Onko sinulla ollut ongelmia auton virhevastuun toteutumisessa Autotalo Leppiniemeltä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarger
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 4147
    • Finnland

    #46
    Originally posted by Silmaauki View Post

    Tää on offtopiccia, mutta...

    Kiinassa (tai missä tahansa halpismaassa) osataan tehdä myös laatua. Mutta vain jos siitä maksetaan ja sen laatua myös seurataan. Jos lähes ainoa kriteeri on hinta, niin sitä saa mitä tilaa. Ja kuluttaja kärsii.
    Maailman tunnetuin krääsänpuskupaikka, ja ongelmahan on siinäkin, että tietyt ihmiset, kuten minä ja valtaosa täällä, ei ennalta tiedä missä joku länsimaisen merkin varaosa on tehty. Aika vähiin jäis Kiinan osien käteen tuleminen jos valmistusmaa ois velvoitettu ilmoittamaan myynti-ilmoituksen ohessa.
    Tosin ostaahan jotkut onnellisena Temustakin ja kehuu kuihnka sai halvalla hyvää. Itsekin sain sieltä hyvää kerran. neulalaakerin ulosvetimen joka oli tietojen mukaan 13mm reikään sopiva. Mittauksen jälkeen selvisi että kiinalainen mitta näyttää 3 milliä liian vähän.
    Negatiiviset kauppakokemukset:
    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3698
      • Raisio

      #47
      Ei se enää nykypäivänä edes made in germany leima takaa laatua.

      Perästä Kuulin miten ex e39 M5 uusi alkuperäinen vesipumppu oli alle 5000km vetänyt laakerin väljäksi. Siitä kait parin tuhannen ajeluiden jälkeen pieni tyhjäkäyntivikinä paljasti alkavan vian.

      Ei +500€ hinta taannut laatua. Vanha tehdasalkuperäinen oli irroittaessa täysin ok, mutta oli päätetty vaihtaa isomman huollon yhteydessä... turhaan.

      Comment

      • Jarger
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 4147
        • Finnland

        #48
        Originally posted by ritariässä View Post
        Ei se enää nykypäivänä edes made in germany leima takaa laatua.

        Perästä Kuulin miten ex e39 M5 uusi alkuperäinen vesipumppu oli alle 5000km vetänyt laakerin väljäksi. Siitä kait parin tuhannen ajeluiden jälkeen pieni tyhjäkäyntivikinä paljasti alkavan vian.

        Ei +500€ hinta taannut laatua. Vanha tehdasalkuperäinen oli irroittaessa täysin ok, mutta oli päätetty vaihtaa isomman huollon yhteydessä... turhaan.
        Kesäauto, ja varmaan vielä osan takuukin kerennyt mennä pari vuotta sitten, koska 1v.
        Tämän saman asian takia vähän arvon vaihtaako M47:n vesipumppu uuteen, joka odottaa jo hyllyssä. Harvinaista että 445tkm ja ei välystä, eikä vuotoja. Oman M57:n vessipumppu alle noille kilsoille on jo kolmas paikoillaan.
        Negatiiviset kauppakokemukset:
        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1374
          • Lempäälä

          #49
          Tilannepäivitys:

          Nyt on saatu edistettyä asiaa oikeaan suuntaan. Myyjän puolelta on tullut alustava ehdotus seuraavista korjauksista:

          – oikeanpuoleisen takavetoakselin vaihto (vika todettu heidän käyttämänsä korjaamon toimesta, naputtava ääni moottorijarrutuksessa)
          – ulkoisen äänilähteen vaihto (laite ei toiminut kunnolla talven jälkeen – kävi välillä päällä, kun sen viime syksynä kuivasin, mutta vika palasi)
          – molempien etujoustintukien yläpään laakerien vaihto (satunnaista, mutta toistettavaa kolinaa molemmilla puolilla – oikealla terävä kolahdus terävissä kuopissa, vasemmalla kolinaa jalankulkukorotuksissa ja ajoittain narinaa esim. alamäkeen kääntyessä)

          Nämä viat ovat olleet esillä jo pitkään, ja ne sisältyivät alkuperäiseen korjaustarjoukseen. Nyt on ensimmäistä kertaa päästy siihen pisteeseen, että konkreettisista korjauksista on tehty ehdotus.

          Tämän lisäksi olen esittänyt ehdotuksen kulurakenteesta korjausten toteutukselle, jotta asia saadaan asiallisesti päätökseen.
          Mallina olen käyttänyt kuluttajasuojalain minimitasoa ja käytännössä Kuluttajariitalautakunnan linjausta tasonkorotuksista.

          Tavoitteena on saada korjaukset tehtyä ja asia päätökseen omalta osaltani viimeistään viikolla 26, jos korjaamoiden aikataulut sen mahdollistavat – tätä ehdotin myös myyjäliikkeelle. Tätä kirjoittaessa on menossa viikko 24.

          Julkaisen tämän päivityksen sen vuoksi, että yritän omalta osaltani pelata siististi – eli kertoa avoimesti tilanteen kehittymisestä myös silloin, kun asiat näyttävät etenevän oikeaan suuntaan kuluttajansuojan näkökulmasta.
          Pidän ketjua ajan tasalla, kun korjaukset etenevät tai jos suunnitelma muuttuu.
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          Working...
          X