Nettiautosta bongailtua XLIII

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325TI
    Bimmer Rookie
    • Aug 2021
    • 103
    • Vantaa

    #361
    Originally posted by Arppa View Post

    Vastaan että on, omistin pari kesää hieman viritetyn manuaali c6:sen. Aivan huikea laite, onhan se muovinen sisältä mutta mainettaan parempi. Kevyt, 1430kg, taittuu mutkaan kuin ajatus ja myös poistuu mutkan jälkeen. Nyt onkin hieman vaikea ajatus seuraavasta harrasteesta. Samalla rahalla ei oikein saa vastaavaa suorituskykyä
    Siistiä kuulla, mietinnän alla jos joku kesä c6:sen hankkisi.
    Ei tule kyllä mieleen toista urheiluautoa, jolla saisi noin paljon kaikkea tuolla hinnalla.
    R8 Audi voisi päästä aika lähelle, mutta luotettavuus, kulut ja hinta ei kyllä yllä ihan samalle tasolle.

    Comment

    • Silmaauki
      BTCF Member
      • Jan 2015
      • 2065
      • Turku

      #362
      Osaako se saksalainenkin nuukailla? Usein puhutaan siitä miten Suomiautot on karvalakki versiota ja Saksasta löytyy ne Voll-versiot. Jotenkin kuvittelin, että Saksasta tuotu F11 535i olisi hyvin varusteltu.

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/15110003

      Muttei ole:
      - comfort accessia
      - professional hifiä
      - adaptiivisia valoja
      - himmeneviä peilejä
      - adaptiivista jousitusta
      - ratin lämmitystä
      - muitsipenkkejä
      - jne...
      E93 335i Aarre, Montego blue
      E90 318i talvipulkka

      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

      Comment

      • IiroU
        BTCF Member
        • Oct 2021
        • 527
        • Turku

        #363
        Originally posted by Silmaauki View Post
        Osaako se saksalainenkin nuukailla? Usein puhutaan siitä miten Suomiautot on karvalakki versiota ja Saksasta löytyy ne Voll-versiot. Jotenkin kuvittelin, että Saksasta tuotu F11 535i olisi hyvin varusteltu.

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/15110003

        Muttei ole:
        - comfort accessia
        - professional hifiä
        - adaptiivisia valoja
        - himmeneviä peilejä
        - adaptiivista jousitusta
        - ratin lämmitystä
        - muitsipenkkejä
        - jne...
        On siinä silti:
        -Comfort-penkit
        -Nahkasisusta
        -Aurinkoverhot
        -Iso navi
        -N55
        -20” vanteet (asennettu Suomessa tai ei, entiedä)

        Ei tuo silti mielestäni huonosti varusteltu ole, jos vaihtoehtona on Suomi-spec 520i manuaalilaatikolla, beigellä kangassisustalla, pikkunavilla ja lättäpenkeillä. Kaupanpääliseksi saa myös tietysti huonokuntoisen kopan ja huonon huoltohistoria.

        Varmasti löytyy myös Saksasta yllä kuvailemallani tavalla autoja, mutta todennäköisemmin ne varustellut tulevat muualta. Tännekkin joku on uutena varusteita raksinut, mutta onhan se harvinaisempaa.

        Varmaan myös se vääristää, että tänne pyritään tuomaan noita varusteltuja, koska eihän tänne kannata karvalakkeja uittaa. Niitä löytyy omasta takaa.
        Last edited by IiroU; 06-11-2025, 23:57.
        E65 745d Individual -07
        Ex:
        E39 530dA Touring M-Sport -02
        E39 528i Sedan -00
        Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
        Yhteydenotot YV.

