Juu kyllähän se taas suosis rahamiehiä, mutta jälleen vähäosaisten tilanne vaikeutuu entisestään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tulli vaatii autoveron lakkauttamista
Collapse
X
-
Originally posted by Thuppu View PostJuu kyllähän se taas suosis rahamiehiä, mutta jälleen vähäosaisten tilanne vaikeutuu entisestään."Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Comment
-
-
Niin tai näin, Katainen on kuitenkin tyrmännyt koko ajatuksen. Ks. txt-tv s. 110 tänään.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostJuu kyllähän se taas suosis rahamiehiä, mutta jälleen vähäosaisten tilanne vaikeutuu entisestään.
Autoveron lakkauttaminen toisi normaalille työssä käyvälle suomen kansalaisen mahdollisuuden paremmen tai uudemman hankintaan pienemmällä pääoman sijoituksella. Täten suomen vanha autokanta alkaisi uusiutumaan ja mahdollisesti jopa päästöt pienenisivät. Ihmettelenkin miksi vihreät ovat tässä asiassa passiivisia?
Valtiovallan pitäisikin tehdä seuraavanlainen päätös autoverossa :
A : maksat autoveron vanhan systeemin mukaan, maksat pienempää käyttömaksua ja saat polttoaineesta -10sent/litra
B : et maksa autoveroa, maksat suurennettua käyttömaksua ja ehkä ostat hieman kalliimpaa polttoainetta
C : olen vittuuntunut autoiluun ja en hanki autoa enää
Kuinkahan moni todellisuudessa valkkais vaihtoehdon A?Last edited by jani; 11-05-2009, 21:33.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Itelle on paha olla tästä oikein mitään mieltä. Niin kauan, kun liikennettä käytetään pelkkänä lypsylehmänä ja ihan yleisesti maksatetaan Suomen pystyyn kuollutta byrokratiasirkusta viimeiseen saakka kansalaisen selkänahasta - on autovero vain pisara lammessa.
Mikäli autoveroa ei olla korvaamassa oikeasti järkevällä ja oikeudenmukaisella ratkaisulla, vaan nyhdetään edelleen ne samat rahat samasta paikasta hieman eri kautta, minkään muuttumatta, on autovero ainakin omalla kohdalla parempi vaihtoehto järkyttävän suuruisiin käyttömaksuihin nähden.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostOnhan tässä pointtia. Kyllä tympis käydä huoltsikalla liruttamassa 3e/l löpöä tankkiin.BMW F32 435d
Comment
-
-
Katainen itse tänään kommentoi asiaa eli jos autovero poistaisi, niin esim. polttoaineveroa pitäisi korottaa noin 50% joka tämän päivän hintojen mukaan tarkottaisi bensaan noin 30 sentin ja dieseliin 20 sentin korotusta. Olisiko tämä sitten paha? Ei minusta alkuunkaan. Maksettaisiin siitä auton käytöstä eikä auton omistamisesta.
Vielä jos lisäverotuloja valtio kaipaa, niin Venäjän rekkaliikenteelle tietullimaksut. Jos Venäjä nostaa puutullimaksuja, niin mitä Suomi tekee? Venäjä tuo suurimman osan uusista autoistaan Suomen kautta, koska on se on edullisempi ratkaisu kuin kuljettaa autot laivalla suoraan Venäjälle. Autorekat höylää Kaakkois-Suomen tiestön ihan kuralle ja suomalaiset maksaa niiden korjauskulut, reilua!
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostVähäosaiset eivät autoja tarvii, itse ainakin luokittelen heidät sosiaalitoimiston asiakkais. Heillä on aikaa kävellä tai käyttää julkisia kyytejä.
Autoveron lakkauttaminen toisi normaalille työssä käyvälle suomen kansalaisen mahdollisuuden paremmen tai uudemman hankintaan pienemmällä pääoman sijoituksella. Täten suomen vanha autokanta alkaisi uusiutumaan ja mahdollisesti jopa päästöt pienenisivät. Ihmettelenkin miksi vihreät ovat tässä asiassa passiivisia?
Ei auton ostaminen koskaan mikään sijoitus ole. Uudemman auton varsinkaan..
