Itsellä oli ennen X5:sta Opel Mokka ja noh..."kahta en vaihda, mutta Opelin kyllä"
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Janza182 View PostHyviä ehdotuksia!
Vx:ä joskus katsellutkin ja ei huono. Pitääpäs tutkia tarjontaa. RHD ei ongelma. Caterham aikanaan just tuli briteistä moisena. Ei ollut järkeä maksaa melkein 10te siitä että sai ohjauksen LHD..
S2000 joskus katsellut ja ei sekään huono. En vaan nyt muista mikä siinä tökki mua muutama vuosi sitten kun kävin paria katsomassa. Pitää ottaa uusintakierros
Harvinainen tilanne todellakin omalla kohdalla kun ei ole pakko saada kulkupeliä ja ei ole mitään kuumetta. Silti joku harrastuskohde olisi kiva. Bmw:t valitettavasti alkaa olla nähty ja ei löydy yhtään todella kiinnostavaa mallia. Haaveena on myös ollut omistaa rodi, mutta niissäkin mieleisten hinnat ihan järettömiä..
Menee se jonkun verran yli 1000 kg:n, mutta suht kevyt kuitenkin.
S mallissa jo kohtuullisesti tehoa ja ihan järkevällä hinnallakin. Ajo-ominaisuudet ja hauskuuskerroin on kuitenkin kohdallaan.G20 320i M-sport
Alfa GTV 1750
Comment
-
-
Aloimme vaimon kanssa harkitsemaan tehdasuuden auton ostoa talouteen, pitäisi saada toiseksi autoksi jokin huoleton takuun alainen kinneri jolla hoitaisi luotettavasti kaupunkiajot ja kaikki muutkin ajot silloin kun käyttis-Bemari (taas) hajoaa ja harrasteautot ovat osina.
Heitelkääpä vähän kokemuksia noista supermineistä, budjetti n.15k jolla ei kyllä kummoista kinneriä saa. Ymmärrän sen.
Kävin jo viime syksynä koeajamassa kauan odottamani Renault Twingon ja pettymys oli aika suuri, halpa ja älyttömän ketterä auto jossa mutkaan maksimilujaa runnoessa voi olla tuntevinaan myös häivähdyksen takavetoauton dynaamisesta balanssista mutta muutoin fiilis oli kuin 20-vuotiaassa Puntossa. Materiaalit kamalaa paskaa, maahantuontiohjelmassa vain yksi patalaiska moottori eikä design ja tarjolla olevat varusteet kokonaisuudessaan vakuuttaneet. Todella potentiaalinen konsepti mutta ainakin tuossa perusmallissa kokonaan hukattu.
Eniten tällä hetkellä kiinnostaisi Fiat 500, Citroen C1 ja Kia Picanto. Kiassa tuntuu varusteiden suhteen olevan aivan ylivoimainen hinta-laatusuhde.
Mahtaako tässäkään projektissa olla mitään järkeä vai ostanko suosiolla taas teini-ikäisen BMW:n, nautin ajamisen ilosta ja kiroilen sitten Pielmeierille tilausta kirjoittaessa.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View PostHyviä ehdotuksia!
Vx:ä joskus katsellutkin ja ei huono. Pitääpäs tutkia tarjontaa. RHD ei ongelma. Caterham aikanaan just tuli briteistä moisena. Ei ollut järkeä maksaa melkein 10te siitä että sai ohjauksen LHD..
S2000 joskus katsellut ja ei sekään huono. En vaan nyt muista mikä siinä tökki mua muutama vuosi sitten kun kävin paria katsomassa. Pitää ottaa uusintakierros
Harvinainen tilanne todellakin omalla kohdalla kun ei ole pakko saada kulkupeliä ja ei ole mitään kuumetta. Silti joku harrastuskohde olisi kiva. Bmw:t valitettavasti alkaa olla nähty ja ei löydy yhtään todella kiinnostavaa mallia. Haaveena on myös ollut omistaa rodi, mutta niissäkin mieleisten hinnat ihan järettömiä..
