Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tulli vaatii autoveron lakkauttamista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #31
    Originally posted by jani View Post
    Vähäosaiset eivät autoja tarvii, itse ainakin luokittelen heidät sosiaalitoimiston asiakkais. Heillä on aikaa kävellä tai käyttää julkisia kyytejä.

    Autoveron lakkauttaminen toisi normaalille työssä käyvälle suomen kansalaisen mahdollisuuden paremmen tai uudemman hankintaan pienemmällä pääoman sijoituksella. Täten suomen vanha autokanta alkaisi uusiutumaan ja mahdollisesti jopa päästöt pienenisivät. Ihmettelenkin miksi vihreät ovat tässä asiassa passiivisia?
    On kyllä melko naiivi ja ahdasmielinen näkemys... Eli kaikki vähäosaiset ovat vähäosaisia omasta tahdostaan? Ja työttömät ovat itse sanoutuneet työstään irti? Mielestäsi luokkaeroja pitäis kasvattaa entisestään? Kukaan vähäosainen ei siis haluaisi tehdä töitä? Onko mieleesi tullut, että joku ei välttämättä pysty tekemään jotain tiettyä työtä. Entä paikkakunnat ja maaseutu jossa ei ole kunnollista julkista liikennettä, taksillako pitäsi kulkea? Mistä raha taksiin? Kävellen 20km jne...

    Suna kyllä olisin editoinut tuon viestin pois jottei kaikki nää miten järjetöntä juttua täällä on. Nyt on liian myöhäistä koska se on tähän lainattu.

    Niin ja miten pienen vanhan japsikinnerin vaihtaminen ökybemariin vähentää päästöjä? Turvallisuus näennäisesti lisääntyy kun on paremmat turvalaitteet ja tukevampi kori, mut toisalta tehokkaalla koneella ja isolla autolla vauhti ei tunnu enää missään ja sattuu helpommin lipsahduksia.

    Muutenhan kyllä autoveron poistaminen olisi asiaa, itsekin varmasti hakisin jonku ajoneuvon vaikkapa ruotsista. Harmittaa vaan kun sama raha nypitään sit jokapäiväisistä asioista. Muutenkin euroaikana hinnat ovat nousset tyyliin 1mk -> 1e.
    Last edited by Thuppu; 12-05-2009, 10:21. Reason: pari typoa
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • reekoon
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 3426
      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

      #32
      ei kannata välittää. Tuo Janin postauksen alku vain kitetyttää tämän forumin yleisen mentaliteetin aika hyvin...
      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


      E36 316i Compact Hellrot

      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5152
        • Kuopio

        #33
        Originally posted by Thuppu View Post
        Eli kaikki vähäosaiset ovat vähäosaisia omasta tahdostaan? Ja työttömät ovat itse sanoutuneet työstään irti? Mielestäsi luokkaeroja pitäis kasvattaa entisestään? Kukaan vähäosainen ei siis haluaisi tehdä töitä? Onko mieleesi tullut, että joku ei välttämättä pysty tekemään jotain tiettyä työtä. Entä paikkakunnat ja maaseutu jossa ei ole kunnollista julkista liikennettä, taksillako pitäsi kulkea? Mistä raha taksiin?
        Mielestäni kirjoitin selvästi että vähäosainen = sosiaalitoimiston asiakas. Ja sitten kun tämä vähäosainen menee töihin, hänellä on mahdollisuudet ostaa sellainen auto kuin perse kestää. Mielestäni autoveron lakkautumisen jälkeen hänelläkin on paremmat mahdollisuudet ostaa parempi ja/tai uudempi auto? Ja eiköhän luokkaerot tule jostain muusta kuin siitä millainen peltilehmä sulla siinä parkkipaikan ruudussa seisoo.



        Originally posted by Thuppu View Post

        Niin ja miten pienen vanhan japsikinnerin vaihtaminen ökybemariin vähentää päästöjä? Turvallisuus näennäisesti lisääntyy kun on paremmat turvalaitteet ja tukevampi kori, mut toisalta tehokkaalla koneella ja isolla autolla vauhti ei tunnu enää missään ja sattuu helpommin lipsahduksia.
        Missä vaiheessa kirjoitin ökybemarista? Ja vaikka valinta sattuisikin ökybemarin kohdalle niin a: kaikki ei kaahaa b: kaikki ei osta tehokkaalla koneella. Ihmisillä on muitakin tarpeita kuin tehokas auto ja kaahaus liikenteessä. + Kyllä mä luulen että uusi ökybemari on päästöiltään pienempi kuin 80-luvun kaasari corolla.


