Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Purtsi123
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1011
    • Kuopio

    #76
    Ei nyt ihan aiheeseen liity, mutta nyt tää mersua vaihdossa tarjonnu hemmo väittää että on mesen mittari seonnu ja pomppinu mittarilukema jostain vajaasta 300tkm 900 tkm. Ja myy sitä tolla vajaalla 300tkm:llä.
    Onko tommonen kovinkin yleistä vai oisko kusetuksen makua?:think
    E61 525xda -08

    Comment

    • MarkWire
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 34
      • Oulu

      #77
      Kusetusta, ei kai !!!
      Entinen suunnistaja, nykyinen erakko...

      Comment

      • Ufferi
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 148
        • Seinäjoki

        #78
        bmw 318/325 -87 hyvä ajaa ja varaosat halpoja mun mielestä

        ford sierra 2l -89 mahtava talvilintta varaosat halpoja ja ihan jees oli ajella

        opel kadett 1.6i aut -90 oli kauhee ajaa ja jätti tielle (vetari poikki)

        volvo 240 2l -86 pommi jätti tielle kone leipo ja pian leipo laatikkokin. Osat oli mukavan halpoja. Menovettä vei hulluna muuten ihan jees

        opel omega 2l -91 omasta mielestä kiva ajella ja osat halpoja ja vie vähän menovettä

        Comment

        • tepi_
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2185
          • TKu

          #79
          Omat kokemukset hondasta ihan hyviä. Lähinnä vanhemmista civiceistä. -89 doch civic oli kaverilla ja oli erittäin mukava auto ja nopea kiihtymään,ainut vaan tälläsissä ainakin pienemmissä etuveto autoissa,on auton veteleminen kiihdytyksissä. Hiukankin enemmän tehoa niin tuollainen vanhempi etuveto ainakin vetelee aivan helvetisti. Tekniikka on kyllä japskeissa melko kestävää laatua.

          Itellä ollut Hondaa ja Nissania käyttöautoina ja hyvin ovat kestäneet ilman kummempia huoltoja sen ajan kun minulla ovat olleet.

          Voisin kyllä jatkossakin omistaa esim. jonkun civicin..

          Comment

          • Kaheli
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 176
            • Satakunta

            #80
            Mazda 626 1.6 -84 - Ikinä ei tielle jättänyt, ja vaikka ois seissy pariviikkoa paukkupakkasissa ni aina jakso lähtee liikenteeseen. Kori rupes kyllä jo olemaan melko puhki, ja eihän tuon auton kanssa nyt mistään mukavuudesta voinut puhua

            Toyota Carina 1.6 -92 - Hyvä peruspeli, ikinä ei tullut mitään ongelmia auton kanssa, ainakaan ennenkuin isoveli sen puuhun ajo. Perus tojo ajettavuudeltaan.

            Fiat Uno 1.0 - 91 - Kori puhkiruostunut, moottori tipahteli jatkuvasti outoon kulmaan konehuoneessa, vaihekeppi tuppas montuissa irtoomaan laatikosta, käyntiin lähtö oli 1 risti 2 veikkausta, mittarit ei toiminu, ei kulkenu yli 120km/h ja siihen saikin sitten hinuuttaa minuuttikaupalla, vettä satoi sisälle, huoju ja heilu, tuulenpuuskat vei mukanaan melkein ojaan asti.

            -95 328iM //M-Sport Bostongrün Metallic

            Comment

            • [Raver]
              BTCF Member
              • Mar 2007
              • 1613
              • Oulu

              #81
              Onkos porukalla minkäänlaisia kokemuksia primera p10:stä? omaan silmään ainakin ihan ok (porrasperä) siihen budjettiin mitä käyttikseen vois tunkea. Kuinka se liikku 2l koneella (91-93 ja 94-96 malleissa käsittääkseni erinlainen ruisku)? Ei nimättäin jaksas kovin montaa tuntia yrittää ohitusta
              E30 325i 2D -88
              E39 525i Msport 4D -03 :think

              Comment

              • E38
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 269
                • HKI,TKU

                #82
                Peugeot 205 GTI 1.9 -88 Kevyt, kulki "kovaa" ja oli hyvin varusteltu sen ikäiseksi. Kori sinkitty hyvin eikä ruostetta ollut kymmenen vuotiaanakaan. Tekniikaltaan aivan pommi ja levisi melkeen joka kuukausi jostain. Talvella heitti öljyt aina mäkeen huohottimesta kun pakkasta oli alle -15c. Tämän jälkeen lupasin itselleni, että en koske ikinä enään patonkeihin.

