Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ylinopeuteen tulossa lähes nollatoleranssi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Isamu
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 104
    • Hyvinkää

    Tuolla porukka onkin puhunut, että ovat huomanneet, että ihmiset ajavat hiljempaa.
    Aloin sitten kiinnittämään huomiota asiaan ja tällä viikolla todella huomasin, että porukka ajelee TODELLA hiljaa Esim. hyvinkää - Mäntsälä välillä on 100 km/h rajoitus ja siellä mennään noin 90-95 km/h oman mittarini mukaan. Siitä virhe pois niin nopeus on noin 85-90...
    Ei tarvisisi mitään hurjastella, mutta ajaisivat edes rajoituksen sallimaa nopeutta. Itse pidän 100 alueella mittarin mukaan noin 105-110 ja saan ohittaa koko ajan hitaampia.
    Eilen illalla paloi vähän hihat. Eräs tyyppi oli ollut edessäni jo varmaan 10km matkan ja koko ajan ajanut 10km/h ALLE vallitsevan nopeusrajoituksen joka vaihteli 60 ja 80 välillä.
    Sitten kun laskin kohtuu reteesti ohi, niin väläytteli valoja perään monta kertaa, vaikka oli täysin puhdas ohitus suoralla tiellä, missä ei ollut sulkuviivoja tai mitään
    Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla

    Comment

    • Wiking
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 1647
      • Laihia

      Originally posted by Isamu View Post
      Sitten kun laskin kohtuu reteesti ohi, niin väläytteli valoja perään monta kertaa, vaikka oli täysin puhdas ohitus suoralla tiellä, missä ei ollut sulkuviivoja tai mitään
      Tätähän tapahtuu vähän väliä, kyllähän se kato korpeaa jos ei oma kippo mee lujempaa tai on paskat housuissa kun ei uskalla ajaa lujempaa
      Nyt
      BMW 330e g21 M-Sport
      Ennen
      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by Isamu View Post
        Tuolla porukka onkin puhunut, että ovat huomanneet, että ihmiset ajavat hiljempaa.
        Aloin sitten kiinnittämään huomiota asiaan ja tällä viikolla todella huomasin, että porukka ajelee TODELLA hiljaa Esim. hyvinkää - Mäntsälä välillä on 100 km/h rajoitus ja siellä mennään noin 90-95 km/h oman mittarini mukaan. Siitä virhe pois niin nopeus on noin 85-90...
        Ei tarvisisi mitään hurjastella, mutta ajaisivat edes rajoituksen sallimaa nopeutta. Itse pidän 100 alueella mittarin mukaan noin 105-110 ja saan ohittaa koko ajan hitaampia.
        Eilen illalla paloi vähän hihat. Eräs tyyppi oli ollut edessäni jo varmaan 10km matkan ja koko ajan ajanut 10km/h ALLE vallitsevan nopeusrajoituksen joka vaihteli 60 ja 80 välillä.
        Sitten kun laskin kohtuu reteesti ohi, niin väläytteli valoja perään monta kertaa, vaikka oli täysin puhdas ohitus suoralla tiellä, missä ei ollut sulkuviivoja tai mitään
        Näin juuri.
        Kun nuo sodan jälkeinen suuri sukupolvi ont samalla ensimmäinen suuri autoileva sukupolvi, alka se pikku hiljaa näkymään myös ARKITODELLISUUDEN ajonopeuksissa. Tämä ajonopeuksien lasku erityisesti 80kmh-100kmh pääteillä on ollut viime vuosina silmiinpistävää ja oikeasti tätä tukevat myös tilastot.
        Ei siis ole olemassakaan mitään "kaahailevaa" kansanosaa, vaan oikeasti nykyisin ajonopeudet ovat alempana kuin ikinä.
        Tämän voi kuka tahansa todeta kun lähtee kehän ulkopuolelle ja 100kmh nopeuksien pääteille.
        Eli kun laitetaan oma ajonopeus edes lähelle todellista 100kmh:ia, muodostuu ohitustarve käytännössä jatkuvaksi. Vielä reilu 5-vuotta sitten pääteiden suuren massan perusliikenne kulki mielummin lievää ylinopeutta, kun nyt mennän selkeää 5kmh-15kmh alinopeutta.
        Samalla liikenne on pääteillä aivan selkeästi jonoutunutta siihen mitä se oli joitain vuosia sitten ja silmiin pistävä on se seikka että jonon kärjessä ei enään yleensä ole 90kmh kulkeva raskas ajoneuvo vaan Ford Focus(tai mondeo) jonka ratin takana istuu tämän suuren sodanjälkeisen sukupolven edustaja sukupuolesta riippumatta.
        Eli näitä henkilöitä jotka katsovat oikeudekseen valita täysin oman nopuden poiketen pääliikenteen nopeudesta, on koko ajan enemmän ja enemmän.
        Tämä sitten näkyy ihan selvästi matka-ajoissa niin että tiettyjen etappien siirtymäajat ovat selkeästi 5-vuodessa kasvaneet, ilman jatkuvaa ohittamista.
        Tiellä liikkujat ovat siis syyllistettyjä ja "kaahausaivopestyjä" niin että jopa
        +10kmh:n mittarinäyttämän ylinopeus(=oikea ajonopeus paitsi focuksessa
        +15kmh) katsotaan jo selkeästi "pahettuvaksi kaahailuksi".
        Tämä on TODELLISUUS vaikka media ja meidän "valtiolliset holhoojamme" ihan muuta kansalle uskotteleekin....ja johon ihan aidosti moni tykönään uskookin.
        Taustallahan on aivan muut pyrkimykset kuin kuolemaan johtavien onnettomuuksen vähentäminen...muista taas:"tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla".....
        Kaikki pääteiden ja sivuteiden 80kmh nopeusrajoituksista on muuten voimassa kesät talvet, keliolosuhteista riippumatta?
        Miksi näin, jos pito-olosuhteet kuitenkin voivat talvisin olla kymmenesosan kesän pito-olosuhteista?
        Last edited by Hemi; 09-05-2009, 19:01.

