Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motonet myy liian lyhyitä moniurahihnoja!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #16
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Niin ja sitten kun luovuttaisiin siitä harhaluulosta että motonetissä kaikki on halvempaa kuin merkkiliikkeessä. E36 termostaatti motonet 59.90 / Laakkonen 59.00. 4l Castrol TWS 10W60 motonet 59.90 / Laakkonen 45.- jne.
    komppaan tätä; aika lailla järjestään haen merkkiliikkeestä, koska:
    - osat on aina oikeat, eli ei tule kilometriäkään turhia ajeluita puhumattakaan siitä, että palelluttaisi käsiään pakkasessa kahden tunnin turhassa remontissa
    - ne osat ei yleensä ole juuri sen kalliimpia kuin harakiri-liikkeissäkään, joskus jopa halvempia (joitakin poikkeuksia on, kuten esim E30 325 koiranluut)
    - saa omaan autoon sopivia neuvoja sen sijaan että keskenkasvuinen amis-opiskelija alkaisi latelemaan totuuksina että "kaikki uitetut autot on erilaisia kuin alkuperäiset suomiautot". Ja sitten kun itse kerrankin oikeasti tiedät ettei asia ole niin, niin sitten ei uskota vaan aletaan länkyttämään jotain epäselvää tärisevistä männistä ja kampikammion valoista.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • amfe
      BTCF Member
      • Apr 2008
      • 281
      • 54500

      #17
      Myöskään tämä :
      320/325 E36 91--95 80° (ei td). . . . . . . . . . . . . . . 30-6211 12.90 ???

      ei käy ainakaan 320 bemmiin.

      Tuon takia meni paskaksi termostaatin kotelo.. (tai kai sitä ois pitänyt tutkia tarkkaan et varmasti on samanlainen kun entinen mut eipä ollut..)

      Ei muuta kun merkkiliikkeestä ostamaan uusi termari.
      BMW 325 sedan vm 2005


      ex-BMW 330i touring vm.2002
      ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

      ex-BMW 320i coupe vm.92
      ex-BMW 316 sedan vm.91

      Comment

      • Pekuz
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 687
        • Pirkanmaa

        #18
        Itse olen sen kerran, kun on tarvinnut motoon tavaraa palauttaa niin saanut rahat takaisin. Mutta kuullut oon muilta, että aina ei ole rahoja tullut. Tuo on helvetin tyhmää motonetin kokoiselta yritykseltä, koska ei se ainakaan asiakkaita lisää.
        Mitenkäs antavatkohan rahat takasin, jos osa on viallinen kuten itellä oli.
        Ja puolestaan jos osa ei sovi (ja heidän mielestä sopii) saapi hyvityskuitin, näin on ainakin parilla tutulla juurikin käynyt.
        ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

        Comment

        • Panu.K
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 824
          • Salo

          #19
          Itse olen ollut aina tyytyväinen motonetin palveluun. Kannattaa itse selvittää ensin osista jotain ennen kuin menee ostamaan niitä. Olisiko ollut mahdotonta katsoa etk.sta hihnan pituus ennen kuin ostaa sen ? Itse tutkin aina ennen kuin menen edes merkkiliikkeestä mitään ostamaan tiedot osista. Ei ne merkkiliikkeessäkään usein tiedä mikä sopii ja mikä ei.

          Itse ostan tietyt osta merkkiliikkeestä ja toiset motonetistä/muista tavikepuljuista. Erityisesti arvosta motonetin isoja varastoja. Tavaran saa heti mukaan, eikä tarvitse odottaa viikkoa toimitusta, niin kuin marmoritiskillä.

          Olen saanut palauttaa motonettin tavarat 2 viikon sisällä, vaikka ne olisi olleet täysin oikeat ja sopivat. Jostain syystä en ole niitä tarvinnut. Olen saanut hyvitys kuitin joka on voimassa 1 vuoden ja sen voi uusia kassalla. Rahoja en ole alkanut vaatia näistä takaisin, koska ehjän tavaran palautus on vapaaehtoista yritykselle.

