Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vajakki
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 9
    • Etelä-Suomi

    Juu juurikin yritin välttää sitä jakohihnaremppaa, tässä nyt huomaa tän mun tietämyksen bemareista!

    http://www.nettiauto.com/bmw/318is/3780885 Tuossa taitaakin olla sittä oikeakoneinen vehje, hintakaan ei näyttänyt hirveältä..

    Comment

    • MarQu
      Moderator
      • Mar 2006
      • 5520
      • Vaasa

      Originally posted by Vajakki View Post
      Juu juurikin yritin välttää sitä jakohihnaremppaa, tässä nyt huomaa tän mun tietämyksen bemareista!

      http://www.nettiauto.com/bmw/318is/3780885 Tuossa taitaakin olla sittä oikeakoneinen vehje, hintakaan ei näyttänyt hirveältä..
      No tuossa on mun mielestä ihan soiva peli. toki koeajo ja lähempi tuttavuus kannattaa tehdä.

      Tuosta saa jalostaa sitten semmoisen kun itse haluaa. Niinkuin tuossa sanoitkin niin vähän alemmas ja jotkut asialliset vanteet alle. Kyllä kelpaa päästellä. BBS RC tai jotku M-vanteet ois kovat tähän
      sigpic

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9041
        • Iisalmi

        Miksei oo kukaan ehdottanu 5-srj? Esmes E34 löytyy varmasti paljonkin vaihtoehtoja ko. hintaluokkaan ja ei tartte sitä teini-amishin raiskattua paskaa ostaa :think Ja verrattain pikkupäivityksillä saa heittää M60b40. Toki miksei samalla ostaisi jotain 535 tai 540 jos perse kestää :think
        E39 ja E91

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          Tossa olis pari ehdokasta 2000 - 3000€; tehoa on vähintään 200hv, Sporttinahat molemmissa ja muutakin varustetta löytyy. Halvempi rakenteluun (ajomäärä semmonen että koneen parissa saa varmaan puuhastella vaikka luja patahan tuo on), kallimmassa on jo alustasarja valmiiksi, tehoakin ehken enempi ja tekniikka luotettavampi, mutta tonnilla saa paljon tehtyä jos itse tekee. Halvemmassa on varmaan alusta / ohjausremppaakin tiedossa jollei ole isompia jo tehty.

          + ei ehkä mene juuri paljoa lisää rahaa vanteisiin (jos toorat miellyttää)
          + saa laillisesti heittää jonkun tehokkaamman koneen ensi kesäksi... jos tarvii

          + ei mene rahaa alustasarjaan
          + ehkä teho riittää jo vähäksi aikaa...
          +saa laillisesti heittää jonkun tehokkaamman koneen, vaikka ei taida tarvita ...sierran jälkeen, ennen kuin nälkä kasvaa syödessä...

          Sitten vielä yksi:

          + on laillisesti heitetty jo se tehokkaampi kone
          - ei oo orkkis
          -hinta , koska ei oo orkkis ja voisihan tuo siistimpikin olla. Mutta se kone...
          +- (riippuu mistä tykkää) vanteita ja korisarjaa mukaan.

          Bensaahan nämä toki vie jos ei kone / koneen sähköt ole ok. Jos on niin sitten ei paha.
          Kannattaa noita kuiten pari koeajaa ennekuin ostaa.
          Itse ostin kuukausi sitten yhden leimassa olevan ja toimivan 535 prokkiksen tonnilla, ajoltaan on hyvä mutta koneessa ja korissa laittoa.
          Last edited by WSE1; 05-03-2011, 23:33.

          Comment

          • Eetu
            Banned
            • Oct 2008
            • 2843

            Miltäs E34 525 M50B25 koneella kuulostaisi, suhteellisen perusvarma kone..
            Ja pitäisi saada tuolla rahalla jo jonkunlainen..

            Comment

            • Vajakki
              Newbiemmer
              • Mar 2011
              • 9
              • Etelä-Suomi

              Millasia vehkeitä noi 535set on? Oli meinaa ihan menevän näkönen laiva, vanteetkin menis jollain näteillä keskiöillä.

              mitä luultavasti joutuu uusiin tommosissa n. 2000euron autoissa?

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16364
                • Leppävirta

                Originally posted by Haju69 View Post
                Eli E30,E28,E34,E32 jos perus pyöreä lamppuisia etsitään. Jos 4-sylinteristä niin BMW:n M40 motti eli E30 loppupään sekä E34,E36 alkupään motit kannattanee ohittaa jos ei jakohihna remppa kiinnosta joka 40tkm välein. Eli M40B16 tai B18. Sitten ehkä suosittelen jotain M50 tai M30 koneella olevaa autoa jos 6-sylinterinen hakusessa E36 320 tai 325. Tai E34 520,525,530,535 tai M60 V8 motilla olevat 530/540.