Ei kestä kiittää.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostAloimme vaimon kanssa harkitsemaan tehdasuuden auton ostoa talouteen, pitäisi saada toiseksi autoksi jokin huoleton takuun alainen kinneri jolla hoitaisi luotettavasti kaupunkiajot ja kaikki muutkin ajot silloin kun käyttis-Bemari (taas) hajoaa ja harrasteautot ovat osina.
Heitelkääpä vähän kokemuksia noista supermineistä, budjetti n.15k jolla ei kyllä kummoista kinneriä saa. Ymmärrän sen.
Kävin jo viime syksynä koeajamassa kauan odottamani Renault Twingon ja pettymys oli aika suuri, halpa ja älyttömän ketterä auto jossa mutkaan maksimilujaa runnoessa voi olla tuntevinaan myös häivähdyksen takavetoauton dynaamisesta balanssista mutta muutoin fiilis oli kuin 20-vuotiaassa Puntossa. Materiaalit kamalaa paskaa, maahantuontiohjelmassa vain yksi patalaiska moottori eikä design ja tarjolla olevat varusteet kokonaisuudessaan vakuuttaneet. Todella potentiaalinen konsepti mutta ainakin tuossa perusmallissa kokonaan hukattu.
Eniten tällä hetkellä kiinnostaisi Fiat 500, Citroen C1 ja Kia Picanto. Kiassa tuntuu varusteiden suhteen olevan aivan ylivoimainen hinta-laatusuhde.
Mahtaako tässäkään projektissa olla mitään järkeä vai ostanko suosiolla taas teini-ikäisen BMW:n, nautin ajamisen ilosta ja kiroilen sitten Pielmeierille tilausta kirjoittaessa.
Pitkät välitykset ja laiska kone. Ei kulje mihinkään. Ohittaessa on pakko kytkeä mm. Ilmastointi hetkeksi pois päältä. Talvella todella äkkipikainen käytökseltään, joskin niin ne taitaa kaikki lyhyen akselivälin autot olla. Ja kirsikkana kakun päällä tulee helvetin pasuunoihin verrattava sisämelu. Jos meinaa nastoja käyttää niin korvatulppia suosittelen.
Melkein itse kallistuisin pykälää isompiin. Vaikka citikan C3:een tai rellun Clioon...-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostAloimme vaimon kanssa harkitsemaan tehdasuuden auton ostoa talouteen, pitäisi saada toiseksi autoksi jokin huoleton takuun alainen kinneri jolla hoitaisi luotettavasti kaupunkiajot ja kaikki muutkin ajot silloin kun käyttis-Bemari (taas) hajoaa ja harrasteautot ovat osina.
Heitelkääpä vähän kokemuksia noista supermineistä, budjetti n.15k jolla ei kyllä kummoista kinneriä saa. Ymmärrän sen.
Kävin jo viime syksynä koeajamassa kauan odottamani Renault Twingon ja pettymys oli aika suuri, halpa ja älyttömän ketterä auto jossa mutkaan maksimilujaa runnoessa voi olla tuntevinaan myös häivähdyksen takavetoauton dynaamisesta balanssista mutta muutoin fiilis oli kuin 20-vuotiaassa Puntossa. Materiaalit kamalaa paskaa, maahantuontiohjelmassa vain yksi patalaiska moottori eikä design ja tarjolla olevat varusteet kokonaisuudessaan vakuuttaneet. Todella potentiaalinen konsepti mutta ainakin tuossa perusmallissa kokonaan hukattu.
Eniten tällä hetkellä kiinnostaisi Fiat 500, Citroen C1 ja Kia Picanto. Kiassa tuntuu varusteiden suhteen olevan aivan ylivoimainen hinta-laatusuhde.
