Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ylinopeuteen tulossa lähes nollatoleranssi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jussi_r
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1655
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Wiking View Post
    Vähä huvittava tilanne,
    1A. Ihminen kuolee liikenneonnetomuudessa= 80 psakkoa (hänen tapauksessa 480€)
    1B. Itse ajoin taannoin tyhjällä ja valaistulla motarilla, yksin autossa, su-ma yönä 73km/h ylinopeutta=70 psakkoa (omassani 700€)

    Onko tässä joku virhe?:think
    Suomessa rangaistaan tahallisuuden asteesta. Ylinopeus on valtion mielestä aina tahallista ja siitä pitää rangaista kovimman mukaan, koska se voi ehkä joskus kuulemma abstraktisti vaarantaa jonkun toisen hengen tai terveyden. Sen sijaan onnettomuudet tulevat kuin salama kirkkaalta taivaalta ja onnettomuuteen syyllinenkin on vain ikävän onnettomuuden uhri, eikä häntä tule niin kovin rangaista. Johan häntä kuitenkin jo saatetaan nimitellä oikein syylliseksi. Eikä se rangaistus sitä onnettomuutta tapahtumattomaksi kuitenkaan tee.

    Summa summarum: Kyllä tässä käytännössä on jokin virhe!
    M3 Cabrio Individual
    530d GT xDrive
    GL420 CDI
    ZX-12R

    Comment

    • Wiking
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 1647
      • Laihia

      Originally posted by jussi_r View Post
      Suomessa rangaistaan tahallisuuden asteesta. Ylinopeus on valtion mielestä aina tahallista ja siitä pitää rangaista kovimman mukaan, koska se voi ehkä joskus kuulemma abstraktisti vaarantaa jonkun toisen hengen tai terveyden. Sen sijaan onnettomuudet tulevat kuin salama kirkkaalta taivaalta ja onnettomuuteen syyllinenkin on vain ikävän onnettomuuden uhri, eikä häntä tule niin kovin rangaista. Johan häntä kuitenkin jo saatetaan nimitellä oikein syylliseksi. Eikä se rangaistus sitä onnettomuutta tapahtumattomaksi kuitenkaan tee.

      Summa summarum: Kyllä tässä käytännössä on jokin virhe!
      Niin ihan toikin "onnettomuus" tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta:
      -Äijä jonkin sortin hörhö ja ajelee autolla vaikka on ihan kujalla...
      (ja ettei kenenkään tarvi itkeä niin hörhö-ilmaisun vedin kahdesta syystä: aineissa ja tuloton)

      Eikä oo ainut tilanne, kun sattuu pahasti ja syyllinen karkaa kuin koira veräjästä, kunhan vaan ei aja ylinopeutta...

      VRT:
      -Sasin ohjaama auto ajautui vastaantulijan kaistalle maanantaina sattuneessa kuolonkolarissa, vahvisti komisario Antti Heijari Nokian poliisista tiistaina.
      -Kimmo Sasin maakunta-avustajan Mikko Närhen mukaan Sasilla oli hieman ennen eilistä kolaria väsymyskohtaus, joka kuitenkin meni ohi. (JOO NIIN NÄYTTI MENNEEN)
      -Onnettomuus sattui maanantaina kello 14:n aikaan suoralla tieosuudella. Onnettomuudessa kuoli Ikaalisista kotoisin ollut 70-vuotias mies, ja hänen 60-vuotias vaimonsa loukkaantui.
      Että näin
      Nyt
      BMW 330e g21 M-Sport
      Ennen
      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

      Comment

      • jussi_r
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1655
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Wiking View Post
        kunhan vaan ei aja ylinopeutta...
        Otin kerran pienet rikesakot kun ajoin pikkukaupungin keskustassa LP:n tutkaan ilman turvavyötä ja samalla puhelimeen puhuen. Pysäyttäjän mainitessa noista asioista, kysyin: "Mutteihän vaan ollut ylinopeutta"? Miliisi ehti vastata "ei" ja minä huokaista syvään "huh" ennenkuin se tajusi että mä pottuilen sille. Sitten tulikin jo tiukempaan sävyyn kehoitus siirtyä Transportsteriin paperitöihin.
        M3 Cabrio Individual
        530d GT xDrive
        GL420 CDI
        ZX-12R

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Englannissa vähentävät kameravalvontaa:

          Tuoreimmat talousuutiset maksuttomasti. Osakkeet, rahastot ja markkinatiedot.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Wiking
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 1647
            • Laihia

            Originally posted by T3 View Post
            Englannissa vähentävät kameravalvontaa:

            http://www.taloussanomat.fi/ajatukse.../200913311/145
            Tässä oli kyllä asiaa, lukekaas
            Nyt
            BMW 330e g21 M-Sport
            Ennen
            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19175
              • -

              Originally posted by T3 View Post
              Englannissa vähentävät kameravalvontaa:

              http://www.taloussanomat.fi/ajatukse.../200913311/145
              Loistava juttu!