                Chrysler Neon 2.0 M5 -96 Manuaaliaskilla 4 sekunttia (neljä) nopeampi kiihtymään 0-100km/h mitä automaatti ja valoissa sai hauskoja tilanteita kun pahvijenkki yllätti. Toimi talvella kuin kello ja lähti -25c pakkasella raa´asti kadulta käyntiin vaikka oli seisonut muutaman päivän. Sisältä järkyttävän ruma, täynä "ämpärimuovia" ja penkkien kankaat huvittavat. Vaikka auto oli varmatoiminen niin Autokeskus sai aina jotain rikki perushuolloissakin, joka oli yhtä helvettiä. Auto hinattiin pari kertaa suoraan huollon jälkeen takasin pajalle kun jotain oli unohtunut vähän kiristää yms. Madallettuna ja isoilla vanteilla hyvä mutkissa. Arvo tippu kuin osakekurssit.

                Mercedes A140 -99 Vaimon kauppakassi. Aivan naurettava keksintö joka oli rikki hyvin usein. Ajo-ominaisuudet aivan perseestä ja niitä korosti matalaprofiiliset kitkarenkaat talvella. Vieläklin naurattaa kun tälläisen hirvimersun näkee kadulla.

                Opel Astra 1.6. 100 Edition -99 Vaimon kauppakassi ja aika jämäkkä peli Mersun jälkeen. Kuitenkin taattua Opel laatua ja rikki usein. Mitään sanomaton. Ei myöskään Opelia enään koskaan.

                Mazda MX-5 -91 Superhauska, -kestävä ja halpa leikkikalu. Hyvin halpoja kilometrejä ja tuntuu, että saippualaatikkoa ei saa rikki millään. Yksi parhaista autoista ajaa (50/50 painojakauma, 900kg ja takaveto) ja tästä tulee vuosi toisensa jälkeen edelleen hyvälle tuulelle. Toisaalta kuolemanluokku jos ajaa katolleen ja olemattomat turvavarusteet.

                Cadillac Coupe de Ville -66 Kuningasauto. Pehmeempää kyytiä kuin uudessa seiskassa. Käsittämättömät varusteet 42 vuotiaaksi autoksi: sähköpenkit, ohjaustehostin, sähköikkunat, automaattinen ilmastointi, varashälytin, HT ja homman kruunaa 7.0l V8. Nuorempana lähinnä nauroin näille vanhoille jenkeille... sitten ajoin vm60 Caddya ja sitten ostin sellaisen. Sitä ei käsitä ennen kuin kokee sen itse. Muijat on aivan lämpimänä aina tästä autosta.

                Wartburg 353w Tourist -84 Legendaarinen HELMI. 0.9 litranen 2-tahtinen saastetehdas jossa oli yllättävän paljon tehoa, pirteyttä ja ääntä. Keitti joka kesä kymmeniä kertoja mutta toimi aina rauhotuttuaan kuin "uutena". Ajo-ominaisuudet aivan käsittämättömät ja jokainen matka oli naurun + pelon sekainen seikkailu. Jarrut aivan kuin yhtä puuta ja vaihteisto siellä jossain. Hyvät penkit istua mutta sisämateriaalit aivan koomiset ja sisällä haisi DDR:lle vielä 20 vuotiaanakin. Lämmityslaitteesta ei tajunnut mitään ja kaikissa säädöissä oli sama tulos. Ikävöin vieläkin tätä autoa! Se oli kaveriporukan kesäauto joka vei miehet täysin mukanaan moneksi vuodeksi. Tämän ympärille tehtiin nettisivut (löytyvät sigusta), elokuva, paitoja jne. Jopa Jussi Halli oli myyty koeajon jälkeen. I miss U bitch!
                Autotalli:
                -07 Lexus GS300
                -96 Mercedes-Benz SL320
                -79 Wartburg 353W Tourist
                -66 Cadillac Coupe De Ville


                Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                Comment

                • Tuoppo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 558
                  • Joensuu

                  #83
                  Originally posted by [Raver] View Post
                  Onkos porukalla minkäänlaisia kokemuksia primera p10:stä? omaan silmään ainakin ihan ok (porrasperä) siihen budjettiin mitä käyttikseen vois tunkea. Kuinka se liikku 2l koneella (91-93 ja 94-96 malleissa käsittääkseni erinlainen ruisku)? Ei nimättäin jaksas kovin montaa tuntia yrittää ohitusta

                  Primerat on nykyään lähes ilmaisia ja käyttiksenä se on todella toimiva auto. Meillä tuttava piirissa -91 ja -92 vuotiset, joista molemmat ajettu lähes 500tkm. Kunnossa ollessa kulkee 6l/100km ja alusta on varsin toimiva. Koneet kestää maailmantappiin tosin korit tuntuvat happanevan ympäriltä 200tkm jälkeen. Muita tyyppivikoja katkeavat vetoakselit.
                  G30 530e xDrive iPerformance -20
                  E70 X5 xDrive40d -10

                  Comment

                  • [Raver]
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 1613
                    • Oulu

                    #84
                    Originally posted by Tuoppo View Post
                    Primerat on nykyään lähes ilmaisia ja käyttiksenä se on todella toimiva auto. Meillä tuttava piirissa -91 ja -92 vuotiset, joista molemmat ajettu lähes 500tkm. Kunnossa ollessa kulkee 6l/100km ja alusta on varsin toimiva. Koneet kestää maailmantappiin tosin korit tuntuvat happanevan ympäriltä 200tkm jälkeen. Muita tyyppivikoja katkeavat vetoakselit.
                    Kiitän.

                    Eli vaikka primera olis ~280-300 tuhatta ajettu, kunhan kori on kunnossa eikä koneesta kuulu ylinmääräsiä ääniä, pitäis kestää vielä monta vuotta?
                    E30 325i 2D -88
                    E39 525i Msport 4D -03 :think

                    Comment

                    • henu
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 702
                      • 01520

                      #85
                      Originally posted by bayern View Post
                      Tän topicin alku sai kyllä niin hyvät naurut aikaseks että ei voi muuta kuin taas kiittää tästäkin

                      Pakko kertoa oma Honduras-kokemus myös, sorry jos tulee pitkä tarina;


                      päivän pelastus
                      Ford Mondeo ST220
                      Suzuki GSX1300R Hayabusa

                      Comment

                      • rtuovinen
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2003
                        • 108
                        • Helsinki

                        #86
                        Originally posted by Vehkis View Post
                        Mitä?kehtaatko hakua ladaa paskaksi?
                        Nuo on ladan ominaisuuksia,että ratissa puoli kierrosta klappia ynm..
                        Tuo on mitä manion auto siinä mielessä ettei tarvitse välittää pienistä kolhuista ja haluaa tuntea kunnon elämyksen auton ratissa
                        Mullapa oli kerran 2vk isältä lainassa 2107 '94, vallan mainio 1.6 isolohko kaasarin ja katin yhdistelmä! Kun olin palauttamassa sitä niin kytkin hajosi 77tkm kohdilla, muutama 10tkm aiemmin seissyt merkkipajalla liki kuukauden täysin mystisten ongelmien takia, ensin hävinny tyhjäkäynti ja vähän ajan päästä ei ole käynyt ollenkaan. Kesällä sain veljeltä viestin että nyt se on hyytynyt Hämeenlinnaan ja sieltä se pitäis hinata 200km päähän Ruotsinpyhtäälle, silloin hajosi joku sytytyksen boksi ja uusi olis maksanu 200€ mutta sitten asia korjattiin varaosa autolla. Nyt siihen on kulunut niin paljon jo rahaa ettei sitä enää kehtaa hävittääkään.


