Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8973
    • Kellokoski

Kyllähän se on varmaa että itsekkin joutuu Ruotsiin lähtemään auton hakuun.
    Kotimaan Facelift E39 Touring tarjonta on vähäistä ja hinnat pilvissä. En edes vaivaudu kyselemään noista kun varusteita puuttuu ja pyyntihinnat on niin metsässä..

Loma alkaa niin aikaa on etsiä sopiva lahden toiselta puolelta.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• Jistad
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2008
      • 443
      • Pohjanmaa

Kannattaako e30 316 (1,8) -87 jolla on ajettu 130t km maksaa 1200 euroa :think
      Etuiskari pitäs vaihtaa ja helmoissa ruostetta.
      e36 328iA Touring -97 Moreagrün Metallic
      R171 SLK 230K -99
      W202 230C -96
      Triumph Daytona 955i -03

ex e30 316 (1.8) -87 Alpinweiss
      ex e36 320 -94 Diamantschwartz Metallic
      ex e36 328 touring -96 Bostongrün Metallic
      ex e38 740 -95 Ascotgrün
      ex e36 320 cabriolet -95 Montreal Blau

Comment

• _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8973
        • Kellokoski

Originally posted by Jistad View Post
        Ei.... :think
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• Panu.K
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 824
          • Salo

Originally posted by Jistad View Post
          Linkkiä myynti ilmoon? Itse myin tuollaisen valkoisen vuosi sitten turkuun 900e. ajettu oli 131tkm ja ruostevikaa oli. vuosimalli oli tosin 86 muistaakseni. Eli mahtaako olla sama peli.
          Kulkuvälineet:
          Etsintä käynnissä
          ex BMW:t
          e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
          ex muun merkkiset:
          Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

Comment

• Jistad
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2008
            • 443
            • Pohjanmaa

No, se tuli nyt ostettua, tunnin kuluttua on omassa pihassa
            Ja sitten miettimään ehostusta :think
            e36 328iA Touring -97 Moreagrün Metallic
            R171 SLK 230K -99
            W202 230C -96
            Triumph Daytona 955i -03

ex e36 320 -94 Diamantschwartz Metallic
            ex e36 328 touring -96 Bostongrün Metallic
            ex e38 740 -95 Ascotgrün
            ex e36 320 cabriolet -95 Montreal Blau

Comment

• goblin
              Newbiemmer
              • Jun 2009
              • 1
              • Technopolis

Tulipas sitten pitkän jahkaamisen jälkeen siirryttyä toisesta saksalaisesta -> bimmeristien auvoiseen joukkoon.

Kun ei merkistä ole aiempaa omakohtaista kokemusta kertynyt, niin vinkatkaapas jos kannatais liittyä johonkin bmw kerhoon/klubiin tms, ja tuleeko jostain bemaristeille lehti ilmaiseksi tai onko lehden tilaus maksullinen? (esim. mersulla on oma Drivers Club johon liittyminen oli ilmaista ja jokaiselle klubilaiselle tuli lehti, tarjouksia, koeajokutsuja jne. useamman kerran vuodessa.)

Jos on jotain muuta mistä kannattaa lähteä merkkiin tutustumaan (tämän forumin lisäksi) niin kertokaa toki.

Comment

• Rockwell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 1713
                • Helsinki

BMW Club Finnland - Suomen BMW-kerhon viralliset kotisivut
                BMW F31 330d M-Sport -13
                ex. BMW F21 116i -13
                ex. BMW 540i(g) Touring -01
                ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                ex. BMW 316g -99
                ex. BMW M5 Touring -92
                ex. BMW 535i -91
                ex. BMW M5 -91
                ex. BMW 325i Touring -90

Comment

• killeri
                  Bimmer Rookie
                  • May 2009
                  • 58
                  • Härmä

Ei hemmetti vie, voi auton ostaminen olla vaikeaa.
                  Minulla on xxxxx summa rahaa (viisi numeroa) ja olen katsellut tuon hintaluokan autoja pääasiassa coupe bemuja alkaen facelift.
                  Matkaa lähimmälle myyjälle on 350km ja olen tällä hetkellä ilman autoa kun sellaisen sain käteisellä eteenpäin.
                  Olen soitellut autojen myyjille ja kysellyt kaikki oleelliset kysymykset ja loppuun aina tiukan käteishinnan.
                  Tähän mennessä kaikki ovat sanoneet että tule paikanpäälle juttelemaan hinnasta, olen heille tilanteeni selvittänyt ettei prk kiinnosta lähteä niin "kauas" juna-bussi yhteydellä juttelemaan hinnasta.
                  Se vie aikaa jumalattomasti eikä ilmaistakaan ole lähteä juttelemaan vain siitä hinnasta.
                  Kaikille olen sanonut että jos auto on kertomassasi kunnossa voin sen lunastaa pois samalla kertaa kun sitä tulen hakemaan.