Mahtaako tässäkään projektissa olla mitään järkeä vai ostanko suosiolla taas teini-ikäisen BMW:n, nautin ajamisen ilosta ja kiroilen sitten Pielmeierille tilausta kirjoittaessa.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostMahtaako tässäkään projektissa olla mitään järkeä vai ostanko suosiolla taas teini-ikäisen BMW:n, nautin ajamisen ilosta ja kiroilen sitten Pielmeierille tilausta kirjoittaessa.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostAloimme vaimon kanssa harkitsemaan tehdasuuden auton ostoa talouteen, pitäisi saada toiseksi autoksi jokin huoleton takuun alainen kinneri jolla hoitaisi luotettavasti kaupunkiajot ja kaikki muutkin ajot silloin kun käyttis-Bemari (taas) hajoaa ja harrasteautot ovat osina.
Heitelkääpä vähän kokemuksia noista supermineistä, budjetti n.15k jolla ei kyllä kummoista kinneriä saa. Ymmärrän sen.
Kävin jo viime syksynä koeajamassa kauan odottamani Renault Twingon ja pettymys oli aika suuri, halpa ja älyttömän ketterä auto jossa mutkaan maksimilujaa runnoessa voi olla tuntevinaan myös häivähdyksen takavetoauton dynaamisesta balanssista mutta muutoin fiilis oli kuin 20-vuotiaassa Puntossa. Materiaalit kamalaa paskaa, maahantuontiohjelmassa vain yksi patalaiska moottori eikä design ja tarjolla olevat varusteet kokonaisuudessaan vakuuttaneet. Todella potentiaalinen konsepti mutta ainakin tuossa perusmallissa kokonaan hukattu.
Eniten tällä hetkellä kiinnostaisi Fiat 500, Citroen C1 ja Kia Picanto. Kiassa tuntuu varusteiden suhteen olevan aivan ylivoimainen hinta-laatusuhde.
Mahtaako tässäkään projektissa olla mitään järkeä vai ostanko suosiolla taas teini-ikäisen BMW:n, nautin ajamisen ilosta ja kiroilen sitten Pielmeierille tilausta kirjoittaessa.EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostHeitelkääpä vähän kokemuksia noista supermineistä, budjetti n.15k jolla ei kyllä kummoista kinneriä saa. Ymmärrän sen.
Eniten tällä hetkellä kiinnostaisi Fiat 500, Citroen C1 ja Kia Picanto. Kiassa tuntuu varusteiden suhteen olevan aivan ylivoimainen hinta-laatusuhde
Kannatusääni siis tässä menee Kialle tai muulle idän ihmeelle, ihan vaan koska mun käsitys on se, että niissä nyt sentään tekniikka pelaa kohtuu varmasti vrt. ranskalaiset.V60 D4 AWD -16
Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
ex V60 D4 -13
ex E36 323i 4D -96
ex E91 320d -06 Stage 1
Comment
-
-
Fiestaa lähtisin itse ensimmäisenä katsomaan, nyt on tosi edullinen romutuskamppis malli jossa 5 ov. 80hv trend 13990€ jossa siis romutuspalkkio jo huomioitu. Toki tuo voi tuntua aavistuksen laiskalta jos ripeähkö liikehtiminen on tavoitteena jolloin 100hv ecoboost on parempi vaihtoehto. Plussina lisäksi 1.1% korko ja viiden vuoden takuu.
Upista myös pika tutustumisella ok mielikuva, yllättävän tilava ainakin etupenkiltä tarkasteltuna. Mihinkään C1 ja Picanto linjalla en ainakaan itse lähtisi ennemmin sitten vaikka vähänkäytetty pykälää isompi.
Comment
-
-
Katsellut saksasta autoja 6000-10000, vähän jokaista merkkiä tutkaillut, myös hieman pienempiä autoja. Olisiko ideoita 180hp-> pieni/keskikokoista autoa tossa hintaluokassa(bensa), diesel mieluusti 200hp->.
