulkonäöltäänkään ja siksikin oli hauska testata miltä se tuntuu ajaa koska olosuhteet olivat juuri sellaiset joissa joku voisi kuvitella hiukan korkeampaa nelivetoa tarvitsevansa ja unohtaa auton ulkonäkö. Siis kone tulille ja heti seuraavana etsimään DSC:n poistavaa nappia koska tarkoitus oli testata nelivetoa nimenomaan luistoissa. DTC-moodikin olisi ollut tarjolla, mutta en halunnut nyt minkäänlaista "turvaverkkoa" vaan ajattelin ajavani itse, kun se nyt vielä on mahdollista. Ainoastaan automaatin istuminen tähän kuvioon vähän epäilytti.

          Istuma-asentoa hakiessa huomasi, että nahkaiset sporttijakkarat tuntui paremmilta kuin oman auton penkit. Pääntilaa tuntui olevan minua paljon pidemmällekin, jotenkin ärsyttävää kokea itsensä liian lyhyeksi auton sisällä. Muilta osin hallintalaitteet vastasivat melko paljon jo tutuksi tullutta E9x-linjaa. Ainoastaan tuulilasin aurinkolipoista jäi vähän halpa vaikutelma auton hintaluokka huomioiden.

          Ensimmäinen kiihdytys nosti hymyn korviin kun vetopitoa tuntui olevan 18" Hakkapeliitta R -kitkoista huolimatta todella paljon. Liikenteessä ei kuitenkaan hirveästi kiinnostanut leikkiä, vaan yritin etsiä auraamattomia parkkialueita yms. joissa voisi turvallisesti testailla luistoja ja nelivedon kytkeytymistä pidon loppuessa. Sopivia paikkoja löytyikin ja jonkinlaisen totuttelun jälkeen nelivetoon alkoi luottaa sen verran että uskalsi ajaa tahallaan luistoissa. Automaatti tuntui reagoivan D-asennossa liian hitaasti kiihdytyksissä, DS paransi asiaa, mutta varmasti manuaalipuoli (tai -loota) olisi ollut vieläkin parempi.

          TM:n 4/2010 koeajon kommentit nelivedon turvallisen tuntuisesta toiminnasta eri tilanteissa mielessä kiinnosti erityisesti testailla miten nelivedon kytkeytymisen huomaa tai sitä ei huomaa kun pito loppuu. Heti alukuun havaitsi sen, että puolikaasulla oli aika vaikea saada aikaan hallittuja luistoja. Pitoa tuntui olevan melko paljon ja ilman suurempaa alkuvauhtia tiukat käännökset irtolumella menivät usein reilustikin aliohjautuen koska DSC ei ollut päällä jarruilla kääntämässä autoa.

          Muutaman harjoituksen jälkeen sitten alkoi paremmin huomaamaan miten paljon kaasua pitää painaa että peränkin saa kunnolla irti. Ihan aina tämä ei onnistunut halutulla tavalla, mutta kaikenkaikkiaan tuntui, että auto kyllä kääntyy yliohjautuen kaasullakin jos vain uskaltaa painaa sitä kaasua tarpeeksi ja automaatti saa sopivan vaihteen ajoissa sisään. Ohjauksen tunnokas toiminta luiston oikaisuvaiheessa oli oikeastaan positiivisin yllätys. Tunto renkaiden tapahtumiin oli juuri tässä tärkeässä tilanteessa erinomainen ja luistot tuntui oikenevan kuin itsestään. Liekö sitten nelivedon ansiota?

          Tieajossa päällimmäisenä mieleen jäi hiukan turhan kova urheilualusta ja sivistyneen notkea moottori. Talvella röykkyistä polannetta löytyi ja tärinät tuli melko hyvin läpi matkustajiin asti. Moottorin monipuolinen luonne ja kierrosherkkyys miellyttivät. Vetoa oli hyvin tarjolla jo hiukan alle 2000 rpm alkaen, 4000 rpm meno alkoi todella maistua ja 6000-7000 rpm välillä moottori sai vielä aivan uutta eloa.

          Loppuun vielä mainoskuva, jossa tiivistyy koeajon tunnelmat melko hyvin (no aurinko ei kyllä paistanut):

          Last edited by Petri.Kekkonen; 27-02-2010, 15:11.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Pande
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1324
            • Helsinki

            Itse tuli ajettua Kuopiossa X6:nen ja 335.

