Köyhälle kallista, kaikille samanhintasta
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M5 käyttökustannukset?
Collapse
X
-
-
Originally posted by Maza View PostKeskikulutus ~50/50 maantie/kaupunki (Kokkola) 14,9L / 100km. Maantiellä 10,5-11L, kaupungissa 18-19L.
Korjauskustannuksiin viimeisen 5tkm ajalla mennyt 130e (vikamuistin luku + 1kpl CPS).
Comment
-
-
Keskikulutus mulla koko kesän ajalta sekalaisessa tasan 12l. Korjauksia kolmen viimekesän ajalta mm. etujarrut,kytkin,bensapumppu,akku,laturi,ilmamassa mittarit,termostaatti,niveliä ja jotain muuta pientä. Useita tuhansia euroja on huoltoihin mennyt mutta toivottavasti nyt on kriittiset paikat uusittu. Kallistahan tämä on mutta minkäs teet.Nykyinen: F11 520d vm.2017
Ex: E83 X3 vm.2008
Ex: E63 630iA vm.2005
Ex: E39 M5 vm.2000
Comment
-
-
Originally posted by Ari78 View PostKeskikulutus mulla koko kesän ajalta sekalaisessa tasan 12l. Korjauksia kolmen viimekesän ajalta mm. etujarrut,kytkin,bensapumppu,akku,laturi,ilmamassa mittarit,termostaatti,niveliä ja jotain muuta pientä. Useita tuhansia euroja on huoltoihin mennyt mutta toivottavasti nyt on kriittiset paikat uusittu. Kallistahan tämä on mutta minkäs teet.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Pakko kysyä offtopicina, kun monelle on vaihdettu bensapumppu, että mistä tiesitte sen olevan viallinen? Mitä oireita oli viallisesta bensapumpusta ja miten sen viallisuus varmistui? Eli oliko autossa huonot vedot esim. yläkierroksilla, eikö auto lähtenyt enää käyntiin, tuliko vikakoodeja vai mitattiinko konehuoneesta bensanpaineet? Nimimerkillä utelias.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Itsellä heti tuoreeltaan Inspection II ja bonuksena termari + huulitiiviste, eteen reaktiotangot, etujarrulevyjen sorvaus, kytkin + vauhtipyörä, kardaanin rättinivel, varashälyttimen mikrokytkin konepellin alle ja polttoainesuodatin.
Tuulilasinpyyhkijöitä, vaihteisto + peräöljyjä, vanteita, renkaita ja erinäisiä kauneudenhoitotuotteita ei liene oleellista edes luetella
Anyway. Vaikka lintta talvikuukaudet seisoikin, niin kyllä tuon ylläpitoon jokunen tonni on eka vuoden aikana mennyt. Ei harmita tippaakaan. Näihin vaan kannattaa varautua. Suurin osa noista on "varmistelua" ja varmistelu tulee jatkumaan esim. takahäkin puslien, koneen + vaihteiston kannatinkumien, kardaanin tukilaakerin, keulan + konepellin kiveniskemämaalauksen jne jne osalta. Sen lajin kulkine kuitenkin kyseessä että mielellään pitää priimakunnossa.
(jos joulupukki on kiltti ni se tuo mulle 4 Schrickin keppiä 2,256.00 $:lla ja keväällä synttärilahjaks oon suunnitellu koneen poskiin Supersprinttiä 3,769.72$:lla eli edelleen.. Kyllä tolle vitkalle raha kelpaa)
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostPakko kysyä offtopicina, kun monelle on vaihdettu bensapumppu, että mistä tiesitte sen olevan viallinen? Mitä oireita oli viallisesta bensapumpusta ja miten sen viallisuus varmistui? Eli oliko autossa huonot vedot esim. yläkierroksilla, eikö auto lähtenyt enää käyntiin, tuliko vikakoodeja vai mitattiinko konehuoneesta bensanpaineet? Nimimerkillä utelias.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostPakko kysyä offtopicina, kun monelle on vaihdettu bensapumppu, että mistä tiesitte sen olevan viallinen? Mitä oireita oli viallisesta bensapumpusta ja miten sen viallisuus varmistui? Eli oliko autossa huonot vedot esim. yläkierroksilla, eikö auto lähtenyt enää käyntiin, tuliko vikakoodeja vai mitattiinko konehuoneesta bensanpaineet? Nimimerkillä utelias.
Comment
-
-
Kyselin tuota bensapumppu hommaa sen takia, koska omassa E39 540:ssa on ollut mystinen vika, jota ei ole vikakoodejakaan lukemalla saatu kuntoon. Ja epäilykset on alkanut jo kääntyä bensapumpun suuntaan. Normaali ajossa toimii hienosti ja alakierroksilla on kaikki pauhu tallessa eli jaksaa vääntää ja vetää. Yläkierroksilla eli yli 4500rpm jos ajaa kaasu pohjassa, niin alkaa puutumaan. Eli vetää, ei vedä, vetää ei vedä. Selvästi laiskemman tuntuinen kuin alle 4500rpm. Ihan kuin polttoaine alkaisi loppumaan tai muuten vedot hukassa. Jos tekee tuon useamman kerran, niin sen jälkeen tippuu 1 tai 2 pyttyä pois pelistä eli menee joku vikatila päälle. Heti kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen, niin lähtee välittömästi käymään taas kaikilla pytyillä.
Tulpat on uusittu, sytytyspuolien paikkoja vaihdettu, uusi ilmamassamittari jne. Vikakoodeissa on lähinnä vain jotain misfire ilmoituksia, jotka viittaisivat viallisiin puoliin. Mutta vaikka niiden puolien paikkoja vaihdettiin, niin silti koodit taisi olla suunnilleen samoja. Eli tuskin on puolat rikki. Moottorista ei kuulu mitään mekaanisia ylimääräisiä ääniä, tyhjäkäyntiä pyörii nätisti ja tosiaan rauhallisemmassa ajossa toimii hienosti. Yläkierroksillakin kiertää tasaisesti yli 6000rpm asti pintakaasulla.
