Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW xDrive Tourit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nifa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 292
    • Kymenlaakso™

    Originally posted by TJJ View Post
    Mitä siinä pitää selittää? Jos nytkin auton toinen kylki pitää ajaa 20cm päähän toisesta autosta ja silloinkaan kuskin ovi ei aina mahdu aukeamaan 1. pykälään (riiippuen siitä miten viereinen auto on pysäköity) niin kyllä siinä lisäsentit alkaa äkkiä olemaan liikaa. Tietysti voisi lopettaa autolla töissäkäynnin ja/tai lopettaa töissä tolppa/katospaikan käytön. Auton pituus taas, jo nytkin E39 on monissa käyttämissäni parkkiruuduissa perä ulkona ruudusta tai ihan sen reunalla vaikka keula on kadun/ruudun reunassa.

    Kyllä 1-sarjan kokoluokkakin kävisi. Mutta mistä siinä kokoluokassa löytyy auto joka on tehty 5-sarjan laadulla ja pyritty panostamaan äänieristykseenkin? Ulkonäön takia se ei voi olla BMW, sillä 1-sarja on ruma. Ja toisaalta jostain pikkuautosta suuremman summan maksaminen kuin 5-sarjasta (esim. käytetty E60, vaikka se onkin ruma) ei vaan tunnu hyvältä idealta.
    Nojaa, M-sporttia ja mustana tai Estrolin sinisenä niin itseen ainakin uusi ykkönen uppoaa luonnossa ihan hyvin :P Mut pientä huhua on ulkomaalaisilla foorumeilla liikkunut että keulaan olis jo tulossa faceliftiä. Tai sitten bongatut ykköset ovat olleet uusilla valoilla ja keulateippauksilla olevia 2-sarjan muuleja..
    "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

    Comment

    • tuumas
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2564
      • Lapland, Finland

      Ei ole minun korvalle E39 hiljaisin kun pihassa on/oli verrattavissa e39, e60/61 ja f10. Itse äänieristettyihin en ota kantaa. E39 tosin on todella hiljainen, sitähän ei varmaan kukaan kiistä. Autolehdissä ovat kyllä kirjoitelleet ja todenneet että tasaisesti ovat 3 sarjalaiset tulleet hiljaisemmiksi?? Itse en ole uutta f30:iä koeajanut mutta kiinnostaa kyllä kovasti.

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        Originally posted by tuumas View Post
        Ei ole minun korvalle E39 hiljaisin kun pihassa on/oli verrattavissa e39, e60/61 ja f10. Itse äänieristettyihin en ota kantaa. E39 tosin on todella hiljainen, sitähän ei varmaan kukaan kiistä. Autolehdissä ovat kyllä kirjoitelleet ja todenneet että tasaisesti ovat 3 sarjalaiset tulleet hiljaisemmiksi?? Itse en ole uutta f30:iä koeajanut mutta kiinnostaa kyllä kovasti.
        E39 hiljaisuuteen vaikuttaa todella paljon ovien tiivisteiden kunto. Jos ne on vanhat ja kuluneet niin e39 hiljaisuus kärsii aika paljon. Tämä siis vain koski tuota e39 äänimaailmaa.

        En ole testannut e60 tai f10 joten itse en niiden äänimaailmasta tiedä verrattaessa e39.
        Last edited by Antsah; 30-01-2013, 09:43.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by tuumas View Post
          Autolehdissä ovat kyllä kirjoitelleet ja todenneet että tasaisesti ovat 3 sarjalaiset tulleet hiljaisemmiksi?? Itse en ole uutta f30:iä koeajanut mutta kiinnostaa kyllä kovasti.
          Tuosta löytyy paljon myös päinvastaisia kokemuksia, siis omistajien kertomuksia. Ne menee ihan ristiin, osa on vaihtanut E90:stä tuohon ja kehuu F30:tä hiljaisemmaksi, osa taas on kokenut asian toisinpäin. RF-renkaatkaan ei eroja kaikissa tapauksissa selitä.