                4-sylinterisistä sitten 318is E30 tai E36 ovat ketjukoneella. Tai uudemmat E36 4-syl. mallit ketjulla -94-->

                Tässä jotain..
                Originally posted by Harri G View Post
                Miksei oo kukaan ehdottanu 5-srj? Esmes E34 löytyy varmasti paljonkin vaihtoehtoja ko. hintaluokkaan ja ei tartte sitä teini-amishin raiskattua paskaa ostaa :think Ja verrattain pikkupäivityksillä saa heittää M60b40. Toki miksei samalla ostaisi jotain 535 tai 540 jos perse kestää :think
                Originally posted by Vajakki View Post
                Millasia vehkeitä noi 535set on? Oli meinaa ihan menevän näkönen laiva, vanteetkin menis jollain näteillä keskiöillä.

                mitä luultavasti joutuu uusiin tommosissa n. 2000euron autoissa?
                535 on varma valinta.. Toki riippuu tapauksesta jotenkin..
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

                  Originally posted by Vajakki View Post
                  Millasia vehkeitä noi 535set on? Oli meinaa ihan menevän näkönen laiva, vanteetkin menis jollain näteillä keskiöillä.

                  mitä luultavasti joutuu uusiin tommosissa n. 2000euron autoissa?
                  Ainakin tuossa yksilössä näyttäisi kuvian perusteella olevan aika paljon siistimistä, mutta saattaa olla ihan ok hintaansa nähden.

                  Viimeisillä rahoilla ei kannata kyllä E34 535:sta ostaa.

                  Ehjä E34 on hyvä ja vakaa ajettava, suhteellisen hiljainenkin suomen nopeuksissa. Mutta 20v vanhassa autossa voi olla vaikka mitä vikaa ja eteen tulevaa remonttia. Esimerkiksi alustan osat on luultavasti jo vaihtokunnossa noilla metreillä, ellei ole rempattu. Rahaa palaa peruskorjauksiin jo jonkinverran ja bensakaan ole ilmaista. 535 ei ihan pienellä kulutuksella taajamaa kulje.

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    Originally posted by Vajakki View Post
                    Millasia vehkeitä noi 535set on? Oli meinaa ihan menevän näkönen laiva, vanteetkin menis jollain näteillä keskiöillä.

                    mitä luultavasti joutuu uusiin tommosissa n. 2000euron autoissa?
                    Jos kori on hyvä (ei ruostevikaa pohjassa) ja budjetti tosiaan on ainakin sen kolmetonnia ja viitsii / osaa / haluaa itsekin rakennella niin hyvin voi tuommoisen kahdentonnin auton ostaakin, hyviäkin alustan osia saa aika halvalla ebay.de, jos etupäähän tai taakse alustaan alkaa jotakin laittamaan kannattaa uusia kaikki tukivarret, raidetangot, koiraluut ym. samalla koska osat on halpoja kuitenkin. Jos ei itsellä ole mahdollisuutta tehdä kannattaa kysellä tarjouksia pikkupajoilta, jos koko keulan osat laittaa kerralla työ on halvempi kuin uusia osa kerrallaan. Tietysti jos ajettavuus ja katsastus on ok ei ole tarvetta mitään tehdä välttämättä. Yleensä toki simpukka on väljä tuon verran ajetuissa, joten ehjää käytettyä joutuu metsästämään. Kone kestää aika hyvin mutta nokka-akseli kuluu vanhemmiten, virinokan saa noin samaan hintaan kuin vakion, halvimmillaan noin 300. yläpuolen tiivistesarjan tarvii myös. Asennus pajalla maksaa toki kyllä. Jäähdytin voi vuotaa myös. Jarrujen . alustan, ym osalta kaikkia vikoja voi tulla vastaan kaikissa vanhoissa autoissa, se mitä mihinkin on laitettu ja milloin ja minkälaatuista vaihtelee aika lailla. Kaikkea pikuosia voi joutua uusimaan /haluta uusia ajan kanssa. Käytettynäkin näihin löytyy aika hyvin palikkaa mutta uusien hinnatkaan ei ole pilvissä joten kannattaa tarkistaa uuden hinta ensin esim schmiedmann.com kuin maksaa hunajaa käytetyistä palikoista.

                    Ruosteista ei kannata ostaa, hitsaaminen on kallista ja aikaavievää jollei itse sitä harrasta.

                    Itsellänikin tekisi mieli ostaa tuo parin tonnin peli pois. Harmi kun autoja on jo paljon liikaa.
                    Jos kulutuksesta tulee liian iso kulu tuo on kuitenkin niitä autoja jonka saa aina vaihdettua pienempikoneiseen bemariin. Kunnossa oleva ei mahdottomia vie, mutta useimmissa yksilöissä on jotakin lähinnä kulutukseen vaikuttavaa vikaa (mm. labda, imm jousi löysä) jota ei ajossa välttämättä huomaa.
                    Last edited by WSE1; 06-03-2011, 09:57.