          Topicin aloittajan tapauksessa tavarassa on vika ja se ei vastaa sitä mitä on myyty, eli rahat on saatava takaisin jos eivät pysty toimittamaan oikeaa osaa. Välillisiä kuluja ei tarivtse korvata. ainoastaan hihnan ostohinta.
          Last edited by Panu.K; 01-02-2009, 10:48.
          Kulkuvälineet:
          Etsintä käynnissä
          ex BMW:t
          e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
          ex muun merkkiset:
          Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by BeamR View Post
            komppaan tätä; aika lailla järjestään haen merkkiliikkeestä, koska:
            Tuohon voisi vielä lisätä, että saa myös uusimmat versiot osista ja esim. iskarien ja alustan kumiosat on tehty lähiaikoina eikä 90-luvulla. (mikäli osat tilataan Ruotsista, liikkeen hyllyllä maanneet on eri juttu)

            Mutta ilmeisesti jokaisen on itse koettava tuo tarvikeosavaihe ja siitä aiheutunut lisätyö/lisäkulut. Sitten kun on muutaman kerran manannut niitä, ja vaihtanut ne 2-3 kertaa samassa ajassa missä alkuperäiset olisi yhä ehjiä, niin yleensä viisastuu ja kiinnittää osien laatuun hiukan enemmän huomiota. Tämä nyt ei kuitenkaan ole mikään merkkiliikkeen ylistys, ostan kuitenkin joitain osia (esim. Lemförder alustan osat) KL-varaosista ja ilmeisesti Motonetistäkin voi tuurilla löytää laadukkaita osia tuote-erästä riippuen. Mutta hintojen kanssa kannattaa olla tarkkana, monet osat maksaa melkein saman kuin merkkiliikkeessä BCF-alennuksella.
            E39 528iA

            Comment

            • Vehkis
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1441
              • Turku

              #21
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Tämä pitää monesti kyllä paikkansa,jos puhutaan joistakin muista automerkeistä.Tai esim. Japseista uitetuista varaosa- tai myyntiautoista.Tämä vaan tuntuu olevan yleistynyt käsitys koskemaan KAIKKIA automerkkejä asiasta tietämättömien myyjien keskuudessa.

              Voisin luetella useita esimerkkejä eräistä muista automerkeistä,mutta Bemarista en tällä pienellä kokemuksella yhtään.Joten "kaikkitietävät" myyjät näköjään yrittävät päästä pulmatilanteesta eroon tuolla selityksellä.
              Joo itselläni on vm.97 e39 535 v8 eli siinä pitäisi olla suuremmat jarrut, kuin esim 528:ssa. Mutta kun oma auto on uitettu saksasta, ja on ensimmäisiä e39 535:sia, niin siiä on saman kokoiset jarrut kuin esim.523:ssa tai 528:ssa.
              Huomasin tämän, kun kävin ostamassa jarrulevyt motonetistä, ja ne oli ihan liian isot.Motonetin myyja perusteli väärien jarrulevyjen myynnin juurikin tuolla, että kun auto on aikoinaan uitettu saksasta ja siellä on ollut ensimmäisissä v8 koneiseissa e39:issä pienemmät jarrut.
              Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
              ex E39 535iA -97
              sekä x määrä riisikippoja


              Kesäautona toimii vw kupla -65

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                Originally posted by Vehkis View Post
                Joo itselläni on vm.97 e39 535 v8 eli siinä pitäisi olla suuremmat jarrut, kuin esim 528:ssa. Mutta kun oma auto on uitettu saksasta, ja on ensimmäisiä e39 535:sia, niin siiä on saman kokoiset jarrut kuin esim.523:ssa tai 528:ssa.
                Huomasin tämän, kun kävin ostamassa jarrulevyt motonetistä, ja ne oli ihan liian isot.Motonetin myyja perusteli väärien jarrulevyjen myynnin juurikin tuolla, että kun auto on aikoinaan uitettu saksasta ja siellä on ollut ensimmäisissä v8 koneiseissa e39:issä pienemmät jarrut.
                Meinaat että valmistivat suomeen oman erän jossa oli pienemmät jarrut?

                Jos olisit selannut ETK:ta, olisit huomannut että jarrulevyt ovat vaihtuneet tuohon isompaan kokoon vasta 9/97 eli -98 mallivuoteen. Mistään ensimmäisistä ei voi mielestäni puhua, kun niitä on valmistettu noilla pienemmillä jarruilla kaksi vuotta...
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Vehkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1441
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by Cell View Post
                  Meinaat että valmistivat suomeen oman erän jossa oli pienemmät jarrut?

                  Jos olisit selannut ETK:ta, olisit huomannut että jarrulevyt ovat vaihtuneet tuohon isompaan kokoon vasta 9/97 eli -98 mallivuoteen. Mistään ensimmäisistä ei voi mielestäni puhua, kun niitä on valmistettu noilla pienemmillä jarruilla kaksi vuotta...

