kellään real life kokemuksia molemmista? Z3:n keula todella hieno, mutta perä Z4:ssä hienompi... entäs ajettavuus? itsellä Z3:stä vain kokemuksia. saako Z4:llä mitään lisää? taitaa Z3M roadsterin saada halvemmalla mitä halvimman mopo Z4:n. mielipiteitä? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z4 vs. Z3
Collapse
X
-
Z3 on räyhähenkisempi ajella kuin Z4, ja tähän varmasti vaikuttaa alustageometrian kivikautisuus (esim taka-akseli on käytänössä suoraan E30.stä). Samaten kolmonen tuntuu pienemmältä ja pirteämmältä. Sähkökatot on aika harvassa. Kannattaa ehdottomasti etsiä yksilö, jossa on sporttipenkit! unohda pikkukoneet, 2,8 on lähtötaso, muuten alkaa vielä ottamaan tehon puute päähän.
Z4 on parempi ajettavuudeltaan ja samalla sivistyneempi (=ei välttämättä niin hauska, mutta yllätyksetön), vähän tilavampi (ainakin tuntuu siltä), mutta 2,2-2,5 moottorit tuntuu vähän puhdittomilta. Eli 3.0 olisi mulla aloituskoko, mutta hintakin pomppaa sitten jo vähän ylemmäs. Sähkökatto on melkein kaikissa, itse jättäisin väliin manuaalikaton. Näissä on sporttipenkit jostain syystä käsittämättömän harvinaisia, mutta jos sellainen osuu kohdalle, niin kannattaa ehdottomasti ottaa.
Ulkonäkö: joko tykkää tai sitten ei. Z3 on vielä alkuperäisen konseptin mukaisesti pieni, pippurinen ja luonteikas sportti mutta omaan silmään facelift on ihan ehdoton valinta. Z4 on kulmikas ja "jollamainen" ulkonäöltään, tässä tosin pre-faceliftissä on paremman näköiset takavalot (se faceliftin matala ja leveä peruutusvalo tuntuu vaan lätkäistyn siihen paikalleen).
Uusinta Z4:sta en ole kokeillut (ihan luonnollisista syistä..), se tosin ainakin näyttää perhanan isolta autolta, eli siinä on tultu oletettavasti vielä yksi askel poispäin alkuperäisestä ajatuksesta, mutta siinä alkaa noi moottorit olemaan jo ihan asiallisia.
Ulkonäkö: minä tykkään! siinä on samoja muotoja kuin Z3:ssa ja vähän hainnaamaisuuttakin siellä pyöreissä muodoissa. Jos vaan olis 80k€ ylimääräistä...F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
-
-
Molempia ajanut ja toisen omistavana :
Kuten yllä mainittiin Z3 on ajajan auto ja Z4 on sitten sivistynyt bulevardisportti. Molemmissa hyvät että huonot puolet. Z4:n jälkeen Z3:n kojelauta tuntuu kivikautiselta mutta jotenkin itsestä Z4:n kojelauta tuntui muovisemmalta vaikka toisenkin kojelauta muuta olekkaan
Tietysti tässäkin verrataan autoja joitten ikäero on n.10v
Z4 Coupe ei toimi 2-paikkaisena farmarina. Eli Z3:ssa on koiraverkkokin että koira voi kulkea mukana mut Z4:ssa en kyllä konttiin koiraa tunkisi mistään hinnasta!
Comment
-
-
Ajettavuutta uskallan kommentoida, molempia jonkin verran ajaneena.
Originally posted by BeamR View PostZ3 on räyhähenkisempi ajella kuin Z4, ja tähän varmasti vaikuttaa alustageometrian kivikautisuus (esim taka-akseli on käytänössä suoraan E30.stä).E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View Post
Kyllä, alustaltaan vehkeet on aivan eri planeetalta. Siinä missä Z3 on verrattavissa ajettavuudeltaan jonnekin E30/E36 maastoon, on Z4 enemmän sivistynyt ja vähemmän yllätyksellinen. Kornisti vertaisin sitä tässä 3er kategoriassa E46. Hyvin samantyyppisiä merkkejä molemmissa havaittavissa.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
c0fein
^ Samat on mietteet.
Itsellä jäänyt Z3 ajamatta, mutta Z4:sta tullut aika paljonkin ajeltua. Loistava auto ja hymy kyllä korvissa ajellessa Ainoa mikä autossa itseäni häiritsee on esim. moottoritiellä jatkuva ratin puristus ettei auto lähde viertämään jonnekkin. Tämä poistunee vaihtamalla RunFlatit pois?
Z4 Coupé omaan silmään paljon hienompi, mutta sitä tässä ei taidettu hakea.
Ens kuussa uuden Z4 esittely
Edit: ja kone mielellään 3.0si tai M.
Comment
-
Minäkään en ole Z3:sta ajanut, Z4:sta pari kertaa, ja oli kyllä aivan mahtava kokemus! Ja Z4:n ulkonäkö toki aivan eri luokkaa, ja sisusta myös.