Valtiovallan pitäisikin tehdä seuraavanlainen päätös autoverossa :
A : maksat autoveron vanhan systeemin mukaan, maksat pienempää käyttömaksua ja saat polttoaineesta -10sent/litra
B : et maksa autoveroa, maksat suurennettua käyttömaksua ja ehkä ostat hieman kalliimpaa polttoainetta
C : olen vittuuntunut autoiluun ja en hanki autoa enää
Kuinkahan moni todellisuudessa valkkais vaihtoehdon A?
Minä valkkaisin ainakin vaihtoehdon A.
Sitten nostaisin jalat pöydälle ja kävisin myymään vaihtoehdon B valinneille bensaa -5 senttiä/litra.
Comment
-
-
Suomen autokaupat tekisi konkursseja kun pihassa olevien autojen hinnat puolittuisi tai niitä ei kukaan ostaexät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i
Comment
-
-
Todellisuudessa autoveron poistuminen tarkoittaisi n.500-600€:n käyttömaksua JA 10-20snt lisää polttoaineen hintoihin.
Lisäksi uusien autojen hinnanalennukset olisivat vieläkin nopeampia kuin nyt, eli perus duunaritason palkoilla ei uutta autoa joka tapauksessa ole Suomeassa enään varaa ostaa. Tai ehkä on, mutta sitten puhutaan alle
20K€:n pikkuautosta josta euromääräisesti arvosta sulaa kahtena/kolmena ensimmäisenä vuotena "vain" hieman yli puolet. Eli perus duunari ei enään lyhennä edes 20K€ uutta autoaan niin paljon vuodessa kuin mitä on sen arvonalennus.
Samalla tietenkin sen auton käyttökustannukset kasvaa ja melkoisen paljon jos kyseessä on perheen halpa kakkosauto.
Ei kai kukaan kuvittele että se nyt uuden auton ostamisen yhteydessä maksettava n.miljardin verokakku haihtuu mihinkään valtion kirstusta vain poistamalla se ostamisen yhteydessä?
Nythän kyse on vain siitä kenen maksettavaksi ko.verokertymä siirretään?Last edited by Hemi; 12-05-2009, 01:47.
Comment
-
-
tuossa joku mainitsi venäjän rekkojen tietulleista, nii käydään eduskunnan porukka vähän moskovassa kylpylässä ja vodkaa naukkailemassa niin tullit unohtuu taas yheks kaudeks...
Ja edelleen jos veroo pannaan polttoaineeseen lisää ja autovero pois niin tulee polttoaineen hinnan olla suhteessa tuloihin. Vituttaa jos mun kauppa reissut nappaa kk palkasta 10% ja jonku kova tulosen 1% näin karkeasti...
Minusta parasta näin että polttoaine kuitenkin sellaisen hintaista ettei henki lähe vielä ku tankkaa ja kalliita autoja ostaa ne kellä on rahaa, kun se että polttoaine maksaa hunajaa ja kilometri maksu päälle ja autovero alas. Kaipa tuolla coupella bimmerpartyille ajaa siinä missä uudellakin mut jos pa maksais vaikka sen 10e/l nii tuskin tulis lähettyy.
Köyhät kyykkyyn...Sotkamo Connection
Comment
-
-
Venäjän rekat asiasta: ei kannata hirveästi tulleja nostaa, koska ne viimeisemmät rekat katoaa hyvinkin nopeasti. Siellä on aika kovat suunnitelmat saada noi rekat kokonaan pois täältä ja sen eteen tehdään paljon työtä ja ihan älyttämiä sijoituksia. Mitä vähemmän liikennettä Suomen kautta, sitä vähemmän rahaa Suomeen. Tässä onkin asian ydin. Eli sitä rahaa pitää saada maahan ei maasta pois. Elikkä lyhyesti, jos sitä rahaa kulkeutuu pois, niin ollaan köyhiä ja jos sitä tulisi tänne, niin oltaisiin rikkaista. Kaiken maailman miljoonia maksava YLE (YLE on vain esimmerkkinä, koska se on paisunut ihan liian isoksi ja ihan yksi TV ja Radio kanava riittäisi, eikä tarvitsisi meidän rahoja kierättää turhissa asioissa. Sitäpaitsi nekin rahat valuvat ulkomaille) ja aivan älytön tulli ovat erittäin HUONO ASIA tälle Maalle. Ihan sen takia, että rahat kiertää ihan vitun turhaan, kun niillä voisi tehdä jotain järkevää ja myydä vaikka jotain uusia hienoja innovatiivisiä asioita ulkomaille ja vasta sen jälkeen kiertää sitä rahaa turhissa asioissa. Eikä ihmiset muka osa muuta, kun laskea veroja ja käsitellä valituksia? Eikö ne voisi pistää jo töihin, kun kerran meidän verorahoista on kyse?. Jos tulli poistuisin, niin mikä on se säätö?!?!?!?!?!? kun ei tarvitse kiertää verorahoja ihan vitun turhiin palkkoihin, jotta joku laskee älyttömiä veroja autoille, jonka jälkeen pitää taas maksaa palkkaa jollekkin, koska valituksia satelee. Eli jos ollaan vähänkin järkeviä, niin ei tarvitse kun ottaa se vero pois ja säästää! SEKÄ sijoittaa ne verorahat (kyllä, juuri sijoittaa) tähän maahan. Tehdä vaikka joku järkevä reitti, jota kautta vaikka viedään autoja Venäjälle ja ottaa siitä hyvät voitot kotiin. Ei tarvitse edes nostaa minkään bensan hintoja eikä mitään muuta. MUTTA miksi näin ei voi tehdä? Joku kidutusjuttu menossa? Vai ollaanko oikeasti tyhmiä?