        Comment

        • Silmaauki
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 2065
          • Turku

          #364
          Originally posted by IiroU View Post

          On siinä silti:
          -Comfort-penkit
          -Nahkasisusta
          -Aurinkoverhot
          -Iso navi
          -N55
          -20” vanteet (asennettu Suomessa tai ei, entiedä)

          Ei tuo silti mielestäni huonosti varusteltu ole, jos vaihtoehtona on Suomi-spec 520i manuaalilaatikolla, beigellä kangassisustalla, pikkunavilla ja lättäpenkeillä. Kaupanpääliseksi saa myös tietysti huonokuntoisen kopan ja huonon huoltohistoria.
          Hyvä että osaat olla positiivisesti sarkastinen.
          E93 335i Aarre, Montego blue
          E90 318i talvipulkka

          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

          Comment

          • Kanerv4
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 993
            • Tampere

            #365
            Originally posted by 325TI View Post

            Siistiä kuulla, mietinnän alla jos joku kesä c6:sen hankkisi.
            Ei tule kyllä mieleen toista urheiluautoa, jolla saisi noin paljon kaikkea tuolla hinnalla.
            R8 Audi voisi päästä aika lähelle, mutta luotettavuus, kulut ja hinta ei kyllä yllä ihan samalle tasolle.

            Mulla on ollut monen monta R8 audia sekä nytkin kaksi. Ei se kuluineen ole mikään iso edes, kytkin menee jossain kohtaa mutta se on ihan ajajasta kiinni, paisareita halkee kun ikää niilläkin alkaa olemaan sekä jotain satunnaisia lasinnostin tms oireita mutta hinnat onneksi samat melkein mitä normaalin a6 osatkin maksaa. Muistan yhden mustan millä ajettiin kesät talvet ihan huolella ja ostin sen auton kuitenkin joku 55 ajettuna, ensimmäinen kytkin meni vasta 12xxxx kohdilla. R-tronic parempi kuin manuaali vaikka netin perusteella saattaisi moinen olla puheiden perusteella mutta ei niillä ole R8:ia ollutkaan jotka sellaista pölisee se manuaalilaatikko mikä niissä on ei ole samanlainen "helppo" manuaali mitä joku a4 2.0 turbo quattro joka oikein imee vaihteen sisään kun sen edes laittaa sinnepäin. Mä voin kertoa kyllä lisää kun on ollut v8 ja v10 sekä kilsoja niillä takana sen 100tkm niin kai mulla joku näppi tieto on tässä 11 vuoden ajalta tullut. Hyvä puoli tällä hetkellä on että ne on suomessa oikeesti edullisia, ei niitä saa mistään hyviä kilpiin mitä suomessa maksaa moinen kun verotkin tulee päälle ja hinnat on pysynyt jo monta vuotta samassa. Mulla on toi yks harmaa mikä on aika hemmetin hieno mutta en oo edes siitä jaksanut tosissaan vääntää kauppaakaan, 3 kertaa sen saman auton oon ostanut takaisin kun se on paras mitä oon noita vanhempi koppaisia nähnyt. v10 toki harvinaisempi ja hauraampi, oman punaisen spyderin ostin joskus 48 ajettuna ja päästelin sillä vuoden aikana 15tkm asti eikä siinä ollu mitään ja se oli joka päivä ajossa kauppareissut, kotiin, töihin, kioskille yms käyttiksenä. Akun vaihdoin ja laitoin bluetooth mokkulan mmi navin taakse kun niissä ei sitä ikänsäkään puolesta ole. Mutta voin suositella lämpimästi, paras entry level supertötterö ja on kyllä melko huoleton laite ellei ajan hammasta lasketa kun jotain osia menee ja hinnat pysyy mikäli osaa pitää kilsat maltillisena. Sitten kun saan ton nykyisen Ferkun hukattua hankin kyllä taas R8 Audin mutta uusikoppaisen facelift spyderin perffinä
            Last edited by Kanerv4; 07-11-2025, 06:38.

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17613
              • Turku

              #366
              Originally posted by Silmaauki View Post
              Osaako se saksalainenkin nuukailla? Usein puhutaan siitä miten Suomiautot on karvalakki versiota ja Saksasta löytyy ne Voll-versiot. Jotenkin kuvittelin, että Saksasta tuotu F11 535i olisi hyvin varusteltu.

              https://www.nettiauto.com/bmw/535/15110003

              Muttei ole:
              - comfort accessia
              - professional hifiä
              - adaptiivisia valoja
              - himmeneviä peilejä
              - adaptiivista jousitusta
              - ratin lämmitystä
              - muitsipenkkejä
              - jne...
              Tämähän on pitkän linjan BMW-harrastajan auto. Häneltä löytyy nimimerkkikin foorumille.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Danukos
                Aluevastaava
                • Feb 2011
                • 1198
                • pks

                #367
                Viime aikoina katsellut paljon i3 tarjontaa ja harkinnassa olisi sellaisen hankinta talouteemme. Ei oo nämä lci-mallitkaan enää kalliita https://www.nettiauto.com/bmw/i3/15399371

                Toki tästä yksilöstä puuttuu itselle mieluisia varusteita ja kilsojakin ihan tuntuvasti.

