Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW xDrive Tourit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7398
    • Oulu

    Originally posted by juster View Post
    Mittaristo on lisävaruste (black panel), jonka saa lähes kaikkiin 5-sarjan versioihin. Autossa on "soundsystem" moottoriäänille joten sisälle kuuluva ääni ei ole puhdasta luomua.
    Kiitos, nyt muistankin että tuo mittaristo oli mainittu lisävarustelistalla. Ja vähän epäilinkin tuota soundsystemiä, mutta kun kerran hyvältä kuulostaa niin samapa tuo.

    Originally posted by zanta View Post
    Joo tarkistin kuvista niin seiskat siellä nastoineen oli alla, eipä kyllä vakuuttanut X-drive mitenkään erityisesti...
    OK, mulla oli kyllä pitoa ihan hyvin pl. heti eka risteys kun Wetteriltä lähtee, joka oli todella liukkaaksi kiillottunut.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      Hitto tuo 550d ois kähee kampe talven liukkaille..ei onneksi ole paljosta kiinni..vain rahasta
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Kävin sitten ajamassa noita nelivetoja. Kaikissa laitoin sport-tilan päälle jo alussa. Tässä jotain havaintoja mitä jäi mieleen:

        Ensin F30 320i: tosi äkäiset jarrut, moottorin ääni kuuluu selvästi eikä ole miellyttävää kuunneltavaa, vääntöä ei tunnu olevan lainkaan vaan kierroksilla pitää huudattaa. Lumisella pikkutiellä auto on tosi näppärän ja hallittavan tuntuinen ja vetopito ja jarrut tuntuvat olevan oikein hyvin balanssissa. Yleismelutaso on aika korkea, osa on rengasmelua, osa moottorin melua ja osa sitten jotain muuta. M-sport ratin pinta tuntuu keinonahalta eikä vakuuta lainkaan, muutenkin fiilis on ratin osalta muovinen.

        Sitten F10 530d: no nyt ollaan selvästi luksusautossa edelliseen verrattuna. Kaikki vaan tuntuu paremmalta ja laadukkaammalta. Äänimaailma on hiljainen, moottori ei huuda. Jarrut toimii paljon verkkaisemmin kuin F30:ssä. Turboviive D-asennossa on aikamoinen. Ajossa auto tuntuu isolta eikä lainkaan yhtä näppärältä tai hallittavalta kuin F30. Toisaalta ajossa on ison auton jämäkkyyttä ja vaivattomuutta. Jarrut ei tunnu olevan pidon tasolla.

        Ja sitten F11 550d: melua hiukan enemmän kuin edellisessä, tässäkin on D:llä viivettä, jarrut/jarrutuspito on tosi surkea (mutta joku on jo saattanut ajaa renkaat loppuun) . HUD:in näyttö ei näy kokonaan, pitäisi nostaa penkkiä ylemmäksi. Mutta kyllähän tuo kulkee, vaikka liukkaus leikkasi suurimman potkun pois. Tuossakin ratin pinta samaa ihmeainetta, onko tuo jotain ekonahkaa vai mitä hittoa?

        Lähdin sitten taas ajalemaan E39:llä ja sepä oli selvästi hiljaisempi kuin mikään noista edellisistä. Vaikka nuo 5-sarjan dieselit olikin näennäisesti hiljaisia, oli niissä varmaan jatkuvana taustalla dieselin matalataajuinen meteli. E39:ssä sisätila tuntuikin jotenkin oudon rauhalliselta, myös rengasäänet olivat hiljaisemmat. Ilmeisesti noissa uusissa ratin sai paljon lähemmäksi, sillä alussa ihmettelin oliko E39:n ratin säätö mennyt etuasentoon...

