Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tojopa
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 1592
    • Kuopio

    Onko tuo Hondasta löytyvä kone oikeasti Opelin valmiste?

    Comment

    • N54
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2012
      • 526
      • Satakunta

      Originally posted by Tojopa View Post
      Onko tuo Hondasta löytyvä kone oikeasti Opelin valmiste?
      Oon kyllä melkoisen varma ettei ole, eihän Ooppelilla ole muuta 2.2 litraista dieseliä kuin joku 100 vuotta vanha 2.2 DTI.

      Comment

      • JH.
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 781
        • PKS

        Originally posted by ThemeJ View Post
        Ooppelin kone, jos ajaa paljon kaupungissa niin menee hiukkassuodatin tukkoon kuten taitaa mennä monesta muustakin nyky tiisselistä.
        Ihan on Hondan oma kone.
        MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
        Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
        BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

        Käyttis i4 eDrive40
        Kesällä E36 M3
        Radalla E36 325i track day tool

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2175
          • Kuopio

          Joissain 2000-luvun alkupuolen Hondissa ja Opeleissa voi olla Isuzun valmistamia diesel-koneita. Ne on huikean luotettavia (juurikin noi 2.2 diesel-Isuzut). Ainakin Opeleissa nämä olivat Isuzun tekeleitä. Sen jälkeen Opel sai osakseen Fiatin diesel-moottorit. Mikä ei ollut hyvä vaihto....

          Hondalla ja Opelilla oli myös jossain vaiheessa 2000-luvulla jotain yhteistyötä moottorikehityksen suhteen. Ainakin tuo 2.8 V6 Turbo piti olla tämän yhteistyön hedelmiä. Mutta ymmärtääkseni sinänsä missään Opelissa ei ole Hondan tekemää moottoria ollut toi Hondassa Opelin tekemää.
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • JH.
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 781
            • PKS

            Originally posted by Zeta View Post
            Mielessä on vain, että voisi vaihtaa vähän toisentyyppiseen e90 jälkeen niin ei tarvitsisi niin helvetisti laittaa lisää rahaa autoon kiinni. Noita b8 Audeja saa kilsoista riippuen siellä 15-17te, samalla rahalla ei kummoista e9x bemaria vielä saa. Ei ainakaan parempaa kuin mitä edellinen oli
            Sun juttuja on ollu hauska lukea koska ittellä on niin paljon samaa tuskaa . Oon todennu että 200 tkm ajetussa E90 325:ssä on edelleen niin paljon autoa/luotettavuutta jäljellä, että en oo keksiny hyvää vaihdokkia. Tosta sais varmaan sen 13-15 t€ ja sillä ei tosiaan kummoista peliä saa oikein miltään merkiltä. Ylläpitokulut on ittellä rajannu kaikki VAG:t ja 4-koneiset BMW:t pois. Muutaman touhutonnin korjauksilla saa aika paljon bensaa.

            Vetomassaltaan autotrailerikelpoinen sedan kiinnostais, jolloin vaihtoehtoja ei oo paljon. E60 on aina hyvä, mutta se ei ilman m-sporttia oikein iske ja ne taas on aika kalliita.

            Yhtenä vaihtoehtona oon pitäny Subarua. Oon aina tykänny niiden meiningistä ja luotettavuus nyt on täysin timanttista. Ajettavuus on aiempien kokemusten perusteella myös melko varmasti erinomainen. Ämpärimuovin määrä voi olla no-go, joten pitäis vähän käydä fiilistelemässä. Noissa ongelma tuppaa oleman automaagien vähyys. Vähempikin teho/kulutus riittäis käyttikseen.

            MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
            Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
            BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

            Käyttis i4 eDrive40
            Kesällä E36 M3
            Radalla E36 325i track day tool

            Comment

            • JH.
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 781
              • PKS

              Originally posted by Veeksi View Post
              Joissain 2000-luvun alkupuolen Hondissa ja Opeleissa voi olla Isuzun valmistamia diesel-koneita. Ne on huikean luotettavia (juurikin noi 2.2 diesel-Isuzut). Ainakin Opeleissa nämä olivat Isuzun tekeleitä. Sen jälkeen Opel sai osakseen Fiatin diesel-moottorit. Mikä ei ollut hyvä vaihto....
              Oikein. Tarkennuksena vielä että 2.2-litrainen on kuitenkin aina Hondassa Hondan oma kone. Vain 1.7-litraiset Diesel-Civicit on Isuzun suunnittelemalla koneella.
              MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
              Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
              BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

              Käyttis i4 eDrive40
              Kesällä E36 M3
              Radalla E36 325i track day tool

              Comment

              • ThemeJ
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 997
                • Turku/Raahe

