Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 osto edessa, tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • walde
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 947
    • Melkein Espoo

    Originally posted by Jani83 View Post
    No tänä viikonloopuna kävin koeajamassa -04 330 XDA touringin. Siinähän on jo tuo 150 kw kone. Tehoiltaan tuo tuntui suurin piirtein samalta kuin viikko sitten koeajamani 135 kw manuaali takaveto. Kai nuo neliveto ja automaatti sitten syövät hiukan tehoja. Mutta todella hyvä oli tämäkin yksilö ajaa. Ja onhan neliveto talvella hyvä. Auto oli noin 190 tkm ajettu. Mitä kokemuksia teillä on ko. autossa automaattilaatikon kestosta? Itsellä se käsitys, että automaattilaatikko poikii helpommin. Eli kokemuksia käyttäjiltä kaipaisin.
    Mutuilua, mutta omalla kohdalla tuo kirjainyhdistelmä xdA aiheuttaa kylmiä väreitä. Persaukisen ajattelua tämä, toimivana varmasti mukava peli ajella.
    E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
    F20 LCI2 118dA M-Sport '19

    Comment

    • jamppa88
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 97
      • lapland

      Originally posted by walde View Post
      Mutuilua, mutta omalla kohdalla tuo kirjainyhdistelmä xdA aiheuttaa kylmiä väreitä. Persaukisen ajattelua tämä, toimivana varmasti mukava peli ajella.
      kuullu myös että toi 4wd on kallista puuhaa.. suunnilleen varaosien hinta kertaa 4 verrattuna 2wd osiin.. tiedä sitten, kokemusta ole automaatista sen enempää kun nelivedostakaan tarkoitus olis kumminki huhtikuussa hakea gynttereiltä 330d ku matkatki on jo tilattu.

      Comment

      • Jolli
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2556
        • Virolahti

        Originally posted by Jani83 View Post
        No tänä viikonloopuna kävin koeajamassa -04 330 XDA touringin. Siinähän on jo tuo 150 kw kone. Tehoiltaan tuo tuntui suurin piirtein samalta kuin viikko sitten koeajamani 135 kw manuaali takaveto. Kai nuo neliveto ja automaatti sitten syövät hiukan tehoja. Mutta todella hyvä oli tämäkin yksilö ajaa. Ja onhan neliveto talvella hyvä. Auto oli noin 190 tkm ajettu. Mitä kokemuksia teillä on ko. autossa automaattilaatikon kestosta? Itsellä se käsitys, että automaattilaatikko poikii helpommin. Eli kokemuksia käyttäjiltä kaipaisin.
        Luultavasti tuo ensin koeajamasi auto oli musta touringi lahdessa, jos oli niin ei ole enää siellä, oli sen verran hyvä että kävin itselleni ostamassa
        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
        PM tavoittaa, puhelimella ei.

        Comment

        • Tuoppo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 558
          • Joensuu

          Itse punnitsin pitkään dieselin ja bensan välillä E46 ostaessa. Lopulta ratkaisu oli helppo, koska tulin siihen päätökseen, että dieselin pitäisi olla mielellään alle 150tkm ajettu tai sitten siitä pitäisi olla uusittu, jokin kallis tyyppivika. Yksinkertaisesti tällaisen dieselin löytäminen osoittautui mahdottomaksi tehtäväksi alle 15K€ budjetilla ja kohtuullisilla varusteilla.
          Last edited by Tuoppo; 14-02-2010, 21:12.
          G30 530e xDrive iPerformance -20
          E70 X5 xDrive40d -10

          Comment

          • Smistik
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1130
            • Kanta-Häme

            Onko mitään järkeä maksaa E46:sta 325 bensasta eteenpäin yli 20t€uroa? Vai säästellä ja hommata E9x? Seuraavaa autoa jo tässä mietin ja E46 sisustan muotoiluun olen tykästynyt. Diesel tietenkin ensin kolmossarjalaisena, mutta ei bensakaan ole poissuljettu, koska kilometrit voi tulevaisuudessa vähentyä. Pienet koneet eivät ole vaihtoehto.
            ex E91 320d käsiaskilla
            ex E46 330dat
            japski
            ranu

            ex E30 316i 4d

            Comment

            • gRt
              BTCF Member
              • May 2009
              • 222
              • Tampere

