No niin, keskiviikkona selviää lähteekö 330 xdA minun matkaani!
Lueskelin täältä näitä juttuja mut yllättävän vähän löysin riisselistä juttuja Mitä kyseisestä autosta kannattaa tarkistaa ruste paikkojen lisäksi? Miten noi bemarin automaattilaatikot pelaa? Autossa sammuu kuulemma radio välillä mutta lähtee heti päälle, mistähän tämä voisi johtua? Selviääkö kun lyö piuhan päähän?
No niin, kertokaapas mistä vikaa lähtis etsimään kun radiosta häviää aanet vähän väliä? Jootenkin tuntuisi siltä että helpommmin häviää ääni jos ja kun ajelee monttuihin? Eli radio pelaa joskus pitkiäkin aikoja ja sitten vaan ääni häviää, radio on kyllä muuten päällä! Sit alkaa pelaamaan kun sammuttaa virran ja laittaa uudelleen päälle? yhtenä iltana kävi sillein että en saanut enään ääniä kuulumaan mutta seuraavana aamuna pelas taas ihan normaalisti! Mistä tämmöinen voisi johtua? Ihan kuin MUTE menisi jotenkin päälle, hmmmmm :think
1. Olikoos se niin, että jos varusteissa oli penkinlämmittimet, niin silloin on myös cold climate huohotinputket eli käytännössä talvivarustus?
2. Sitten toinen kysymys kuuluu että mitäkö tuo comfort paketti pitää sisällään?
3. Mitä pitää sisällään "edition sport" varustus?
Tälläistä siis kyselty jo aiemmin Ozzyn puolesta, mutta onko jollain tarkkaa listaa varusteista jotka sisältyvät tuohon loppupään E46 malleissa saatavilla olleeseen Sport -pakettiin? Hiilikuitujäljitelmät sisälistoissa, erilaiset puskurit, onko muuta?
Tulevan viikon maanantaina pitäs lähteä aamulla klo 9:50 stadista Müncheniin hakemaan E46 330i ja ajella samana päivänä se reilu 700km travemundeen. Mitä noita tyyppivikoja tollasesta kannattaa katsoa, takaluukun ja pyöräkoteloiden ruosteiden lisäksi?
Tulevan viikon maanantaina pitäs lähteä aamulla klo 9:50 stadista Müncheniin hakemaan E46 330i ja ajella samana päivänä se reilu 700km travemundeen. Mitä noita tyyppivikoja tollasesta kannattaa katsoa, takaluukun ja pyöräkoteloiden ruosteiden lisäksi?
Kyseessä siis vm. 01
Huohotin ja letkut kannattaa vaihtaa Cold Climate versioniin.
Tulevan viikon maanantaina pitäs lähteä aamulla klo 9:50 stadista Müncheniin hakemaan E46 330i ja ajella samana päivänä se reilu 700km travemundeen. Mitä noita tyyppivikoja tollasesta kannattaa katsoa, takaluukun ja pyöräkoteloiden ruosteiden lisäksi?
Kyseessä siis vm. 01
-Alatukivarren puslat edessä, ihan kulutustavaraa.
-Raidetangot, alapallot. Alatukivarret todella kalliit jos pitää koko tukivarret vaihtaa.
-Takapään puslat
-Yleensäki ajettavuus. Ei saa täristää tai tutista, pitää kulkea suoraan ja ei saa kolista mitään perässä. Jarrut ei saa täristää, katso levyjen kuluneisuus.
-Imuvuodot, käykö kone tasaisesti ja heti startissa kaikilla ilman pientä tärinää.
Tossa nyt nopeasti mietittynä. Tutki ruostetta myös konepellistä saumoista.
Alatukivarret todella kalliit jos pitää koko tukivarret vaihtaa.
No riippuu tietty mikä on kenellekkin kallista mutta kyllä noi uusii 300e hintaan jo ihan bilstein/febi tukivarsillakin, eli ei se nyt mitään omaisuuksia sentään maksa. Tukivarret on varmasti vaihtokunnossa, jos ei oo vaihdettu vielä. Jompikumpi/molemmat takajouset voivat melko todennäköisesti poikki...
Kaikennäköiset imuvuodot melko todennäköisiä. Budjetoi myös separaattoriremonttiin vähän rahnua. Vanos tiivisteideiden vaihtokin vois olla ajankohtaista tuon ikäisessä. Sisätilan puhallin kiljuu aivan takuuvarmasti pakkasella. Hiljaiseksi sitä ei saa kuin vaihtamalla uuteen. Kaiken maailman salvoilla sitä voi koittaa voidella, mutta tuskin hiljenee pysyvästi.
Jos auto tykkää kovasti seurailla uria, niin siihen voi olla niin miljoona syytä, että turha edes arvailla. Kaikenkaikkiaan on aika uraherkkä biili.
