Announcement

Collapse
No announcement yet.

Neliveto-BMW vaurioitui katsastuksessa Jyväskylässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ThemeJ
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 997
    • Turku/Raahe

    #31
    Originally posted by Clavurion View Post

    Eihän sillä nopeudella ole mitään merkitystä muuten kuin pyörivien osien laakerien kuormitukseen, kunhan jakolaatikon kytkin ei aktivoidu.
    Ajattelinkin lähinnä luistonestoa ja ajonvakautusta. Siinä sillä tietysti on merkitystä kun rullilta poistutaan, lähes kaikki dynyn valmistajat ilmottaa että rullilta tulee poistua kun rullat pyörii. Jos nopeus on kova niin kai se siinä kohtaa jotain tekee?
    Bmw E30
    Bmw 2000Touring Scrap
    Ex. Bmw E30 316
    Ex. Bmw E36

    Comment

    • Jarger
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 3708
      • Finnland

      #32
      Auto liikkuu jos ei jarrut ole päällä ja siellä on nuo rättinivelet ottamassa pienen jouston vastaan kuitenkin.
      Tuo ennen xDriveä oleva E46 ja E53 on varmaan ainoat poikkeukset joita ei pitäisi dynossa saada rikki kovin helpolla, koska ei ole jakolaatikossa pakkaa lukitsemassa.
      Ja neliveto taas toimii silleen että lukitsee luistavia pyöriä, ei sillä tavalla ihan helpolla voimaa siirretä jos ne ei vaan lukitu rullilla? Saa toki korjata jos en nyt heti jotain käsitä
      Negatiiviset kauppakokemukset:
      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #33
        Originally posted by ThemeJ View Post
        lähes kaikki dynyn valmistajat ilmottaa että rullilta tulee poistua kun rullat pyörii.
        Lähtökohtaisesti tuo kuulostaa kovin erikoiselta. Ei tuosta tietoa, mutta miksi?
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Garage Katsastus
          Newbiemmer
          • Oct 2023
          • 2
          • Lahti

          #34
          Originally posted by Clavurion View Post

          Lähtökohtaisesti tuo kuulostaa kovin erikoiselta. Ei tuosta tietoa, mutta miksi?
          Jos jarrudyno ei ole varustettu telajarrulla, joka lukitsee telat niiden pysähtyessä, niin valmistajan ohje on että niiltä voi poistua vain pyöriessä. Ilmeisesti kulmavaihteisto tai sähkömoottorit ei tykkää, jos sitä käytetään tehodynamometrinä... Cartekiin saa lisävarusteena, mutta useimmissa ei ole. Toimivan nelikon kanssa ei ole kuitenkaan ongelmaa poistua pysähtyneiltä rullilta.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