tuli vaa tossa äkkiä mieleen, että jos kyseiset häkkyrt asennetaan- poliisin sakotustulot pienenee-niin millä rahoilla ne sitten kahvinsa ostavat ja käyvät virkistymässä. Kannattaa konstaapelien miettiä mitä tekevät ennen ku kusevat omiin muroihinsa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ylinopeuteen tulossa lähes nollatoleranssi
Collapse
X
-
Originally posted by henu View Postsiks ku ne jättää näitten lippisviikisen "urheiluauto e36 325:set" ku tikun paskaan
edit: varsinkin kunnon mutkasella ja mäkisellä tiellä
nim.merkk. 6 kesän kokemuksella
Ja noista mäkisistä pätkistä. Se on aika huima fiilis mennä nypylle 240, kun keula kevenee ja leijaa sen sata metriä notkon pohjalle. Kannattaa pitää stonga suorassa ja ohjausiskari tiukalla...
Comment
-
-
Originally posted by BeemeR1 View PostKuten ratamoottoripyöräilijä Vesa Kallio sanoi; "Roadracing on rohkeiden miesten laji." Pätee katukaahailussa potenssiin kolme. Pärrällä räppäily vaatii paitsi enemmän taitoa, myös enemmän rohkeutta vs. kotilolla kaahailu. Pyörällä pieni virhe voi johtaa fataaliin lopputulokseen ja välitön vakavan loukkaantumisen riski on läsnä kuin sosiaalidemokraatti soppajonossa. 100-200 km/h viidessä sekunnissa on aika huimaa kyytiä ja siinä on parempi olla hereillä tai se on lappu varpaaseen ja näkemiin. Tänään autolla "yrittäessä" sitä oikein ihmetteli, että miten bilikalla voi edes saada kortin hyllylle. Prätkällä se onnnistuu parin sekunnin kahvan käännöllä.
Ja noista mäkisistä pätkistä. Se on aika huima fiilis mennä nypylle 240, kun keula kevenee ja leijaa sen sata metriä notkon pohjalle. Kannattaa pitää stonga suorassa ja ohjausiskari tiukalla...
Alkolukko olis hyväksyttävämpää kuin nopeudenrajoitin ja myös paljon tarpeellisempi. Toki tästäkin voi saivarrella että mitä jos on mökillä jonne ambulanssilla kestää liian pitkään ja on ottanut saunan jälkeen viisi olutta ja oma lapsi saa sairaskohtauksen jolloin valinta olisi selkeä lähtis ajamaan pienessä kännissä ambulanssia vastaan lapsi kyydissä mutta kun on lukko ei voi ja lapsi kuolee???
Näitä kyllä riittää ja voi olla että olen turhan optimistinen jos uskon valistuksen ja riittävän kovien rangaistusten tehoon. Toisaalta kuinka kauan vie että rajoitin on kaikissa autoissa ja rattijuopot eivät taida noin yleisesti ajella ihan uusimmilla autoilla, tällainen ainakin mutu..
Olen periaatteesta kaikkea tällaista yksilönvapautta rajoittavaa vastaan (sen lisäksi että vituttaa ajaa hyvässä kelissä tyhjällä tiellä mökille nykyään melkein koko matka 60 ja joka vitun vuosi laskee kohta ei ole 80 ollenkaan), ihme vaan vaikka samoin ajattelevia löytyy paljon näyttää yleinen meno menevän toiseen suuntaan eikä siinä auta Soinitkaan. Mikä helvetti siinä on että koskaan ei keksitä mitään muuta lääkettä kuin rajoituksen laskeminen vaikka autot paranee koko ajan!!!!! Jälleen kerran otan Ranskan vertailukohdaksi siellä jos tällaisesta puhuttaisiin sivulauseessa koko maa pysähtyis yleislakkoon. Ehkä olis aika tehdä jotain jolla kansa saisi oman äänensä kuuluviin kun näyttää että kukkahattutätien ääni alkaa näkyä liikaa kaikkialla. Helvetin hyvä että Kepu saa nenilleen tuossa 125te Nova-asiassa ehkä aika alkaa olemaan kypsä pikku hiljaa..Last edited by e46 ci; 12-06-2009, 00:24.? <-E90, E39, E46, E36, E35..
Comment
-
-
sama peli jatkuu..
Silloin 60-l Hesa - Lahti kesti alta tunnin keskustasta keskustaan, nyt sama tosin ihan eri tason teitä ja paljon pienemmällä mittarinopeudella. Moottoritie , leveä, hirviaidat, keskellä viherkaista kuiva keli ja tilastollisesti suomen turvallisin tie ja silti 120km/t?
Saksassa autoa hakiessa katsatusvirkailija totesi "Asutte Suomessa, siellähän on kattonopeus vain 120km/t?" Suomessa periaatteet ratkaisevat.