Z3 roadsterissa minua häiritsee se, että kuljettaja näyttää monesti olevan lähes auton ulkopuolella.. näyttää typerältä. Tyyliin näin: http://www.bmwclub.fi/images/cars/e36-7/e36-7_03.jpg½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
tällanenhan mulla olikin viime kesänä ja nyt pitäisi taas kohta kesäautoa suunnitella. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=145993
toi perus musta ilman metallihohtoa oli kyllä aivan mahtava väri... sääli että suurin osa Z4:sta on tylsän harmaita
tässä olis pari aika nättiä vaihtoehtoa... alkaa olla kova kuume kohta, pitäis varmaan käydä ottaa liikkeestä koeajoon Z4 niin tulis selvyys siihenkin sitten.
Comment
-
-
Sori mää ny nostin tän muutaman päivän takaisen topicin pystyyn taas, mutta kun tuossa tuli hieman privaattiviestitse juttua Bemu2000:n kanssa noista Zetoista, niin mites Porsche Boxteria voi verrata noihin Zetoihin? Hinnat eivät ole mitään järkyttäviä jos puhutaan reilut 100 000 ajetuista Boxtereista. Eihän noi mitään raketteja ole, mutta hieman laitettuina ihan nättejä kesäkiesejä.
Vai olenkomanut aivan hakoteillä?
Semmoinen huomio vielä, että noiden Zetojen hyvä puoli on se, että niitä ei tule joka päivä vastaan. Pelkästään eilen bongasin vajaan 10km kotiintulomatkalla kolme suhteellisen uutta Porschea, pari Audi TT:tä ja pari Adi S5:ta. Mersun SLK:takin näkee suhteellisen usein, mutta on siitä vähintään pari kolme viikkoa kun olen viimeksi nähnyt esim. Z3:sen.
Comment
-
-
Originally posted by mupelo View PostSori mää ny nostin tän muutaman päivän takaisen topicin pystyyn taas, mutta kun tuossa tuli hieman privaattiviestitse juttua Bemu2000:n kanssa noista Zetoista, niin mites Porsche Boxteria voi verrata noihin Zetoihin? Hinnat eivät ole mitään järkyttäviä jos puhutaan reilut 100 000 ajetuista Boxtereista. Eihän noi mitään raketteja ole, mutta hieman laitettuina ihan nättejä kesäkiesejä.
Vai olenkomanut aivan hakoteillä?
Semmoinen huomio vielä, että noiden Zetojen hyvä puoli on se, että niitä ei tule joka päivä vastaan. Pelkästään eilen bongasin vajaan 10km kotiintulomatkalla kolme suhteellisen uutta Porschea, pari Audi TT:tä ja pari Adi S5:ta. Mersun SLK:takin näkee suhteellisen usein, mutta on siitä vähintään pari kolme viikkoa kun olen viimeksi nähnyt esim. Z3:sen.
Lukkoperää niissä muistaakseni ei ole eikä edes saatavana.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by mupelo View PostSemmoinen huomio vielä, että noiden Zetojen hyvä puoli on se, että niitä ei tule joka päivä vastaan. Pelkästään eilen bongasin vajaan 10km kotiintulomatkalla kolme suhteellisen uutta Porschea ...E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Boxster -kokemukset rajoittuu yhteen viikonloppuun jonka sellainen oli ajossa, mutta silloinkin tuli ajettua sellaiset 800km sillä.
Porsche on aivan käsittämättömän hyvä ajettava; looginen ja johdonmukainen, lisäksi boxsterissa on pitoa aivan loputtomasti. Viimeistely on todella upeaa ja hallintalaitteet on saksalaisella täsmällisyydellä suunniteltu. lisäksi Possussa on aina ihan oma fiiliksensä, koska se vaakuna on siinä oman nenän edessä. Boxsterin ongelma vaan on siinä, että koska se on possu, niin kaikki muut olettaa sen kulkevan. Ja esim 2,5:lla se ei tod vielä kulje. Mutta eipä sitä kukaan kilpa-autoksi ostakaan! Sellainen fiilis tosin tuli, että possulla ajavaan suhtauduttiin liikenteessä huomattavasti ymmärtäväisemmin kuin bemaristiin (siis kun ajelee Z3:lla).
Itse ottaisin Boxsterin joka tapauksessa mieluummin kuin Zetan, mutta ainakin vielä toistaiseksi hyväkuntoiset possut on merkittävästi vastaavanikäisiä ja -kuntoisia Zetoja kalliimpia.
Esim 99-> malliset 2,5 litraiset possut on alkaen 25k€ (ja tää on siis ihan hinnat alkaen malli), kun vastaavasti 2,8 zetoja saa valita vapaasti alle 20k€ (puhumattakaan esim 2,0 ja 2,2 malleista).F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Juu, thanks for the memories, tuon kaltaista selvitystä vähän hainkin tuosta Boxterista. Eli vaikka Boxter onkin Z3:sta kalliimpi, ei rahnat ihan susihukkaan mene. Suorituskykykin on suhteellista, omistamani 2.8l Z3 on luultavasti tehokkain ajamani auto ja eipä oikein tässä vaiheessa tunnu olevan tarvetta tehokkaammalle pelille, mutta jos vaikka joku Z3M olisi viikonlopun käytössä, saattaisi ääni muuttua sekuntikellossa.
Minulla Boxterin tahi muun laitteiston hankkiminen ei ole ainakaan pariin vuoteen ajankohtaista, mutta jos nyt pohtisin Z3:sen ja Z4:sen väliltä, ottaisin huomioon myös Boxterin. Ellei sitten nuo ylläpitokulut aivan taivaisiin pomppaisi, kuten tuossa joku uumoili.
Comment
-
Comment