          Edelleenkin minulla on mukana kuvioissa myös C-sarjan Mersu. Faceliftinä se on oikein kivan näköinen sisältäkin ja ulkonäkö on ollut kunnossa jo alusta lähtien, AMG-paketilla tietty. Tuota C-sarjaa on TM:n testeissä toistuvasti kehuttu hyväksi myös kaupunkiajossa. Koeajo on tekemättä ja Mersun tietyt jutut hiukan tökkii, esim. se monitoimiviiksi. Vanha mallihan tuo toki on F30:een verrattuna eikä ajettavuus ole samalla tasolla. Pitää selvittää tarvitsenko edes sitä "ajettavuutta" vai kävisikö vain pehmeä kyyti.
          E39 528iA

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            TM:ssä luki, että koko autoluokka (siis tuo perus perhe kotterot) on muuttunut meluisammaksi. Epäilivät, että tiet on huonompia kuin takavuosina. Oma mielikuva on, ettei e90 ole kovin meluisa. Eiköhän f30 ole ihan siedettävä vakio 205/60-16 renkailla

            Oletteko huomanneet, että nahkasisustalla autot on hieman meluisampia?

            Comment

            • tuumas
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2564
              • Lapland, Finland

              No db mittauksilla mitä olen 2 eri lehdestä lukenut on f30 ollut hiljaisempi mutta melujahan on erilaisia... Kuitenkin tie, renkaat ja olosuhteetkin vaikuttaa meluun :think

              EDIT. kyllä kaikissa autoissa oli tiivisteet ja muutkin asiat kunnossa, myös orkkis koon renkaat, ei tosin rf

              Comment

              • Antsah
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1776
                • Oulu

                Originally posted by tuumas View Post
                No db mittauksilla mitä olen 2 eri lehdestä lukenut on f30 ollut hiljaisempi mutta melujahan on erilaisia... Kuitenkin tie, renkaat ja olosuhteetkin vaikuttaa meluun :think

                EDIT. kyllä kaikissa autoissa oli tiivisteet ja muutkin asiat kunnossa, myös orkkis koon renkaat, ei tosin rf
                Voi ne silminnähden olla kunnossa, mutta e39 alkaa olla melkolailla painunut kasaan jo ne tiivisteet. TJJ:llä taisi olla tästä paljonkin kokemuksia?

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  TM:ssä luki, että koko autoluokka (siis tuo perus perhe kotterot) on muuttunut meluisammaksi. Epäilivät, että tiet on huonompia kuin takavuosina. Oma mielikuva on, ettei e90 ole kovin meluisa. Eiköhän f30 ole ihan siedettävä vakio 205/60-16 renkailla

                  Oletteko huomanneet, että nahkasisustalla autot on hieman meluisampia?
                  Tuulilasissa on aika monessa testissä mainittu, että monet autot kuulostaa äänekkäämmiltä mitä db-mittari sitten näyttää. Eli siinä melun taajuudessa yms on suuri vaikutus miten häiritsevältä se tuntuu.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Antsah View Post
                    Voi ne silminnähden olla kunnossa, mutta e39 alkaa olla melkolailla painunut kasaan jo ne tiivisteet. TJJ:llä taisi olla tästä paljonkin kokemuksia?
                    Kyllä on kokemuksia (etu) ovien kaikkien tiivisteiden vaihdoista... Muistaakseni eniten vaikutti se ovessa oleva liimattu tiiviste. Se oven karmissa oleva (joka yleensä on rikki lukon kohdalta) ei vaikuttanut yhtä paljon. Takaoviin pitäisi vaihtaa vielä nuo liimatut tiivisteet, tiivisteet on jo, mutta ei vaan ole jaksanut. Myös takakontin tiivisteen vaihdon huomasi selvästi, kontti myös menee kiinni/luukku pysyy kiinni ihan eri tavalla kuin ennen. Ainoa tiiviste jossa jotain vaurioita näkyi oli kuskin oven karmissa oleva.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • tuumas
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2564
                      • Lapland, Finland