Nopeusrajoituksiin toivotaan laajempaa vaihtelua, hyvissä olosuhteissa esim. 180km/t moottoritiellä atk-ohjatuilla liikennemerkeillä. Taitavat ohjaukset LASKEA nopeuksia kun aihetta on ja maksimiksi jäävät nykyiset, nautitaan niistä niin kauan kunnes päädytään esim. Varkauden kaupungin kohdalla 5-tien tilanteeseen - moottoriliikennetie, eritasoliittymät, suurisäteiset elementit ja 80km/t.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Alkaa Suomessa moottoritetkin olemaan pian kaikki 100kmh....ja maailma pelastuu? Ihan oikeastihhan tällä kiusataan vain selvinpäin ja täydessä sielun ja ruumiin voimissa ajavaa väestönosaa samalla kun rattijuopot ja muuten vajaakuntoiset saa vetää...ja vetääkin sen mitä sielu sietää.
Nämä sitten näkyy tilastoissa ja konservatiivit+viherpiipertäjät sitten käyttävät ko."tilastotietoa" omien paratiisipyrkymystensä keppihevosena.
Tissa aiemmin kun viitattiin mm.Ranskaan, niin siellähän menttaali on kaikilla se että mikäli nopeusrajoitus EI OLE tie ja ajo-olosuhteisiin oikea, siitä ei tarvitse myöskään välittää. Tämän ymmärtää niin mökin mummot kuin keski-ikäiset teknikotkin, jolloin myös nopeusrajoituksia siellä suunnitteleva/asentava tiehallinto joutuu oikeasti funtsimaan niitä OIKEITA nopeusrajoituksia kullekkin tieosuudelle. Selkeästi liian alhainen nopeusrajoitus ja siellä sitä ei todellakaan noudata kukaan.
Tällaisen menttaliteetin soisi täälläkin yleistyvän, mutta tällähän tämä valtiovallan pelottelema/alistettu kansa ottaa uhriroolin ja ajelee mielummin sen 10kmh alinopeutta joka pätkällä, joka kelillä, jotta ei vain leimata "kaahariksi"....tai bemaristiksi.
Comment
-
-
Joko sitä mielenosoitusta alettaisiin saada aikaan, ennenkuin on nopeudenrajoittimet ja GPS:t jokaisessa autossa ja moottoripyörässä? Nollatoleranssin kanssa homma on jo toistaiseksi menetetty, sehän on jo osittain käytössä tai ainakin tulossa joka tapauksessa. Vieläkö halutaan huonontaa omia oloja olemalla passiivisia? Itse olisi valmis koska tahansa, vi*****aa tämä nykymeno ihan urakalla.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostJoko sitä mielenosoitusta alettaisiin saada aikaan, ennenkuin on nopeudenrajoittimet ja GPS:t jokaisessa autossa ja moottoripyörässä? Nollatoleranssin kanssa homma on jo toistaiseksi menetetty, sehän on jo osittain käytössä tai ainakin tulossa joka tapauksessa. Vieläkö halutaan huonontaa omia oloja olemalla passiivisia? Itse olisi valmis koska tahansa, vi*****aa tämä nykymeno ihan urakalla.
Se tässä maassa on minun mielestäni vikana. Ihan yleisesti. Jokin asia vituttaa ja jurppii, niin sille ei viitsitä tehdä mitään, vaan kirotaan kotona miten ne siellä isossa huussissa tekee kaiken päin persettä ja sit sitä kirotaan ja jurotetaan kotona, mutta silti siihen alistutaan kuin lampaat. Ja sitten kun joku vastustaa jotain, niin sitten sitä katsotaan kuin ruottalaista mielenvikasta, joka yrittää pökkiä SUN perseeseen housun läpikin. Tai sitten kirjoitellaan nätisti lehtien yleisöosastoille et voi että ku harmittaa tämmönenkin asia. Sehän nyt on selvää ettei 1 ihminen voi asialle mitään tehdä, eikä yleisöjä kiinnosta 1 ihmisen mielipiteet, mutta uskon että jokaiselle mielipiteelle on tässä maassa ainekin pari kotona jurottajaa joita vituttaa sama asia. Niinku tästä just oli juttua kun se joku nimeltä-mainitsematon vastusti näitä Lahden F1 veneitä aika räikeesti, ni hyvä ettei ihmiset sitä lynkannu samantein, kun se halusi tuoda oman mielipiteensä läpi. Ja oon kyllä sen viherpiiperön kanssa samaa mieltä: ei tänne Lahteen mitään venekisoja tarvita. Ois nyt tuonu ne ihan F1 autot ennemmin. Haukkukaa vapaasti viherpiipertäjäksi tai vaikka marssilaiseksi.I. BMW E30 320i
II. Lada 2107 1700i
III.BMW E36 325i
IV. BMW E34 524TD
-Deus Ex Machina-
Comment
-
-
Tämä valtiovallan peruste laskea koko ajan nopeusrajoituksia alemmas ja alemmas perustellaan sillä, että kuolemaan johtaneita onnettomuuksia sattuu vähemmän.. Aika näyttää koska joku älyvälkky ehdottaa että ajetaan peruuttamalla, tän logiikan mukaan alkaa kuolleetkin nousemaan haudoistaan ku saadaan liikenteen eteneminen kokonaan pysäytettyä..
