Oppiiha sitä. Noi on vaan semmosia, että sitten opetellaan ajamaan autoa niin kuin laatikko tykkää. Ei toisinpäin. Ei toi nyt varmaan mikään ylitsepääsemätön este oo olla ostamatta autoa, mutta jos et oo "remonttimiehiä" niin siihen voi kylä varautua, että merkkihuollon korjaukset tulee maksamaan, jos jotain vikaa tulee. Luultavasti eivät tajua nista hevon v*ttua ja työn teettäjä maksaa sitten opiskelut kasana osia ja lukuisia työtunteja.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 osto edessa, tietoja kaivataan
Collapse
X
-
Yleensä viat noissa ovat kuitenkin pikkuvikoja, jos sellaisia ilmenee, ei varmasti noin vähän ajetussa hyvin pidetyssä tule kyllä aivan lähiaikoina mitään vastaan.
Korjaukset onnistuvat muuallakin kuin merkkihuolossa, mm. allekirjoittaneeseen voi ottaa yhtetyttä jos toiminnassa ilmenee ongelmia.
Comment
-
-
E46 330d ostoa?
Terve.. Olisin vaihtamassa vanhaa e36 pois.. Ostamassa tilalle e46 330D touring faceliftin -04 manuaali, noin 200 tkm ajettua, sopivilla lisävarusteilla, noin 13-15K hintaan.
Lueskelin pitkälti tätä threadia ja ei oikein irronnut kunnolla infoa, plussia tai miinuksia tuosta 3 litraisesta turbodiisselistä. M57N koneella oletan, kun kyseessä on 204HP-malli
Olen itse autokorjaamossa töissä, joten normaalitarkastukset sujuu moitteetta, ja aijon ottaa mukaani Boschin vikadiagnoosilaitteen kun autoa lähden katsomaan/ostamaan.
Kysymyksiä olisi muutamia:
-Tyypillisiä vikoja/vikakoodeja?
-Ruostumakohtia?
-Jtn muuta huomioitavaa?
-Lämpeneekö talvella hyvin?
Lueskellut, että imusarjanläpät pitää ehdottomasti poistaa, joten näkeekö päällepäin imusarjasta onko läpät otettu pois? vai katkotaanko läpät vain pois, jolloinka sitä ei voi nähdä päällepäin?
Sitten myös kytkimen CLV-"rajoitinventtiili"(vai mikä oli) on hyvä poistaa.Last edited by Torppa; 21-08-2011, 02:41.------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Kävin kyseistä autoa liikkeessä katsomassa, ja varsin pätevältä vaikutti niin auton pellit, sisusta, käyttölaitteet, moottorin käynti ja vetojakin löytyi.
Hieman vajausta ilmastointijärjestelmässä, kuulon perusteella.
Imusarjan läpät kuulemma poistettu.
Vaihdekeppi oli tuttuun tapaan hieman soppakauhamainen,
Ja moottoria sammuttaessa kuului nopea 2-4 kolahdusta, joka ilmeisesti kielii kytkinpakan ikääntymisestä.
Edellisen katsastuksen päästömittauksen k-arvo oli 0,97.. Kertooko tämä jotain ? normaalit savut 206 tkm ajetulle e46 330d m57n koneelle?------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Originally posted by pmv View PostKolahtelut sammuttamisen jälkeen voivat hyvinkin johtua moottorin kannalekumien pettämisestä. Ainakin E39:ssä on tyypillistä tämän koneen yhteydessä.
Mutta esimerkiksi, pieneen ylämäkeen peruuttamaan lähtiessä, kuului samaa kolahtelua hentoisesti muutaman kerran koeajamassani autossa.
Ton kytkinpaketin voisinkin vielä maksaa, mutta kuinka suurella todennäköisyydellä vauhtipyörä voisi vedellä viimeisiä kymppejä?? Auto ei ole lastutettu.------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Originally posted by topo77 View PostMoro,oon ostamassa kyseisen mallista autoa,onko täällä tämmösellä ajelevia,jotka vois kertoa mielipiteitään autosta.:think
Comment
-
-
e46 330xd ostamassa
Tollanen bemu ois isällä kiikarissa... Kertokaahan asiantuntijat mitä hyvää/huonoa kyseisessä yksilössä on? Tekniikaltaan? Koriltaan? Varusteiltaan? , huono puhua varusteista sen enempää kun noin huonosti on niistä mainittu. Voiko edes olla noin vähän varusteita? Mitä pitää tarkistaa ennen ostoa? Näissä ilmeisesti ollu kaasuläppien kans ongelmia?
Mites hinta? Onko kohdallaan?___________________
BMW G30 520d -17
----------------------------------------------------------------------
MB c350 -11
BMW F11 M550D -14
Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
MB w211 -07
BMW e39 525i -01
BMW e36 325i -93
BMW e36 320i -92
Comment
-
-
Toki, se löytyy jo sieltä. Ainoata vastausta en kyllä ole saanut, sillä tämän tänne laitoin.___________________
BMW G30 520d -17
----------------------------------------------------------------------
MB c350 -11
BMW F11 M550D -14
Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
MB w211 -07
BMW e39 525i -01
BMW e36 325i -93
BMW e36 320i -92
Comment
-
-
Ei ole imusarjan läppiä. Turbon saa vaihtaa suunnilleen 100tkm:n välein :think, neliveto on on hyvä, pieniruokainen, riittävän tehokas, pienellä ohjelman muutoksella n. 30hv ja 100nm lisää. Kuluvien osien vaihdolla ihan kelpo kosla.Tietääköhän tuo liike edes mitä on myymässä? Ilmoituksessa lukee takaveto... Hinnasta vaikee kyllä sanoo, ehkä hieman yläkanttiin,kun ei taida olla edes nahkasohvia.
Last edited by 330XD Touring; 25-08-2011, 19:11.Poliisi on ystävä
Comment
-
-
Originally posted by 330XD Touring View PostTurbon saa vaihtaa suunnilleen 100tkm:n välein :think
älä nyt viitti, kyllä niillä 200tkm ajeleeSininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Comment
-
Comment