        ps. Maaseudulla asuu mielestäni paljon jotain ihan muuta kuin vähäosaista väkeä
        Last edited by jani; 12-05-2009, 11:18.
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • reekoon
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 3426
          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

          #34
          Originally posted by jani View Post
          ps. Maaseudulla asuu mielestäni paljon vähäjärkistä väkeä
          Korjattu.
          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


          E36 316i Compact Hellrot

          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

          Comment

          • Wiking
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 1647
            • Laihia

            #35
            Originally posted by reekoon View Post
            Korjattu.
            Mutta kaupungissa niitä vasta asuukin, varsinkin kehä kolmosen sisällä
            Nyt
            BMW 330e g21 M-Sport
            Ennen
            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

            Comment

            • Nyrbba
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 763
              • Espoo

              #36
              Joo, tulkaa teki laphin.

              Duuni matka 100km suuntaansa, ja lähempää ei oo tietoakaan.
              Julkiset menee kerran päivässä suuntaansa, eikä oikein osu työaikoihin.

              Itse en suosittele autoveron poistamista, joka nostaisi muita kuluja.
              Jos näin käy, olisi tulli mielestäni velvollinen palauttamaan kaikkien haettujen autojen auto verot, josta tulee omasta mielestäni suuret kulut.

              Miten käy suomen autokauppojen, johon ostettu jo autot sisälle?

              Bensa on jo muutenki tarpeeksi kallista, se että vielä sen hintaa nostettaisiin on käsittämätöntä.
              Mitäs sitten kun tulee jälleen joku öljy kriisi, viimeksikkin kävi jo 1.7e litra, sehän menisi +2e/L, ei näillä suomen palkoilla + veroilla ole vara maksaa moisia hintoja.

              Ja tämä on vain minun mielipiteeni.

              Jos autovero meinataan poistaa, olisi minun mielestäni siihen käytettävä jokin muu ratkaisu.

              Palkkaisivat lisää porukkaa jos kerran tulee niin paljon valituksia, tulisipahan lisää työpaikkoja.

              Autonkäyttövero, sisältää teiden ylläpitoa etc.
              Mihinköhän nekin rahat jäävät, kun ei täällä lapissa ainakaan noita teitä ole kovin innolla remontoitu. Eivätkä ole kyllä missään hyvässä kunnossakaan.

              Julkinen ei ole ratkaisu lapissa.

              Kiitos kuulemiin.
              Nyt. e30 2d "316" M10b21 Turbo

              ex. e30 ac schnitzer S3 m20b27TIC, 2x 325i 2d pfebo edit, 323i 2d
              ex. e36 m3 3.2L 4d sedan, 316 sedan
              ex. e28 524 TD
              ex. e34 535i, 525ix touring, 520 m50b20TIC
              ex. e39 540i 4.4 manuaali 540iA 4.4, 523i, 525tds, 540iA touring
              ex. e32 750iL, 730iA

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                #37
                Originally posted by Nyrbba View Post
                Miten käy suomen autokauppojen, johon ostettu jo autot sisälle?
                Varaston arvo putoaa, mutta välirahat pysyy ja kaupankäynti jatkuu, ei vaikuta leivän pöydällä olemiseen.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • reekoon
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 3426
                  • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                  #38
                  Eipä ole etelä-suomessakaan korjailtu. Turun moottoritie on ihan kauheassa kunnossa samoin kehä tiet ja vihdin tie. Tuusulan moottoritien pintakin aika karheassa kunnossa. Hämeenlinnan moottoritiellä on sellaisia pomppuja, että 120 nopeudessa alkaa jo melkein hirvittämään.
                  Noh aina voi tietty nopeusrajoituksen laskea 100 tai 80 noille pääteille niin ei tule vaara tilanteita. Itselläni on onneksi alustan osalta kaikki niin hyvässä kunnossa että ei haittaa, mutta kun kaikilla ei välttämättä ole ja ne ovat vaaraksi muille/minulle. Rengas melu vain hieman häiritsee, mutta täytyy ensi kerralla ostaa jotkun muut kuin kuhmon kumit sitten.