Eli voisiko polttoainepumppu olla rikki tai bensansuodatin tukossa vai mistä alkaisitte vikaa etsimään?All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
[quote=Apinamies;1325096]Minulla yksinkertaisesti lakkasi toimimasta, ei oikeastaan ollut mitään muita oireita. Ajoitus tosin oli miltei täydellinen. Heti loman jälkeen, kotipihalla sammui muutaman sekunnin jälkeen käynnistyksestä. Bensapumpun ääntä ei kuullut joten oletin että se oli mennyt rikki.
Sama juttu täällä, bensapumppu kuoli ilman mitään oiretta. Sammutin auton pidemmän ajon jälkeen, piti lähteä uudelleen liikenteeseen niin eipä lähdettykään kun bensapumppu oli irtisanonut sopimuksensa.
Olipahan oma hommansa etsiä uusi pumppu tilalle kun piti samana päivänä reissuun lähteä, onneksi Tampereen Autokeskuksesta löytyi pumppu hyllystä.Die beste fahrt mit hosen an, BMW
Comment
-
-
Originally posted by Spud View PostItsellä heti tuoreeltaan Inspection II ja bonuksena termari + huulitiiviste, eteen reaktiotangot, etujarrulevyjen sorvaus, kytkin + vauhtipyörä, kardaanin rättinivel, varashälyttimen mikrokytkin konepellin alle ja polttoainesuodatin.
Tuulilasinpyyhkijöitä, vaihteisto + peräöljyjä, vanteita, renkaita ja erinäisiä kauneudenhoitotuotteita ei liene oleellista edes luetella
Anyway. Vaikka lintta talvikuukaudet seisoikin, niin kyllä tuon ylläpitoon jokunen tonni on eka vuoden aikana mennyt. Ei harmita tippaakaan. Näihin vaan kannattaa varautua. Suurin osa noista on "varmistelua" ja varmistelu tulee jatkumaan esim. takahäkin puslien, koneen + vaihteiston kannatinkumien, kardaanin tukilaakerin, keulan + konepellin kiveniskemämaalauksen jne jne osalta. Sen lajin kulkine kuitenkin kyseessä että mielellään pitää priimakunnossa.
(jos joulupukki on kiltti ni se tuo mulle 4 Schrickin keppiä 2,256.00 $:lla ja keväällä synttärilahjaks oon suunnitellu koneen poskiin Supersprinttiä 3,769.72$:lla eli edelleen.. Kyllä tolle vitkalle raha kelpaa)
Tuo näyttää jo tutummalta...
Tuli muuten mieleen että olisi hienoa jos voisi ylläpitää jonkinlainen "E39 M5 usual suspects" lista jossa osat/ongelmat, vaihtoväli/ensiilmentymä, alkuperäisten osien hinta (Laakkosen tai vastaavan kautta), työn määrä, tieto mahdollisista vaihtoehtoisista, laadullisesti vastaavista osista. Jos siitä saadaan hyvä niin ehkä siitä voisi jossain vaiheessa tulla "sticky"?
Tässä jonkinlainen ensimmäinen drafti johon listasin mitä nyt tuli mieleen. Tuossa saattaa hyvinkin olla virheitä/päällekkäisyyksiä/puutteita, koska en oikeasti ymmärrä kaikkien noiden päälle enkä tiedä oikeita nimityksiä. Mielellään saa korjata tai täydentää. Lisäsin tuohon sen bensapumpun esimerkkinä, luvut saattavat olla virheelliset, pitää vielä tsekata kuitista.
Bensapumppu, 100-140tkm, osat n. 350€, työt n. 1.5h, vaihtoehtoisia osia ei tiedossa
Bensasuuttimet
Ilmamäärämittarit
Ilmastointi
Ilmasuodatin
Imupuolen vuodot
Iskareiden kiinnityspisteet
Iskarit ja jouset
Jarrut
Kallistuksenvakaajat tai niihin liittyvät
Kannen tiivisteet
Kardaanin rättinivel
Kardaanin tukilaakeri
Käsijarru
Katalysaattorit
Kytkin
Lambdat
Magneettiventtiilien tiivisteet (o-renkaat)
Magneettiventtiilit
Moottorin kannatinkumit
Muut vanoksen tiivisteet ja vaihdettavat osat?
Nokan asentoanturit
O2-mittarit
Ohjauksen kiristäminen
Öljysuodatin
Pakoputkiston tuki?
Pakosarjan vuoto/halkeamat
Polttoainesuodatin
Puslat (vaatii varmasti tarkempaa jakoa)
Pyörälaakerit
Pysäköintitutka
Reaktiotangot
Sadetunnistin
Sytytyspuolat
Sytytystulpat
Termostaatti
Tukivarret
Vaihdelaatikon ja perän öljyt
Vaihdelaatikon kannatinkumit
Vauhtipyörä
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostEli voisiko polttoainepumppu olla rikki tai bensansuodatin tukossa vai mistä alkaisitte vikaa etsimään?
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostNyt muistui mieleen.. Omassa tapauksessa tuli juuri tuo missfire ja sen jälkeen miljoona muuta vikaa. Laakkosen mukaan tuo missfire johtui rikkinäisestä polttoainepumpusta ja koska bensaa sai liian vähän niin antoi ikäänkuin jatkoreaktiona monia muita vikoja.Mistähän tuon bensapumpun saisi hankittua edullisesti?
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostMistähän tuon bensapumpun saisi hankittua edullisesti?
Comment
-
Comment