                        muuta:

                        Volvo 242 DL '80 2.0
                        Ankea ajettava ohjaustehostimen puutteen takia tietyissä paikoissa, ei pärjännyt lähdössä edes 1.3l Corollalle, mutta talvella ihan helvetin hauska vetää mm. jääradalla, ei ikinä jättänyt tielle.

                        Volvo 244 GLT '81
                        Joku kehtaa kutsua tätä ns. pelimies malliksi, näyttäähän se toki samalle kuin Turbo ja alustakin on karvalakkeja tukevampi, tekniikka 2.3l (K-jetillä) 136hv, tätä ei enää kyykytäkään ihan mitkä tahansa nykyautoista ja alle 2.5l BMW:tä ei kehtaa ostaa tulevaisuudessa, varsin pätevä kakkosautoksi jos haluaa vaikka talvellakin edes jonkinlaista tasoa pitää yllä, toki melko harvinainen Suomessa ja maksanut uutena liki tuplaten verrattuna karvalakki malleihin.

                        Audi A4 1.6 '97
                        Vallan loistava joka päiväiseen ajoon nyt näin toistaiseksi, ei kuluta juuri mitään ja antaa säällisen suorituskyvyn, 350tkm jälkeen koneessa ei mitään vikaa, ainoastaan kesällä vaihdoin lambdan siihen.
                        Last edited by rtuovinen; 13-10-2008, 17:45.

                        Comment

                        • kiqero325
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2007
                          • 1303
                          • Mansesteri

                          #87
                          honda=mätäperuna.
                          E39 528 M-Sport -97
                          ex:
                          E34 525 m50b25 -90
                          E30 316i Bavaria -91
                          E36 325 sedan -91
                          E30 325 2,7 eagleracing -86
                          E36 325 coupe -92
                          E34 535 -89
                          E34 525Tds -89
                          volvo 240 race -86




                          Comment

                          • Tctic
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2004
                            • 215
                            • Raahe

                            #88
                            Mielenkiintoinen topic. Kaippa tänne jotain kokemuksia pitää kirjoittaa. Kokemukset ovat 2002-> nykypäivä, tosin eivät ihan aikajärjestyksessä.

                            Ford Escort 1.8 si stw -94. Oli käytössä vuonna 2002 ja jo silloin se oli ruosteessa sieltä sun täältä, muuten auto toimi ihan ok ja söikin jopa alle 8L/100km.

                            Opel Astra 2.0i gsi farkku -96. Pirteähkö, ok ajaa ja kivat penkit. Ainoat viat pintaruoste ja lisäilmaluistin jatkuva jumiminen.

                            Opel Omega 2.5td farkku -95. Bemarin dieselkutosella. Ruosteessa, mittarista ruuvattu vähintään 100tkm pois, toimi kuitenkin jotenkin ja oli kiva ajaa. Nykyistä autoa hankkiessa harkitsin jopa hetken uudemman omegan ostamista.

                            Volvo 745 turbo -90 + 945 turbo automaatti -93. Molemmat B230ft koneella. Asiallisia ajaa, luisua oli helppo vetää vaikkakin jäykkä taka-akseli rajoittaa vähän mukavuutta. Kulutus jotain järkyttävää varsinkin automaatilla jossa ei ole lukkoturbiinia. Molempien ahtopaineet olivat vajaassa kilossa, joten liikkuminenkin oli pirteää.

                            Nissan Primera P11 -00 farkku. Kivat varusteet (xenonit, puolinahat +yms), mutta muuten todella ankea. Ajoin yhden pohjoisen reissun ja hävitin saman tien pois. Kääntösäde luokkaa valtamerilaiva, joten parkkipaikoilla sompailu ei tahtonut sujua millään.