        Comment

        • zanta
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2908
          • Oulu

          Originally posted by Peura View Post
          Uutinen kertoi että EU:n tuoma asia koskee vain tuota hinnoittelun nousua. Pointtina olikin asia, joka kuului "Lisäksi Liikenneministeriö ehdottaa..." Eli EU nostaa ajokoulutuksen hintaa, Liikenneministeriö haluaa uusia kortin vähän välein. Joka tietysti maksaa, luonnollisesti. Eli tuon parin tonnin jälkeen kun maksat kortin, saat 15 vuoden päästä maksaa muutaman rahan lisää jotta saat pitää sen. 50e, mutta silti.
          En ole uutiseen tutustunut.
          Tuo ajokortin uusiminen on EU:n heiniä ja tarkoitus yhtenäistää käytäntö koko Euroopan Unionin alueelle.

          50€ 15 vuoden välein... eipä se tunnu missään 15 vuoden vakuutusmaksujen, polttoaineiden, ajoneuvoverojen ja muiden kulujen rinnalla. Pieni summa että saadaan seulottua liikenteeseen kelpaamattomat pois joukosta.

          Korkeintaan 3 kertaa tuon joutuu käymään ennen 70 ikävuotta.
          18 vuotiaana kortti->33 vuotiaana uusinta->48 vuotiaana uusinta->63 vuotiaana uusinta->70 vuotiaana lääkärintodistus pitää hankkia(?)
          Eli semmonen 150€ siihen kuluu tai oikeastaan 100€ työikäisenä, jos eläkkeelle jää 63 vuotiaana, jonka jälkeen monetkaan eivät tarvitse autoa työssäkäymiseen jne..

