Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 osto edessa, tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuoppo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 558
    • Joensuu

    Originally posted by Erh4be View Post
    Onko muuten noilla 98-00 vm. 323i ja 328i E46:n moottoreilla huomattavaa eroa noin käytännön suorituskyvyssä? Kyseessä siis ilmeisesti M52B25TU ja M52B28TU? Tehoeroahan noilla ei taida olla niin paljoa kuin paperilla ilmoitetaan, mutta ilmeisesti väännössä sitten enempi...

    Onko ero lähelle samaa luokkaa kuin vanhempien M52B25 ja M52B28 välillä? Noilla molemmilla olen ajanut samassa kopassa ja eroa kyllä oli, mutta ei nyt perstuntumalta aivan valtavasti kuitenkaan

    Itse olen ajellut nyt reilun kuukauden E46 M52b25TU :lla. Kilometrejä on kertynyt reilu 3000. Ensimmäisen 2 viikkoa auto tuntui kulkevan mukavan ripeästi, mutta nyt kulkuun on ehtinyt tottua. Samalla tavalla varmaan käy myös 328 kanssa, joten ostaessa painottaisin enemmänkin kummalla koneella löytyy puhtaasti parempi yksilö. Nyt puhutaan kuitenkin 10 vuotta vanhasta autosta. Pienempikin kone kuljettaa autoa varsin riittävästi normaalissa ajossa.
    G30 530e xDrive iPerformance -20
    E70 X5 xDrive40d -10

    Comment

    • Upseeri86
      Newbiemmer
      • Dec 2008
      • 26
      • Espoo

      Originally posted by Tuoppo View Post
      Minulla on ollut sellainen käsitys, että napista painamalla äänimaailma saadaan enemmän etupenkille jos takana ei ole matkustajia. Mites tuo H&K pois kytkeminen tapahtuu?
      Eli siitä kaiuttimen kuvan omaavasta napista painetaan, silloin menee äänijärjestelmä normitilaan. Olen kuullut myös vastaavanlaista, mutta mene ja tiedä - noin luki ohjekirjasessa.
      nyt: -05 E90 320iA ex: -02 E46 330i M-Sport II

      Comment

      • NokiLeka
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2341
        • Eurajoki

        Originally posted by Upseeri86 View Post
        Eli siitä kaiuttimen kuvan omaavasta napista painetaan, silloin menee äänijärjestelmä normitilaan. Olen kuullut myös vastaavanlaista, mutta mene ja tiedä - noin luki ohjekirjasessa.
        Kun napissa palaa valo, järjestelmä on päällä ja se hidastaa kuljettajan puolelta tulevaa äänisignaalia siten, että kuljettajan kohdalle tulee stereoääni.
        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

        Comment

        • Upseeri86
          Newbiemmer
          • Dec 2008
          • 26
          • Espoo

          Originally posted by NokiLeka View Post
          Kun napissa palaa valo, järjestelmä on päällä ja se hidastaa kuljettajan puolelta tulevaa äänisignaalia siten, että kuljettajan kohdalle tulee stereoääni.
          Kiitos tarkennuksesta, se olikin tiedossa että jotenkin tuo H&K järjestelmä päällä-tilassa parantaa äänentoiston stereovaikutelmaa. Nyt tietää tuonkin.
          nyt: -05 E90 320iA ex: -02 E46 330i M-Sport II

          Comment

          • Tuoppo
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 558
            • Joensuu

            Originally posted by Upseeri86 View Post
            Kiitos tarkennuksesta, se olikin tiedossa että jotenkin tuo H&K järjestelmä päällä-tilassa parantaa äänentoiston stereovaikutelmaa. Nyt tietää tuonkin.
            Tänään piti testata ja kuulostelin radiota H&K nappi päällä/pois. Tuo stereovaikutelman paranaminen voisi olla varsin oikea kuvaus napin toiminnalle. Myös radion tippumisen monoksi huomaa hyvin, kun nappi on päällä.
            G30 530e xDrive iPerformance -20
            E70 X5 xDrive40d -10

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6937
              • N/A

              Niin tuosta moottorista niin minusta tuo 325i sopii arkipäivän käyttöautoon, turha hakea mitään kiihtyvyystunteita. Tuo 2.5i kutonen tekee ajosta sopivan leppoisaa ilman että ohituksissakaan tarvii pykältää tai vinguttaa 318i tyyliin. Jälkiviisautena voisin mainita sen että koska tuo 325i vie varmaan samat pensaa kun 330i ja co verotkin varmaan aika likellä niin ostakaa suoraan 330i jos tahtoo että auto tarjoaa edes jotain säväyksiä. Kohta on ensimmäinen vuosi takana E46 faceliftilla ja ei ole tarvinut remonttia tehä ja vakaata ja tasaista kyytiä. Turhan iso auto vaan minun käyttöön tosin kääntyy yllättävän näppärästi kokoisekseen.
              Last edited by Antti O; 18-03-2010, 18:53.

