Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2540
    • Kirkkonummi

    Volvo S40 1.8 (vuokra-autona vielä 12pv) -07.
    Kuluttaa paljon, mikä ei ole ihme kun välitykset ovat Saab 900iA:n tasoa = 100km/h vaatii 3000 kierrosta 5-vaihteella. Lyhyistä välityksistä johtuen lähtee valoista kohtuu kipakasti. Hiljainen, penkki on OK mutta ajo-asennosta saa kyllä veivattua itselleen hyvän, itse ainakin pidän. Tehty Focuksen alustalle, joten ajo-ominaisuudet noin yleensä ovat hyvät, ohjaustuntuma varsinkin on samaan aikaan kevyt ja hyvä. Itse jousitusmukavuus vähenee kun vauhti menee 70km/h, nypyttää. Takana joku 300km, edessä ehkä pari kertaa tuo?

    EDIT: Ei olekaan niin hiljainen kovemmissa nopeuksissa, kun lähenee 120 km/h, rengasmelu kasvaa kovasti. -16 astetta taas aiheutti sen, että oli tipalla ettei käynnistynyt kerralla..auto Pohjolan oloihin
    Last edited by Petteri75; 03-01-2009, 17:00.
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • arska84
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1356
      • Seinäjoki

      Pistetääs enemmän tietoa tosta Hondasta ja vw:stä.

      Honda accord aerodeck 2.0i -88 Ensimmäinen oma auto. Mittarissa jotain 207tkm kun ostin ja myydessä jotain 235tkm. Remppoja tuolla välillä tuli tehtyä aika paljon,mutta hitsata ei tarvinnut kertaakaan. mm Takapönttö,syyläri,etujarruletkut (molemmat paukahti kesken ajon), öljypohja, termari, etu ylätukivarret, jarrut ihan perseestä (ALB-lukkiutumattomat jarrut).

      + Ok ajettava toimiessaan
      + Ei tullut joka pv samanlaista vastaan
      + Varmaan lämpimin talviauto mitä ikinä on ollu
      + Lähti käyntiin yli -30 asteen pakkasella ilman lohkista
      + Suht pirtee (122hv)

      - Remppoja sai tehdä
      - Mätänee jossain vaihees
      - Kalliit varaosat
      - Jarrut on aika hengenvaaralliset
      - Etuveto


      Volgswagen Golf VR6 2.8 -94 Kolmas auto,vaihdoin E30 tähän:think Mittarissa jotain 220tkm ja myydessä 235tkm ja risat. Kaikista paskin auto mitä mulla on ollut ja toivottavasti tulee olemaan Kansiremppa alta 230tkm kohdalla ja jakopään 235tkm kohdalla ja muita fiksattavaa. Vaihdelaatikonkin oli ex omistaja kuulemma tuohon vaihtanut

      + Pirtee 174hv
      + Eipä näitäkään montaa täälä liiku
      + Omaan silmään ihan siistin näköinen (Alustasarja,17" vanteet, tummat takalasit)

      - Jakopää ja kansirempat on näissä väistämättömiä noin 200tkm paikkeilla
      - Sähkövikaa (Keskuslukko,ABS,Airbag)
      - Talvella aika iglu
      - Jarrut jumii
      - Varaosia saa varautua ostamaan merkkiliikkeestä kun ei muualta välttämättä saa
      - Helvetin ahdas panna tollases koirankopis (testattu monesti)
      - Etuveto tälläseen= TURHAA!!!
      2000€ ei riitä mitä ton paskan remppoihin meni rahaa..
      Last edited by arska84; 02-01-2009, 20:29.
      BMW PREMIUM

      BMW E46 318

      Comment

      • Burkchi
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 117
        • Hki

        Laitetaas tähän jotain omia kokemuksia.

        Uusista Hondista en juuri pidä. Joidenkin ulkonäkö ok, mutta ajettavuus ja ohjaustuntuma aivan hanurista. Vanhemmista ei juuri kokemusta.