              Originally posted by Smistik View Post
              Onko mitään järkeä maksaa E46:sta 325 bensasta eteenpäin yli 20t€uroa? Vai säästellä ja hommata E9x?.
              Johan sillä saisi melkein e90 325 Mä ainakin tähtäisin siihen... Joskin e46 sisusta on jotenki hienompi kuin e9x sarjaa mutta kaipa siihenkin tottuu!
              Projektit: BMW e39 530i & BMW Z4 3.0si
              https://www.youtube.com/@gerttiih

              Comment

              • Erh4be
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 341
                • Helsinki

                Originally posted by Smistik View Post
                Onko mitään järkeä maksaa E46:sta 325 bensasta eteenpäin yli 20t€uroa? Vai säästellä ja hommata E9x?
                No mielipidekysymyksiähän nämä ovat, en kyllä itse voisi kuvitellakaan laittavani enää noinkin vanhaan korimalliin kuin E46 yli 20k€, M3 lukuunottamatta

                Käypäsiä E46 sopivalla kutoskoneella saa vähän päälle 10k€ ja jos yli 20k€ laittaa fyffeä niin kerralla sitten E90 tms. uudempi korimalli. Eipä näitä oikein muilta kannata kysellä, jokainen tehköön miten haluaa

                Jos vähän päälle 10k€ saa kohtuu siistin 323i/328i E46 suht matalilla kilometreillä niin en kyllä näkisi että 10k€ lisää laittamalla saa tuolle rahalle täysin vastinetta kun korimalli pysyy samana. Toki uudemman ja vähemmän ajetun tietenkin saa, mutta aika vanhahan tuo E46 korimallina alkaa jo olla

                Eli E90 vaan alle!
                E90 325i M-Sport -06
                --------------------------
                Ex: E36 325i Coupe -94
                Ex: E39 523i -98

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11705
                  • Kouvola

                  Originally posted by Erh4be View Post
                  No mielipidekysymyksiähän nämä ovat, en kyllä itse voisi kuvitellakaan laittavani enää noinkin vanhaan korimalliin kuin E46 yli 20k€, M3 lukuunottamatta

                  Käypäsiä E46 sopivalla kutoskoneella saa vähän päälle 10k€ ja jos yli 20k€ laittaa fyffeä niin kerralla sitten E90 tms. uudempi korimalli. Eipä näitä oikein muilta kannata kysellä, jokainen tehköön miten haluaa

                  Jos vähän päälle 10k€ saa kohtuu siistin 323i/328i E46 suht matalilla kilometreillä niin en kyllä näkisi että 10k€ lisää laittamalla saa tuolle rahalle täysin vastinetta kun korimalli pysyy samana. Toki uudemman ja vähemmän ajetun tietenkin saa, mutta aika vanhahan tuo E46 korimallina alkaa jo olla

                  Eli E90 vaan alle!
                  No mutta eihän noi tuoreimmat E46:set ole vielä kuin 5 vuotta vanhoja ja E90 325:lle hinnat näyttäisi olevan alkaen 22k€ ja tuolla saa melko karvahattuversion. Sanoisin, että vähän henkilöstä kiinni ottaako mielummin varusteettoman E90:n vai "kaikilla" varusteilla höystetyn vuoden kaksi vanhemman E46:n. Toki E46:sta katsoisin suoraan sitten 330 mallia.