Onko nuo mk1 Mini Cooper S JCW:t minkälaisia yleisesti ottaen, ilmeisesti melu on aika kova motari ajossa ja muovia piisaa melko paljon joka paikassa, mutta korvaako hauskuus nuo miinukset?
Eksyin myös katselemaan Volvo C30 T5 R-Designia, tietääkös joku niistä enempi?:think
Tietysti Alfa Romeo Brera 2.4jtdm kiinnostaisi todella paljon mutta pelko taitaa voittaa tahdon näissä.. Vuosia tiiraillut 159/Breraa eikä vieläkään mielenkiinto laantunut. Jos ei nyt.. Niin varmaan joskus vielä.
Pitäisi löytää arki auto tuon 330D:n tilalle vaihtelun vuoksi.
Tietty bemareita voi ehdottaa myös.Exät:
Lupo Gti
Mazda 6 MPS
e46 330dA Individual Touring M-Sport II -02[/B][/SIZE]
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostAloimme vaimon kanssa harkitsemaan tehdasuuden auton ostoa talouteen, pitäisi saada toiseksi autoksi jokin huoleton takuun alainen kinneri jolla hoitaisi luotettavasti kaupunkiajot ja kaikki muutkin ajot silloin kun käyttis-Bemari (taas) hajoaa ja harrasteautot ovat osina.
Heitelkääpä vähän kokemuksia noista supermineistä, budjetti n.15k jolla ei kyllä kummoista kinneriä saa. Ymmärrän sen.
Kävin jo viime syksynä koeajamassa kauan odottamani Renault Twingon ja pettymys oli aika suuri, halpa ja älyttömän ketterä auto jossa mutkaan maksimilujaa runnoessa voi olla tuntevinaan myös häivähdyksen takavetoauton dynaamisesta balanssista mutta muutoin fiilis oli kuin 20-vuotiaassa Puntossa. Materiaalit kamalaa paskaa, maahantuontiohjelmassa vain yksi patalaiska moottori eikä design ja tarjolla olevat varusteet kokonaisuudessaan vakuuttaneet. Todella potentiaalinen konsepti mutta ainakin tuossa perusmallissa kokonaan hukattu.
Eniten tällä hetkellä kiinnostaisi Fiat 500, Citroen C1 ja Kia Picanto. Kiassa tuntuu varusteiden suhteen olevan aivan ylivoimainen hinta-laatusuhde.
Mahtaako tässäkään projektissa olla mitään järkeä vai ostanko suosiolla taas teini-ikäisen BMW:n, nautin ajamisen ilosta ja kiroilen sitten Pielmeierille tilausta kirjoittaessa.
Loppusuoralla on
Fiesta
Uusi Fabia
Ibiza
Hyundai i20
Kaikki mahtuu budjettiin, Seatin ja Skodan osalta kannattaa varmistua - että kyseessä on hihnallinen TSI. Vieläkin myydään vanhoja varastoja ketjuvammaisilla Tessuilla.
Jos haluat mustan hevosen, niin Dacia Sandero renun pikkuturbobensalla. Kymppitonniin saa hakea kotio romutuspalkkion kanssa.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostSaman aiheen parissa painiskelleena.
Loppusuoralla on
Fiesta
Uusi Fabia
Ibiza
Hyundai i20
Kaikki mahtuu budjettiin, Seatin ja Skodan osalta kannattaa varmistua - että kyseessä on hihnallinen TSI. Vieläkin myydään vanhoja varastoja ketjuvammaisilla Tessuilla.
Jos haluat mustan hevosen, niin Dacia Sandero renun pikkuturbobensalla. Kymppitonniin saa hakea kotio romutuspalkkion kanssa.
Kia Rio, Skoda Fabia ja Seat Ibiza ei päässyt jatkoon, en saanut hyvää ajoasentoa. Peugeot 208 vaikutti ihan jees, muutama pikku juttu häiritti ajossa. Hemmetin pieni ratti, b-pilari ärsyttävästi tiellä risteyksissä ja ei oo vakain ajettava +100km/h nopeuksissa. Corsa on nyt tällä hetkellä kisassa kärjessä. Fiesta on vielä koittamatta ja pyytämättä siitä tarjous.
Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut
Comment
-
-
Originally posted by AK-87 View PostSen kummemmin hintoihin tutustumatta heitän nyt vaan, että itse en pitäisi ranskalaisia edes vaihtoehtoina. En sitten niin missään tilanteessa. Kertaakaan en ole kuullut, että joku vakavissaan olisi puhunut positiivista omasta rellustaan, pököstään tai sitikastaan. Ja omat kokemukset on täysin vastaavia myös: vaikka sellainen ihme tapahtuisi, että ranskatar sattuisi toimimaan moitteetta, niin on se ajaminen kyllä ihan täyttä kuraa. Clion kohdalla en lakannut ihmettelemästä, miten niin pieneen autoon on saatu niin elävästi toteutettua traktorin ajotuntuma.
Kannatusääni siis tässä menee Kialle tai muulle idän ihmeelle, ihan vaan koska mun käsitys on se, että niissä nyt sentään tekniikka pelaa kohtuu varmasti vrt. ranskalaiset.
Ranskalaisten autojen suurin vika Suomessa on vanhojen 80- ja osin 90-lukuisten mallien saama huono maine mikä elää erittäin sitkeässä yhä edelleen. Tuo maine ei vain pidä paikkaansa enää. On vaan niin kovin hauskaa ja helppoa huudella, että "parhaat ranskalaiset saa rilliltä". Antaessaan mielipiteitään kannattaisi myös mainita minkä ikäisellä ja mallisella kaaralla on huristellut eikä huudella höpöjä.
Olen itse ammatissa missä törmään päivittäin KAIKEN merkkisiin autoihin ja niiden matkan keskeyttäneisiin vikoihin. Osa vioista on helposti korjattavia ja osa ei. Usko pois kun sanon, että esimerkiksi pääkaupunkiseudun hinausliikkeitä ja tiepalvelua työllistävät pääasiassa ns. premium-merkit, VW, Audi, Volvo, BMW, Mercedes etc. Eivät korealaiset, romanialaiset tai ranskalaiset... Ihmisten mielikuvilla ja todellisuudella ei ole tässä kohtaa mitään tekemistä keskenään.
Annan muutaman todellisen esimerkin ihan lähipiiristä. Äitini ajaa 2005-mallisella Meganella, mittarissa noin 124tkm. Tähän autoon on vaihdettu kymmenen vuoden aikana, 2xjakohihna (iän, ei kilometrien takia), 1xjarrupalat eteen ja taakse, tämän vuoden katsastukseen raidetangon ulommat päät molemmille puolille ja yksi alapallonivel. Auto on läpäissyt katsastuksen joka kerta moitteetta. Kertaakaan auto ei ole jättänyt tielle tai jättänyt käynnistymättä. Melkoinen romu eikö?
Esimerkki kaksi. Ex-puolisoni osti 2010 uutena Clion 1.2Tce moottorilla (pieni bensaturbo). Autolla on tällä hetkellä ajettu 190tkm jona aikana se on tarvinnut seuraavia korjauksia: Jakohihna kerran, jarrupalat eteen ja taakse kerran, käsijarruvaijerit (koska toope ei käytä käsijarrua), ahtopainetunnistin (meni jo melkein uutena ja takuuseen) ja raidetangon päät molemmin puolin. Sama juttu kuin aiemmin, katsastettu moitteetta, ei koskaan tielle/käynnistymättä. Silkkaa paskaa eiks niin?
Ja kyllä olen itsekin omistanut useita ranskalaisia autoja eikä ole mitään estettä etten tulisi omistamaan jatkossakin. Mainittakoon nyt sekin vielä, että sitten ajokortin saatuani on minun käyttöni kautta kulkenut reilut sata kappaletta eri merkkisiä kulkineita.Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä
Comment
-
Comment