                  Edellinen kirjoitta sanoi että 100km työ matka itselläni ei tule kuin 64 edestakaisin mutta jos autovero poistuisi ja alettaisiin esim kilometrien mukaan veroittamaan niin kuin on ehdoitettu ja hollanti jo alkanut toteuttamaan niin kyllä sitä joutuisi tietoliikenne suunnittelijankin palkalla alkaa miettiä miten sinne töihin kulkee.
                  Itseäni tällaisessa touhussa eniten ehkä häiritsee kuitenkin tämä "huijataan kansaa ja mennään asteittain kohti parempaa huomista" asenne. Suomen autoilulla kun ei ole mitään tekemistä ilmaston lämpenemisen/maailman saasteiden kanssa. Ja eipä sillä ole kyllä muutenkaan sen ilmaston lämpenemisen kanssa mitään tekemistä. Aurinkoa nyt vain huvituttaa paistaa hieman paremmin. Tähänkin tulossa muutos niiden kymmenien tiedemiesten mukaan jotka olivat suomen lapissa nauhoittamassa aringon toimintaa tuossa jokin aika sitten.
                  Linkkiä en jaksa alkaa etsimään etsikööt ketä kiinnostaa ja olen edelleen sitä mieltä, että kun mitään ei keksittäisi lisää niin loppujen lopuksi kaikilla olisi varmasti parempi olla. Paperilla kaikki voi näyttää ja kuulostaa aina aluksi kivalle, mutta toteutus ei välttämättä olekkaan sitä mitä sanottiin.
                  E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                  JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                  E36 316i Compact Hellrot

                  Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                  Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    #39
                    Originally posted by Nyrbba View Post
                    Bensa on jo muutenki tarpeeksi kallista, se että vielä sen hintaa nostettaisiin on käsittämätöntä.
                    Mitäs sitten kun tulee jälleen joku öljy kriisi, viimeksikkin kävi jo 1.7e litra, sehän menisi +2e/L, ei näillä suomen palkoilla + veroilla ole vara maksaa moisia hintoja.
                    Jos nyt ajatellaan, että uuden auton hinnasta sipaistaan se 30% hinnasta pois kun autovero poistuu ja samalla nostetaan polttoaineen hintaa se 0.3€/l. 15 000€ autossa se tarkoittaa 4 500€ alennusta, jolloin tuolla rahalla saa tämän hetken hinta+korotus (1.25€+0.3€=1.55€/l) 2 903 litraa polttoainetta jolla ajaa 8l/100km kulutuksella yli 36 000km.

                    Eli auto ja vuoden bensat

                    Kyllä itse näkisin autokannan uudistumisen ja uusien autojen hintojen laskun suurempana hyötynä kuin miettiä miten polttoaineen hintaan tulee KAUHEA korotus. Se menoveden hinta tulee joka tapauksessa kohta nousemaan, joten turha sitä on murehtia. Kaikki menee mitä tankkiin kaataa, mutta mieluummin kaadan sen uudemman auton tankkiin
                    Last edited by NokiLeka; 12-05-2009, 15:15.
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • arpuC
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 1377

                      #40
                      Originally posted by jani View Post
                      + Kyllä mä luulen että uusi ökybemari on päästöiltään pienempi kuin 80-luvun kaasari corolla.
                      Jos viherpiipertäjiksi ruvetaan, niin päästöiltään se 80-luvun corolla on ekologisempi käyttää loppuun, kuin valmistaa yksi uusi malmikasa. Toyota Priustakin mainostetaan maailman ekologisempana autona, joita julkkikset ostelee, mutta todellisuudessahan tuo on yksi pahimmista saastepommeista.

                      Mulle siis ei ole väliä kuinka saastuttava auto on, mutta tämä on vain yleinen virhe käsitys.... Vähän samalla tapaa, kuin jauheliha tulee kylmähyllystä ja sähkö pistorasiasta.

                      Kannan nuorentaminen hankalaa

                      Vanhaa rotiskoakaan ei välttämättä ole ekologista vaihtaa uuteen autoon, sillä myös auton valmistus syö luonnonvaroja ja aiheuttaa päästöjä. Jollei autoa osta, se ei koskaan tule liikenteeseen eikä sitä tarvitse edes valmistaa.

                      Auton vaihtamisesta koituva hyöty riippuu ajokilometreistä ja siitä, mihin vaihtaa. Jos huristelee 16 000 kilometriä vuodessa romutusikää lähestyvällä autolla, se pitää vaihtaa vähintään litran vähemmän kuluttavaan bensa-autoon tai puolitoista litraa vähemmän kuluttavaan dieselautoon, jotta vaihto on ilmastolle eduksi, Klemola laskee.
                      Jos pitää vanhaa, kymmenen litraa satasella syövää Mersua, jolla ajelee muutamia tuhansia kilometrejä kesässä, ilmasto voittaa vasta, kun tilalle valitsee pienen hybridi-Smartin.