          Juhikselle, juu kolmosella se taisi minunkin autokoulu maksaa kakkosvaiheineen kaikkineen, teoria ja ajokoe meni tosiaan ilman virheitä heti ekalla kertaa, teoriatunnit nukuin lähinnä autokoulun sohvalla(kirjaimellisesti), muistan hyvin kun siihen aikaan vielä teoriakoe suoritettiin usean henkilön kanssa yhtäaikaa konttorilla, sattumalta palautin lapun ekana ja inssi myös tarkasti sen ekana, palauttikin myös ekana ja kysyi ennen kun anto sen kouraan että no mitä luulet, vastasin että tuskin meni läpi kun kerran noin kysyit enkä oo ees lukenu, oli vähän , sitten ihmettelin kun pari tyärtä sai hylsyt niin siitä seurasi
          LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

          eksälista:
          E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

          Comment

          • topsi
            BTCF Member
            • Mar 2009
            • 225
            • Oulu

            Originally posted by Hemi View Post
            Näin juuri.
            Kun nuo sodan jälkeinen suuri sukupolvi ont samalla ensimmäinen suuri autoileva sukupolvi, alka se pikku hiljaa näkymään myös ARKITODELLISUUDEN ajonopeuksissa. Tämä ajonopeuksien lasku erityisesti 80kmh-100kmh pääteillä on ollut viime vuosina silmiinpistävää ja oikeasti tätä tukevat myös tilastot.
            Ei siis ole olemassakaan mitään "kaahailevaa" kansanosaa, vaan oikeasti nykyisin ajonopeudet ovat alempana kuin ikinä.
            Tämän voi kuka tahansa todeta kun lähtee kehän ulkopuolelle ja 100kmh nopeuksien pääteille.
            Eli kun laitetaan oma ajonopeus edes lähelle todellista 100kmh:ia, muodostuu ohitustarve käytännössä jatkuvaksi. Vielä reilu 5-vuotta sitten pääteiden suuren massan perusliikenne kulki mielummin lievää ylinopeutta, kun nyt mennän selkeää 5kmh-15kmh alinopeutta.
            Samalla liikenne on pääteillä aivan selkeästi jonoutunutta siihen mitä se oli joitain vuosia sitten ja silmiin pistävä on se seikka että jonon kärjessä ei enään yleensä ole 90kmh kulkeva raskas ajoneuvo vaan Ford Focus(tai mondeo) jonka ratin takana istuu tämän suuren sodanjälkeisen sukupolven edustaja sukupuolesta riippumatta.
            Eli näitä henkilöitä jotka katsovat oikeudekseen valita täysin oman nopuden poiketen pääliikenteen nopeudesta, on koko ajan enemmän ja enemmän.
            Tämä sitten näkyy ihan selvästi matka-ajoissa niin että tiettyjen etappien siirtymäajat ovat selkeästi 5-vuodessa kasvaneet, ilman jatkuvaa ohittamista.
            Tiellä liikkujat ovat siis syyllistettyjä ja "kaahausaivopestyjä" niin että jopa
            +10kmh:n mittarinäyttämän ylinopeus(=oikea ajonopeus paitsi focuksessa
            +15kmh) katsotaan jo selkeästi "pahettuvaksi kaahailuksi".
            Tämä on TODELLISUUS vaikka media ja meidän "valtiolliset holhoojamme" ihan muuta kansalle uskotteleekin....ja johon ihan aidosti moni tykönään uskookin.
            Taustallahan on aivan muut pyrkimykset kuin kuolemaan johtavien onnettomuuksen vähentäminen...muista taas:"tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla".....
            Kaikki pääteiden ja sivuteiden 80kmh nopeusrajoituksista on muuten voimassa kesät talvet, keliolosuhteista riippumatta?
            Miksi näin, jos pito-olosuhteet kuitenkin voivat talvisin olla kymmenesosan kesän pito-olosuhteista?
            100% Samaa mieltä.

            Sen takia onkin helpompi ajaa hienoista ylinopeutta (esim. 110kmh) jolloin noista alinopeutta (80-90kmh) ajavista on mukavampi suhauttaa ohi ilman erityisempiä toimenpiteitä... (Tämä ei tietystikään onnistu jos muita tienkäyttäjiä on liikaa) Juuri tuli pidempi reissu tehtyä ja on se tosiaan kirvelevää ajella tuota 4-tietä johtuen ym. ilmiöstä, vaikka mielelläni itsekin ajaisin rajoitusten mukaan.