                      Hehe, tämmösestä en ala edes väittelemään. Minun korvaan E39 ei ole noista hiljaisin, piste. Mistäs tiedätte mikä noista autoista oli eniten ajettu, kokenut kovimpiam tai säilytetty sisällä/ulkona? Kyllähän se E39 oli aikanaan aivan huippu auto ja siksi se on vieläkin parempi kuin muiden merkkien peruskinnerit mutta ei se mulla ole missään jumal asemassa, esim tuo E63 on kyllä paljon enemmän luksus kuin E39 missään muodossa ja sekin on vain periaatteessa E60 Sitte itse asiaan, kaikilla tuntuu olevan samat havainnot tuosta 2.0i:stä että on puhditon, mitenhän on asian laita ohjelmoituna :think BMWCar testasi juuri myös 320i:n nelivetona kun se ekaa kertaa britanniaan saatiin ja kehuivat auton alustaa jne. mutta moottori sai vaisut kommentit. Harmittaa että en ehtiny käymään täällä xdrive tourilla kokeilemassa mitään noista autoista...

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7398
                        • Oulu

                        Originally posted by tuumas View Post
                        Sitte itse asiaan, kaikilla tuntuu olevan samat havainnot tuosta 2.0i:stä että on puhditon, mitenhän on asian laita ohjelmoituna :think
                        En muista enää mitä aiheesta heti koeajon jälkeen kirjoitin, mutta ei se nyt erityisen puhditon ollut, vaan luonne vaan oli sellainen "tasainen puurtaja" eli keskikierroksilla moottori tavallaan lupaa enemmän kuin mitä sieltä sitten yläkierroksilla saa ulos jos kuski on tottunut tyypilliseen bensavaparin luonteeseen. Onhan bensavapareitakin kyllä aika erilaisilla luonteilla olemassa.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          En muista enää mitä aiheesta heti koeajon jälkeen kirjoitin, mutta ei se nyt erityisen puhditon ollut, vaan luonne vaan oli sellainen "tasainen puurtaja" eli keskikierroksilla moottori tavallaan lupaa enemmän kuin mitä sieltä sitten yläkierroksilla saa ulos jos kuski on tottunut tyypilliseen bensavaparin luonteeseen. Onhan bensavapareitakin kyllä aika erilaisilla luonteilla olemassa.

                          Juuri näin. Tehoa löytyy, mutta se tulee ulos sähkömoottorimaisen tasaisesti, niin se ei tullut oikeen miltään. Samalla ei sitten mitään huonoakaan sanottavaa. Toi moottori on just omiaan tavan tallaajalle joka ajaa paikasta a paikkaan b. Halpakin vielä.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Vanquish
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1961
                            • Hki

                            320i

                            8-vaihteinen sporttilaatikko saa tämän tuntumaan moottoriaan paremmalta. Olenko ensimmäinen kuka kehtaa sanoa, että tämä on täysin riittävä? Uusi laatikko saa tämän tuntumaan paljon paremmalta kuin 184hp antaa ymmärtää. 6-sylinterisestä kun hyppää, niin mikä hiiri siellä pellin alla on? Muuten jättää kylmäksi. Keväälä kehuin 328i:tä ja 320d:tä, mutta talvirenkailla ja nelivedolla tämä ei kummoinen laite ollut. Melu on järkyttävä (vrt e39, e60 kitkoilla) ja talvirenkaiden vuoksi tuntoa ei ole. Ansaitsisi kehuja jos olisi ruksittu varusteita runsaammin ja kesärenkain.