                  Suomeen ei ole maahantuojan toimesta tuotu tuota mallisarjaa missä on pienemmät jarrut, ja sen takia motonetin tietokoneet tarjosivat tuota suurempaa jarrulevyä mulle.Heidän tietokoneesa mukaan ensimmäinen e39 535 on tuotu suomeen vasta v.98, siis maahantuojan toimesta.
                  Last edited by Vehkis; 01-02-2009, 18:30.
                  Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                  ex E39 535iA -97
                  sekä x määrä riisikippoja


                  Kesäautona toimii vw kupla -65

                  Comment

                  • GARFFi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 5538
                    • Kankaanpää

                    #24
                    Originally posted by GARFFi View Post
                    Mulle myytiin liian 'pitkä' öljynsuodatin.. Vielä en oo rahojani menny hakee takas. Nyt ois motonetin termostaatin vaihto edes, katotaa mitä siitäki tulee..
                    Noh.. Termostaatin tiiviste oli ihan päin vi*tua, joten vanha takas siihen ja tiivisteliimaa perään..
                    MB E220 CDI -10
                    Ex.VW T5.1 -11
                    Ex. Ford Transit Custom -14
                    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                    Ex. VW Golf+ -06
                    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                    Ex. Honda CBR900RR -96
                    Ex. E36 325i Coupé -94
                    Ex. LADA 2105 1200S -89
                    Ex. LADA 2107 1300S -87
                    Ex. E36 320i -91

                    Comment

                    • Tepijr
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2005
                      • 653
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by jms-btcf View Post
                      Dejavu
                      Persaukinen pemarimies korjaa/huoltaa romunsa itse kun ei ole mielenkiintoa merkkiorganisaation ylihintaiseen bingoon. Joskus tässä toimintamallissa säästää ja joskus taas sitten ei. Ehkä nissanmiehillä on parempi luotto merkkiliikkeen toimintaan :think

                      Btw. Motonetin moniurahihna sopi kuin nakutettu M57:n ja kamaa oli hyllyt väärällään - ei ollut tarvetta alkaa ruotsista tilaamaan...
                      KUKA HULLU AJAA NISSANILLA???
                      Parhaat pelaa

                      Comment

                      • Spetke
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 3446
                        • Janakkala

                        #26
                        Originally posted by Tepijr View Post
                        KUKA HULLU AJAA NISSANILLA???
                        Itse asiasa aika monikin, taitaa olla nissan kanta huomasttavasti BMW kantaa isompi...
                        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #27
                          Originally posted by herja View Post
                          E34 ilmastoinnin kompuran remmi on/oli kanssa 10mm liian lyhyt, meni kuitenkin paikalleen.
                          Ja koskee montaa muutakin varaosaliikettä. Eivät yhdessä paikassa millään meinanneet uskoa kun sanoin että 535:een hihnan oikea pituus on 835mm, eikä 825mm niin kuin niiden luettelo väittää.
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • arpuC
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 1377

                            #28
                            Originally posted by Spetke View Post
                            MOTONET
                            Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

                            Se on sellasta kun ensin lyö kaikki rahansa siihen ylihintaiseen bemariin ja sitten ei ole varaa auton ylläpitoon.... MOTONET
                            Toista se on kuin nissani asiakas tuo autonsa huoltoon niin se on heille itsestään selvyys, että pannaan auto kuntoon eikä itketä joka osan kalleudesta jne... he huollattavat autonsa maksavat mukisematta 500-600€ huollon ym jarrujen rasaukset ja poistuvat tyytyväisenä, ja palaavat vuodenpäästä uudelleen samaan hommaan.
                            Eli siis Nissan-kuskit ovat täysiä idiootteja
                            Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                            En löydä enää sun luo
                            Teitkö sä tän tahallaan?
                            Nyt kaikki palaa.

                            Comment

                            • samppa316
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2004
                              • 189
                              • Turku

                              #29
                              Originally posted by Leka View Post
                              Ja koskee montaa muutakin varaosaliikettä. Eivät yhdessä paikassa millään meinanneet uskoa kun sanoin että 535:een hihnan oikea pituus on 835mm, eikä 825mm niin kuin niiden luettelo väittää.
                              Kannattaa aina, ku ostaa hihnaa autoon ku autoon kattoa se pituus siitä hihnasta, eikä mistään kirjasta/koneelta. Silla tavalla ainakin saa oikean mittasen..
                              F11 & F31

                              Comment

                              • Leka
                                BTCF Member
                                • Sep 2003
                                • 7701
                                • Vilppula

                                #30
                                Originally posted by samppa316 View Post
                                Kannattaa aina, ku ostaa hihnaa autoon ku autoon kattoa se pituus siitä hihnasta, eikä mistään kirjasta/koneelta. Silla tavalla ainakin saa oikean mittasen..
                                Totta, mutta kerroppa se niille varaosamyyjille jotka sitä väärää tyrkyttävät.

                                "Muutamaan" E34 535:een on tässä vuosien varrella tullut remmejä vaihdeltua ja lähes joka kerta se jonka autoa olen laittanut on tuonut tullessaan väärän pituisia remmejä. "Niinmuttaku tollasen ne anto sieltä varaosaliikkeestä"
                                sigpic

                                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