              Comment

              • Erh4be
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 341
                • Helsinki

                Originally posted by Antti O View Post
                Jälkiviisautena voisin mainita sen että koska tuo 325i vie varmaan samat pensaa kun 330i ja co verotkin varmaan aika likellä niin ostakaa suoraan 330i jos tahtoo että auto tarjoaa edes jotain säväyksiä.
                Joo tuo 325i on varmasti juuri sellainen kone tuohon koriin, että tarjoaa sopivan ripeää etenemistä joka tilanteessa eikä suoranaista tehonpuutetta varmasti tule juuri koskaan. 330i taitaa tosiaankin sitten olla jo selvästi eri maata, mutta niin taitaa olla hintakin Ja onhan se niin että tuo 330i myös tuntuu sen pari viikkoa ripeältä ja sitten jo ihmetellään onko autossa jotain vikaa kun on tottunut tehoihin eikä se enää säväytäkään

                Taitaa se vaan niin olla, että oli malli mikä tahansa niin todellista mahtavaa suorituskykyä tarjoavat vain lähinnä ämmäläiset, niin myös E46:n tapauksessa. Varmasti noilla neloskoneisillakin pärjää hyvin, mutta ne vaativat vain kuskilta enemmän "vinguttamista", minkä seurauksena ajomukavuus hieman kärsii. Omiin tarpeisiin riittäisi E46 koriin koneet 323i mallista ylöspäin...
                E90 325i M-Sport -06
                --------------------------
                Ex: E36 325i Coupe -94
                Ex: E39 523i -98

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7535
                  • Kotona

                  Originally posted by Antti O View Post
                  Turhan iso auto vaan minun käyttöön tosin kääntyy yllättävän näppärästi kokoisekseen.
                  OT: tuleeko tämä mahdollisesti myyntiin kesänkorvilla ja tuleeko hinta olemaan mahdollisesti jotain tätä luokkaa?

                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                  Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                  Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                  -

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6937
                    • N/A

                    Originally posted by Zeta View Post
                    OT: tuleeko tämä mahdollisesti myyntiin kesänkorvilla ja tuleeko hinta olemaan mahdollisesti jotain tätä luokkaa?

                    http://www.nettiauto.com/bmw/325/3112801
                    No en voi luvata että tulee myyntiin muttei olisi mikään mahdottomuuskaan että pistäsin kiertoon.

                    Comment

                    • Erh4be
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 341
                      • Helsinki

                      Tässä nyt jonkin aikaa katellut sopivaa vm. 98-00 323i tai 328i E46:sta nettiautosta ja muualtakin niin varusteissa pistää yksi asia silmään...Monista yksilöistä jotka sinällään ovat ihan kohtuu varusteilla, puuttuu kuitenkin niinkin tärkeä varuste kuin vakionopeudensäädin Vaikka minkälaista parkkitutkaa, navia ja näädänkarkoitinta löytyy, mutta ei cruisea joka mielestäni kuuluisi olla suunnilleen vakiona tämänkin luokan "premium" autossa

                      Onko tuo vakkari sitten oikeasti noin harvinainen näissä 3-sarjalaisissa? Äkkiseltään oon huomionu, että cruisella varustettuja on vain noin 10%. Itselle kun matka-ajoa tulee sen verran paljon ja E39:ssä vakkariin tottunut niin onhan tuo nyt aivan välttämätön varuste ajomukavuuden kannalta.
                      E90 325i M-Sport -06
                      --------------------------
                      Ex: E36 325i Coupe -94
                      Ex: E39 523i -98

                      Comment

                      • pmv
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 2032
                        • tornio

                        Vakkarin jälkiasennus ei ole käsittääkseni kallis homma. Riippuu vähän mallista ja varustelusta, kuinka monisyinen homma on. Juuri oli muuten sopiva E46 myynnissä ja siitä puuttui vakkari(ja muut ratin monitoimisäätimet), niin myyjäliike asennutti siihen nuo napit. Oli Valvetronic 316i vm. 02. Käsitin, että osat oli jotain 150 euroa ja asennus ei kummoinen ollut. Toki ratti oli uudemman tyyppinen kolmipuolainen, johjon ne napit pystyi bolt-on laittamaan.

                        Noita purkuosiakin taitaa näihin löytyä jo kivasti.

                        Comment

                        • Juice
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 820

                          ..........................................
                          Last edited by Juice; 17-03-2012, 16:17.