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostKatainen itse tänään kommentoi asiaa eli jos autovero poistaisi, niin esim. polttoaineveroa pitäisi korottaa noin 50% joka tämän päivän hintojen mukaan tarkottaisi bensaan noin 30 sentin ja dieseliin 20 sentin korotusta. Olisiko tämä sitten paha? Ei minusta alkuunkaan. Maksettaisiin siitä auton käytöstä eikä auton omistamisesta.Originally posted by Hebbu ///M3 View PostJa edelleen jos veroo pannaan polttoaineeseen lisää ja autovero pois niin tulee polttoaineen hinnan olla suhteessa tuloihin. Vituttaa jos mun kauppa reissut nappaa kk palkasta 10% ja jonku kova tulosen 1% näin karkeasti...
Minusta parasta näin että polttoaine kuitenkin sellaisen hintaista ettei henki lähe vielä ku tankkaa ja kalliita autoja ostaa ne kellä on rahaa, kun se että polttoaine maksaa hunajaa ja kilometri maksu päälle ja autovero alas. Kaipa tuolla coupella bimmerpartyille ajaa siinä missä uudellakin mut jos pa maksais vaikka sen 10e/l nii tuskin tulis lähettyy.
Köyhät kyykkyyn..."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Ihme valitusta täälläkin, porukat hakee saksasta autoja koko ajan ja maksaa monen tonnin veroja, tuollaiseen vanhaan E39 linttaankin pitää maksaa autoveroa 5k, mikä tarkoittaisi kymmenen vuoden käyttömaksua, kuinka moni ajaa kymmenen vuotta saksan tuliaisella?
Polttoaine ennalleen ja käyttömaksua ylemmäs ja autovero pois. Suomesta siivoutuisi paljon vanhoja pommeja kun niiden arvo romahtaisi kun romutusmaksu olisi suurempi kuin auton arvo.
Ja ennekuin alkaa se mätinä niistä mummoista käsivarren perukoilla ja nuorista fiestoineen,niin kannataa miettiä, kuinka paljon maksaa yhden nuoren menehtyneen henki valtiolle, pelkkä koulutus on jo satoja tuhansia euroja ja kaikki 60 vuoden työuran tuomat verotulot.
"Jos bensan hintaan ei koskettaisi, niin vuotuista autoveroa pitäisi nostaa.
– Keskiverto käyttömaksu on nyt noin 115 euroa. Jos autovero poistuisi, nousisi maksu 515-530 euroon vuodessa"
Niin ja jos tullin pääjohtaja tulee julkisuuteen ja sanoo, että he on kusessa autovero järjestelmänsa kanssa, niin vitut se mitään olankohautuksella parane, EU-oikeus vie asian loppuun ja suomi joutuu paluttamaan kaikki tuontiautojen verot takautuvasti, kun ne on kerran kerätty ihan miten sattuu. Millä ne sen järjestelmän sitten korjaa, niillä on ollut kymmen vuotta aikaa tehdä se oikein, mutta kun sitä ei voi tehdä niin ettei suomalainen autokauppias ei kärsisi, niin silloin se pitää tehdä toisin.