Tulevan viikon maanantaina pitäs lähteä aamulla klo 9:50 stadista Müncheniin hakemaan E46 330i ja ajella samana päivänä se reilu 700km travemundeen. Mitä noita tyyppivikoja tollasesta kannattaa katsoa, takaluukun ja pyöräkoteloiden ruosteiden lisäksi?
Kyseessä siis vm. 01
Toivottavasti ei ole kovin kolhuinen ja naarmuinen peli kun noin kaukaa olet hakemaan lähdössä. Tossa vähän aikaa sitten tuli Münchenissä käytyä ja esim. lähes kaikissa keskustassa olleissa BMW e9x puskureissa kolhuja/naarmuja ja kyljissä ovilommoja. Tyypillistä suuremman kaupungin autokantaa siis!
Nuo tukivarsiongelmat yms. oli tiedossa jo et niitä joutuu vaihteleen ennemmin tai myöhemmin, toivottavasti ei oo vaan jo ostaessa paskana.
Kolhuja/naarmuja ei pitäs olla kuin normaaleja tuskin silmällä nähtäviä käytön jälkiä, selvitetty puhelimessa hyvinkin tarkkaan auton kunto.. tietysti kauppiaan puhetta mut vaikutti ihan luotettavalta kun ei ottanu rahoja etukäteen ja rahdannu autoa suomeen vaan painotti et haluaa et nähdään auto ensin itse ja ostopäätös vasta sitten. Dokumenteista ilmenee että 2 aiempaa omistajaa ovat sitä varttuneempaa polvea ja avaimetkin ovat alkuperäiset.
Toivottavasti kerkee ajaa Münchenistä sinne pohjoispuolelle travemundiin 10 tunnissa.. 3 aikaan tiistaiyönä lähtis lautta sieltä stadiin ja n. 4-5 aikaan maanantai-iltapäivänä oltais myyjän mukaan kaupat saatu päätökseen ja paperihommat hoidettua. Onhan siinä toki autobaana alla.
Kyseistä autoa olen hankkimassa, ajettu 300000km, automaatti ja kone/laatikko ohjelmoitu, että millaisiin vikoihin voi ja kannattaa varautua vai jätänkö hannkkimatta?:think
Kyseistä autoa olen hankkimassa, ajettu 300000km, automaatti ja kone/laatikko ohjelmoitu, että millaisiin vikoihin voi ja kannattaa varautua vai jätänkö hannkkimatta?:think
Haulla varmasti löytyy lisätietoa kyseisestä mallista ja sen vioista.
Kuitenkin; oma mielipiteeni on, että jos työkalut pysyy edes jotenkin käsissä ja olet valmis harrastamaan autoja, tämä voi olla ihan nappivalinta riippuen tietenkin pitkälti hinnasta.
Jos taasen etsit pieniruokaista, pelkillä öljynvaihdoilla kulkevaa käyttöautoa ei tämä ehkä paras vaihtoehto ole. Kysy kuinka autoa on huollettu, ja mitä mahdollisia osia sinne on vaihdettu. Noilla kilometreillä voi alkaa ahdin ja laatikkokin olemaan jo ehtoopuolella.
Riippuu miljoonasta eri asiasta, toisilla kulkee autot 600000 ilman isompia remontteja, toisilla taasen alkaa isommatkin ongelmat siellä 100000 paremmalla puolella.
Now Driving: -E30CAB.CA18DET-88 -Dodge CSRT4-08 -YZF-600R Thundercat
Asenta olen nii eiköhän vehkeet käsissä pysy Olikos noissa sitä suutin ongelmaa? tämän hetkinen laitos on s2 360 kaakkia perheen lisäystä pukkaa nii pitäs farkku saada.
Kyseistä autoa olen hankkimassa, ajettu 300000km, automaatti ja kone/laatikko ohjelmoitu, että millaisiin vikoihin voi ja kannattaa varautua vai jätänkö hannkkimatta?
Jos ei rahkeet riitä vähemmän ajettuun, niin mieti nyt tarkkaan onko mitään järkeä ostaa tuollaista. Ei noin paljon ajetussa voi varautua enää mihinkään muuhun kuin minkä tahansa vian ilmaantumiseen. Jos korjausten kulut mietityttää vähänkään, niin osta suosiolla jotain muuta. En mä sitä sano, etteikö tommonenkin voisi toimia vieläpitkään, mutta kyllä riskit on ihan eri sfääreissä kuin satkun ajetulla corollalla. Ei nää "premium autot" oo kuitenkaan mitenkään erityisen vikasietoisiksi ja kestäviksi rakennettu. Ihan samalla tavalla näistäkin laukee paikkoja kuin muistakin autoista.
Comment