            PS. Ainoa poikkeus tuohon sääntöön on ohituskaistat. Kun ohituskaista alkaa niin nopeus siinä nostetaan tietysti suurimpaan sallittuun tai jopa vähän yli...
            E46 ///M3 -01
            Ex: E39 530d -01 M-sport
            Ex: E39 525tds touring -97

            Comment

            • Exami
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 986
              • Hyvinkää, Tuusula

              Ihan suoraan rankaistaan kaikkia siitä että tietyt henkilöt aiheuttaa pahennusta 'kaahaamalla' <- onko tämä se naapurin pentti joka ajaa 160km/h kesällä hyvälläkelillä lähestyhjällä moottoritiellä?

              Aivan surkeeta toimintaa taas.. onkai se helppoa semmosten henkilöiden näitä laatia jotka ajaa taksilla / bussilla valtion piikkiin eikä autoile itse tai sitten ajaa ite semmosella rotiskolla mikä ei yksinkertasesti kykene tuottamaan ajonautintoa yli 100km/h vauhdissa..

              Pitää varmaan hankkia poliisi navigaattori oikeasti ni välttyy näiltä minimi ylinopeuksilta
              sigpic
              Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

              Comment

              • Wiking
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 1647
                • Laihia

                Nyt
                BMW 330e g21 M-Sport
                Ennen
                BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                Comment

                • r.w.
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2510
                  • Länsirannikko

                  Mulla olisi takuuvarma ratkaisu. Tulipa nimittäin taas kotimatkalla vastaan se toinen paikallisista partioista. Elleivät strobot vilkahda, tietää tämä poikkeuksetta stressitöntä ja nautinnollista loppumatkaa. Päätinkin välittömästi, maijan hävittyä taustapeilistä, juhlistaa Suomen poliisin ja julkisen hallinnon suurta liikenneturvallisuustyötä rajattomalla riemulla ja oikein kunnon ohituksella. Loppumatkakin meni kuin siivillä, sopivasti päiväsakkorajan tuolla puolen.

                  Poliisi on mulkku ja Suomi on paska maa, mutta landella pärjää aina. Tänne ei herran käskyt kanna, eikä miliisin korva kuule. Täällä kyttääminen ei ole mahdollista edes teoriassa, kuten niissä kaupungeiksi kutsutuissa keskitysleireissä. Ole vapaa - muuta maalle.
                  1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Peltsii View Post
                    Anteeksi kun mielipiteeni ja kokemuksesi eroaa sinun absoluuttisesta totuudestasi ja vuosikymmenien kokemuksestasi, mutta muutaman vuoden hämeenlinna helsinki väliä suhanneena, ja aina noin 150-170kmh nopeutta käyttäneenä voin todeta, että 160kmh:ssakin vielä ihmisiä tulee ohi oikealta ja vasemmalta..
                    No niin.....
                    Eli lähdetään nyt heti ensin siitä, että väittämäni siitä että ajonopeudet ovat viime vuosina selvästi laskeneet, ei tietenkään ole absoluuttinen totuus.
                    Kuitenkin huomio siitä että median ja erityisesti meitä manipuloivan päättäjiemme antama kuva nykyliikenteestä on varsin erilainen, kuin mikä oikeasti on totuus. Tätä tietenkin tukee myös kaikki tilastot, kunhan niitä vain osataan lukea. Eli se että valvontakameroiden tuottamana sakotettavat ylinopeusmäärät pysyvät ennallaan, ei tarkoita sitä että ylinopeudet olisivat lisääntyneet vaan sitä että vain valvonta ja kameroilla toteutetut ns."sakkorysät" ovat räjähdysmäisesti kasvaneet.
                    Todellisuudessa ajonopeudet suuressa liikennevirrassa ja erityisesti yksittäisissä suurissa ylityksissä ovat viimeisen viiden vuoden aikana OIKEASTI romahtaneet.
                    Eli vielä viitisen vuotta sitten kun pääliikennekkin kulki 5-10kmh:n ylinopeutta, kulkee se nykyisin saman verran alinopeutta. Samalla mm.moottoriteillä ei näe yli 15%:n ylinopeuksia käytännössä enään juuri lainkaan.
                    Samalla meitä autoilijoita syyllistetään "kaahaamisesta" enemmän kuin koskaan ennen, motiivien oikeasti ollessa ihan muualla kuin itse lievien ylinopeuksien tuottamassa kasvaneessa onnettomuustiheydessä.
                    Jokainen kehän ulkopuolella pää/moottoriteillä liikkuva omilla aivoillaan ajatteleva ja hiemankaan enemmän ajava autoilija tajuaa kyllä ristiriidan todellisuuden ja meille syötettävän selkeästi valheellisen "tiedon" välillä.