                            Peugeot 306 1.9 td -97 ja 2.0hdi farkut -00. Vaikka toisin väitetään, niin ainakin minun yksilöt olivat pomminvarmoja. Hdi:llä ajoin 40tkm, td:llä 60tkm ja td on vielä 330t ajettuna porukoiden käytössä ja pelittää loistavasti. Mahdollinen vikakohde näissä on taka-akselisto, sen kanssa voi tulla ongelmia jossain vaiheessa. Ajaisin varmaan vieläkin hdi:llä jos penkit olisi tehty ihmisille (yli 175cm pitkille). Kakkosautoksi olen vastaavaa suunnitellut, mutta rouva haluaa ajaa cliolla.

                            MB C200T cdi -99. Viime vuosi meni tällä, mittariin kertyi 45tkm. Mitä tästä nyt sanoisi? Ruostuu vaikka on ruostesuojattu, pikkuvikaa lajinsa ja vähän isompaakin mahtui joukkoon. Kulutus todella pieni (5,2L viimeiset tankit). Ei häävi ajaa vaikka alustan piti olla kunnossa. Penkit lättänät, mutta ihan ok istua jopa todella pitkiä matkoja (2000km kahdessa päivässä). En ostaisi toista.

                            Nykyinen ruoska A6 1.8t avant -00. Mersuun verrattuna erittäin mukava ajaa. Hiljainen, jämäkät penkit, syö polttoainetta vähän eri tavalla kuin mersu, mutta kaikkea ei voi saada samassa paketissa (ainakaan kohtuu hintaan). Toistaiseksi olen tyytyväinen. Tosin lastu pitää laittaa paikalleen heti kun rikastuu ja myös alusta kaipaa madallusta.

                            Pakko lisätä listaan vielä porukoiden Opel Kadett 1.6 -88. Ostettiin uutena marraskuussa -87 ja oli käytössä tämän vuoden elokuuhun asti. Tosin viimeiset 5v vain kesäisin. Auton mittarissa oli romuttamoon vietäessä jotain 460tkm ja koneelle/kannelle/kytkimelle ei oltu tehty ikipäivänä mitään. Hitsata autoa piti, mutta muuten se oli lähes pomminvarma (paitsi satunnaisesti katkeava jakopäänhihna, vaihtoväli alle 10tkm). Minusta tuo on uutena 80tmk:n autolle hemmetin hyvä saavutus ja auto oli enemmän kuin hintansa väärti.

                            Pakko lisätä listaan porukoiden Opel Kadett 1.6 -88. Se ostettiin uutena marraskuussa -87 ja se oli käytössä elokuuhun 2008. Mittarissa oli romuttamoon vietäessä 460tkm ja koneelle/kannelle/kytkimelle ei oltu ikinä tehty mitään isompaa remonttia. Auto oli sinänsä pommin varma vaikka se jättikin tiellä vähintään 10 kertaa. Syynä satunnaisesti irtoavat jakopäänhihnan hampaat (vaihtoväli alle 10tkm). Minusta tämä on uutena 80tmk:n autolle erittäin hyvä saavutus ja auto oli enemmän kuin hintansa väärti.
                            Last edited by Tctic; 13-10-2008, 21:26.
                            Lähes autoton...

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #89
                              Originally posted by E38 View Post
                              Wartburg 353w Tourist -84 Legendaarinen HELMI. 0.9 litranen 2-tahtinen saastetehdas jossa oli yllättävän paljon tehoa, pirteyttä ja ääntä. Keitti joka kesä kymmeniä kertoja mutta toimi aina rauhotuttuaan kuin "uutena". Ajo-ominaisuudet aivan käsittämättömät ja jokainen matka oli naurun + pelon sekainen seikkailu. Jarrut aivan kuin yhtä puuta ja vaihteisto siellä jossain. Hyvät penkit istua mutta sisämateriaalit aivan koomiset ja sisällä haisi DDR:lle vielä 20 vuotiaanakin. Lämmityslaitteesta ei tajunnut mitään ja kaikissa säädöissä oli sama tulos. Ikävöin vieläkin tätä autoa! Se oli kaveriporukan kesäauto joka vei miehet täysin mukanaan moneksi vuodeksi. Tämän ympärille tehtiin nettisivut (löytyvät sigusta), elokuva, paitoja jne. Jopa Jussi Halli oli myyty koeajon jälkeen. I miss U bitch!
                              Heh, ihan sydämmestä otti Warrea muistellessa, pystyn hyvin pitkälle allekirjoittamaan jokaisen sanasi.

