Announcement

Collapse
No announcement yet.

avoauto haussa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • barbaarian
    Newbiemmer
    • May 2008
    • 24

    avoauto haussa

    Eli tarkotus ois tässä toukokuun aikana hankkia avoauto. Kaikki muut mallit niin rumia niin helppo oli päätyä 3-sarjan bemariin.

    320 tai 325 lähinnä kiinnostaa, olis nettiautossa pari 318 myynnissä myös mutta olis se mukavaa jos jonkun verran tehoakin löytyis.


    Mitenköhän eroaa kulutuksissa 320, 325 ja 325 automaattivaihteistolla?

    Ja mitä tärkeää olisi syytä tarkkailla ostohetkellä tai mitä kannattaa miettiä avon hankinnassa, katto ainakin maksaa paljon eli sen olisi ainakin varmaan hyvä olla kunnossa.


    Budjetti on siinä 5 tonnin paikkeilla (pitäähän sitä pensaankin jäädä vähän ) eli kyllä siihen hintaan ainakin nettiautossa löytyy useampia vaihtoehttoja tosin kaikki melkeen 80 luvun puolelta. Uskaltaako tollasta yli 20 vuotta vanhaa ostaa?


    Kokemuksia myös avoilusta, varsinkin bemari avoilusta voi laittaa. Itellä ei oo bemareista muuta kokemusta muuta kuin että viimekesänä oli 520 joka oli bensasyöppö romu.
    Last edited by barbaarian; 14-05-2009, 02:58.
  • shakes
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 2870
    • Lahti

    #2
    avoilui on kivaa, kannattaa vain muistaa, että hiukset likaantuu

    E: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...5&postcount=14
    Last edited by shakes; 14-05-2009, 03:39.
    E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
    E30 328i Projekti '88
    E61 523i '08

    EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

    Comment

    • barbaarian
      Newbiemmer
      • May 2008
      • 24

      #3
      Originally posted by shakes View Post
      avoilui on kivaa, kannattaa vain muistaa, että hiukset likaantuu

      E: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...5&postcount=14

      En olekkaan miettinyt tota melua ja viimaa ollenkaan. Olen vain ajatellut että katto pitää olla kunnossa että pitää vettä. Kaverilla vanha lava-auto jossa tuuli suhisee sisälle aika pirusti vauhdin ollessa yli 60km/h, toivottavasti avossa ei ole niin.


      Kertokaapas vielä noista kulutuksista? Automaatti toki kiinnostaa aika paljon mutta tuohon budjettiin on aika heikosti tarjontaa ja vissiin kuluttaakin enemmän pentsiiniä?
      Last edited by barbaarian; 14-05-2009, 04:47.

      Comment

      • siksta
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 675
        • Orimattila

        #4
        Originally posted by barbaarian View Post
        En olekkaan miettinyt tota melua ja viimaa ollenkaan.
        Äläkä mieti, jos/kun on oot avoa ostamassa.
        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

        Comment

        • GameOver
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3026
          • Sjundeå

          #5
          Originally posted by barbaarian View Post
          En olekkaan miettinyt tota melua ja viimaa ollenkaan. Olen vain ajatellut että katto pitää olla kunnossa että pitää vettä. Kaverilla vanha lava-auto jossa tuuli suhisee sisälle aika pirusti vauhdin ollessa yli 60km/h, toivottavasti avossa ei ole niin.


          Kertokaapas vielä noista kulutuksista? Automaatti toki kiinnostaa aika paljon mutta tuohon budjettiin on aika heikosti tarjontaa ja vissiin kuluttaakin enemmän pentsiiniä?

          Joo tuulet suhisee ja rengasäänet, viereisten autojen pörinät jne meluisuus tulee kyllä taatusti huomattua vaikka ajaisit katto päällä. Jotkut uudemmat avovehkeet taitaapi olla jo hiljasempia, mutta budjetin pitää olla jotain ihan muuta siinä tapauksessa.

