Originally posted by TJJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW xDrive Tourit
Collapse
X
-
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."
-
-
Ei ole minun korvalle E39 hiljaisin kun pihassa on/oli verrattavissa e39, e60/61 ja f10. Itse äänieristettyihin en ota kantaa. E39 tosin on todella hiljainen, sitähän ei varmaan kukaan kiistä. Autolehdissä ovat kyllä kirjoitelleet ja todenneet että tasaisesti ovat 3 sarjalaiset tulleet hiljaisemmiksi?? Itse en ole uutta f30:iä koeajanut mutta kiinnostaa kyllä kovasti.
Comment
-
-
Originally posted by tuumas View PostEi ole minun korvalle E39 hiljaisin kun pihassa on/oli verrattavissa e39, e60/61 ja f10. Itse äänieristettyihin en ota kantaa. E39 tosin on todella hiljainen, sitähän ei varmaan kukaan kiistä. Autolehdissä ovat kyllä kirjoitelleet ja todenneet että tasaisesti ovat 3 sarjalaiset tulleet hiljaisemmiksi?? Itse en ole uutta f30:iä koeajanut mutta kiinnostaa kyllä kovasti.
En ole testannut e60 tai f10 joten itse en niiden äänimaailmasta tiedä verrattaessa e39.Last edited by Antsah; 30-01-2013, 09:43.
Comment
-
-
Originally posted by tuumas View PostAutolehdissä ovat kyllä kirjoitelleet ja todenneet että tasaisesti ovat 3 sarjalaiset tulleet hiljaisemmiksi?? Itse en ole uutta f30:iä koeajanut mutta kiinnostaa kyllä kovasti.
Edelleenkin minulla on mukana kuvioissa myös C-sarjan Mersu. Faceliftinä se on oikein kivan näköinen sisältäkin ja ulkonäkö on ollut kunnossa jo alusta lähtien, AMG-paketilla tietty. Tuota C-sarjaa on TM:n testeissä toistuvasti kehuttu hyväksi myös kaupunkiajossa. Koeajo on tekemättä ja Mersun tietyt jutut hiukan tökkii, esim. se monitoimiviiksi. Vanha mallihan tuo toki on F30:een verrattuna eikä ajettavuus ole samalla tasolla. Pitää selvittää tarvitsenko edes sitä "ajettavuutta" vai kävisikö vain pehmeä kyyti.
Comment
-
-
TM:ssä luki, että koko autoluokka (siis tuo perus perhe kotterot) on muuttunut meluisammaksi. Epäilivät, että tiet on huonompia kuin takavuosina. Oma mielikuva on, ettei e90 ole kovin meluisa. Eiköhän f30 ole ihan siedettävä vakio 205/60-16 renkailla
Oletteko huomanneet, että nahkasisustalla autot on hieman meluisampia?
Comment
-
-
Originally posted by tuumas View PostNo db mittauksilla mitä olen 2 eri lehdestä lukenut on f30 ollut hiljaisempi mutta melujahan on erilaisia... Kuitenkin tie, renkaat ja olosuhteetkin vaikuttaa meluun :think
EDIT. kyllä kaikissa autoissa oli tiivisteet ja muutkin asiat kunnossa, myös orkkis koon renkaat, ei tosin rf
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTM:ssä luki, että koko autoluokka (siis tuo perus perhe kotterot) on muuttunut meluisammaksi. Epäilivät, että tiet on huonompia kuin takavuosina. Oma mielikuva on, ettei e90 ole kovin meluisa. Eiköhän f30 ole ihan siedettävä vakio 205/60-16 renkailla
Oletteko huomanneet, että nahkasisustalla autot on hieman meluisampia?
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostVoi ne silminnähden olla kunnossa, mutta e39 alkaa olla melkolailla painunut kasaan jo ne tiivisteet. TJJ:llä taisi olla tästä paljonkin kokemuksia?
Comment
-
-
Hehe, tämmösestä en ala edes väittelemään. Minun korvaan E39 ei ole noista hiljaisin, piste. Mistäs tiedätte mikä noista autoista oli eniten ajettu, kokenut kovimpiam tai säilytetty sisällä/ulkona? Kyllähän se E39 oli aikanaan aivan huippu auto ja siksi se on vieläkin parempi kuin muiden merkkien peruskinnerit mutta ei se mulla ole missään jumal asemassa, esim tuo E63 on kyllä paljon enemmän luksus kuin E39 missään muodossa ja sekin on vain periaatteessa E60 Sitte itse asiaan, kaikilla tuntuu olevan samat havainnot tuosta 2.0i:stä että on puhditon, mitenhän on asian laita ohjelmoituna :think BMWCar testasi juuri myös 320i:n nelivetona kun se ekaa kertaa britanniaan saatiin ja kehuivat auton alustaa jne. mutta moottori sai vaisut kommentit. Harmittaa että en ehtiny käymään täällä xdrive tourilla kokeilemassa mitään noista autoista...
