Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 käyttökustannukset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Circ
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 634
    • H e l s i n k i

    Köyhälle kallista, kaikille samanhintasta
    Audi B8.5 TDI Quattro

    E81 120d m-sport Lci

    Comment

    • Exorcist
      Wax on - Wax off
      • Dec 2004
      • 1806
      • Riihimäki

      Originally posted by Circ View Post
      Köyhälle kallista, kaikille samanhintasta

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by Maza View Post
        Keskikulutus ~50/50 maantie/kaupunki (Kokkola) 14,9L / 100km. Maantiellä 10,5-11L, kaupungissa 18-19L.

        Korjauskustannuksiin viimeisen 5tkm ajalla mennyt 130e (vikamuistin luku + 1kpl CPS).
        täsmälleen samat kulutuslukemat mitä X5 4.4:llä
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Ari78
          Bimmer Rookie
          • Jun 2006
          • 95
          • Ylivieska

          Keskikulutus mulla koko kesän ajalta sekalaisessa tasan 12l. Korjauksia kolmen viimekesän ajalta mm. etujarrut,kytkin,bensapumppu,akku,laturi,ilmamassa mittarit,termostaatti,niveliä ja jotain muuta pientä. Useita tuhansia euroja on huoltoihin mennyt mutta toivottavasti nyt on kriittiset paikat uusittu. Kallistahan tämä on mutta minkäs teet.
          Nykyinen: F11 520d vm.2017
          Ex: E83 X3 vm.2008
          Ex: E63 630iA vm.2005
          Ex: E39 M5 vm.2000

          Comment

          • 10+
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2084
            • Nivala

            Originally posted by Ari78 View Post
            Keskikulutus mulla koko kesän ajalta sekalaisessa tasan 12l. Korjauksia kolmen viimekesän ajalta mm. etujarrut,kytkin,bensapumppu,akku,laturi,ilmamassa mittarit,termostaatti,niveliä ja jotain muuta pientä. Useita tuhansia euroja on huoltoihin mennyt mutta toivottavasti nyt on kriittiset paikat uusittu. Kallistahan tämä on mutta minkäs teet.
            Kallista on joo mutta nyt sun ei tartte tuolle tehdäkkään seuraavaan 5 vuoteen mitään kun nuo oot laittanu. Muuta ku ajaa menemään vaan ja laittaa bensaa tankkiin
            E39 M5 -00

            Ex E60 530Da M-Sport -04
            Ex E39 M5 -00
            Ex E39 M5 -00 Individual
            Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
            Ex E36 3.0 M3 -93
            Ex E36 2.5 Cabrio -94
            Ex E36 3.2 M3 -97
            Ex E36 2.5 Coupe -93

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19175
              • -

              Pakko kysyä offtopicina, kun monelle on vaihdettu bensapumppu, että mistä tiesitte sen olevan viallinen? Mitä oireita oli viallisesta bensapumpusta ja miten sen viallisuus varmistui? Eli oliko autossa huonot vedot esim. yläkierroksilla, eikö auto lähtenyt enää käyntiin, tuliko vikakoodeja vai mitattiinko konehuoneesta bensanpaineet? Nimimerkillä utelias.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • Spud
                BTCF Member
                • Mar 2003
                • 810
                • Helsinki

                Itsellä heti tuoreeltaan Inspection II ja bonuksena termari + huulitiiviste, eteen reaktiotangot, etujarrulevyjen sorvaus, kytkin + vauhtipyörä, kardaanin rättinivel, varashälyttimen mikrokytkin konepellin alle ja polttoainesuodatin.

                Tuulilasinpyyhkijöitä, vaihteisto + peräöljyjä, vanteita, renkaita ja erinäisiä kauneudenhoitotuotteita ei liene oleellista edes luetella

                Anyway. Vaikka lintta talvikuukaudet seisoikin, niin kyllä tuon ylläpitoon jokunen tonni on eka vuoden aikana mennyt. Ei harmita tippaakaan. Näihin vaan kannattaa varautua. Suurin osa noista on "varmistelua" ja varmistelu tulee jatkumaan esim. takahäkin puslien, koneen + vaihteiston kannatinkumien, kardaanin tukilaakerin, keulan + konepellin kiveniskemämaalauksen jne jne osalta. Sen lajin kulkine kuitenkin kyseessä että mielellään pitää priimakunnossa.