          Normaalissa sekalaisessa ajelussa kulutus kaiketi jossain kympin ympärillä. Nurkissa/räpätessä enemmän. Entinen E30 320cabi oli ainakin turhan janoinen siihen nähden, mitä se "kulki". Eli ota melkein se 2.5, niin ei kaduta tehonpuute jälkeenpäin.
          -22 Lexus ES300h
          -08 Subaru Impreza

          ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

          Comment

          • Kiimaremmi
            Hullu Kissamies
            • Jul 2007
            • 6943
            • Rovaniemi

            #6
            Mun reidelle paskansi varpunen ku katto alhalla lähin kylän grilliltä . Kannattaa olla haulikko valmiina takapenkillä ku avolla ajelee

            Naisen lepakkoluolaaki avobemarilla irtoaa hyvin, nimimerkillä en oo enään neitsyt
            e30 325i Cabrio -88 Ibi Love
            Volkswagen Golf IV 1,9 Tdi -04

            Comment

            • Kuqi
              Moderator
              • Sep 2002
              • 12524
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Kiimaremmi View Post
              Naisen lepakkoluolaaki avobemarilla irtoaa hyvin, nimimerkillä en oo enään neitsyt
              pics or it didn't happen.

              Joo, kyllä musta on ainaki ihan hirveetä ajella ku on meteliä. Ja tupakkiakaan ei voi polttaa ajossa ku tuhkat tulee silmille.

              HALOO
              BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
              BMW CRUISE BIKE 2017
              TREK POWERFLY 4 2021
              @kukisenjussi instagram

              Comment

              • Tomi T
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 3831
                • Nokia

                #8
                E30 Cabrio on kyllä erittäin jees. Tekniikkapuolen tarkkailtavat asiat löytyy haulla, ja kyllähän ne ihan maalaisjärjelläkin keksii suurinpiirtein: että auto kulkee suoraan, ei kilise ja kolise, kone käy nätisti, lämmöt pysyy keskellä myös pidempään tyhjäkäynnillä ollessa, voimansiirto ei ujella jne

                Tuulisuoja kannattaa ehdottomasti ostaa, ellei auton mukana sitä tule. Tuulisuojan kanssa ajelee helposti auringon paistaessa lähes nollakelillä.

                Muita ei tosiaan kannata edes harkita kuin 325i, jos suorituskyky yhtään kiinnostaa. Keskikulutus on ajosta riippuen jotain 8-15l luokkaa varmaan.. Kympillä menee jos ajat yhtään järkevästi etkä hirveästi pörrää keskustassa.
                Last edited by Tomi T; 14-05-2009, 07:26.
                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                ex. 53*BMW

                Comment

                • MarQu
                  Moderator
                  • Mar 2006
                  • 5515
                  • Vaasa

                  #9
                  Jep jep hyviä pointtia on tullu. Moottorin koko nyt on se ikuisuus kysymys eli ota se joka tuntuu hyvälle sun mielestä.

                  Mut 3 cabriota omistaneena voin sanoa, että katto on HYVÄ olla kunnossa. Vituttaa kun sateella kastuu ihan sama onko katto päällä vai ei. Nyt tuossa mun paholaisessa on huono katto

                  Tuulisuojaa voin suositella mutta ei se välttämätön ole ilmankin pärjää. Ja jos se on kiinni ei takapenkillä voi istua kukaan.

                  Ehkä viat mitä itse katsoisin on: perus ruosteet, alusta, katon toimivuus ja sekä muut e30 korille olevat heikot kohdat
                  sigpic

                  Comment

                  • tuumas
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2564
                    • Lapland, Finland

                    #10
                    Melkein kaikki oleellinen on jo sanottu paitsi että 5 tontulla et saa muuta kuin projektin. Ota huomioon autojen ikä ja e30 cäbeissä on vielä aika kova pyynti.