                  Comment

                  • snoub
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 220
                    • Oulu

                    Originally posted by Esko View Post
                    No mutta eihän noi tuoreimmat E46:set ole vielä kuin 5 vuotta vanhoja ja E90 325:lle hinnat näyttäisi olevan alkaen 22k€ ja tuolla saa melko karvahattuversion. Sanoisin, että vähän henkilöstä kiinni ottaako mielummin varusteettoman E90:n vai "kaikilla" varusteilla höystetyn vuoden kaksi vanhemman E46:n. Toki E46:sta katsoisin suoraan sitten 330 mallia.
                    Joo itse en kyllä näe mitään sytyttävää karvalakki "mummoankka" tyylisesti muotoillussa prefacelift e90:ssä. Itsekin tuota pähkäilin nykyistä käyttistä valitessa että josko kelpuuttaisi 325 nonsport prefacelift e90 sattumanvaraisilla varusteilla facelift e46 M-sport II "voll" sijaan, kun samoilla tienoilla hinta tuolloin pyöri.
                    Sähköllä esiinkääntyvä koukku houkutteli joissain e90:ssä, mutta muuten kun niissä kävin istumassa niin ei kyllä säväyttänyt juuri perus japsipurkkia enempää. Sensijaan e46 tuntuu omaan silmään kokonaisuutena särmemmältä ja urheilullisemmalta (jokainen linja ja muoto on sopii just eikä melkein kokonaisuuteen) sekä sisusta muotoilultaan onnistuneemmalta (nämä koskee siis facelift m-sport malleja kohtuullisilla optioilla)
                    Jotenka valinta oli lopulta suht. helppo vaikka aavistuksen korkeissa hinnoissa e46 ko. mallit vielä ehkä ovatkin.
                    Toki facelift e90 M-Sport leluilla olisi toki jo maukasta herkkua mutta hinnat alkavat 50ke> joten ero on huomattava. Samoin prefacelift 335i/d coupe olis menevä paketti kans tosin hintaluokka on tuplat alkupaan 320d/325 e90.
                    Tietty jos esim. mummoani pitäisi autovalinnassa jeesata niin ennemmin suosittelisin toki tuota uudempaa korimallia kun pelkät järkisyyt puntarissa.
                    Itelle en osaa pelkällä järkiperusteella bemaria valita.

                    Edit: Ja senverran vielä että itse en pitänyt prefacelift e46 minkäänlaisena vaihtoehtona, ratti, navi, keulan ilme - kaikki kertaluokkaa vanhempaa. Itseasiassa mielummin helmi 328i e36 m-sport kaikilla leluilla kuin GL mallin 328i e46 vm. 98. Just my 2 cents.
                    Last edited by snoub; 15-02-2010, 19:28.
                    BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                    BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                    BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                    Ex.
                    BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                    BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                    Comment

                    • Smistik
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 1130
                      • Kanta-Häme

                      Hyviä kommentteja! Itsekin pidän lähes mokana tuota e90 kojelautaa. Vaikka siinä on palattu pystysuoraan, vähän kuin E30, niin en tykkää. En ole koskaan ajanut tuollaisella, joten pitäisi käydä kurvaamassa niin saisi referenssiä hiljaisuuteen ja ajotuntumaan.

                      Kyllä tuo nykyinen 330d on aika minimikone, ehkä 325 bensa vielä menisi. E46 on kyllä onnistunein muotoilu BMW:llä jos minulta kysytään. E9x vaatii kyllä tolkuttomat vanteet ja madalluksen sekä M-Sport korisarjan, että saa mielenkiinnon heräämään. Kai siihenkin tottuisi
                      ex E91 320d käsiaskilla
                      ex E46 330dat
                      japski
                      ranu

                      ex E30 316i 4d

                      Comment

                      • IKa
                        BTCF Member
                        • Apr 2007
                        • 877
                        • Klaukkala

                        Originally posted by snoub View Post
                        Joo itse en kyllä näe mitään sytyttävää karvalakki "mummoankka" tyylisesti muotoillussa prefacelift e90:ssä
                        Aika lailla samoilla linjoilla on meikäläinenkin. Edellinen siviili-autoni oli e90 325i -05 jolla tuli reilu vuosi päästelyä, mutta vuodessa alkoi auton ulkonäkö ja sisusta vaikuttamaan kovin vaisuilta. Muitakin, ei niin mukavia piirteitä e90:stä löytyi, kuten uravetely, öljyn kulutus ja polttoaineen kulutus. Joten kävin koeajamassa e46 325 Ci -04 auton, joka tuntui heti jo paljon paremmalta. Ulkonäkö ja erityisesti sisustan muotoilu, sekä materiaalit miellyttivät. Urat eivät aiheuttaneet ohjauksen vetelyä ja kaupat tehtyäni saatoin ilokseni todeta muidenkin e90:ssä harmittaneiden asioiden olleen taakse jäänyttä elämää. Öljyä ei kulu ja polttoainetta menee reilun litran verran vähemmän kuin e90:ssä. Toki e46:sen parempi varustelukin jaksaa ilahduttaa.