            Kyllähän ton X6 ratin takana on aika juppi tunnelma kun liikenteen seassa sillä päästelee. Hyvin tuntui kone liikuttavan noinkin isoa autoa. Kone oli kaippa 3.0D.

            335 oli kyllä pirun raju peli, sai kyllä pelätä korttinsa puolesta. Puijon päälle nous kyllä aika mallikkaasti
            Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
            330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
            sigpic

            Comment

            • M_Power
              Moderator
              • Jul 2003
              • 2758
              • Espoo, HML

              Tänä vuonna kävin ajamassa 335xiA Coupe ja X5. Mukavasti sai tunnin kulumaan.
              Ensin mainitusta jäi hyvä ja urheilullinen mielikuva, jälkimmäinen on kyllä puhdas perheauto.

              Tuollainen 335 nelikko olisi kiva päästä koeajamaan piristettynä.
              BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
              BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

              Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
              Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
              Team vier Zylinder!

              Comment

              • -challenger-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 2148
                • L a h t i

                Mäkin kävin ajamassa tuota 335 coupe, mut eipä vakuuttanu kyllä mitenkään..
                Suorastaa pelotti ajaa sillä motarilla. Tuntu et 100 lähtee iha just käsistä..
                Muillakin kuulemma ilmenny samaista häiriöö.

                Comment

                • ///Marko
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 74
                  • Oulu

                  Kyllähän se oli tänäkin vuonna 330d paras auto xdrive-kiertueella. Viime kerralla pääsin testaamaan samaa dieseliä E92 coupe-korissa manuaalina ja tälläkertaa auto oli E91 M-sport automaatti. Kone on jo entuudestaan tuttu, eikä sitä voi liiaksi hehkuttaa. Oli kyllä kiertueen ainut auto joka nosti hymyn huulille. Itse tykkään enemmän tuosta automaatista, joka toimii hienosti ja on kertakaikkisen helppo kaikinpuolin.

                  Näin nyt ensimmäistä kertaa panoraama lasikaton touringissa ja se oli kyllä todella hieno piristys muuten mustaan sisustaan. Muuten en ole koskaan kattoluukuista perustanut. Eniten harmittaa ettei tuollaiseen autoon ole uutena varaa, koska varusteitakin pitäisi olla yli 10 ke arvosta.

                  Mietinkin tässä että josko vaihtaisi tuon nykyisen 320d:n joskus vastaavaan xdriveen. Tuleehan siihen nyt maaliskuussa uudistettu moottorikin. Näillä rajoituksilla saattaisi tuo 184hv riittää, ehkä...

                  Comment

                  • Soininen
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 1295
                    • Kajaani

                    Yllättävin kokemus oli tuo x1 3litran bensa, auto oli juuri kuin minun kääteen tehty. X1 oli mielestäni kaikista hauskin ajettava toki ei ne huonoja muutkaan olleet mutta X1 antoi kyllä todella positiivisen kuvan. Voisin kuvitella ostavani kyseisen auton joskus mutta uutena turha haaveillakkaan
                    E28 "525i" M52 -84
                    F11 520d xDrive -16

                    Comment

                    • Vertigo
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2005
                      • 806
                      • Paska Kaupunni

                      X6 käytiin puolison kanssa testailemassa ja itse pidin siitä todella paljon. Paras citymaasturi mitä olen ajanut tähän mennessä.
                      335 oli 2tunnin jono niin ei jaksanut sitä venttailla.
                      I Don't Know! I Don't Like It!
                      Nykyiset:
                      E36 328i cöype
                      Exät:
                      Fiat Uno 60ies '93
                      E30 316i
                      E28 520ia
                      Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                      Fiat 127
                      Saab 900

                      Comment

                      • Vanquish
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1961
                        • Hki

                        Originally posted by Soininen View Post
                        Yllättävin kokemus oli tuo x1 3litran bensa, auto oli juuri kuin minun kääteen tehty. X1 oli mielestäni kaikista hauskin ajettava toki ei ne huonoja muutkaan olleet mutta X1 antoi kyllä todella positiivisen kuvan. Voisin kuvitella ostavani kyseisen auton joskus mutta uutena turha haaveillakkaan
                        Niin samaa mieltä!! Ja 3l vapari on mahtimasiina. Ajettua tuli myös 335i mutta silti voi sanoa ettei tuo vapari nyt niin kauheasti häviä fiiliksissä, molemmissa äänet loistavia omalla tavallaan.