Nykyinen järjestelmä on luotu suojaamaan suomalaista autokauppiasta tekemällä ulkomaan tuonti keinotekoisesti kalliimaksi ja nyt se autontuojien hyvävelipuputtaja kerho kaatuu. Ja tullin pääjohtaja sen meille kertoo.Last edited by Convertible; 12-05-2009, 08:53.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by IvvN View PostVenäjän rekat asiasta: ei kannata hirveästi tulleja nostaa, koska ne viimeisemmät rekat katoaa hyvinkin nopeasti. Siellä on aika kovat suunnitelmat saada noi rekat kokonaan pois täältä ja sen eteen tehdään paljon työtä ja ihan älyttämiä sijoituksia. Mitä vähemmän liikennettä Suomen kautta, sitä vähemmän rahaa Suomeen. Tässä onkin asian ydin. Eli sitä rahaa pitää saada maahan ei maasta pois. Elikkä lyhyesti, jos sitä rahaa kulkeutuu pois, niin ollaan köyhiä ja jos sitä tulisi tänne, niin oltaisiin rikkaista. Kaiken maailman miljoonia maksava YLE (YLE on vain esimmerkkinä, koska se on paisunut ihan liian isoksi ja ihan yksi TV ja Radio kanava riittäisi, eikä tarvitsisi meidän rahoja kierättää turhissa asioissa. Sitäpaitsi nekin rahat valuvat ulkomaille) ja aivan älytön tulli ovat erittäin HUONO ASIA tälle Maalle. Ihan sen takia, että rahat kiertää ihan vitun turhaan, kun niillä voisi tehdä jotain järkevää ja myydä vaikka jotain uusia hienoja innovatiivisiä asioita ulkomaille ja vasta sen jälkeen kiertää sitä rahaa turhissa asioissa. Eikä ihmiset muka osa muuta, kun laskea veroja ja käsitellä valituksia? Eikö ne voisi pistää jo töihin, kun kerran meidän verorahoista on kyse?. Jos tulli poistuisin, niin mikä on se säätö?!?!?!?!?!? kun ei tarvitse kiertää verorahoja ihan vitun turhiin palkkoihin, jotta joku laskee älyttömiä veroja autoille, jonka jälkeen pitää taas maksaa palkkaa jollekkin, koska valituksia satelee. Eli jos ollaan vähänkin järkeviä, niin ei tarvitse kun ottaa se vero pois ja säästää! SEKÄ sijoittaa ne verorahat (kyllä, juuri sijoittaa) tähän maahan. Tehdä vaikka joku järkevä reitti, jota kautta vaikka viedään autoja Venäjälle ja ottaa siitä hyvät voitot kotiin. Ei tarvitse edes nostaa minkään bensan hintoja eikä mitään muuta. MUTTA miksi näin ei voi tehdä? Joku kidutusjuttu menossa? Vai ollaanko oikeasti tyhmiä?
Samaa teoriaa voidaan soveltaa myös tuohon Venäjän autoralliin. Otetaan rahat pois kunnes saavat rakennettua satamansa sille tasolle, että kapasiteetti riittä autokuljetuksiin/säilytykseen. Tällä hetkellä Suomen satamahäkit seisoo täynnä Venäjälle tilattuja autoja nimellistä säilytyskorvausta vastaan. Onkohan järjestelmässä mahdollisesti jotain vikaa, jos tulee halvemmaksi jättää autot toiseen maahan ja kuljettaa sitten kumipyörillä perille viimeiset 500-1000km.
Mitä tulee noihin tullivirkailijoiden ja veropäätösten laskijoiden palkkoihin, niin ne kulut on yksi pieni nuppineula isossa naulalaatikossa jos puhutaan, että vuosittainen autoverotuotto on valtiolle noin miljardi euroa!
Menee taas pahasti off topiciksi, mutta tosiasioita nämäkin..
Originally posted by NokiLeka View PostTuossa ylempänä se jo tulikin mitä on laskettu moneen kertaan, eli jos autovero jätettäisiin pois niin bensa maksaisi sen 1,5€/l ja diesel 1,1€/l. Muistaakseni ne polttoaineen hinnat kävi aika lähellä tuota jo tässä hetki sitten eikä autoilu vähentynyt ollenkaan, joten ilmeisesti se ei olisi kovinkaan paha hinta?
Comment
-
Comment