        Joten E39:llä ajo taitaa jatkua ikuisesti... (Ja kun tämä taas tulkitaan, että köyhä se vaan puolustelee omaa vanhaa romuaan, niin myös kaksi kyydissä ollutta henkilöä vahvisti näitä havaintoja ihan oma-aloitteisesti.)
        E39 528iA

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          Originally posted by TJJ View Post
          HUD:in näyttö ei näy kokonaan, pitäisi nostaa penkkiä ylemmäksi.
          Nus nus, mutta HUD:in korkeussäätö on nykyään i-drivessä
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by touring39 View Post
            Nus nus, mutta HUD:in korkeussäätö on nykyään i-drivessä
            Hyvä juttu, luulin että tuo vaatisi vielä mekaanista säätöä kuten E60:ssä.
            Nuo koeajot olivat vain tuollaisia pintaraapaisuja, en juurikaan autoja muuten tutkinut kuin laitoin vaan penkin kohdalleen, sport-moden päälle ja sitten ajoon.

            Onkos kaikki uudet automaatit (myös takavetoiset) tuollaisia ettei ne ryömi lainkaan vaan pitää painaa kaasua? Auto ei ole tarkassa pysäköinnissä lainkaan niin tarkka ja tunnokas kuin tuo perinteinen jarrulla paikallaan pidettävä.
            E39 528iA

            Comment

            • Laxa
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1363
              • Tampere

              Originally posted by TJJ View Post
              Kävin sitten ajamassa noita nelivetoja. Kaikissa laitoin sport-tilan päälle jo alussa. Tässä jotain havaintoja mitä jäi mieleen:

              Ensin F30 320i: tosi äkäiset jarrut

              Lähdin sitten taas ajalemaan E39:llä ja sepä oli selvästi hiljaisempi kuin mikään noista edellisistä.

              Joten E39:llä ajo taitaa jatkua ikuisesti...
              Välillä tuntuu, että kun E39:stä hyppää mihin tahansa toiseen nykyautoon, on ensimmäinen jarrun painallus tilanne, jossa silmät meinaa pullistua päästä. Kaikkeen tottuu ajan myötä kait.

              Muistanko väärin, mutta etkös sä ole upottanut äänieristemattoa siihen sun E39:iin?

              Minä kävin koeajamassa F30 320dA xDrivea Laakkosella viime viikon Tourilla. Viime kesänä tuli ajettua sama malli ilman xDrivea. Lukuunottamatta tuon xDriven Hakkapeliitta7 rengasmelua tykästyin kyllä.

              Vaikka oma E39 pöllö-öljy rotjake onkin mukava ja hiljainen peli ajella työajoa ja vetää peräkärryä harrastehommissa perässä, on alkanut tuntumaan, että kyllä tässä jotain uutta tarvitsee jo saada. Takana kuitenkin 6,5 vuotta ja +200 tkm.
              Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

              E30 325i Cabrio M-Tech II -91

              EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
              EX: E61 530xdAT -07
              EX: E60 520dA Sedan -08
              EX: F30 320dA xDrive Sport -13
              EX: E39 530dAT -02
              EX: E36 320iA -91
              EX: R1150RT -03

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by Laxa View Post
                Välillä tuntuu, että kun E39:stä hyppää mihin tahansa toiseen nykyautoon, on ensimmäinen jarrun painallus tilanne, jossa silmät meinaa pullistua päästä. Kaikkeen tottuu ajan myötä kait.

                Muistanko väärin, mutta etkös sä ole upottanut äänieristemattoa siihen sun E39:iin?
                Joo, tuo jarruilmiö on ollut muutamassa muussakin, hiukan pelottaa mitä tapahtuu jos tuollainen polkaisee jarrua kaupunkiajossa ja olet E39:llä takana...

                Dynamat&Dynaliner mattoa on ovien ulommaisessa pellissä ja takakontissa. Vielä paremmaksi saisi kun vaihtaisi ovien kosteussulunkin tuollaiseen. Ja kattokin on vaimentamatta, paitsi kattoluukun kohta (peltiluukku).