                    No, sitten tähän väittämään, jossa nimim:Peltsii niin ansiokkaasti esitti eriävän mielipiteensä jossa hänen väittämässään Hml/Hki välillä ajonopeuden ollessa jopa 170kmh, autoja ohittaa..."oikealta ja vasemmalta"....:

                    Teimme nyt sitten kuitenkin ilman tarjoamaani vedonlyöntiä kuitenkin eilen 12.6 pikku testin Tampere-Helsinki välisellä moottoritiellä miten OIKEASTI minun väittämäni suhtautuu nimim:Peltsiin väittämään..

                    Eli, nousimme Pirkkalan rampista ylös Tre/Hki moottoritien alkuun hyvinkin tarkkaan klo12.00, jossa heti alkupään tietyöosuuden jälkeen otimme tavoitteeksi pitää Hämeenlinnan ohitusta lukuunottamatta(siinä n.120kmh) TODELLISEN nopeuden 135-140kmh välisessä n.5kmh:n haarukassa, eli alle
                    n.15%:n ylinopeudessa.
                    OIKEA todellinen nopeus otettiin navigaattorin näyttämästä, vaikka käyttämässäni autossa mittarinäyttämän ja todellisen nopeuden erotus tuossa nopeudessa on n.2kmh.
                    Tätä OIKEAA nopeustasoa pidettäessä käy kyllä jo muutamalla kymmenellä ensimmäisellä kilometrillä varsin selväksi se että käytössä on varsin poikkeava nopeus suhteessa muihin tielläliikkujiin.
                    Eli kukaan ei seuraa edes lähellä olevalla nopeustasolla, vaan 99.0% muun liikenteen todelliset nopeudet liikkuvat 80kmh-125kmh haarukassa.
                    n.sadasta tiellä liikkuneesta korkeintaan yksi ajoneuvo käytti 125kmh-130kmh haarukkaa, mutta itse pitämäni OIKEA n.137kmh oli selkeästi liikaa jokaiselle joka hetkenkään yritti seurata tuntumassa.
                    Näiden tasan 120kmh rekkoja ohittavien silmänpalvojien vuoksi omakin nopeutemme aina hetkellisesti putosi samaan tasoon, mutta otimme aina heti tuon n.137kmh kun se vain mitenkään oli mahdollista.
                    Hämeenlinna ohitettiin 115-120kmh nopeudessa, mutta ei ohituksia.
                    Eli Linnatuulen kusireissun jälkeen YKSIKÄÄN ajoneuvo ei ollut lähellekkään samassa ajonopeudessa, vaan me olimme se ainoa Tre/Hki välillä oleva "kaahari".
                    Heti Linnatiuulen rampista tultuamme ulos, yksi uudehko passat liimautui kantaan ja piti vauhtinsa pitkään hyvin lähellä samaa tasoa, mutta jo hyvää ennen motarin loppumista etäisyyttä oli kertynyt jo lähes "silmän kantamattomiin". Tämä olikin sitten ainoa näkemämme n.135kmh keskinopeutta pitävä ajoneuvo tällä reissulla, vaikka nyt katsotaan vielä paluumatka. Eli jossain muualla pitää olla ne ajoneuvot jotka vielä 170kmh nopeudessa paukkaa "oikealta ja vasemmalta ohi", koska EI edelleenkään yhtään ohitusta?
                    Paluumatka aloitettiin Tuusula/Järvenpää rampista n.klo 20.30, liikenteen jo selvästi hiljentyneenä, mutta juuri tällöinhän kuvittelisi niiden "kaahareiden" suhteellisen osuuden kasvavan, kuten käy muualla euroopassa.
                    Tämä siivu vedettiin yhtä soittoa Pirkkalan tietyömaalle asti käytännössä KOKO AJAN nopeuden ollessa 135-137kmh. Eli ainoastaan kerran/kaksi joku muita tasan 120kmh ohittava "silmänpalvoja" ja tietenkin se Hämeenlinnan väli pysäytti nopeuden hetkeksi n.120kmh:iin.
                    Ei puhettakaan että kukaan olisi edes seurannut lähellekkään samaa nopeustasoa, puhumattakaan että kukaan olisi mennyt ohitse, vaan olimme edelleen se baanan ainoa "kaahari".