                      Klemola itse ajaa 19 vuotta vanhalla Nissan Sunnylla. Se on pieni, kuluttaa vähän, ja kilometrejä kertyy vuodessa vain 4 000. – Ei ole olemassa sellaista autoa, johon se kannattaisi vaihtaa.

                      Autokannan nuorentaminen on hankala tavoite myös VTT:n autoasiantuntijan, asiakaspäällikkö Juhani Laurikon mielestä. Auto pysyy Suomessa liikenteessä parikymmentä vuotta, ja sillä ajetaan keskimäärin 300 000 kilometriä. Omistajia kertyy sinä aikana kolme tai neljä.

                      – Kannan nuorentaminen on kuin köydellä työntäisi, Laurikko sanoo. Hänenkin mielestään ympäristöä säästävin valinta on muuttaa alueelle, jolla autoa ei tarvita.
                      Last edited by arpuC; 12-05-2009, 15:22.
                      Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                      En löydä enää sun luo
                      Teitkö sä tän tahallaan?
                      Nyt kaikki palaa.

                      Comment

                      • Nyrbba
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 763
                        • Espoo

                        #41
                        Originally posted by NokiLeka View Post
                        Jos nyt ajatellaan, että uuden auton hinnasta sipaistaan se 30% hinnasta pois kun autovero poistuu ja samalla nostetaan polttoaineen hintaa se 0.3€/l. 15 000€ autossa se tarkoittaa 4 500€ alennusta, jolloin tuolla rahalla saa tämän hetken hinta+korotus (1.25€+0.3€=1.55€/l) 2 903 litraa polttoainetta jolla ajaa 8l/100km kulutuksella yli 36 000km.

                        Eli auto ja vuoden bensat

                        Kyllä itse näkisin autokannan uudistumisen ja uusien autojen hintojen laskun suurempana hyötynä kuin miettiä miten polttoaineen hintaan tulee KAUHEA korotus. Se menoveden hinta tulee joka tapauksessa kohta nousemaan, joten turha sitä on murehtia. Kaikki menee mitä tankkiin kaataa, mutta mieluummin kaadan sen uudemman auton tankkiin
                        Kulutus onkin n. 16L / 100km :E
                        Ite oon tuonut autoja vinon pinon rajantakaa, ja ennemmin mie ne autoverot maksan, kun että alan kuluista enemmän maksamaan.
                        Mutta tämä vain minun mielipiteeni.

                        "tämän hetken hinta+korotus (1.25€+0.3€=1.55€/l) 2 903 litraa polttoainetta jolla ajaa 8l/100km kulutuksella yli 36 000km."
                        Mutta eihän bensa ollut ainoa mikä nousee :/
                        Nyt. e30 2d "316" M10b21 Turbo

                        ex. e30 ac schnitzer S3 m20b27TIC, 2x 325i 2d pfebo edit, 323i 2d
                        ex. e36 m3 3.2L 4d sedan, 316 sedan
                        ex. e28 524 TD
                        ex. e34 535i, 525ix touring, 520 m50b20TIC
                        ex. e39 540i 4.4 manuaali 540iA 4.4, 523i, 525tds, 540iA touring
                        ex. e32 750iL, 730iA

                        Comment

                        • Hebbu ///M3
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 1627
                          • Dallas

                          #42
                          Jos polttoaineen hintaa korotetaan suuresti nousee kaikkien kulutus tavaroiden hinta samalla koska maajussien, metsäkone yrittäjien ja kuljetus alan romut tarttee sitä. Tai sitten heille eri hintaan polttoainetta. Polttoöljyn hinta nousi melkein käsikädessä diisselin kans viimme hinta piikin aikaan..

                          Tai hirveet tukiaiset ja mistähän neki rahat otetaan.
                          Sotkamo Connection

                          Comment

                          • Nyrbba
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 763
                            • Espoo

                            #43
                            Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                            Jos polttoaineen hintaa korotetaan suuresti nousee kaikkien kulutus tavaroiden hinta samalla koska maajussien, metsäkone yrittäjien ja kuljetus alan romut tarttee sitä. Tai sitten heille eri hintaan polttoainetta. Polttoöljyn hinta nousi melkein käsikädessä diisselin kans viimme hinta piikin aikaan..

                            Tai hirveet tukiaiset ja mistähän neki rahat otetaan.