        Muutamat kehuneet B-vectroja ja samanlaisia kokemuksia itellänikin.
        Faijan 2000- mallisella 2.0 litraisella sedanilla tuli ajettua heti kortin saatuani varmaan lähemmäs 50tkm ja ei pahaa sanottavaa. Ainut korjaus toimenpide parin vuoden aikana tais olla nokka-akselin asentotunnistin. Hyvä ja luotettava käyttöauto.

        Eka oma auto oli Saab 900 2.0i automaatti -87 reilut 200tkm ajettu. Kolmivaihteinen automaatti melkoisen vanhanaikainen, jota ei voi suositella kuin kaupunkiajoon. Moottoritiellä ajaessa melkoinen meteli ja melske. Ei mitään isompia tekniikkamurheita. Oiva talviauto.

        Chrysler sebring -02. 2.0 automaatti. Tuli perintönä. Melkoinen vessa. Ei juuri mitään hyvää sanottavaa. No maantiellä suht mukava ajaa... Oli vissiin n. 2kk mulla.

        Audi a3 2.0 tfsi quattro -05. Hemmetin hyvä auto ajaa ja varsinkin talvella oli kiva 'leikkiä'. Äänieristys hieman puutteellinen. Kulkupuoli kunnossa ja virittäminen tarvittaessa helppoa. Tekniikkamurheita muutama. Puolia hajoilee (nykyään takuu 5v.) ja moottorinohjaus vaati päivittelyä.

        Nissan 350Z -04. Ajettavuudeltaan yksi parhaista mitä ikinä ajanut. Ei pahaa sanottavaa. Laatikko ja kytkin vähän herkkiä, mutta oikealla käytöllä kestää kyllä. Varaosat todellakin suolaisen hintasia, eikä löydy tarvikkeena oikein mitään. Ilkivallalle tuntui myös olevan jostain syystä altis... Jos ois varaa niin ostaisin kakkosautoksi heti.

        Töissä tulee ajeltua autoja laidasta laitaan. Audit, Mersut, Bmw:t ja jotkin Vw:t selkeästi niitä parhaita. Yksikään ranskalainen auto ei miellytä ja japskit turhan 'tavallisia' ja keskinkertaisia, lukuunottamatta joitain erikoismalleja.

        Eniten tekniikkamurheita mulla on ollut 190tkm ajetun -98 540ia:n kanssa. Siitä tuntui hajoavan kaikki tasaisin välein. Tosin se olikin miltei 2 vuotta mulla, kun nuo muut olleet vuoden tai alle.

        Nykyinen -03 M5 on toiminut kuin kello ja toivottavasti toimii jatkossakin.
        Last edited by Burkchi; 02-01-2009, 20:45.
        ex. -03 M5 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=148132

        Comment

        • arzi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 453
          • Vantaa

          Ford Mondeo Wagon Mk3 2001 todella tyytyväinen olen ollut.
          +edullinen noin uudeksi autoksi ja ok varusteet esim ilmastointi vakiovaruste
          +ketjukone
          +kohtuullisen taloudellinen 9 litraa sadalle kaupungissa( 325 ia meni 14 )
          +todella tilava
          +hyvä ajettavuus

          - ei oo bmw

          Ostakee pois
          Last edited by arzi; 02-01-2009, 22:21.

          Comment

          • MayheM
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 521
            • Oulu

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Olen kyllä aika pihalla Skodan varusteluista, mutta ihmettelen hiukan silti mitä varusteita nyt esimerkiksi tarkoitat?
            Ensinnäkin vertaan nyt tässä noin 10 vuotta vanhaa E46:een, koska auto on samaa kokoluokkaa - ja toisaalta molemmat autot ovat nykyarvoltaan suunnilleen samalla tasolla.

            Asiaan, ensinnäkin mittaristo ja etupaneeli oli mielestäni pirteän näköinen, molemmille etuistuimille oli oma erillinen automaatti-ilmastointi, vakkari, ESP/DSR ja luistonesto toimi (/reagoi) mielestäni paremmin kuin omassa E46:ssani. Poppivehkeet olivat aivan eri maata kuin Peenarissani, penkit olivat myös huomattavasti paremmat kuin omassa kärryssäni.