                              Hauskimpina yksityiskohtina ylösalaisin toimivat lukkonupit, eli kun nostat nupin ylös niin menee lukkoon ja saattovalot, joiden olemassaoloon tuollaisessa purkissa ei oikein kukaan uskonut ennenkuin todisti, väittivät valokatkaisimen olevan rikki...
                              Olli.

                              Comment

                              • Jusva
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2007
                                • 69
                                • Lahti, Finland

                                #90
                                Onhan tuota tullu ruoskaa jos toistaki ajeltua tässä vuosien varrella..

                                Eka auto mitä oon kortin saatuani ajanu, oli VW Transporter pikkubussi jostain 80-luvulta, ei ohjaustehostinta joten oli hikistä hommaa sitä veivata, muuten kyl ihan pätevä vehje.

                                Toisena tarjoisin tähän mutsin edellisen auton, -91 lepO Kadett 1.4i
                                Oli yllättävänki hyvä ajaa ja näpsäkkä peli, tosin merkilleen uskollisena herkkä ruostumaan, loppujenlopuks jopa niin pahasti, että eräänä syksynä ku olin vaihtamassa siihen talvipalloja, niin toiselta puolelta petti se palkki, mistä auton saa tunkilla ylös. Sen jälkeen oli pakko käyttää se aina liikkeessä renkaidenvaihdossa.

                                Äiteen uudempaa autoa, Skoda Fabia 1.4 MPI on kans tullu jonku verran pyöritettyä. Onhan se ihan eri luokkaa ku toi Opel, Kaikinpuolin jämäkämpi peli.

                                E-sarjan MB 200 CDI:tä on tullu pyöritettyä ainaki viittä eri yksilöä, yks keppivaihteisena ja muut tomaatteja. Vuosimallit 02-07. Laiskoja, isoruokasia vehkeitä kaikki! Jokaisessa vieläpä pientä vikaa ohjauksen säädöissä, Jos auto ei käänny kaupungissa, ja maantiellä ei mene suoraan niin ei se kovin hauska ole ajaa. Alustasta ei löydy moitteita mutta melkein kaikesta muusta löytyy, ihme vikoja ja kummallisuuksia ei puuttunu.

                                Toyota Avensis D-4D:tä on kans tullu ajettua useempaa yksilöä, vanhemmissa pirun jäykkä kytkin (näitä ei saa dieselautomaattina ennenku ens vuonna) mutta tossa uusimmassa onneks siitä päästy eroon! Tosi hyviä ajaa, tehopainosuhde kohdillaan ja myös taloudellisuus huomattavasti paremmalla mallilla kun mersuissa.

                                Hyundai Sonata CRDi automaatti tähän nyt melkein viimeseks. Tosi mystinen tapaus loppujenlopuks. Hyvät takuut mutta vähän jännittää, että kuin kauan pysyy tehdas pystyssä tolla vikamäärällä!
                                Sisätilat todella hyvät, ja vaaleella nahkasisustuksella moni luullu istuneensa Volvoon ekana.
                                Jäykkä ohjaus vaivaa tätäkin, lisäks myös erittäin pintakova alusta. Epämukava ajaa siis. Automaattilaatikosta täytyy antaa kehuja, se toimii mallikkaasti.

                                Listan viimeseks Skoda Octavia TDI DSG farkku.
                                Tolla tuli pari vuoroa ajettua viime kesänä. Yhtä hyvä ajaa kun Avensis, mutta lisänä vielä tämän päivän kehittynein automaattilaatikko, joka osaa jopa tehdä moottorijarrutuksen loppuun asti! aina ykköselle asti tiputtaa pykälä kerrallaan.
                                Luotettavan tuntunen ja vielä vähän tehokkaampi ku Toyota.
                                BMW e32 735iA -88

                                ex: BMW e36 316i coupe m3-look -94 "Onks toi kutoskoneella?" Mörinäedition

                                Työmaalla alla: BMW F11 518dA Touring www.jusvantaksi.fi

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