                            Niimpä!
                            Nyt. e30 2d "316" M10b21 Turbo

                            ex. e30 ac schnitzer S3 m20b27TIC, 2x 325i 2d pfebo edit, 323i 2d
                            ex. e36 m3 3.2L 4d sedan, 316 sedan
                            ex. e28 524 TD
                            ex. e34 535i, 525ix touring, 520 m50b20TIC
                            ex. e39 540i 4.4 manuaali 540iA 4.4, 523i, 525tds, 540iA touring
                            ex. e32 750iL, 730iA

                            Comment

                            • reekoon
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 3426
                              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                              #44
                              Heti kun ihmiset ymmärtävät, ettei missään tämänkaltaisissa muutoksissa ajeta kuluttajan etua, ei tarvitse tällaisia keskusteluja käydä. Kyllä tämänkin ehdoituksen takana on aivan jotain muuta kuin se että saadaan se pertti perus bemarin ostaja onneliseksi kun voi vihdoinkin ostaa sen kymmen vuotta vanhan M5:n.

                              Entäs jos et olekkaan vaihtamassa autoa? Jos oletkin juuri ostanut kaupasta sen uuden vähäpäästöisen vähän kuluttavan sen takia, koska bensa kallista ja verotus päästöjen mukaan. No nyt kallistuu entisestään.
                              Minun pitkällä matematiikallani (joka ei välttämättä ole kyllä kovin hyvässä terässä) ei tästä yhtälöstä saa mitenkään positiivista. Ainoa keino mitenkään hyötyä on myydä se uusi auto pois, hakea tilalle käytetty jonka tämän myötä saat halvemmalla, mutta maksat kaikesta muusta kuitenkin enemmän.

                              Joku fiksu joskus sanoi, "Maailmassa on kahdenlaisia ihmisiä. Rikkaita ja laiskoja." M5 ostamisen mahdollisuus kun suomessa on kiinni ihan pelkästään henkilön itsensä tekemistä valinnoista esim. koulunkäynnin suhteen. Sairaudet ovat sitten erikseen, jotka eivät esimerkiksi mahdollista itsensa kouluttamista. On totta että toisesta ammatista maksetaan enemmän kuin toisesta, mutta yleensä vaatimuksetkin kulkevat samassa suhteessa. Poikkeuksiakin on esim. Poliisit jotka itse koen alipalkatuiksi huomioon ottaen sen, mitä joutuvat töissä tekemään/näkemään. Toisaalta jotkut puhut kutsumus ammatistakin. En tiedä kun en poliisi ole.
                              Last edited by reekoon; 12-05-2009, 15:43.
                              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                              E36 316i Compact Hellrot

                              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                              Comment

                              • K2Ri
                                BTCF Member
                                • Oct 2007
                                • 1829
                                • London, UK & Germany

                                #45
                                Originally posted by NokiLeka View Post
                                Jos nyt ajatellaan, että uuden auton hinnasta sipaistaan se 30% hinnasta pois kun autovero poistuu ja samalla nostetaan polttoaineen hintaa se 0.3€/l. 15 000€ autossa se tarkoittaa 4 500€ alennusta, jolloin tuolla rahalla saa tämän hetken hinta+korotus (1.25€+0.3€=1.55€/l) 2 903 litraa polttoainetta jolla ajaa 8l/100km kulutuksella yli 36 000km.

                                Eli auto ja vuoden bensat
                                No mitäs sitten sen vuoden jälkeen tehdään? Mietitään uusia keinoja saada bensan hinta takaisin alas, kun huomataan ettei uudistus ollutkaan oikotie onneen?

                                Ja niin kuin todettu, jos bensan hinta nousee, se tarkoittaa että monet muut asiat kuten elintarvikkeiden hinnat nousevat. Ymmärrän kyllä (ja huomaan) että autoharrastajalle tuollainen autoveron poisto -ehdotus kuulostaa äkkiseltään erittäin hyvälle ja osa jo varmaan kuola valuen pyörittää mielessään ajatusta että kohta ajellaan kaikki ferrareilla peräkkäin kalajoelle kaatamaan kaljaa kurkusta alas..

                                No, tämä autoveron poistumis -aihehan on noussut vuosittain esille koko 2000 -luvun ajan. Saa nähdä tuleeko muutosta tällä kertaa, vai yritetäänkö vuoden päästä taas uudelleen..

                                Originally posted by reekoon View Post
                                Heti kun ihmiset ymmärtävät, ettei missään tämänkaltaisissa muutoksissa ajeta kuluttajan etua, ei tarvitse tällaisia keskusteluja käydä. Kyllä tämänkin ehdoituksen takana on aivan jotain muuta kuin se että saadaan se pertti perus bemarin ostaja onneliseksi kun voi vihdoinkin ostaa sen kymmen vuotta vanhan M5:n.
                                Erittäin hyvin sanottu siellä perällä!
                                Last edited by K2Ri; 12-05-2009, 17:17.
                                sigpic
                                BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