                E39:ssä on moni asia kohdallaan enkä haluaisi katua toiseen vaihtoa, eli ominaisuudet pitäisi säilyä yhtä hyvinä/parempina. Talviajo taatusti olisi paljon parempaa jos ottaisi xDrivellä varustetun, mutta mitenkähän takavetoisen kanssa kävisi. Pitäisi saada F30 pariksi päiväksi testiin, mutta eihän sitä renkaanpotkijoille anneta. Enkä edes kehtaa kysyä, sillä ostaisin sen auton kuitenkin Saksasta...
                E39 528iA

                Comment

                • r.w.
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2510
                  • Länsirannikko

                  Pakko tässä kohtaa kysyä, että miksi 3-sarjalaista (uusi tai ei) pitää verrata 5-sarjalaiseen (E39). Jostain 7-sarjalaisista puhumattakaan.

                  Kehitys toki kehittyy, mutta se segmentti jonka 3-sarja täyttää on ihan ennallaan. Sen ei ole tarkoituskaan olla hiljainen ja tilava, kuka niitä isompia muuten ostaisi.
                  1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                  Comment

                  • Heksula
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 2285
                    • Porvoo

                    Originally posted by r.w. View Post
                    Pakko tässä kohtaa kysyä, että miksi 3-sarjalaista (uusi tai ei) pitää verrata 5-sarjalaiseen (E39). Jostain 7-sarjalaisista puhumattakaan.

                    Kehitys toki kehittyy, mutta se segmentti jonka 3-sarja täyttää on ihan ennallaan. Sen ei ole tarkoituskaan olla hiljainen ja tilava, kuka niitä isompia muuten ostaisi.
                    Eihän niitä pitäisikään verrata, mutta kolmonen taitaa olla viimeinen "duunarin" tilipussilla ostettavissa oleva uusi bmw? En silti itsekkään ymmärrä miksi sen kolmosen pitäisi olla niin hiljainen. Enkä kyllä sitäkään miksi 30K€ E6x ei olisi lähempi vaihtoehto jeesuksen aikaiselle E39:lle.
                    2020 G20 320i xdrive

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1422

                      Onhan F10 suhteessa paljon halvempi ainakin suomessa tänä päivänä kuin e39 oli aikoinaan. Aikaa on kulunut yli kymmenen vuotta ja "markkamääräinen" hinta on aikalailla 1:1, uusissa vakiovarustetaso on myös parempi ja samaan rahaan saa oikeasti isomman auton.

                      Eiköhän tässä e39-vertailussa haeta saman kokoluokan autoa, F10 taitaa olla kooltaan e38:n luokkaa.
                      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                      Ioniq5 AWD -22
                      Leaf 40kwh -18

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Kokoluokka tässä sen F30 vertailun tosiaan aiheuttaa, F10 on paisunut minun käyttöön liian suureksi. E60 olisi aavistuksen liian suuri, sen kanssa kuitenkin ehkä vielä pärjäisi. Mutta sen ulkonäkö on yhä haasteellinen, eikä se asia suinkaan tunnu parantuvan vuosien kuluessa vaan F10/F30:n myötä tilanne vain pahenee.

                        Autonvalmistajien nykyisen mammuttitaudin takia näyttää mahdottomalta löytää korkeintaan E39:n kokoinen uusi/uudehko auto joka on tehty 5-sarjan laadulla ja pyritty panostamaan äänieristykseenkin.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Heksula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 2285
                          • Porvoo

                          Selittäkää mulle miten sen auton käyttö vaikeutuu kun siihen tulee 10-15cm lisää pituutta ja leveyttä? Vielä tuonkaan jälkeen ei olla edes pakettiauton mitoissa, puhumattakaan mistään suburbanista. Noillakin em. peleillä mahtuu suomessa menemään lähes minne huvittaa. :think
                          2020 G20 320i xdrive