                Ilmoituksesta poimittu lainaus : Auto kuitenkin myydään tai vaihdetaan, koska Model Y on maailman paras auto ja haluan sellaisen.
                E53 X5 3.0d Individual -03 Carbon Schwartz
                E36
                ///
                M3 -95Estoril Blau

                Ex​ - E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
                Ex - E34
                ///M5 -90 Alpin Weiss II

                Comment

                • miyli
                  BTCF Member
                  • Dec 2008
                  • 2099
                  • Naantali

                  #368
                  Originally posted by Danukos View Post
                  Viime aikoina katsellut paljon i3 tarjontaa ja harkinnassa olisi sellaisen hankinta talouteemme. Ei oo nämä lci-mallitkaan enää kalliita https://www.nettiauto.com/bmw/i3/15399371

                  Toki tästä yksilöstä puuttuu itselle mieluisia varusteita ja kilsojakin ihan tuntuvasti.

                  Ilmoituksesta poimittu lainaus : Auto kuitenkin myydään tai vaihdetaan, koska Model Y on maailman paras auto ja haluan sellaisen.
                  Vahva suositus i3s mallille jos mahdollista, on paljon jämäkämpi ajaa, Itsellä ollut molemmat mallit ja on kyllä eroa ajettavuudessa.
                  Last edited by miyli; 07-11-2025, 13:37.
                  Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                  Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                  Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                  Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                  Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                  Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                  1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                  0-200km/h 11.40s
                  100-200km/h 6,00s
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                  Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                  Comment

                  • PNM2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2015
                    • 1177
                    • Espoo

                    #369
                    Originally posted by miyli View Post

                    Vahva suositus i3s mallille jos mahdollista, on paljon jämäkämpi ajaa, Itsellä ollut molemmat mallit ja on kyllä eroa ajettavuudessa.
                    i3:ssa on suht huonoa varustusta usein. Aika harvassa ovat hyvinvarustellut i3s:t Suomessa.

                    Mulla on i3 kakkosautoksi harkinnassa ensi keväänä ja nyt näyttää siltä, että joutuu tyytymään perusmalliin hyvillä varusteilla, kun auto kuitenkin 100% kaupunkipyöritykseen tulee. Nyt on Nettiautossa neljä i3s:ää myynnissä: yksi vanha pienemmällä akulla, yksi pikkunäyttöinen, yksi valkoinen ja yksi ihan passeli mutta hieman liikaa ajettu. Missä vaiheessa navin rulla vaihtui isompaan versioon, kun 2022 autoissakin vielä näkyy ison näytön ja pro navin kanssa pienempää versiota?
                    Last edited by PNM2; 07-11-2025, 13:46.
                    i4 M50
                    ex: G30 530e xDrive M-Sport
                    ex: F11 525d xDrive
                    ex: F11 520d
                    ex: E91 318i

                    Comment

                    • miyli
                      BTCF Member
                      • Dec 2008
                      • 2099
                      • Naantali

                      #370
                      Originally posted by PNM2 View Post

                      i3:ssa on suht huonoa varustusta usein. Aika harvassa ovat hyvinvarustellut i3s:t Suomessa.