                    Eli, tämän voi ihan kuka tahansa myös kokeilla/katsoa jos kuuluu tähän Peltsiin leiriin ja ihan tosissaan uskoo kaikkeen siihen mitä päättäjämme ja sitä tukeva media näistä nykynopeuksista meille valehtelevat(tosin lisäksi se oman nopeusmittarinäyttämän tarkistaminenkin ainakin joskus voisi auttaa).
                    Tämä reissu on kuitenkin FAKTA.
                    Last edited by Hemi; 13-05-2009, 13:01.

                    Comment

                    • Hasardi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1860
                      • Der Hauptstad

                      Hemi, miten sä jaksat? Iso mies?
                      Stadtluft macht frei.

                      Comment

                      • Alpina E34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1122
                        • Masku

                        Pistin mailia paikalliselle kansanedustajalle 3.5.2009 ja ei ole vielä vastausta kuulunut. Meniköhän heti p****t housuun vai mikä on. Voisi edes lähettää vastauksen että on saanut mailin ja että vastailee myöhemmin :think
                        E34 Lenz 536ds -89

                        E34 osille tarve:
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                        Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                        Originally posted by T3
                        BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                        'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7398
                          • Oulu

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Teimme nyt sitten kuitenkin ilman tarjoamaani vedonlyöntiä kuitenkin eilen 12.6 pikku testin Tampere-Helsinki välisellä moottoritiellä ...
                          Pari vuotta sitten vastaavan testin samassa paikassa samalla nopeudella ja tulos mulla oli yksi ohittanut (puhelimeen puhuva yksinäinen mies Range-Rover:illa).
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Pari vuotta sitten vastaavan testin samassa paikassa samalla nopeudella ja tulos mulla oli yksi ohittanut (puhelimeen puhuva yksinäinen mies Range-Rover:illa).
                            Näin. Eli pari vuotta sitten yksi tai kaksi tuolla välillä vielä tuossa +135kmh nopeudessa vielä ohitti, nyt ei enään kukaan?!
                            Kuitenkin pääosa kansalaisista edelleen kuvittelee että liikennekuri olisi oikeasti edelleen löystynyt???

                            Comment

                            • muuris
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 3501
                              • Jyväskylä

                              Samoja huomioita täälläkin. Ajelen ~40tkm/v, ajonopeus on maantiellä (vakkarilla) rajoitus +10 todellista. Jatkuvasti saa ohitella ja on kyllä harvassa ne, jotka menee ohi. Siitäkin huolimatta, että usein alla on firman Hiace, joka tuntuu toimivan monelle provona.
                              E30 325iX '86
                              Instagram

                              Comment

                              • Bouma
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2007
                                • 3108
                                • Tampere

                                Ensimmäinen huomautus saapui. 80km/h alueella 87km/h
                                Last edited by Bouma; 13-05-2009, 21:36.
                                MB CLS-12 350CGI AMG

                                MYSTINEN.FI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