                    Comment

                    • Vajakki
                      Newbiemmer
                      • Mar 2011
                      • 9
                      • Etelä-Suomi

                      Juu, hitsivehkeet ja haluja löytyy, mutta jos maksan kolme tonnia autosta, niin kyllä se aika hyvä pitää olla.

                      Tästä on hyvä jatkaa, käyn testaamassa tommosen 535, 525 ja 318is. Mihin kannattaa kiinnittää erityistä huomioo koe-ajolla(peruskunnon yms. lisäksi)?

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16476
                        • Asikkala

                        Originally posted by Vajakki View Post
                        Mihin kannattaa kiinnittää erityistä huomioo koe-ajolla(peruskunnon yms. lisäksi)?
                        Käytetyn auton ollessa kyseessä kaikkeen. Ja luult. sen vihreän e36 is katsoisin ensin.

                        Comment

                        • Osku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2005
                          • 3324
                          • Kouvola,Pilkanmaa

                          Riippuu auton käytöstä tuo minkä ottais..

                          jos poikamies ja haluaa jonkun auton mikä näyttää kivalta ja pääsee huoletta ajelemaan..

                          Suht taloudellinen ja tehokaskin pitäs olla..
                          Omat ehdotukset...

                          Normaalikokoinen/pieni keskiluokan auto
                          3 sarja 91-98(E36)
                          318iS,325i,328i M3
                          +helppo saatavuus ja valikoima käytettynä
                          +Aftermarket osien saatavuus ja hinnat,myös purku osia edullisesti ja paljon tarjolla
                          -teini imago
                          -muovimainen olemus

                          omat ehdotukset ekaks bemariksi

                          -E36 318iS coupe,löytyy vaikka minkälaista,perheellisen kakkosautoksi class2 supertouring kun löytyy 4ovea
                          suht huoltovapaa ketjukone 1.8 4sylinteriä 16venttiiliä ja tehoa löytyy n.140 heppaa.

                          320i:n tehot käy loppuu kesken ja muutenkin semmonen "välimalli" samat tehot kun iS mutta isompi kulutus mutta kutosen ääni,varusteita näissä kutoskoneisissa yleensä hiukan paremmin.

                          -325i taasen "iso" kulutus ja suurempi riski saada huonokuntosempi yksilö..
                          näitäkin kyllä löytyy hyviä ja huippukuntosia..

                          -E34 525i (24V moottorilla)

                          Tuo 535i:n ongelmaksi muodostuu itellä ainakin toi moottorin koko ja talvikäytön taloudellisuus

                          Vaikea yhtälö tuo taloudellinen halpa ja nopea :think

                          Kannattaa miettiä myös muita kuluja kun hankintahintaa..

                          Tommonen E36 coupen liikennevakuutus ja kaskovakuutus kun ei ole lähelläkään sitä sierran vakuutuksen hintaa..
                          E30 24V 5D "Vakio"

                          Originally posted by ///Make
                          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                          Comment

                          • Osku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2005
                            • 3324
                            • Kouvola,Pilkanmaa

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Käytetyn auton ollessa kyseessä kaikkeen. Ja luult. sen vihreän e36 is katsoisin ensin.
                            Taka-akseliston tuenta..
                            kolahteleeko kiihyteltäessä ja jarrutellessa,moottoritilan siisteys.
                            koneen käyntiääni ja muut tommoset perus asiat

                            E36 coupea ostaessa myös ikkunoiden toiminta kannattaa tarkistaa,sama kattoluukut ja muut sähköheebelit.
                            Ruosteviat ja kolarihistoriaakin jos vaan saa myyjältä tiedusteltua niin kannattanee

                            Suosittelen lämpimästi etsimään nettiauto topikin ja sieltä heiman pläräilemään noita ilmotuksia niin pääsee "jyvälle"
                            E30 24V 5D "Vakio"

                            Originally posted by ///Make
                            1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                            Comment

                            • Kanerv4
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2009
                              • 976
                              • Tampere

                              jos joku etsii hyväkuntoista e36 cabia 2.5l, niin itselle tuli juurikin aito m-technik cabi pihaan,huoltokirjaakin on ja alle 200k vedelty, pirun siisti, harrastaja saisi sopurahaan.

                              Comment

                              • Vajakki
                                Newbiemmer
                                • Mar 2011
                                • 9
                                • Etelä-Suomi

                                Kaikki meistä tietää (), että 316 ulkonäkö on miellyttävin, mutta kone ei oo sitä mitä mä halusin, joten kuinka paljon laki tulee vastaan koneen vaihdossa? Joo, paino ja teho%, jarrut, jouset(?) pitää ottaa siitä samasta vehkeestä kanssa, mutta minkä ketjukoneen sinne keulille sais laittaa lain mukaan? ...vittukun ei olla ameriikoissa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