                      Mulla on i3 kakkosautoksi harkinnassa ensi keväänä ja nyt näyttää siltä, että joutuu tyytymään perusmalliin hyvillä varusteilla, kun auto kuitenkin 100% kaupunkipyöritykseen tulee. Nyt on Nettiautossa neljä i3s:ää myynnissä: yksi vanha pienemmällä akulla, yksi pikkunäyttöinen, yksi valkoinen ja yksi ihan passeli mutta hieman liikaa ajettu. Missä vaiheessa navin rulla vaihtui isompaan versioon, kun 2022 autoissakin vielä näkyy ison näytön ja pro navin kanssa pienempää versiota?
                      Itsellä oli ensin 2014 60ah Rex kaikilla varusteilla ja sen jälkeen 2019 s malli 94ah Rex kaikilla varusteilla. Tarkoitus olis luopua zetasta keväällä ja ajatellut i3s tilalle mutta tarjonta on kyllä varsinaisen huonoa hyvin varustelluissa tällä hetkellä molemmissa malleissa.
                      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                      0-200km/h 11.40s
                      100-200km/h 6,00s
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                      Comment

                      • PNM2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2015
                        • 1177
                        • Espoo

                        #371
                        Originally posted by miyli View Post

                        Itsellä oli ensin 2014 60ah Rex kaikilla varusteilla ja sen jälkeen 2019 s malli 94ah Rex kaikilla varusteilla. Tarkoitus olis luopua zetasta keväällä ja ajatellut i3s tilalle mutta tarjonta on kyllä varsinaisen huonoa hyvin varustelluissa tällä hetkellä molemmissa malleissa.
                        Jos oon oikein katsellut niin Saksasta toki löytyisi paremmin mutta taitavat olla siellä kaikkineen kalliimpia kuin Suomessa. Ruotsin valikoimaa en oo jaksanut vielä ihmetellä.
                        i4 M50
                        ex: G30 530e xDrive M-Sport
                        ex: F11 525d xDrive
                        ex: F11 520d
                        ex: E91 318i

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6809
                          • PK-seutu

                          #372
                          Originally posted by PNM2 View Post

                          i3:ssa on suht huonoa varustusta usein. Aika harvassa ovat hyvinvarustellut i3s:t Suomessa.

                          Mulla on i3 kakkosautoksi harkinnassa ensi keväänä ja nyt näyttää siltä, että joutuu tyytymään perusmalliin hyvillä varusteilla, kun auto kuitenkin 100% kaupunkipyöritykseen tulee. Nyt on Nettiautossa neljä i3s:ää myynnissä: yksi vanha pienemmällä akulla, yksi pikkunäyttöinen, yksi valkoinen ja yksi ihan passeli mutta hieman liikaa ajettu. Missä vaiheessa navin rulla vaihtui isompaan versioon, kun 2022 autoissakin vielä näkyy ison näytön ja pro navin kanssa pienempää versiota?
                          iDriven rulla-asia lienee Covid ajan osapulaa. Eli sellaisissa autoissa ei ole touch ominaisuutta siinä rullan päällä. i3:n kohdalla käyttivät pikkurullaa, joissain muissa malleissa on isompi rulla ilman touch ominaisuutta.

                          Samasta syystä valitettavan moni 2021-2022 i3 autoista on myös lasten navilla varustettu eikä siksi edes vaihtoehto
                          Last edited by pyroz; 07-11-2025, 17:20.
                          S65, S85, H1, N63TU, IB1

                          Comment

                          • PNM2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2015
                            • 1177
                            • Espoo

                            #373
                            Originally posted by pyroz View Post

                            iDriven rulla-asia lienee Covid ajan osapulaa. Eli sellaisissa autoissa ei ole touch ominaisuutta siinä rullan päällä. i3:n kohdalla käyttivät pikkurullaa, joissain muissa malleissa on isompi rulla ilman touch ominaisuutta.

                            Samasta syystä valitettavan moni 2021-2022 i3 autoista on myös lasten navilla varustettu eikä siksi edes vaihtoehto
                            Joo, tässä varmaan joutuu normimalliin nöyrtymään, kun skideille tulisi ajoon enimmäkseen. Mulla vaan olis muutaman kuukauden gäppi nykyisen ja uuden auton välillä eli sen voisin kurvailla i3s:llä hyvin sen mitä autoa näkisin pihassa. Mut ei auta, jos ei noita löydy.
                            i4 M50
                            ex: G30 530e xDrive M-Sport
                            ex: F11 525d xDrive
                            ex: F11 520d
                            ex: E91 318i