                            120d
                            Kiva kokeilla modernia manuaalia. Vaihteet menevät helposti päälle ja ilo kepittää. Mutta, tämä tuntuu todella aneemiselta verrattuna 320d:hen 8-pykäläisellä laatikolla, ikäänkuin 50hp uupuisi. Niin huimasti tuo 2-vaihdetta ja automaatti tuo tässä tapauksessa tehon tuntua. Taas on nastat alla, joten pienen auton kaivattua tuntumaa tiehen ei pääse kokeilemaan. Kokonsa puolesta tämäkin riittäisi minulle. Laatuvaikutelmassa puutteita -kokeilkaapa nostaa kaasu nopeasti ylös. Ei kuulukaan vaimea ääni vaan kova muovi vastaan kova muovi. Pieni mutta ärsyttävä asia. Melua hieman enemmän kuin 3-sarjalaisessa. Tätä pitäisi ehdottomasti ajaa kesärenkain. Nastoilla ajo antaa väärän kuvan. Manuaali ei anna parastaan tämän yhteydessä.

                            550d
                            Joo-o. Nyt mennään Vääntöä riittää todella reippaasti ja kun pitoakin on, niiin nyt alkaa hymy levitä naamalle. Yllättäen kitkat ei pyöri alla näilläkään väännöillä, vaan voima todella välittyy tiehen siististi. Uudistetut mittarit ovat upeat. Laitoin asetuksista sport+, mutta ei juuri vaikuttanut alustaan (olikohan tässä edes alustan säätöjä?) tai sitten näin nopealla koeajolla ei huomannut eroa. Jokatapauksessa sport+ vastaa e60 normialustaa pintakovuudeltaan. Ei ole todellakaan liian kova.

                            Tästä autosta Auton tekee V8:n äänet! Todellakin siis V8. Kaiuttimista tulee V8 tyyppistä ääntä ja tunnelma on aito. Äänet seuraavat hienosti kaasun painallusta ja voimakkuus on myös hienosti synkattu kaasun asentoon -keinotekoista, mutta ehdottoman toimivaa ja addiktoivaa. Tässä luulee ajavansa upealla kasikoneella. Keino-V8:a saa viriteltyä kännykän kautta autoon (gyroskooppi, obd), mutta toteutus on kaukana baijerin tehtaan vastaavasta. Toivottavasti saisi edes kännykän avulla aidot V8 äänet omaani. Ajamiseen tulee aivan uutta miellekkyyttä.

                            Suoritusarvojen puolesta M-luokkaa (yleisesti, mutta ei f10 m5:n), mutta ei moottorin luonteen tai ohjauksen puolesta kovinkaan race-henkinen. Massaa on paljon ja ohjaus ei ollenkaan tarkka ja tunnokas. Gran Turismo tyyppinen enemmäkin. Missään nimessä ei ole M-korvaaja.

                            Paluu omaan autoon ja mihinkä se moottori on kadonnut?? Vain pieni pihahdus kuuluu ja veto on kovin ohutta..
                            Last edited by Vanquish; 12-02-2013, 23:54.

                            Comment

                            • Pande
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1324
                              • Helsinki

                              Tänään käyty testaa X5 3.0tdi:tä ja 550:stä.

                              Jotenkin mä tykkään tosta X5 koosta ja jämäkkyydestä.
                              Ehkä pakettiauton jälkeen tuntuu luonnokkaammalta kun maata lipevä sedan.
                              Moottori yllätti. Lähti kyllä todella iloisesti!

                              Sit toki piti käydä testaa isoa pyssyä.
                              Hieno auto, tehoa reippaasti, mutta ei mitään räjähtävää.
                              Sisusta tosi hieno, mittaristo hieno, hieno paketti!

                              Mutta en millään nää syytä maksaa tosta paketista kuitenkaan reilusti yli 100ke
                              Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                              330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                              sigpic

                              Comment

                              • ++500Nm
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 1356
                                • Turus nykyää

                                Huomen menis töitten jälkeen kattoo kuinka pitkä jono Motorsport-diiselille Raision Autokeskuksella on. Ihan mielenkiinnosta, kuinka suuri vaikutus 140 Nm:llä on... :think
                                Blow My Whistle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