            Tässä tietenkin vertasin omaan autooni, jossa ei ole vakkaria. Lisäksi en alkuperäisnavin takia saanut vaihdettua itselleni edes soitinta, enkä värkännyt edes uusia kajareita. Skodassa oli vakiona kyllä todela hyväsoundiset popit.

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Tätäkin hämmästen RS-version kokeilun perusteella suuresti, mutta kun en ole sitä vakiota ajanut niin ei voi sanoa kuin että ainakin TM:n melumittaukset on antaneet melko karut lukemat Skodalle.
            Hmm, jostain syystä autosta jäi aika hiljainen vaikutelma. Tähän voi vaikuttaa omat äänekkäät HKPL4:t E46:ssa. Toisaalta avatarin perusteella olet E39-miehiä - ja E46 on sisämelulta ihan eri auto kuin E39. Ovathan E46 ja Octavia eri sarjaakin kuin E39 - ja autoissa on täten eri vahvuudet.

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Hinta/laatu-suhteeltaan ja teknisesti muutenkin Skoda on varmasti ihan pätevä peli, painotukset on vain aika erilaiset kuin Bemarilla.
            Nimenomaan, makuasioitahan nämä ovat. Minullakin vaihtoajatus tuli ajankohtaiseksi, kun omasta kärrystä puuttuu esim CD-soitin (/kunnon soitin yleensä). Ja sitten puuttuvat penkinlämmittimet vähän vaivaavat. Nuo ovat hankalat/kalliit värkätä tapauskessani, joten en ala niitä tuohon laittaan. Muutenkin vaihtelu aina välillä virkistää - ja juuri nyt Peenarilla ei budjettini sisällä ole sopivaa vaihtoehtoa. 3-sarjasta E46 on ainoa budjetin sisällä ja samanlaiseen en vaihda. Sitten taas E39 on käyttötarkoituksiini ja tarpeisiini liian iso.

            Lisäksi olettaisin, että -05 Octavian käyttökulut ovat alhaisemmat, kuin 11 vuotta vanhalla Peenarillani, jossa tänään korjaamosta ulos ajaessani havaitsin heti uuden punaisen merkkivalon kojelaudassa. Tämän ikäisessä autossa alkaa kuitenkin olla pientä laittoa - ja Peenarin huollot ja osat eivät edes ole halvimmasta päästä. Sitten tuo Skodan FSI-kone tuntuu olevan bensapihi, eli pienellä rahalla kohtuullisesti tehoa.

            Tämä ei ollut mikään provoviesti, enkä väitä että Octavia hakkaa absoluuttisesti E46:n. Kuitenkin, kun auton vaihto on edessä, niin tuo tuntui nyt sopivalta vaihtoehdolta, kun Peenarista ei sopivaa mallia budjetin sisään löytynyt. Ehkä seuraava auto taas on Bimmeri, sitten kun varat riittävät E90:ään, tai jos perheenlisäyksen takia esim. E61 tai E91 alkaa kiinnostaa...
            Last edited by MayheM; 03-01-2009, 09:53.
            BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
            BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
            BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
            BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
            VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
            BMW E46 323i -98 (2008-2011)
            Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
            Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
            Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

            Comment

            • arska84
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1356
              • Seinäjoki

              Onhan se alkuperäinen soitin kallis vaihtaa peräti alta 40€ itse laitettuna
              BMW PREMIUM

              BMW E46 318

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11680
                • Kouvola

                Onko kellään jakaa syvällisempiä kokemuksia(ei volkkarilasit päässä) V-korisesta VW Golf GTi:stä ja mieluiten DSG-laatikolla varustettuna? Ajettavuus? Vetely? Mahtuuko sinne 4-ovisen takapenkille istumaan? Muu mukavuus?