                (jos joulupukki on kiltti ni se tuo mulle 4 Schrickin keppiä 2,256.00 $:lla ja keväällä synttärilahjaks oon suunnitellu koneen poskiin Supersprinttiä 3,769.72$:lla eli edelleen.. Kyllä tolle vitkalle raha kelpaa )
                Bad whiskey is better than wine
                ---------------------

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  Originally posted by Juhis View Post
                  Pakko kysyä offtopicina, kun monelle on vaihdettu bensapumppu, että mistä tiesitte sen olevan viallinen? Mitä oireita oli viallisesta bensapumpusta ja miten sen viallisuus varmistui? Eli oliko autossa huonot vedot esim. yläkierroksilla, eikö auto lähtenyt enää käyntiin, tuliko vikakoodeja vai mitattiinko konehuoneesta bensanpaineet? Nimimerkillä utelias.
                  Hyvä kysymys. Omassa oireilu alkoi "röpöttämisellä", aivan kuin yksi tai kaksi sylinteriä olisi ollut poissa pelistä. Vikakoodeja yritettiin lukea, mutta CS ei antanut yhtä selkeää vikaa, tuntui ettei autosta löytynyt yhtään ainoata anturia joka olisi toiminut. Tätä jatkui jonkin aikaa kunnes auto vain sammui kesken ajon ja ei muuta kuin lavalla Laakkoselle. Siellä sitten vaihtoivat bensapumpun ja viat poistuivat. No ei mennyt kuin viikko niin taas sama röpötys alkoi, WTF! Sitten boschin testerillä antoi koodin viallisesta imunokan anturista. Vaihdoin anturin ja sen jälkeen on pelannut normaalisti. En sitten tiedä oliko tuo polttoainepumppu rikki lainkaan, mutta eipä sitä voinut sen tarkemmin tutkia, koska vanha pumppu jäi Laakkoselle, aina pitäisi ymmärtää pyytää vanha osa itselle. Hieman ihmetytti, että miten sama vika uusiutui viikon sisällä. Toisaalta joku auton sammumisen aiheutti ja polttoainepumppu voi toki tuollaisen tehdä. Miksi eivät sitten nähneet vikaa CPS-anturista Laakkosella vaikka vikakoodit kyllä lukivat, sattumia on kaikenlaisia..:think
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • Apinamies
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2003
                    • 118

                    Originally posted by Juhis View Post
                    Pakko kysyä offtopicina, kun monelle on vaihdettu bensapumppu, että mistä tiesitte sen olevan viallinen? Mitä oireita oli viallisesta bensapumpusta ja miten sen viallisuus varmistui? Eli oliko autossa huonot vedot esim. yläkierroksilla, eikö auto lähtenyt enää käyntiin, tuliko vikakoodeja vai mitattiinko konehuoneesta bensanpaineet? Nimimerkillä utelias.
                    Minulla yksinkertaisesti lakkasi toimimasta, ei oikeastaan ollut mitään muita oireita. Ajoitus tosin oli miltei täydellinen. Heti loman jälkeen, kotipihalla sammui muutaman sekunnin jälkeen käynnistyksestä. Bensapumpun ääntä ei kuullut joten oletin että se oli mennyt rikki. Ei kuin hinaamalla Laakkoselle jossa vaihtoivat pumpun pikahuollossa (eli erillistä huoltoaikaa ei tarvinnut varata, tosin kesti pari päivää saada uusi pumppu paikalle). Onko joku muuten kokeillut kääntää M5:n rattia paikallaan ilman servoa ?