                        Vaikka monen mielestä e90:sen vaihto e46:een on downgrade eikä upgrade, niin omien kokemuksieni mukaan asia meni päinvastoin, eikä toistaiseksi ole kaduttanut. Tosin tuota e46:sen SMG vaihteistoa en voi kehua, saati suositella. Mutta nyttemmin senkin kanssa on opittu elämään ;-)

                        Ilkka
                        Last edited by IKa; 15-02-2010, 21:45.
                        G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                        Comment

                        • tp85
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2007
                          • 196
                          • Lappi

                          Tuonne aiempiin viesteihini jatkoksi et auto vihdoin kämpillä ja wetterillä vaihdettiin uusi virtalukko ja tilattiin uusi avain, ja töineen yhteensä 450€. On tuo vanha avain tosiaan melko kulunut kun vertaa uuteen, ja auto tuntuu pelaavan kaikinpuolin, huomenna vihdoin tutustumaan siihen paremmin.
                          Semmosta tuli vielä mieleen et nyt ku on uusi virtalukko laitettu niin pitääkö sitä sit voidella millään lukkoöljyllä, crc:llä tms? Jostain luin et olisi hyvä voidella mut joku sanoi et ei missään nimessä saa voidella virtalukkoa..
                          Nykyinen:
                          Bmw e82 128i m-sport

                          Entiset:
                          Bmw e34 525i 92vm
                          Bmw e60 530iA sedan
                          Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                          Bmw e30 325i coupe
                          Bmw e46 318i coupe
                          Bmw e46 316i sedan
                          Bmw e39 528iA sedan
                          Bmw e36 328i sedan
                          Bmw e46 316i sedan
                          Bmw e36 318iS coupe
                          Bmw e30 325i coupe

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by tp85 View Post
                            ...
                            Semmosta tuli vielä mieleen et nyt ku on uusi virtalukko laitettu niin pitääkö sitä sit voidella millään lukkoöljyllä, crc:llä tms? Jostain luin et olisi hyvä voidella mut joku sanoi et ei missään nimessä saa voidella virtalukkoa..
                            Nykylukkoja EI voidella.

                            Comment

                            • Pande
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1324
                              • Helsinki

                              Ihan btw, kun noi kulutuslukemat on aina hollilla kun jengi miettii auton ostoa.

                              Ajoin Helsingistä Kuopioon noin 370km ja keskikulutus ajotietokoneen mukaan 4,5L/100km ja samasta matkasta keskinopeus 101km/h, eilen noin -10 asteen pakkasella ja ohituksiakin sisältyi tuohon matkaan useita.

                              Auto siis sigun diesel.
                              Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                              330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                              sigpic

                              Comment

                              • Jolli
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 2556
                                • Virolahti

                                Originally posted by Pande View Post
                                Ihan btw, kun noi kulutuslukemat on aina hollilla kun jengi miettii auton ostoa.

                                Ajoin Helsingistä Kuopioon noin 370km ja keskikulutus ajotietokoneen mukaan 4,5L/100km ja samasta matkasta keskinopeus 101km/h, eilen noin -10 asteen pakkasella ja ohituksiakin sisältyi tuohon matkaan useita.

                                Auto siis sigun diesel.
                                Auton oston jälkeen ajeltu .n800km ja keskikulutus näyttää 5.2L / 100km joka sisältää myös kaupunkipyörittelyä jne normaalia ajoa jossa sigun 525i kulutti n.10l / 100km
                                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