                          Comment

                          • r.w.
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2510
                            • Länsirannikko

                            Originally posted by Heksula View Post
                            Selittäkää mulle miten sen auton käyttö vaikeutuu kun siihen tulee 10-15cm lisää pituutta ja leveyttä? Vielä tuonkaan jälkeen ei olla edes pakettiauton mitoissa, puhumattakaan mistään suburbanista. Noillakin em. peleillä mahtuu suomessa menemään lähes minne huvittaa. :think
                            Samaa ihmettelen, iso on iso joka tapauksessa, eikä siinä ole kyse enää senteistä. Ne autot jotka kokonsa puolesta helpottavat kaupunkikäyttöä ovat maksimissaan 1-sarjan tynkäperän kokoluokkaa. :think
                            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Heksula View Post
                              Selittäkää mulle miten sen auton käyttö vaikeutuu kun siihen tulee 10-15cm lisää pituutta ja leveyttä?
                              Mitä siinä pitää selittää? Jos nytkin auton toinen kylki pitää ajaa 20cm päähän toisesta autosta ja silloinkaan kuskin ovi ei aina mahdu aukeamaan 1. pykälään (riiippuen siitä miten viereinen auto on pysäköity) niin kyllä siinä lisäsentit alkaa äkkiä olemaan liikaa. Tietysti voisi lopettaa autolla töissäkäynnin ja/tai lopettaa töissä tolppa/katospaikan käytön. Auton pituus taas, jo nytkin E39 on monissa käyttämissäni parkkiruuduissa perä ulkona ruudusta tai ihan sen reunalla vaikka keula on kadun/ruudun reunassa.

                              Kyllä 1-sarjan kokoluokkakin kävisi. Mutta mistä siinä kokoluokassa löytyy auto joka on tehty 5-sarjan laadulla ja pyritty panostamaan äänieristykseenkin? Ulkonäön takia se ei voi olla BMW, sillä 1-sarja on ruma. Ja toisaalta jostain pikkuautosta suuremman summan maksaminen kuin 5-sarjasta (esim. käytetty E60, vaikka se onkin ruma) ei vaan tunnu hyvältä idealta.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Laxa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2004
                                • 1363
                                • Tampere

                                Originally posted by Heksula View Post
                                Selittäkää mulle miten sen auton käyttö vaikeutuu kun siihen tulee 10-15cm lisää pituutta ja leveyttä? Vielä tuonkaan jälkeen ei olla edes pakettiauton mitoissa, puhumattakaan mistään suburbanista. Noillakin em. peleillä mahtuu suomessa menemään lähes minne huvittaa. :think
                                Originally posted by r.w. View Post
                                Samaa ihmettelen, iso on iso joka tapauksessa, eikä siinä ole kyse enää senteistä. Ne autot jotka kokonsa puolesta helpottavat kaupunkikäyttöä ovat maksimissaan 1-sarjan tynkäperän kokoluokkaa. :think
                                Esimerkiksi voin sanoa, että 80-luvun puolivälissä rakennetun omakotitaloni autotalliin ei mahdu enää järkevästi F10 kaltaiset mörköt. Sen kerran, kun haluaa ajaa auton esim. talvella sulamaan. Oma E39:kin menee nippa nappa pituutensa puolesta. Tuo F10 on ~12 cm pidempi ja F30 taas ~15 cm lyhempi kuin E39. Se on helvetin paljon. Kesällä kun heittää tuon siqun cäbin talliin ni jo vain on tilaa pelata vaikka lentopalloa ympärillä.

                                Ehkä pitäisi rakentaa uusi talo ja iso talli mihin mahtuisi F10 mörkö sisälle.
                                Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                                E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                                EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                                EX: E61 530xdAT -07
                                EX: E60 520dA Sedan -08
                                EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                                EX: E39 530dAT -02
                                EX: E36 320iA -91
                                EX: R1150RT -03

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