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      Kyselin tuota bensapumppu hommaa sen takia, koska omassa E39 540:ssa on ollut mystinen vika, jota ei ole vikakoodejakaan lukemalla saatu kuntoon. Ja epäilykset on alkanut jo kääntyä bensapumpun suuntaan. Normaali ajossa toimii hienosti ja alakierroksilla on kaikki pauhu tallessa eli jaksaa vääntää ja vetää. Yläkierroksilla eli yli 4500rpm jos ajaa kaasu pohjassa, niin alkaa puutumaan. Eli vetää, ei vedä, vetää ei vedä. Selvästi laiskemman tuntuinen kuin alle 4500rpm. Ihan kuin polttoaine alkaisi loppumaan tai muuten vedot hukassa. Jos tekee tuon useamman kerran, niin sen jälkeen tippuu 1 tai 2 pyttyä pois pelistä eli menee joku vikatila päälle. Heti kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen, niin lähtee välittömästi käymään taas kaikilla pytyillä.

                      Tulpat on uusittu, sytytyspuolien paikkoja vaihdettu, uusi ilmamassamittari jne. Vikakoodeissa on lähinnä vain jotain misfire ilmoituksia, jotka viittaisivat viallisiin puoliin. Mutta vaikka niiden puolien paikkoja vaihdettiin, niin silti koodit taisi olla suunnilleen samoja. Eli tuskin on puolat rikki. Moottorista ei kuulu mitään mekaanisia ylimääräisiä ääniä, tyhjäkäyntiä pyörii nätisti ja tosiaan rauhallisemmassa ajossa toimii hienosti. Yläkierroksillakin kiertää tasaisesti yli 6000rpm asti pintakaasulla.

                      Eli voisiko polttoainepumppu olla rikki tai bensansuodatin tukossa vai mistä alkaisitte vikaa etsimään?
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • Heguli
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 815
                        • www.e30m3.fi

                        [quote=Apinamies;1325096]Minulla yksinkertaisesti lakkasi toimimasta, ei oikeastaan ollut mitään muita oireita. Ajoitus tosin oli miltei täydellinen. Heti loman jälkeen, kotipihalla sammui muutaman sekunnin jälkeen käynnistyksestä. Bensapumpun ääntä ei kuullut joten oletin että se oli mennyt rikki.



                        Sama juttu täällä, bensapumppu kuoli ilman mitään oiretta. Sammutin auton pidemmän ajon jälkeen, piti lähteä uudelleen liikenteeseen niin eipä lähdettykään kun bensapumppu oli irtisanonut sopimuksensa.

                        Olipahan oma hommansa etsiä uusi pumppu tilalle kun piti samana päivänä reissuun lähteä, onneksi Tampereen Autokeskuksesta löytyi pumppu hyllystä.
                        Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                        Comment

                        • Apinamies
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2003
                          • 118

                          Originally posted by Spud View Post
                          Itsellä heti tuoreeltaan Inspection II ja bonuksena termari + huulitiiviste, eteen reaktiotangot, etujarrulevyjen sorvaus, kytkin + vauhtipyörä, kardaanin rättinivel, varashälyttimen mikrokytkin konepellin alle ja polttoainesuodatin.

                          Tuulilasinpyyhkijöitä, vaihteisto + peräöljyjä, vanteita, renkaita ja erinäisiä kauneudenhoitotuotteita ei liene oleellista edes luetella

                          Anyway. Vaikka lintta talvikuukaudet seisoikin, niin kyllä tuon ylläpitoon jokunen tonni on eka vuoden aikana mennyt. Ei harmita tippaakaan. Näihin vaan kannattaa varautua. Suurin osa noista on "varmistelua" ja varmistelu tulee jatkumaan esim. takahäkin puslien, koneen + vaihteiston kannatinkumien, kardaanin tukilaakerin, keulan + konepellin kiveniskemämaalauksen jne jne osalta. Sen lajin kulkine kuitenkin kyseessä että mielellään pitää priimakunnossa.

                          (jos joulupukki on kiltti ni se tuo mulle 4 Schrickin keppiä 2,256.00 $:lla ja keväällä synttärilahjaks oon suunnitellu koneen poskiin Supersprinttiä 3,769.72$:lla eli edelleen.. Kyllä tolle vitkalle raha kelpaa )
                          No nyt ruvetaan puhumaan asiaa Tuo näyttää jo tutummalta...

                          Tuli muuten mieleen että olisi hienoa jos voisi ylläpitää jonkinlainen "E39 M5 usual suspects" lista jossa osat/ongelmat, vaihtoväli/ensiilmentymä, alkuperäisten osien hinta (Laakkosen tai vastaavan kautta), työn määrä, tieto mahdollisista vaihtoehtoisista, laadullisesti vastaavista osista. Jos siitä saadaan hyvä niin ehkä siitä voisi jossain vaiheessa tulla "sticky"?

