Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 käyttökustannukset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    Päivitystä..

    Viimeisin uusittu osa on kiertovesipumppu vesiventiilillä ja vas.puolen sisälokarin etummainen osa ja pari pohjapanssarin ruuvia.

    Auto ollut kohta 1,5v. ja tähän asti pakolliset osat jotka vaihdettu on siis polttoainepumppu, yksi CPS, ilmast.flekti ja nuo yllä mainitut palikat.
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • jyrbba69
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2008
      • 2394
      • Kouvola

      Lainataas vähän tätä topiccia, kun motorsporteista kyse kuitenkin.

      Mites E46 M3:sen laita on? Onko se samanlainen rahareikä kuin M5? Kun kuitenkin ~10ke kalliimpi vähintään, niin jää sitten vähemmän rahaa laittamiseen...

      Aamutekstit
      2015 AMG GTS
      -----------------------------

      www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
      [email protected]

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        Originally posted by jyrbba69 View Post
        Mites E46 M3:sen laita on?
        Motorsport = rahareikä !!!!

        ed: esim. kyllä metsään kannattaa mielummin sijottaa
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

          Laitetaan tänne vertailun vuoksi omia käyttö/korjauskustannuksia nyt kun auto on reilun vuoden ollut:

          - Vaihteisto- + peräöljyt n.120e
          - Moottoriöljyjä ja suodattimia 360e(Öljyä varastossa vielä 8L)
          - Polttoainesuodatin n.40e
          - Pre-cat lambdat n.80e
          - 2 huohotusletkua n.25e
          - Airbag tunnistimen puhdistus n.100e
          - 2 x MAF n.200e
          - Jarrupalat(Stop tech) n.220e
          - Polttoainelinjaston alipaine letkut + putket + muuta. Osat n.120e + työt 70e
          - Takarenkaat n.265e(Ei vaihdettu vielä)
          - Pyöränkulmien säätö n.60e
          - Vikakoodinlukuja, päästölappuja + ym. n.100e
          - 2 x Katsastus + muutoskatsastus n.180e

          - Yhteensä n.1940e 15kk ajalta.

          Siinä nyt karkeasti korjaus ja huoltokustannukset tähän asti(voi olla että jotain unohtuikin). Lisäksi toki on ollut noita vapaaehtoisia kuluja kuten Vanteet, alusta, maalipinnan hoito, penkitykset, kalvotukset, jne.
          M550d

          Comment

          • Knude
            Newbiemmer
            • Apr 2006
            • 17

            Upataas tätä hieman..

            Sattui löytymään juuri omaan tilanteeseen sopiva topic. Tällä hetkellä 530da ja kiinnostaisi vaihtaa M5. Aika mielenkiintoinen väittely täällä ollut, oikeasti kun mistään "kiinteistä" korjauskustannuksista ja vuosittaisista menoista ei voi koskaan puhua näin vanhoissa autoissa, niin paljon kun se riippuu tuurista kestääkö kalleimmat paikat ja sitte menee laskelmat aivan uusiksi.

            Kuitenkin, kuten tuossa edellisessä viestissä jumbo kirjoitti omaansa vaihdetut osat olisi jees lukia mitä oikeasti M5:n omistavat ovat joutuneet vaihtamaan omistuksensa aikana että näkyisi kuinka usein ne MAFfit, yms vanokset ja kytkimet ovat oikeasti tarvinneet rakkautta
            sigpic

            Comment

            • zanta
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 2908
              • Oulu

              Eiköhän täällä ole oikeasti M5:n omistaneet kirjoitelleet mitä tuli remonttia, minulla sellainen oli muutaman vuoden eikä muuta tarpeellista remonttia eteen tullut kuin termostaatin vaihtaminen ja startti vaihdettiin 100tkm kohdalla.
              LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

              eksälista:
              E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                Originally posted by Knude View Post
                Sattui löytymään juuri omaan tilanteeseen sopiva topic. Tällä hetkellä 530da ja kiinnostaisi vaihtaa M5. Aika mielenkiintoinen väittely täällä ollut, oikeasti kun mistään "kiinteistä" korjauskustannuksista ja vuosittaisista menoista ei voi koskaan puhua näin vanhoissa autoissa, niin paljon kun se riippuu tuurista kestääkö kalleimmat paikat ja sitte menee laskelmat aivan uusiksi.
                Molempia korjanneena voin todeta että kun siinä 530da ssa tulee turbon vaihdon aika, niin kyllä sillä rahalla myös aika paljon M5 laittelee. Ja vikojahan molempiin tulee toki käytöstä, pidosta, ajomäärästä ja tuuristakin riippuen mutta mitään vika-alttiita tai huonosti tehtyjä autoja kumpikaan eivät ole. Jos kustannukset suhteutetaan ajokilometreihin ei kustannus korjausten osalta M5 ole mikään suuri kuitenkaan, polttoainekuluissa sen sijaan eroa varsinkin 530dhen on dramaattisesti...

                M5 on myös sellainen auto mitä moni "ylihuoltaa", 530D harvemmin näkee ylihuollettuna.

                Comment

                • Mr. Z
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 943
                  • Manse

                  Originally posted by WSE1 View Post
                  M5 on myös sellainen auto mitä moni "ylihuoltaa", 530D harvemmin näkee ylihuollettuna.
                  Ihan off-topiccia (vaikkakin mielenkiintoinen aihe), voisitko WSE1 siivota sun inboxia, ei taida privat sua saavuttaa?
                  E38 740ia
                  E39 530 dAT
                  ex. E34 520i sedan
                  ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                  ex. E36 325i sedan
                  ex. E36 328i touring
                  ex. E36 318 iS qp
                  ex. E36 325i qp -R.I.P-
                  ex. E21 320i sedan
                  ex. E30 318i sedan
                  ex. E3 2500 sedan

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