                Originally posted by JH. View Post
                Ihan on Hondan oma kone.
                No ilmankos ovat toimivia. Näkyy olevan ensimmäinen Hondan oma dieseltekele.
                Bmw E30
                Bmw 2000Touring Scrap
                Ex. Bmw E30 316
                Ex. Bmw E36

                Comment

                • tecro
                  BTCF Member
                  • Dec 2009
                  • 185
                  • Suomi

                  Originally posted by Zeta View Post
                  Ok, kiitosta tiedoista. Tuohon 2.0TDI auttaa toki vähän ohjelmointi, tehot nousevat sinne +170hv. Mielessä on vain, että voisi vaihtaa vähän toisentyyppiseen e90 jälkeen niin ei tarvitsisi niin helvetisti laittaa lisää rahaa autoon kiinni. Noita b8 Audeja saa kilsoista riippuen siellä 15-17te, samalla rahalla ei kummoista e9x bemaria vielä saa. Ei ainakaan parempaa kuin mitä edellinen oli
                  Tuosta uskaltaa kyllä olla erimieltä, 15-17 tonnilla saa etuvetoisen B8:n ei sellaisella tee yhtään mitään.. Ja niiden varustelussakaan ei ole kehumista..:think Oikeasti varusteltu quattro, moottorilla maksaa reippaasti enemmän kuin "vastaava BMW"
                  Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7513
                    • Kotona

                    Originally posted by tecro View Post
                    Tuosta uskaltaa kyllä olla erimieltä, 15-17 tonnilla saa etuvetoisen B8:n ei sellaisella tee yhtään mitään.. Ja niiden varustelussakaan ei ole kehumista..:think Oikeasti varusteltu quattro, moottorilla maksaa reippaasti enemmän kuin "vastaava BMW"
                    No jos b7 mennään niin löytyy nelivetoa ja kivasti potkua http://www.nettiauto.com/audi/a4/7145739

                    Tohon rahaan saa jo ettimällä ettiä vastaavan ikäistä/hintaista/tehoista bemaria... tai jos tuntuu että löytyy niin linkkiä kehiin
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                    -

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      Originally posted by Zeta View Post
                      No jos b7 mennään niin löytyy nelivetoa ja kivasti potkua http://www.nettiauto.com/audi/a4/7145739

                      Tohon rahaan saa jo ettimällä ettiä vastaavan ikäistä/hintaista/tehoista bemaria... tai jos tuntuu että löytyy niin linkkiä kehiin
                      Mä olen tän analyysin jo johonkin postannut ennenkin, mutta tässä vielä oma varoituksen sanani.

                      Päätettiin vuonna 2011 vaihtaa takaveto e90 Audi A4 TFSI Quattro Avant Automaattiin, vm. 2005. Vaimolle siis "varma" valinta talviautoksi ja perheen kärryveturiksi. Vaimo, joka ei ole kovin tarkka, ei viihtynyt Audissa lainkaan, ja omat kokemukseni vahvistavat diagnoosin:
                      • Moottori ja vaihdelaatikko eivät toimi lainkaan yhteen. Yhtään nättiä lähtöä paikaltaan ei saa aikaiseksi, vaan nykäisemällä mennään.
                      • Kamala käyntiääni
                      • Temppuileva ilmastointilaite, joka hajosi just kokonaan, kun vein autoa vaihtoon Lahteen
                      • Joku ihmeen imuvuototyyppivika, jota en muista enää. Korjattiin auton myyneen liikkeen piikkiin. Sammui sata kertaa tielle.
                      • Järkyttävä ergonomia penariin tottuneelle.
                      • Ruma.


                      Vaihtui siis vielä samana vuonna e90 325xiA:han, joka toi tunteen, kuin olisi kotiin tullut.

                      Rivien välistä voinette lukea, että Audia meille ei tule koskaan...
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • turomu
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 310
                        • Kuusamo

                        Jos haluaa reilulla kympillä uudehkon ja tilavan perheauton niin Mazda 6 farmari 2008-> ei ole hullumpi vaihtoehto. Tilaa enemmän kuin e39 ja ehkä jopa enemmän tai ainakin saman verran kuin e61. Ajoltaan toki äänekkäämpi ja pintakovempi

                        Huomattavasti parempi ajaa kuin saman ikäinen avensis ja paremman näköinen kuin honda. Itellä on tuo vanhanliiton 2.0td 140hv joka voisi toki olla vääntävämpi mutta katotaan jos lastuttais. -10 tais tulla 2.2td

                        itellä oli hakusessa e61 mutta vm 2008 mazdan sai 155tkm/~12t€
                        kun e61 olis samaan rahaan ollut ehkä -04 ja 300tkm.