Tämä ei kelpaa, hinnasta ei keskustella puhelimitse.
                  Ihme vaatimuksia myyjillä!
                  Ensimmäisenä yleensä on:
                  -Tosiostaja soittaa--> Olen kaikille soittanut
                  -Hinnasta ei keskustella puhelimessa--> prk ei sitten osteta sitäkään autoa

Minussako on vikaa vaiko ovatko myyjät todellakin noin kiintyneitä autoonsa etteivät halua sitä ostajalle myydä?
                  Vinkkejä otetaan vastaan.

Comment

• 174000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2008
                    • 1178
                    • Tuusula

Originally posted by killeri View Post
                    Ei hemmetti vie, voi auton ostaminen olla vaikeaa.
                    Minulla on xxxxx summa rahaa (viisi numeroa) ja olen katsellut tuon hintaluokan autoja pääasiassa coupe bemuja alkaen facelift.
                    Matkaa lähimmälle myyjälle on 350km ja olen tällä hetkellä ilman autoa kun sellaisen sain käteisellä eteenpäin.
                    Olen soitellut autojen myyjille ja kysellyt kaikki oleelliset kysymykset ja loppuun aina tiukan käteishinnan.
                    Tähän mennessä kaikki ovat sanoneet että tule paikanpäälle juttelemaan hinnasta, olen heille tilanteeni selvittänyt ettei prk kiinnosta lähteä niin "kauas" juna-bussi yhteydellä juttelemaan hinnasta.
                    Se vie aikaa jumalattomasti eikä ilmaistakaan ole lähteä juttelemaan vain siitä hinnasta.
                    Kaikille olen sanonut että jos auto on kertomassasi kunnossa voin sen lunastaa pois samalla kertaa kun sitä tulen hakemaan.

Tämä ei kelpaa, hinnasta ei keskustella puhelimitse.
                    Ihme vaatimuksia myyjillä!
                    Ensimmäisenä yleensä on:
                    -Tosiostaja soittaa--> Olen kaikille soittanut
                    -Hinnasta ei keskustella puhelimessa--> prk ei sitten osteta sitäkään autoa

Minussako on vikaa vaiko ovatko myyjät todellakin noin kiintyneitä autoonsa etteivät halua sitä ostajalle myydä?
                    Vinkkejä otetaan vastaan.
                    Miksi myyjän pitäisi alkaa tinkimään puhelimessa? Ota huomioon, että tuollaisia puheluita voi tulla kymmenittäin ja puhelimessa voi olla myös vaikeaa nähdä kenen takataskussa ne eurot oikeasti on. Tee sinä tarjous puhelimessa ja sano että jos auto on kerrotussa kunnossa niin se lähtee mukaan tarjoamallasi hinnalla, ja kysyt että tulenko katsomaan näillä puheilla? Johonkin sopuun tai haarukkaan pitäisi tietysti luuritsekin päästä mutta tee aloite hinnasta itse.
                    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                    '02 VW Golf 1.4i
                    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

Comment

• zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14509
                      • Oulu

Originally posted by 174000 View Post
                      Miksi myyjän pitäisi alkaa tinkimään puhelimessa? Ota huomioon, että tuollaisia puheluita voi tulla kymmenittäin ja puhelimessa voi olla myös vaikeaa nähdä kenen takataskussa ne eurot oikeasti on. Tee sinä tarjous puhelimessa ja sano että jos auto on kerrotussa kunnossa niin se lähtee mukaan tarjoamallasi hinnalla, ja kysyt että tulenko katsomaan näillä puheilla? Johonkin sopuun tai haarukkaan pitäisi tietysti luuritsekin päästä mutta tee aloite hinnasta itse.
                      Näinpä näin... Omasta autosta on tullu muutama puhelu ja ne ovat alkaneet kysymyksellä "mikä se oli se tiukka hinta?". Maku kaupantekoon loppui heti alkuunsa.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

Instagram

"E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

Comment

• Tomi T
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 3864
                        • Nokia

Tuo hinnan kysely on perseestä, mutta se on mielestäni täysin oikein että hinta sovitaan etukäteen, siis että ostaja esittää tarjouksen jne. Ja siis ennen auton näkemistä.