                            Comment

                            • 325TI
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2021
                              • 103
                              • Vantaa

                              #374
                              Originally posted by Kanerv4 View Post


                              Mulla on ollut monen monta R8 audia sekä nytkin kaksi. Ei se kuluineen ole mikään iso edes, kytkin menee jossain kohtaa mutta se on ihan ajajasta kiinni, paisareita halkee kun ikää niilläkin alkaa olemaan sekä jotain satunnaisia lasinnostin tms oireita mutta hinnat onneksi samat melkein mitä normaalin a6 osatkin maksaa. Muistan yhden mustan millä ajettiin kesät talvet ihan huolella ja ostin sen auton kuitenkin joku 55 ajettuna, ensimmäinen kytkin meni vasta 12xxxx kohdilla. R-tronic parempi kuin manuaali vaikka netin perusteella saattaisi moinen olla puheiden perusteella mutta ei niillä ole R8:ia ollutkaan jotka sellaista pölisee se manuaalilaatikko mikä niissä on ei ole samanlainen "helppo" manuaali mitä joku a4 2.0 turbo quattro joka oikein imee vaihteen sisään kun sen edes laittaa sinnepäin. Mä voin kertoa kyllä lisää kun on ollut v8 ja v10 sekä kilsoja niillä takana sen 100tkm niin kai mulla joku näppi tieto on tässä 11 vuoden ajalta tullut. Hyvä puoli tällä hetkellä on että ne on suomessa oikeesti edullisia, ei niitä saa mistään hyviä kilpiin mitä suomessa maksaa moinen kun verotkin tulee päälle ja hinnat on pysynyt jo monta vuotta samassa. Mulla on toi yks harmaa mikä on aika hemmetin hieno mutta en oo edes siitä jaksanut tosissaan vääntää kauppaakaan, 3 kertaa sen saman auton oon ostanut takaisin kun se on paras mitä oon noita vanhempi koppaisia nähnyt. v10 toki harvinaisempi ja hauraampi, oman punaisen spyderin ostin joskus 48 ajettuna ja päästelin sillä vuoden aikana 15tkm asti eikä siinä ollu mitään ja se oli joka päivä ajossa kauppareissut, kotiin, töihin, kioskille yms käyttiksenä. Akun vaihdoin ja laitoin bluetooth mokkulan mmi navin taakse kun niissä ei sitä ikänsäkään puolesta ole. Mutta voin suositella lämpimästi, paras entry level supertötterö ja on kyllä melko huoleton laite ellei ajan hammasta lasketa kun jotain osia menee ja hinnat pysyy mikäli osaa pitää kilsat maltillisena. Sitten kun saan ton nykyisen Ferkun hukattua hankin kyllä taas R8 Audin mutta uusikoppaisen facelift spyderin perffinä
                              Mielenkiintoista kuulla ihan oikeita kokemuksia omistajalta .
                              Lähinnä Car Wizardin, Hoovies Garagen ja muiden kanavien kautta saanut sellaisen käsityksen, että kannattaa pysyä kaukana noista, mutta ilmeisesti ei olekaan niin hankala auto pitää tiellä, kuin kuvitellut.
                              Pisteitä myös siitä, että oot noilla ajanut etkä vain säilyttänyt tallissa

                              Comment

                              • Kernwaffe
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 177
                                • Masku

                                #375
                                Originally posted by 325TI View Post

                                Mielenkiintoista kuulla ihan oikeita kokemuksia omistajalta .
                                Lähinnä Car Wizardin, Hoovies Garagen ja muiden kanavien kautta saanut sellaisen käsityksen, että kannattaa pysyä kaukana noista, mutta ilmeisesti ei olekaan niin hankala auto pitää tiellä, kuin kuvitellut.
                                Pisteitä myös siitä, että oot noilla ajanut etkä vain säilyttänyt tallissa
                                Hoovies ostaakin aina sen halvimman ja paskimman auton mitä löytää, sitten ihmettelee kun joutuukin korjauttamaan joka paikkaa. Siihen se kanava kyllä perustuukin.

                                Comment

                                Working...
                                X