                          Tässä jonkinlainen ensimmäinen drafti johon listasin mitä nyt tuli mieleen. Tuossa saattaa hyvinkin olla virheitä/päällekkäisyyksiä/puutteita, koska en oikeasti ymmärrä kaikkien noiden päälle enkä tiedä oikeita nimityksiä. Mielellään saa korjata tai täydentää. Lisäsin tuohon sen bensapumpun esimerkkinä, luvut saattavat olla virheelliset, pitää vielä tsekata kuitista.

                          Bensapumppu, 100-140tkm, osat n. 350€, työt n. 1.5h, vaihtoehtoisia osia ei tiedossa
                          Bensasuuttimet
                          Ilmamäärämittarit
                          Ilmastointi
                          Ilmasuodatin
                          Imupuolen vuodot
                          Iskareiden kiinnityspisteet
                          Iskarit ja jouset
                          Jarrut
                          Kallistuksenvakaajat tai niihin liittyvät
                          Kannen tiivisteet
                          Kardaanin rättinivel
                          Kardaanin tukilaakeri
                          Käsijarru
                          Katalysaattorit
                          Kytkin
                          Lambdat
                          Magneettiventtiilien tiivisteet (o-renkaat)
                          Magneettiventtiilit
                          Moottorin kannatinkumit
                          Muut vanoksen tiivisteet ja vaihdettavat osat?
                          Nokan asentoanturit
                          O2-mittarit
                          Ohjauksen kiristäminen
                          Öljysuodatin
                          Pakoputkiston tuki?
                          Pakosarjan vuoto/halkeamat
                          Polttoainesuodatin
                          Puslat (vaatii varmasti tarkempaa jakoa)
                          Pyörälaakerit
                          Pysäköintitutka
                          Reaktiotangot
                          Sadetunnistin
                          Sytytyspuolat
                          Sytytystulpat
                          Termostaatti
                          Tukivarret
                          Vaihdelaatikon ja perän öljyt
                          Vaihdelaatikon kannatinkumit
                          Vauhtipyörä

                          Comment

                          • Stone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 4074
                            • Helsinki

                            Originally posted by Juhis View Post
                            Eli voisiko polttoainepumppu olla rikki tai bensansuodatin tukossa vai mistä alkaisitte vikaa etsimään?
                            Nyt muistui mieleen.. Omassa tapauksessa tuli juuri tuo missfire ja sen jälkeen miljoona muuta vikaa. Laakkosen mukaan tuo missfire johtui rikkinäisestä polttoainepumpusta ja koska bensaa sai liian vähän niin antoi ikäänkuin jatkoreaktiona monia muita vikoja. Tuo cps-anturi vain sattui hajoamaan samaan aikaan ja kaikkien noiden vikakoodien seasta eivät sitä Laakkosella silloin löytäneet.
                            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                            VW Pornstarter (työjuhta)
                            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                            Finnmaster T8







                            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19175
                              • -

                              Originally posted by Stone View Post
                              Nyt muistui mieleen.. Omassa tapauksessa tuli juuri tuo missfire ja sen jälkeen miljoona muuta vikaa. Laakkosen mukaan tuo missfire johtui rikkinäisestä polttoainepumpusta ja koska bensaa sai liian vähän niin antoi ikäänkuin jatkoreaktiona monia muita vikoja.
                              No nyt alkaa kuulostaa tutulta. Taitaa olla varminta hankkia tuohon omaan E39 540 uusi bensapumppu, eiköhän vika tule sillä kuntoon. Kiitos vinkistä! Mistähän tuon bensapumpun saisi hankittua edullisesti?
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              • Stone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 4074
                                • Helsinki

                                Originally posted by Juhis View Post
                                Mistähän tuon bensapumpun saisi hankittua edullisesti?
                                Eipä tule muuta paikkaa mieleen kuin merteil tai marmoritiski..
                                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                                VW Pornstarter (työjuhta)
                                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                                Finnmaster T8







                                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