                Jotain näppärää käyttökinneriä tässä on kaavailtu, joka tarvittaessa liikkuisi sopivasti ja menisi kuitenkin kevyellä kulutuksella. Yritin toisilta foorumeilta bongailla juttuja, mutta aika nihkeästi löytyy juttua. JC kylläkin osasi ylistää tuota, mutta se nyt ei paljoa vielä kerro.
                Last edited by Esko; 03-01-2009, 20:53.

                Comment

                • MayheM
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 521
                  • Oulu

                  Originally posted by arska84 View Post
                  Onhan se alkuperäinen soitin kallis vaihtaa peräti alta 40€ itse laitettuna
                  Ei onnistu pelkällä johtosarjalla, jos autossa on orggisnavi (kuten minulla). Metro-auton sekä aiemmin foorumilla samaan ongelmaan törmänneen ihmisen mukaan piuhat pitää tuossa mallissa vetää takakontista asti. Turun Metro-auto ei edes halunnut ottaa työtä vastaan - ja samaan ongelmaan törmänneet foorumilaiset olivat nostaneet kädet pystyyn (privasin). Itsekään en viitsi alkaa piuhoja vetämään läpi auton. Soitin johtosarjoineen oli jo ostettuna, mutta "mankan" (eli tapauksessani mankan etupaneelin) takaa paljastui todellisuus. Lisäksi 40 eskon soittimella ei varmaan kummoista eloa saa äänimaailmaan, jos kärryssä on 10 vuotta vanhat orggiskajarit.
                  Last edited by MayheM; 07-01-2009, 10:37.
                  BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                  BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                  BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                  BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                  VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                  BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                  Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                  Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                  Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                  Comment

                  • jsa014
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1651
                    • Turun Pallivaha

                    Originally posted by Esko View Post
                    Onko kellään jakaa syvällisempiä kokemuksia(ei volkkarilasit päässä) V-korisesta VW Golf GTi:stä ja mieluiten DSG-laatikolla varustettuna? Ajettavuus? Vetely? Mahtuuko sinne 4-ovisen takapenkille istumaan? Muu mukavuus?

                    Jotain näppärää käyttökinneriä tässä on kaavailtu, joka tarvittaessa liikkuisi sopivasti ja menisi kuitenkin kevyellä kulutuksella. Yritin toisilta foorumeilta bongailla juttuja, mutta aika nihkeästi löytyy juttua. JC kylläkin osasi ylistää tuota, mutta se nyt ei paljoa vielä kerro.
                    Ei ihan kyseisestä autosta, mutta -07 1.4TSI DSG Variantilla ajelin Suomesta Italiaan. Loistava auto. Oli sportline varustelulla, eli ilmeisesti alusta vähän matalampi kuin vakiossa. Hieno moottori, ja laatikko paras mitä olen koittanut. Ei ole BMW:n stepistä haastajaksi, vaikka mainio sekin. Ajettavuus erittäin hyvä kaikissa nopeuksissa, kaupungista Saksan baanoille.

                    Lisäksi olen ajanut Audi A4 2.0TFSI:tä jossa sama kone kuin Golf GTI:ssä, ja voin vain kuvitella tuon koneen ja DSG:n yhteen

                    Eli ehdoton iso +

                    Pienenä miinuksena rengasmelu.
                    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                    Comment

                    • Pecca
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 41
                      • Lahti

                      Mulla on kokemusta W201 tenavatähdestä oikeen kahen litran ruiskukoneella. Kova peli; kulutusosia toki menee niin kuin kaikissa autoissa. Melko laiska, mutta tasaisesti vääntävä moottori. Tehdas lupas jotain 195km/h muttei se suostunu menemään juuri yli 170km/h. Varmaan vastatuuli tai jotain. Ihan jämerä ajaa jos laittaa kunnon jouset ja bilsteinit alle. Oli kiva ajaa öisin mutkateitä niin lujaa kuin uskalsi, jos ei uni tullu simmuun. Tosin levyt menivät kieroksi jos pääsivät kuumumaan (= pois turha jarruttelu). Eniten häiritsi mersumainen ohjaus (klappi keskialueella ja tunnottomuus) ja tunne, että istuis jossain taksissa. Se tosin meni ohi kun tottui vilkun ääneen. Ne penkit vitutti myös, mutta niihinkin tottui.
                      Ei olis pitänyt myydä pois. Hyvä käyttöauto vaikkakin muutama pieni ärsyttävä piirre. Halvat varaosat ja niin simppeli auto, että helppo korjata itte.
                      Mannet ei morjestellu, ja vaikka olisivatkin, niin mitäs sitten?
                      Tollanen karvalakin näköinen W201 kolmen litran bensakoneella ja muutamilla muilla parannuksilla niin vot: ajan sillä eläkeikään asti.