              Suomessakin pitää vaan laittaa tarpeeksi kova vastarinta, niin poliitikot ja virkamiehet ehkä hyllyttää nollatoleranssin ja muut naurettavat keksinnöt. Vaihtoehtoja on joko ottaa yhteyttä omaan kansanedustajaan, pitää mielenosoitus tai pistää kameratolpat pimeäksi. Mutta mitään nollatoleransseja, GPS-valvontaa ja vastaavia älyttömyyksiä ei pidä hyväksyä!!!
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • Yltti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 2792
                • Kuopio suamen texas

                Nollatoleranssi on tullut jo...nim.kokemusta on
                1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                F10 525d Xdrive comfort sitte
                Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                www.rotator.fi

                Comment

                • Bora
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 519
                  • Suomi

                  Originally posted by T3 View Post
                  Englannissa vähentävät kameravalvontaa:

                  http://www.taloussanomat.fi/ajatukse.../200913311/145
                  Joku tuolla keskustelussa mainitsi facebook ryhmän "Ylinopeuksien" kyttääminen ja nollatoleranssi on kestämätönta" Onko joku käynyt ko. sivulla? Olisiko linkkiä tuonne?
                  Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/

                  Comment

                  • Exorcist
                    Wax on - Wax off
                    • Dec 2004
                    • 1806
                    • Riihimäki

                    Nollatoleranssi voi morjesta päivää.

                    Kyllä menee ihmisten hyysäämiseks koko touhu. Herran jumala! ihmiset ajaa ylinopeutta!
                    Siis ei jumalauta, rehelliset tavalliset ihmiset!
                    Saadaan maanteille kunnon ruuhkat ja jo nykyisetkin känni ja huumeveikot kyttäämään tienlaidan kameroita liikenteen sijaan. Muutetaan vielä kaikki kamerat keskinopeuskameroiksi ja aletaan tarkkailemaan näiden perusteella jokaista autoa. En tiedä mikä noissa ylinopeuksissa on niin tuomittavaa että se on Suomessa melkein kuolemansynti.
                    Oletteko muuten koskaan olleet tilanteessa jossa takananne ajaa poliisiauto? Kohdistuuko oma huomio silloin a) tiehen,kuten aina b) nopeusmittariin c) taustapeiliin vai yllätyssektoriin sekä b) että c) samaan aikaan. Tämä parantaa liikenneturvallisuutta samaan tapaan?

                    Ei ole epäselvää etteikö suomalaisten liikennekulttuurissa ole parantamisen varaa mutta nollatoleranssillako se lähtee? Vaihtoehdot vaan vähenee. Aletaan kapinoimaan tai vielä parempaa ajetaan karkuun! Tämäkö se sitten oli idea.

                    Nopeusrajoituksista täällä ollutkin jo puhe mutta onhan ne niin järkyttäviä osalla teistä. Niinkuin nyt tämä Turku moottoritien 80-rajoitukset. Ja tutkathan tottakai laitetaan sinne missä niistä saadaan mahdollisimman suuri pikavoitto. Ei esim. risteysalueelle tai sille eniten onnettumuus alttiille kohdalle vaan työnnetään kamera-auto juuri valmistuneen moottoritien 80-nopeusrajoitusalueelle mitä kestää 500m. Tekisivät edes niinkuin Englannissa jossa valvonta on tarkoituksella näkyvää eikä sitä saatanan puskissa kyttäämistä.

                    Kyllä sen huomaa että on rahat näinä päivänä tiukassa kun pitää alkaa sakottamaan pienistäkin ylinopeuksista ja vedotaan liikenteen turvallisuuteen.
                    Lienee syy nollatoleranssiin virkamiestasolla vallalla oleva epärealistinen teoria siitä, että maantieliikenne olisi mahdollista järjestää ilman kuolemantapauksia vuositasolla.