                        Comment

                        • zanta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 2908
                          • Oulu

                          Kävin ajamassa päivällä 330 xdA touringia, tajusin vasta sammuttaessani auton että miksi se oli hiljasempi ku oma 320d touring
                          Kitkarenkaat!
                          Samalla selvisi liikennevaloissa esiintynyt omituinen sivuluisu.
                          ihan oli hauska vekotin mutta vaikka oli ehkä "huonoin keli" koko talvena niin en tarvi siltikään takavetoa kummempaa. M-sport alustakaan ei ole haitannut menoa.
                          Hiljasta oli, myyntipäällikkökin kävi sanomassa ajeluttaja tytölle että taitaa olla hiljaset bileet
                          X6 tais olla ainoa joka oli "melkeen" kokoajan ajossa, mutuen oli autot rivissä, että menkää ny huomenna ajamaan!
                          En myöskään lämmenny uudelle naville, ei se paska ollu mutta toi aikasempi oli mun mieleen enemmän.
                          LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                          eksälista:
                          E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                          Comment

                          • TeeDee
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 497
                            • Rovaniemi

                            Tänään ovesta sisään ja sain ottaa ihan minkä halusin. Noh vähemmän arvailematta 335 coupe alle ja menoksi. Keli oli erittäin lumipitoinen, kokoajan satoi lisää. Huhhuh, tuntu kyllä niin älyttömältä peliltä, että ei omaissa käsissä oikein ihan tuollaista uskaltaisi pitää. Talvikelille tosiaa kohta liian tehokas, vaan ei kyllä silti millään tavalla epäbalanssissa. Tehoa kyllä pystyi käyttämään aivan missä vain, pitoa kyllä riitti. Nopeudet vaan pukkas nousee vähän liiaksi. Lisäksi ajelin 320d, 330d ja X5 3,0d . Kaikki kyllä huikean hienoja pelejä.
                            Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90

                            Comment

                            • Janne S
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 437
                              • Keminmaa

                              Kävin pikku lenkin tuolla x5 35d:llä, olihan se tehojen puolesta makea kampe, vastas kaasuun tosi nopeasti, ainoa pitkä miinus tulee noista suomen talveen sopimattomista renkaista, ei mitään järkeä noin leveitä(275 ainakin edessä, takarenkaita ei tullu katottua)matalaprofiilirenkaita vääntää alle, urissa sai pitää kaksin käsin ratista ettei sinkoillu mihin sattuu. Kyllähän ne sileällä maantiellä voi olla jämerät ajaa, mut pattisilla sivuteillä irtoaa paikat hampaista ja ratista ei uskalla löysätä otetta hetkeksikään. Voishan tollasen omistaaki joskus, mut koeajoauton pilatut ajo-ominaisuudet ja 130000 euron hinta ei kohtaa kyllä missään vaiheessa, ainakaan talvikelillä. Käytettyjen markkinoita odotellessa.
                              ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                              Comment

                              • Vanquish
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 1961
                                • Hki

                                Originally posted by Janne S View Post
                                Kävin pikku lenkin tuolla x5 35d:llä, olihan se tehojen puolesta makea kampe, vastas kaasuun tosi nopeasti, ainoa pitkä miinus tulee noista suomen talveen sopimattomista renkaista, ei mitään järkeä noin leveitä(275 ainakin edessä, takarenkaita ei tullu katottua)matalaprofiilirenkaita vääntää alle, urissa sai pitää kaksin käsin ratista ettei sinkoillu mihin sattuu. Kyllähän ne sileällä maantiellä voi olla jämerät ajaa, mut pattisilla sivuteillä irtoaa paikat hampaista ja ratista ei uskalla löysätä otetta hetkeksikään. Voishan tollasen omistaaki joskus, mut koeajoauton pilatut ajo-ominaisuudet ja 130000 euron hinta ei kohtaa kyllä missään vaiheessa, ainakaan talvikelillä. Käytettyjen markkinoita odotellessa.
                                x6 samalla koneella neljän hengen kuormalla alkoi jo vahvasti puutumaan 100km/h ylöspäin. Kiihtyvyys perheautoluokkaa tuolla kuormalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