Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E39 540i ja asuntovaunu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8252
    • Järvikylä (Nakkila)

    #16
    Originally posted by Omenanraato View Post
    Itsellä 523iA e39 farkku, ja ois ekan vaunun hankinta edessä. Mikäs tossa nyt mahtaa se järkevin olla, Sportti, D vai manuaalilla 1-4 vaihteet, vai manuaalilla 1-5 vaihteet.

    Vaunuksi tulee semmonen noin 1600kg omamassalla oleva.

    Entäs osaakos joku arvioida kulutuksen nousua tommosel "pikkubensalle"
    näkisin että D tai sportti mutta ei manuaalipuolella.. tällöin vaihtuu vaihde automaattisesti pienemmäksi jos on tarpeen mitä ei manuaalipuolella tapahdu nimittäin juurikin väännön käyttäminen sen laatikon hajoittaa jos on hajotakseen
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1584
      • Vähäkyrö

      #17
      Sitte kannattaa välttää vakkarin käyttöä mäkisillä osuuksilla. Menee vaihteiden eestaas lätkyttämiseks muuten. Ottaa pikkasen vauhtia ennen isompaa mäkeä, nii menee nelosella ylös asti. Ainaki ku ite hiljan kiskoin 1800kg autotraileriyhistelmää, nii vakkari päällä aika herkästi heitti pienemmälle pariinkin otteeseen eestaas isommissa mäissä. Ite vedän aina sporttipuolella.

      Comment

      • skaramanga
        Bimmer Rookie
        • May 2008
        • 145
        • kokkola

        #18
        Originally posted by Samppae39 View Post
        Sitte kannattaa välttää vakkarin käyttöä mäkisillä osuuksilla. Menee vaihteiden eestaas lätkyttämiseks muuten. Ottaa pikkasen vauhtia ennen isompaa mäkeä, nii menee nelosella ylös asti. Ainaki ku ite hiljan kiskoin 1800kg autotraileriyhistelmää, nii vakkari päällä aika herkästi heitti pienemmälle pariinkin otteeseen eestaas isommissa mäissä. Ite vedän aina sporttipuolella.
        Sen huomasin kans ku kuopioon olin menos et tuota vakkari ei välttämättä
        kannata käyttää ku oikeen ylös alas,ryntäs aikalailla ku vaihto pienemmälle.
        Mielestäni oli ehkä paras tuo sportpuolen käyttö.

        Sopivin vauhti tuntui laatikolle olevan se 88km/h mun mielestä.
        80km/h oli sit vähän semmosta eestaas.
        Kulutus pyöri mulla siinä 10,3l/100km 1100kg vaunu peräs
        ja tosiaan yläala mäkeä kokoajan

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7366
          • Oulu

          #19
          Originally posted by skaramanga View Post
          Kulutus pyöri mulla siinä 10,3l/100km 1100kg vaunu peräs ja tosiaan yläala mäkeä kokoajan
          Melko vähällä kyllä menee kun sigun 523i vei tyhjähkö koppikärry perässäkin 9,3l/100 km luokkaa. Ehkä oli lievä vastatuuli mulla...
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Omenanraato
            Bimmer Rookie
            • Apr 2008
            • 72
            • Lieto

            #20
            pariviikkoa vaununvetoa takana ja sporttipuolella oon vetäny ja vakkaripäällä, saa olla ihan pirun iso mäki et vaihtaa pienemmälle, eli ei ongelmia vakkarista.

            kulutus ollut 14-15välissä kun vaununa perässä soliferin s9+, toki 254 leveä lähes pystysuora seinä siinä autontakana ni hieman vastusta kans on, yllättävänhyvin toi "mopo" (523iA) jaksaa vetää.
            BMW 523iA Touring -99

            Comment

            • Jarse
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 96

              #21
              Vanhankansanmiehet sanoo että kestävyyden kannalta on paras kun vetää sillä vaihteella jossa on suora veto, 5 vaihteisessa laatikossa yleensä nelonen.

              Mutta joo, aikanaan kun vedin 530dAT:lla kuomukärryä niin D:llä ajaessa just toi 88km/h oli missä laitto lukon päälle ja se pysy päällä, kulutuskin tippui aika paljon kun ei enää luistanut. Vaunua vetelin sitte manuaalipuolella.
              X5 4.6is -02
              sigpic
              #530dA Touring -00
              #525iA -91

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