Comment
-
-
Originally posted by tuumas View PostSitte itse asiaan, kaikilla tuntuu olevan samat havainnot tuosta 2.0i:stä että on puhditon, mitenhän on asian laita ohjelmoituna :thinkE92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEn muista enää mitä aiheesta heti koeajon jälkeen kirjoitin, mutta ei se nyt erityisen puhditon ollut, vaan luonne vaan oli sellainen "tasainen puurtaja" eli keskikierroksilla moottori tavallaan lupaa enemmän kuin mitä sieltä sitten yläkierroksilla saa ulos jos kuski on tottunut tyypilliseen bensavaparin luonteeseen. Onhan bensavapareitakin kyllä aika erilaisilla luonteilla olemassa.
Juuri näin. Tehoa löytyy, mutta se tulee ulos sähkömoottorimaisen tasaisesti, niin se ei tullut oikeen miltään. Samalla ei sitten mitään huonoakaan sanottavaa. Toi moottori on just omiaan tavan tallaajalle joka ajaa paikasta a paikkaan b. Halpakin vielä.
Comment
-
-
320i
8-vaihteinen sporttilaatikko saa tämän tuntumaan moottoriaan paremmalta. Olenko ensimmäinen kuka kehtaa sanoa, että tämä on täysin riittävä? Uusi laatikko saa tämän tuntumaan paljon paremmalta kuin 184hp antaa ymmärtää. 6-sylinterisestä kun hyppää, niin mikä hiiri siellä pellin alla on? Muuten jättää kylmäksi. Keväälä kehuin 328i:tä ja 320d:tä, mutta talvirenkailla ja nelivedolla tämä ei kummoinen laite ollut. Melu on järkyttävä (vrt e39, e60 kitkoilla) ja talvirenkaiden vuoksi tuntoa ei ole. Ansaitsisi kehuja jos olisi ruksittu varusteita runsaammin ja kesärenkain.
120d
Kiva kokeilla modernia manuaalia. Vaihteet menevät helposti päälle ja ilo kepittää. Mutta, tämä tuntuu todella aneemiselta verrattuna 320d:hen 8-pykäläisellä laatikolla, ikäänkuin 50hp uupuisi. Niin huimasti tuo 2-vaihdetta ja automaatti tuo tässä tapauksessa tehon tuntua. Taas on nastat alla, joten pienen auton kaivattua tuntumaa tiehen ei pääse kokeilemaan. Kokonsa puolesta tämäkin riittäisi minulle. Laatuvaikutelmassa puutteita -kokeilkaapa nostaa kaasu nopeasti ylös. Ei kuulukaan vaimea ääni vaan kova muovi vastaan kova muovi. Pieni mutta ärsyttävä asia. Melua hieman enemmän kuin 3-sarjalaisessa. Tätä pitäisi ehdottomasti ajaa kesärenkain. Nastoilla ajo antaa väärän kuvan. Manuaali ei anna parastaan tämän yhteydessä.
550d
Joo-o. Nyt mennään Vääntöä riittää todella reippaasti ja kun pitoakin on, niiin nyt alkaa hymy levitä naamalle. Yllättäen kitkat ei pyöri alla näilläkään väännöillä, vaan voima todella välittyy tiehen siististi. Uudistetut mittarit ovat upeat. Laitoin asetuksista sport+, mutta ei juuri vaikuttanut alustaan (olikohan tässä edes alustan säätöjä?) tai sitten näin nopealla koeajolla ei huomannut eroa. Jokatapauksessa sport+ vastaa e60 normialustaa pintakovuudeltaan. Ei ole todellakaan liian kova.
Tästä autosta Auton tekee V8:n äänet! Todellakin siis V8. Kaiuttimista tulee V8 tyyppistä ääntä ja tunnelma on aito. Äänet seuraavat hienosti kaasun painallusta ja voimakkuus on myös hienosti synkattu kaasun asentoon -keinotekoista, mutta ehdottoman toimivaa ja addiktoivaa. Tässä luulee ajavansa upealla kasikoneella. Keino-V8:a saa viriteltyä kännykän kautta autoon (gyroskooppi, obd), mutta toteutus on kaukana baijerin tehtaan vastaavasta. Toivottavasti saisi edes kännykän avulla aidot V8 äänet omaani. Ajamiseen tulee aivan uutta miellekkyyttä.
Suoritusarvojen puolesta M-luokkaa (yleisesti, mutta ei f10 m5:n), mutta ei moottorin luonteen tai ohjauksen puolesta kovinkaan race-henkinen. Massaa on paljon ja ohjaus ei ollenkaan tarkka ja tunnokas. Gran Turismo tyyppinen enemmäkin. Missään nimessä ei ole M-korvaaja.
Paluu omaan autoon ja mihinkä se moottori on kadonnut?? Vain pieni pihahdus kuuluu ja veto on kovin ohutta..Last edited by Vanquish; 12-02-2013, 23:54.
Comment
-
-
Tänään käyty testaa X5 3.0tdi:tä ja 550:stä.
Jotenkin mä tykkään tosta X5 koosta ja jämäkkyydestä.
Ehkä pakettiauton jälkeen tuntuu luonnokkaammalta kun maata lipevä sedan.
Moottori yllätti. Lähti kyllä todella iloisesti!
Sit toki piti käydä testaa isoa pyssyä.
Hieno auto, tehoa reippaasti, mutta ei mitään räjähtävää.
Sisusta tosi hieno, mittaristo hieno, hieno paketti!
Mutta en millään nää syytä maksaa tosta paketista kuitenkaan reilusti yli 100keEx: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
Comment
-
Comment