                      Comment

                      • Vanquish
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1961
                        • Hki

                        Originally posted by MayheM View Post
                        Sitten taas E39 on käyttötarkoituksiini ja tarpeisiini liian iso.
                        Aikoinaan iso auto, mutta mitenköhän nykyautojen joukossa? Tuskin sisätilat ovat kummoisiakaan kun vertaa vaikkapa keskiluokkaan 407, avensis, laguna, c5 saati sitten passat, insignia, mondeo tai uusi octavia. Koko on suhteellista, ja ei e39 takatilat kummoiset ole. Lähinnä tarkoitan kommentillani sitä että e39 on jopa halvempi kuin vastaava e46. Onkohan tuolla mainitsemallasi octavialla ja e39:llä paljonkin kokoeroa?

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          Originally posted by Esko View Post
                          Onko kellään jakaa syvällisempiä kokemuksia(ei volkkarilasit päässä) V-korisesta VW Golf GTi:stä ja mieluiten DSG-laatikolla varustettuna? Ajettavuus? Vetely? Mahtuuko sinne 4-ovisen takapenkille istumaan? Muu mukavuus?

                          Jotain näppärää käyttökinneriä tässä on kaavailtu, joka tarvittaessa liikkuisi sopivasti ja menisi kuitenkin kevyellä kulutuksella. Yritin toisilta foorumeilta bongailla juttuja, mutta aika nihkeästi löytyy juttua. JC kylläkin osasi ylistää tuota, mutta se nyt ei paljoa vielä kerro.

                          Myös 1.4 170hv TSI on hyvä vaihtoehto, jos haluaa PIENELLÄ ja ripeesti päästä. Muutenkin erinomainen auto ajaa tuo Golf 5 kunnon renkailla ja alustalla..
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • ViisKolmeVitonen
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 390
                            • Kauhajoki

                            Originally posted by [Raver] View Post
                            Kiitän.

                            Eli vaikka primera olis ~280-300 tuhatta ajettu, kunhan kori on kunnossa eikä koneesta kuulu ylinmääräsiä ääniä, pitäis kestää vielä monta vuotta?
                            Kevyesti. Omalla p11 mallisella 1.6 bensalla oli ajettu 330tkm kun myin. Tekniikka 10 ei hävinny mitään nesteitä ei vuotoja tai käynti ongelmia ikinä. N.50tkm ajoin tällä...
                            Vähän epämukava ja äänekäs, mutta tilaa piisaasi, kun oli nääs sportdeckki. GT mallia rupee saamaan aika mukavasti. Semmonen polttelis, jos kakkosta kattelisin...
                            Passat tdi -04

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              '05 Impreza WRX hyökkäilee menemään lumista tietä pitkin ihan kivasti ja kulmassa.
                              Kone tosin vaatii tossua ja kierroksia
                              Turbo... nyrpistys
                              Last edited by petrolhead; 06-01-2009, 01:29.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • Zippaaja
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2007
                                • 1140
                                • Pieksämäki

                                Toyota Corolla vm. 1988 on loistava valinta kaikkeen metästä tielle menoon. Sellaisen ostan tulevaisuudessa vielä kauppakassiksi. Tykein laitos ikinä.

                                Opel Vectra a 2.0l 16v nyt hyviä kokemuksia. Kulkee niiku pitää ja tekniikka toimii. Ihan jees käyttöpeli.
                                Kovvoo hommoo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