Itse tosiaan teen yleensä niin, että hinta sovitaan etukäteen, ja jos auto miellyttää kun menee sitä katsomaan, niin ostan sen tinkimättä.
                        BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

ex. 54*BMW

Comment

• zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14509
                          • Oulu

Originally posted by Tomi T View Post
                          Itse tosiaan teen yleensä niin, että hinta sovitaan etukäteen, ja jos auto miellyttää kun menee sitä katsomaan, niin ostan sen tinkimättä.
                          Tämä kuulostaa ihan järkevältä, ja näin myös teen itse. Mutta yleensä kyselen autosta kaiken oleellisen enkä alota puhelua hinnan kyselyllä.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

Instagram

"E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

Comment

• jussi_r
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1655
                            • Nurmijärvi

Tee sinä tarjous puhelimessa ja sano että jos auto on kerrotussa kunnossa niin se lähtee mukaan tarjoamallasi hinnalla, ja kysyt että tulenko katsomaan näillä puheilla?
                            Juuri noin. Mä tein Jeeppiä ostaessani siten, että tein myyjälle puhelimessa tarjouksen. Lupasin, että jos auto lähtee sillä, niin tulen katsomaan. Lupasin lisäksi että jos auto ei katsoessani minua täysin miellyttäkään, etten sitten ala tinkimään lisää vaan jätän vain ostamatta. Myyjä tähän, että "tule katsomaan". Näillä puheilla mentiin, ja Jeeppi tuli ostettua. Sovittuun hintaan.
                            M3 Cabrio Individual
                            530d GT xDrive
                            GL420 CDI
                            ZX-12R

Comment

• killeri
                              Bimmer Rookie
                              • May 2009
                              • 58
                              • Härmä

Siksi koska hinnan pudottaminen ja tinkiminen on melko oleellinenkin osa nykypäivän autokauppaa sillä sinäkin tiedät että ylihintaahan ei olla koskaan valmiita maksamaan.
                              Alleviivatun kohdan unohdin mainita ensimmäisessä viestissä. Olen autoista jotain tarjonnutkin, pääasiassa vähintään 10% pois pyyntihinnasta mutta myyjien vastaukset tähän mennessä todellakin ovat olleet että emme keskustele hinnasta/tingi yhtään puhelimessa.

Nyt kun tämä on otettu huomioon niin saapuneista vastauksista ei käytännössä ole apua

Comment

• Brasco
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2007
                                • 221

Originally posted by killeri View Post
                                Siksi koska hinnan pudottaminen ja tinkiminen on melko oleellinenkin osa nykypäivän autokauppaa sillä sinäkin tiedät että ylihintaahan ei olla koskaan valmiita maksamaan.
                                Alleviivatun kohdan unohdin mainita ensimmäisessä viestissä. Olen autoista jotain tarjonnutkin, pääasiassa vähintään 10% pois pyyntihinnasta mutta myyjien vastaukset tähän mennessä todellakin ovat olleet että emme keskustele hinnasta/tingi yhtään puhelimessa.

Nyt kun tämä on otettu huomioon niin saapuneista vastauksista ei käytännössä ole apua
                                Minusta sinulla on juurikin oikea taktiikka, en minäkään viittisi lähteä toiselle puolelle suomea tinkaamaan.

Minäkun myin viime autoni pois, sovittiin puhelimessa hinta, millä auto lähtee, ja kaveri tuli hakeen auton pois. Ei olisi tämäkään ostaja lähtenyt, mun autoa hakeen jos ei olisi hintaa tiennyt millä auton voi saada.

Ei muutakuin otat yhteyttä esim. RFC importsiin ja tilaat auton ruottista, saat todennäköisesti se paljon halvemmallakin.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