                    Miksei nollatoleranssi ole käytössä esim. raiskaus-, puukotus-, ryöstö- tai muissa maahanmuuttajien tekemissä rikoksissa?

                    Kyllä on niin vaikeeta että vituttaa...


                    Oletteko muuten tutustuneet Liikenne ja viestintäministeriön, Tiehallinnon ja Ajoneuvohallintokeskuksen rahoittamaan liikenneturvallisuuden tutkimusohjelmaan ( www.lintu.info )
                    "Sen taustalla on valtioneuvoston hyväksymä liikenneturvallisuusvisio, jonka mukaan tieliikennejärjestelmä on suunniteltava siten, ettei kenenkään tarvitse kuolla eikä loukkaantua vakavasti liikenteessä."
                    On kyllä semmosta settiä tuolla että. Mm: Tehostetun kameravalvonnan ja alennetun puuttumiskynnyksen vaikutus liikenneturvallisuuteen (pdf; 0,8 Mt)”. http://www.lintu.info/PUUTTUMISKYNNYS.pdf
                    Last edited by Exorcist; 03-06-2009, 04:11.

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      Originally posted by Exorcist View Post
                      Miksei nollatoleranssi ole käytössä esim. raiskaus-, puukotus-, ryöstö- tai muissa maahanmuuttajien tekemissä rikoksissa?
                      Ei maahanmuuttajista saa puhua pahaa, niin tekee rasistit. Sitä paitsi monikulttuurisuus on rikkaus. Eikä pidä unohtaa, että Suomi on hyvinvointivaltio.

                      Originally posted by Exorcist
                      "Sen taustalla on valtioneuvoston hyväksymä liikenneturvallisuusvisio, jonka mukaan tieliikennejärjestelmä on suunniteltava siten, ettei kenenkään tarvitse kuolla eikä loukkaantua vakavasti liikenteessä."
                      Eipä tuossakaan paskassa ole mitään uutta. Ovat kopioineet sitä paitsi tuon nollavisio idean suoraan Ruotsista, vaihtaneet nimen vaan viime aikoina nollatoleranssiksi. Itse asiassa koko asia on yli kymmenen vuotta vanha, idea on lähtenyt 1990-luvulta Ruotsista. Tässä hieman luettavaa aiheesta.

                      SKAL: "Nollavisio" tutkimus

                      Tutkimus tiiviisti

                      Turun yliopiston ja Vakuutusyhtiöiden liikenneturvallisuustoimikunta VALT:n tekemä tutkimus kertoo, että kuolemaan johtavia liikenneonnettomuuksia tapahtuu, vaikka tienkäyttäjän noudattavat liikennesääntöjä. Yli puolet (56%) kuolinonnettomuuksissa mukana olleista henkilöauton kuljettajista ja runsas kolmannes heidän matkustajistaan kuoli onnettomuudessa siitä huolimatta, että kaikkia yleisimpiä tieliikennelain sääntöjä oli noudatettu.

                      Turun yliopisto ja Vakuutusyhtiöiden liikenneturvallisuustoimikunta VALT ovat ensimmäistä kertaa selvittäneet, miten sääntöjen seuraaminen on yhteydessä liikennekuolemiin ja vakaviin loukkaantumisiin.

                      ”Nollavisio”

                      Suomessa virallisen liikenneturvallisuustyön päämäärä on, että kenenkään järjestelmän sääntöjä noudattavan ei pitäisi kuolla tai loukkaantua vakavasti tieliikenteessä.

                      Tutkimuksen laatijat Tiina Ojala, Ari Katila ja Esko Keskinen Turun yliopiston psykologian laitokselta toteavat tutkimustulosten valossa, että tavoiteltu nollavisio ei ole toteutunut.

                      - Tämä osoittaa tarpeen kehittää ja hoitaa liikenneympäristöä nykyistä tehokkaammin. Esimerkkeinä tutkijat mainitsevat keskikaiteiden lisäämisen ja tehokkaamman liukkauden torjunnan.


                      Eipä paljoa tuollaisia tutkimuksia julkaisteta suurelle yleisölle. Joissa todetaan, että koko "nollavisio" on syntyneenä kuollut idea.

                      Tämä juttu kannattaa lukea, koska se on osin kirjoitettu kolme vuotta sitten.