                        Ps. itsehän ajan kuitenkin työmatkat e46 ettei totuus unohtuis...
                        X3 30d M-sport
                        exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

                        Comment

                        • peLoGo?
                          BTCF Member
                          • Jul 2012
                          • 374
                          • Vaasa

                          Originally posted by touring39 View Post
                          Mä olen tän analyysin jo johonkin postannut ennenkin, mutta tässä vielä oma varoituksen sanani.

                          Päätettiin vuonna 2011 vaihtaa takaveto e90 Audi A4 TFSI Quattro Avant Automaattiin, vm. 2005. Vaimolle siis "varma" valinta talviautoksi ja perheen kärryveturiksi. Vaimo, joka ei ole kovin tarkka, ei viihtynyt Audissa lainkaan, ja omat kokemukseni vahvistavat diagnoosin:
                          • Moottori ja vaihdelaatikko eivät toimi lainkaan yhteen. Yhtään nättiä lähtöä paikaltaan ei saa aikaiseksi, vaan nykäisemällä mennään.
                          • Kamala käyntiääni
                          • Temppuileva ilmastointilaite, joka hajosi just kokonaan, kun vein autoa vaihtoon Lahteen
                          • Joku ihmeen imuvuototyyppivika, jota en muista enää. Korjattiin auton myyneen liikkeen piikkiin. Sammui sata kertaa tielle.
                          • Järkyttävä ergonomia penariin tottuneelle.
                          • Ruma.


                          Vaihtui siis vielä samana vuonna e90 325xiA:han, joka toi tunteen, kuin olisi kotiin tullut.

                          Rivien välistä voinette lukea, että Audia meille ei tule koskaan...
                          TFSI ja automaatti on sellaisia mihin en itse oikein luota VAG laitteissa. Vanhempi 1.8t ja manuaali yhdistelmä on mielestäni aika pomminvarma paketti.

                          Meillä on -05 Avantissa sporttisisusta ja se lisää viihtyvyyttä ihan kivasti, paremmin tuolla kabiinissa mielestäni viihtyy kuin karvalakki e90:ssä. Sitten jos Bemarissakin on sporttisisusta, niin kupit taas kääntyvät mielestäni BMW:n puoleen.

                          Ajoltaan BMW istuu ehkä paremmin omaan räpylään, mutta tuo Audikin on mielestäni kokoisekseen hyvä ajaa. Meille tuli nyt toinen Audi putkeen emännälle sen vuoksi, että tykästyi tuohon quattro-nelivetoon ensimmäisen aikana.
                          BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                          BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                          Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                          Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                          Ex. BMW F10 530dA -10
                          Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                          Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                          Ex. BMW E60 525i -04

                          BimmerCode & BimmerLink + ENET

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            B6:sen sporttipenkki on parempi kuin bemarin. Lisäksi Audin sportissa aina ristiseläntuki, mikä on bemarissa aika harvinaisuus.

                            Comment

                            • protoni
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2008
                              • 1361
                              • Tampere

                              Samaa mieltä. B6 A4:ssa on ollut toistaiseksi parhaat sporttijakkarat. Vertailuistumista tehty B5 A4, B7 A4, E46, E39 ja E61 kaikki vastaavilla sporteilla. Ei noista mikään huono ole, mutta B6:ssa oli säätövaroja joka suuntaan naksun enempi.

                              Muutoin vastaavasti varusteltu BMW ja Audi ovat laadultaan ja tuntumaltaan molemmat aika samalla viivalla. Hieman erilaisia monelta osin, mutta kokonaisuutena ovat keskenään aika tasavahvoja. Molemmissa hyvät ja huonot puolensa sekä mallisarjoille ominaiset tyyppiviat. Molemmilla myös hyvin aktiiviset harrastajat ja forumit, mistä +++.

                              Comment

                              • Bdh
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2011
                                • 65
                                • Tampere

                                Omat kolme viimeistä autoa:

                                B7 2.0 TFSI Quattro
                                B8 2.0 TDI Quattro
                                e91 330xD

                                ja yleisfiilikseltään voiton vie kyllä tää bemari. Ajettavuudessa ei ole noissa kolmessa mitään valittamista mutta kaikkien asioiden summana BMW on näistä mielestäni paras. B8:ssä ei ollut ongelmia mutta B7 oli jonkun verran korjattavaa tasaiseen tahtiin. Niinkuin edellä mainittiin, hyvät foorumit molemmille merkeille on plussaa. Mutta mielestäni samalla rahalla kaikissa hintaluokissa saa BMW:llä enemmän kuin Audissa. Tässä ei mennä nyt yksilöihin vaan yleisellä tasolla.

                                Tekisi tosin mieli testata B8 hyvillä varusteilla 3.0TDI koneella, niin saisi vielä enemmän puolueettoman mielipiteen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