                    Comment

                    • Matti_83
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 491
                      • Korpilahti

                      #11
                      Joitakin asioita kannattaa katsoa osto hetkellä

                      -Katon tiivisteet ja itse rätti varsinkin etureunan tiiviste
                      -Ovien alareunat ja saumat
                      -Konehuoneesta akkukotelon ympärys ja jarruputkien läpivienti kohdat
                      -Taka iskari tornit/takakotelot ja peränkiinnitys pisteet
                      -Sisustan kunto uudet osat maksaa seteli rahaa

                      Itse kun etsin avoa niin vaatimukset oli seuraavat

                      -Sportti nahkat
                      -Facelift malli
                      -1.8i tai 2.5 2l pikkukutonen oli poissa kuvioista suoritus arvot ei pärjää1,8i:lle
                      -Vuosimalli yli -90

                      Onhan tuossa 2.5 huomattavasti enempi tehoa kuin 1.8i:ssä mutta hienosti tuolla pärjää muun liikenteen joukossa ja kulutus maantiellä 6-8l ja ei nouse yli 10l missään vaiheessa. Poikkeuksetta isompi koneisesta joudut maksamaan 2-2.5k€ enemmän kuin 1.8:sta ja auton kunto harvoin on parempi kuin pienemmällä koneella olevan.
                      BMW E38 730 manuaali
                      ex E30 318i -91 cabrio

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6935
                        • N/A

                        #12
                        Itsellä oli sama kuume viimekesänä ja piti valita joko 80 luvun kulahtaneen ja vanhan auton tai uudemman ja vähemmän ajetun väliltä.
                        Nyt minun avoauto on myynnissä sentakia että saisin vaihdettua tuon nykyisen käyttöauton uudempaan.



                        Kannattaa myös noita muun merkkisiä harkita (Mx-5, fiat barchetta).. Itelläkin tuli se väkisin vastaan että 2000 luvun bmw avoon olisi pitänyt pistää 15ke lisää hintaa.
                        5000e budjetilla en lähtisi edes avoautoa ostamaan, sillä ei kyllä saa kun korjauskuntosia vanhoja autoja.

                        Kokemuksia olen 5000km verran kerännyt ja todellakin tuulisuoja on pakollinen varuste, tolla tarkenee ajella vaikka nyt näillä +7 keleillä katto auki kun on tuulisuoja paikallaan.
                        Ja mitä pösöön tulee onhan se ranskis, mutta noilla kilsoillla toiminut todella hyvin ja taitaa olla vähävikaisin meidän autoista.
                        Last edited by Antti O; 14-05-2009, 11:47.

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4645
                          • Tuusula

                          #13
                          Itse jonkin verran noita E30 cabrioita räpeltäneenä sanoisin että kesäautoksi sopiva on facelift 318i tai 325i. 320i on väliinputoajamalli, tosin jos löytyy oikein hyväkuntoinen kannattaa semmoinen ostaa koska äkkiähän tuommoiseen moottorin vaihtaa jos tehonpuute alkaa vaivaamaan.

                          Tämän hetken hintatasoa en tiedä mutta 5ke kuulostaa äkkiseltään varsin pieneltä budjetilta. Toki sillä saa liikkuvan auton mutta kannattaako semmoista "tuhat pikkuvikaa" - vehjettä ostaa? Riippuu toki omista taidoista ja fiksaushalusta. Katon vaihto on päivän homma, maksavat noin 500e kun saksasta ostaa. Katto- ja ovitiivisteet ovat kalliita.
                          Toki kyse on 20v vanhasta autosta joten pikkukorjauksia ja -vikoja tulee aivan varmasti eteen, siihen on hyvä varautua.

                          Tuli hieman selailtua nettiautoa ja kyllä vaan noita saakin viidellä tontulla, esim tästä 318 4,5ke http://www.nettiauto.com/bmw/318/2564166 mutta about siistikuntoinen 325 cabrio onkin jo tuplahintainen http://www.nettiauto.com/bmw/325/2540597

                          Eli, etsi siistikuntoinen 318i cabrio, kyllä siinäkin pääsee avoilufiilikseen
                          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by barbaarian View Post
                            Uskaltaako tollasta yli 20 vuotta vanhaa ostaa?
                            Jos sitä tarvitsee kysyä niin ei . Tämä siis ilman vittuilua.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by shakes View Post
                              avoilui on kivaa, kannattaa vain muistaa, että hiukset likaantuu

                              E: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...5&postcount=14
                              No niin pitihän se tähänkin vetää että en pidä avoista

                              Voisin vieläkin mainita muutaman huonon puolen mutta sanomistahan siitä tulee jos niin teen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