                      TAUSTA: Nollavisio ja realiteetit

                      Tekniikan Maailma 8.11.2000 pääkirjoitus TM 18/2000: Nollavisio

                      Koti- ja vapaa-ajan tapaturmien ehkäisyn tavoitteet ja nollavisio

                      Vakuutusyhtiötkö näitä nollavisioideoita lobbaa yhtenä ryhmittymänä? Nostavat kokoajan vakuutusmaksuja ja pelkäävät sitä, että joutuisivat joskus maksamaan jollekin korvauksia?
                      Last edited by Juhis; 03-06-2009, 06:59.
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19175
                        • -

                        Ekotehokas ja turvallinen liikennejärjestelmä EKOTULI 2006-2009

                        Ruotsissa kymmenen kertaa enemmän keskikaiteita

                        Suomessa ei rahaa käytetä keskikaiteiden rakentamiseen tai tieverkoston parantamiseen. Vaan rahastukseen eli kameravalvontaan. Nykysuomessa ei teiden kunto kiinnosta, pelkästään raha ratkaisee!
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19175
                          • -



                          Mikko Malmivuo on ollut tekemässä noita VTT:n tutkimuksia vuosina 1996-2008. Nykyään hän tekee hommia omalle yritykselleen, InnoMikko Oy:lle.

                          Mielenkiintoista luettavaa löytyy InnoMikko Oy:n kotisivuilta:

                          Innomikko Oy:n tutkimustyössä noudatetaan seuraavia yrittäjän tunnustamia
                          arvoja:

                          ■ Tutkimuksen tulee aina palvella asiakasta. Tutkimuksen jokaisessa
                          vaiheessa pohditaan sitä, miten asiakas hyötyy kunkin osavaiheen tuloksista.
                          ■ Tutkimusten raportoinnin ohjenuorana on selkeys, kansantajuisuus ja
                          johdonmukaisuus. Raportilla ei ole arvoa, elleivät asiakkaan edustajat pysty
                          täysin ymmärtämään raportin sisältöä.
                          ■ Tutkimus ei ole loppunut kun sovitut tehtävät on tehty. Tutkimus on loppunut vasta kun asiakas on tyytyväinen.


                          Siis Suomeksi sanoen InnoMikko Oy pitää huolta siitä, että tutkimuksen teko ei lopu, ennenkuin tutkimuksen tilannut asiakas on tyytyväinen. Luultavasti nuo VTT:llä tehdyt tutkimuksetkin on samaa tasoa. Tutkimuksen tilaaja on kertonut, minkälainen tutkimustuloksen tulee olla. Ja Mikko Malmivuo on pitänyt huolta siitä, että tulos on tutkimuksen tilaajan haluama - tavalla tai toisella.

                          Yrittäjällä, DI Mikko Malmivuolla on 12 vuoden kokemus liikenneturvallisuus-
                          tutkimuksesta. Hän on maan kokeneimpia talviliikennetutkijoita ja vastannut
                          noin 15 kyseiseen aihepiiriin liittyneestä tutkimuksesta erikoisaloinaan:

                          ■ Talvihoidon yhteiskunnalliset ja liikenneturvallisuusvaikutukset
                          ■ Keliseuranta ja -tiedotus, kitkan mittaus
                          ■ Talviajan liikenneturvallisuus ja eri kelien onnettomuusriskit
                          ■ Talvirenkaiden käyttö ja kunto

                          Talviliikennetutkimuksen lisäksi Malmivuo on tehnyt useita muita liikenne-
                          turvallisuuteen liittyviä tutkimuksia. Viime aikaisimmat tutkimukset ovat
                          koskeneet mm. automaattista liikennevalvontaa ja tienvarsitarkastuksia.


                          Mikko Malmivuo ja Riikka Rajamäki: Tehostetun kameravalvonnan ja puuttumiskynnyksen alentamisen vaikutus turvallisuuteen
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19175
                            • -

                            Lisää soopaa kiinnostuneille.

                            Riikka Rajamäki ja Leif Beilinson: Automaattisen nopeusvalvonnan turvallisuusvaikutukset
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Niinpä....niin....

                              Comment

                              • mikkod
                                BTCF Member
                                • Aug 2007
                                • 5201
                                • Stadi

                                [OT]^ mulla on tollanen paita ilman tietääkseni sanaa. [/OT]

                                Mutta asiaan:



                                Jees!!!
                                Helkama S3000
                                Myydään kutosen alustaosia
                                This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                                Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