Ja tosi puheessa aika vähän näitä fataaleja onnettomuuksia motareilla sattuu, miksi sitten siellä koko ajan kiristetään ruuvia? Todellakin ollaan kaukana järjen käytöstä liikenteen valvonnassa, itsekin monesti ajanut "tutkaan" euroopassa rajoitetuilla teillä eikä mtn, kun ei vain roiku liika lähellä toisia tiellä liikkujia eikä yritä ruuhkassa ennätyksiä eikä yleensäkään tee typeryyksiä niin rauhassa on saanut mennä, jopa nopeastikin.
Esimerkkinä hyvin käy etelä-Ranskassa jokin vuosi sitten kun oli poliisit Subarulla motarilla liikennemerkin juurella osoittelemassa tutkalla (tjms) autoja, rajoitus 130, hyvä keli ja vähän liikennettä enkä huomannut ajoissa virkavaltaa tehtävää suorittamassa niin ajoin n. 160-170 paikasta ohi. Poliisi morjesti eikä siitä sen enempää..mitenkähän olisi suomessa käynyt, kysympähän vain?!?! Tilanteessa en aiheuttanut vaaraa, ja poliisi oli ilmeisesti samaa mieltä joten ei tarvetta sakottaa..
Suomessahan liikenteenvalvonnassa lähes pätee entisen isännän mentaliteetti antamalla selkäsauna viattomallekin pojalle, kuitenkin suunnitteli tekevänsä koiruutta, tai ainakin nauroit prkl..Hullu saa olla muttei tyhmä.
e61 530xd LCI
Comment
-
-
Originally posted by BeemeR1 View PostMiksi?????
Prätkällä kovaa ajaminen on parasta maailmassa mitä mies voi housut jalassa harrastaa. Tissiposket kyllä varmaan haluaisivat kieltää moiset helvetinkoneet...BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostLähinnä siksi kun en itse perusta moisista koneista.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by BeemeR1 View PostKuten ratamoottoripyöräilijä Vesa Kallio sanoi; "Roadracing on rohkeiden miesten laji." Pätee katukaahailussa potenssiin kolme. Pärrällä räppäily vaatii paitsi enemmän taitoa, myös enemmän rohkeutta vs. kotilolla kaahailu. Pyörällä pieni virhe voi johtaa fataaliin lopputulokseen ja välitön vakavan loukkaantumisen riski on läsnä kuin sosiaalidemokraatti soppajonossa. 100-200 km/h viidessä sekunnissa on aika huimaa kyytiä ja siinä on parempi olla hereillä tai se on lappu varpaaseen ja näkemiin. Tänään autolla "yrittäessä" sitä oikein ihmetteli, että miten bilikalla voi edes saada kortin hyllylle. Prätkällä se onnnistuu parin sekunnin kahvan käännöllä.
Originally posted by BeemeR1 View PostJa noista mäkisistä pätkistä. Se on aika huima fiilis mennä nypylle 240, kun keula kevenee ja leijaa sen sata metriä notkon pohjalle. Kannattaa pitää stonga suorassa ja ohjausiskari tiukalla...
Mitä ? Olitko säki paikalla kun tuo tapahtui ?
(mulle on käyny samanlailla , ja sen nyppylän ei pitäny tehä mitään, ku oli niin pien )Ford Mondeo ST220
Suzuki GSX1300R Hayabusa
Comment
-
-
Originally posted by miq View PostEsimerkkinä hyvin käy etelä-Ranskassa jokin vuosi sitten kun oli poliisit Subarulla motarilla liikennemerkin juurella osoittelemassa tutkalla (tjms) autoja, rajoitus 130, hyvä keli ja vähän liikennettä enkä huomannut ajoissa virkavaltaa tehtävää suorittamassa niin ajoin n. 160-170 paikasta ohi. Poliisi morjesti eikä siitä sen enempää..mitenkähän olisi suomessa käynyt, kysympähän vain?!?! Tilanteessa en aiheuttanut vaaraa, ja poliisi oli ilmeisesti samaa mieltä joten ei tarvetta sakottaa..
Suomi on hyvinvointivaltio.Last edited by Juhis; 12-06-2009, 09:26.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Comment