                          Comment

                          • Tuoppo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 558
                            • Joensuu

                            Originally posted by Antti O View Post
                            Niin tuosta moottorista niin minusta tuo 325i sopii arkipäivän käyttöautoon, turha hakea mitään kiihtyvyystunteita. Tuo 2.5i kutonen tekee ajosta sopivan leppoisaa ilman että ohituksissakaan tarvii pykältää tai vinguttaa 318i tyyliin. Jälkiviisautena voisin mainita sen että koska tuo 325i vie varmaan samat pensaa kun 330i ja co verotkin varmaan aika likellä niin ostakaa suoraan 330i jos tahtoo että auto tarjoaa edes jotain säväyksiä.
                            330i ei käyttökustannuksiltaan varmasti juuri eroa 320,323, 325,328 sektorilta, mutta hankintahinta taitaa vielä tänä päivänäkin olla lähes puolet enemmän, kun alkupään 323 tai 328 malleilla. 325 menee lähemmäs 330, mutta vielähän siihenkin hinta eroa taitaa jäädä useampi tuhat.

                            Itselläni alkaa olla 5000km ja 3kk takana omalla E46 323ci :lla. Uutuuden viehätyksen haiduttua auto tuntui suoraan sanottuna tylsältä hetken aikaa, mutta kesärenkaat ja kuivat tiet ovat tuoneet hymyn onneksi takaisin. Autosta on tehty aika paljon neutraalimpi, mitä E36 on, mutta 18" kesäkumeilla ja kierroksia käyttämällä hupikerroin tuntuu kasvavan. Vakionopeudensäädin on kyllä yksi auton parhaita varusteita ja sillä voi hyvin kompensoida hupikertoimen kustannuksia maantieajossa
                            Last edited by Tuoppo; 15-04-2010, 21:36.
                            G30 530e xDrive iPerformance -20
                            E70 X5 xDrive40d -10

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              Ei se 330i mitään säväreitä tarjoa edes hieman piristettynä, mutta pirun mahtava kone se on normaaliin liikkumiseen. Vääntää melkein samalla tavalla kuin pikkudieselit ja 4000rpm jälkeen alkaa kulkemaankin. Ero 325 koneeseen on kyllä erittäin selkeä. Ylläpitokuluissa ainoa suurempi kulu on vakuutus ja jarrulevyt. Muutenhan toi on ihan sama auto kuin 325. Jälleenmyyntiarvo ainakin näyttäis olevan aika paljon parempi kuin pienemmillä kutosilla.

                              Kulutuksessa ei ole eroa yhtään. Ainakaan ylöspäin. Tuo vääntö mahdolistaa liikkumisen matalilla kierroksilla ja silloin ei soppaa hirveästi pala. Harvoin tulee ajeltua kierrokset yli 3500, kun sinne ei ole oikeasti tarvetta mennä, ellei sitten ihan tosissaan aleta polkemaan. Ei se silti mitenkään räjähtävän tuntuisesti mene. Se on semmonen eleetön puurtaja, joka saa kyllä neulankin kiipeämään pikasen salakavalasti laittomuuksiin.

                              Tänään juuri mulkaisin keskikulutusta ja se näytti 9,8L/100km keskinopeudella 41km/h. Peltisarjoilla oleva 325ti compacti meni nippa nappa desin tai kaksi tuon kulutusten alapuolelle. Mulla autossa on kyllä schmiedmannin pakosarjat ja katit ovat vaihdelaatikon vieressä. Se osaltaan vaikuttaa myös tuohon kulutukseen. Käytännössä omalta kohdalta voin sanoa, että kulutus seilaa kasin ja kympin välissä. Kymppiä en oo kertaakaan vielä saanut puhki. Töihin ajelen päivittäin Kaupungin (jos Turkua nyt semmoseks voi sanoa) läpi

                              se olikin tiedossa että jotenkin tuo H&K järjestelmä päällä-tilassa parantaa äänentoiston stereovaikutelmaa.
                              Musta se tekee äänimaailmasta lähinnä kammottavan. Varsinkin jos stereot soi yhtään kovempaa. Noi harmanit on oikeasti aika hanurista. Tai no BMW:n vakiostereoihin verrattuna tietty selkeä parannus, mutta monessa vähän paremmassa autossa peruspopit soi paremmin ilman hifipakettiakin. Noitakin voi toki parantaa vaihtamalla elemntit. Nuo harmanin elementit ovat kyllä erittäin kaukana siitä, mitä merkki voisi antaa olettaa.
                              Last edited by Juppe; 15-04-2010, 23:49.

                              Comment

                              • Anselmo H
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2003
                                • 942
                                • Vantaa

                                Originally posted by Juppe View Post
                                Ei se 330i mitään säväreitä tarjoa edes hieman piristettynä, mutta pirun mahtava kone se on normaaliin liikkumiseen.
                                Kompataan tätä. Kyseessä vakio 3,0i ja painavampi cabi mutta ei tuolla tosiaan joudu pulaan ainakaan liian tehon takia. Tavallinen liikennöinti onnistuu ihan ok:sti ja moottorin luonteeseen voi olla tyytyväinen (jonkinlainen alavääntö ja +4000 RPM löytyvä teho). Eli jos sitä voimaa pitää olla kunnolla, niin suosiolla M3 sitten.
                                F11 523iA Touring
                                E93 325i cabrio
                                E81 116i
                                Triumph Daytona 955i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